Venyttely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jasper97
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä venyttely kannattaa jo ihan kehon toimivuuden ja ryhdinkin kannalta. Sen ei aina tarvitse tukea jotain tiettyä harjoittelua.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
mä laitoin: mee hajareisin penkin päälle jalat leveelle. siitä sit napaa kohti penkkiä
sä laitoit: Tarkoitatko siis että menen istumaan penkille hajareisin ja siitä kallistun napa penkkiä kohtin?

mikäs tässä nyt on se, mitä et tajua? et tiedä omaa pituuttasi, kyykkytulosta etkä pysty antamaan mitään osviittaa jalkojen asennosta...? mitä????

venytykset voit tehdä rauhallisemmassa tahdissa kyllä, ei mitään toistosysteemiä.

Anteeksi, mutta oli taas aika huikea dialogi. :)

Zone-sarja -42%
Mun mielestä heti treenin jälkeen kun lihakset ovat lämpimät venyy kaikista parhaiten ja on muutenkin mukavin venytellä ja tuntuu se palautumistakin edistävän, jos vertaa kun joskus ei ole ehtinyt jäädä treenin jälkeen venyttelemään.

Mun mielestä heti treenin jälkeen kun lihakset ovat lämpimät venyy kaikista parhaiten ja on muutenkin mukavin venytellä ja tuntuu se palautumistakin edistävän, jos vertaa kun joskus ei ole ehtinyt jäädä treenin jälkeen venyttelemään.

Sun mielestä ja susta tuntuu. Se optimaalinen aika taitaa kuitenkin olla aikaisintaan pari kolme tuntia treenin jälkeen, jos en ihan väärin muista. jto osaa selittää paremmin?

Osaisiko kukaan antaa hyvää neuvoa takareisien yläosan venyttellyyn tai, että kannattaako niitä yleensä kovasti venytella? Olen saanut perseen aika hyvään tuleen tekemällä pitkiä kyykkysarjoja. Alaselkä on aran oloinen myös. Tuo JTOn neuvoma venytys auttaa alaselkään hyvin. Takareidet on tuskaiset nimenomaan yläosastaan.

Heh, mun kropastahan tossa oli kyse niin pitäiskö sitten tehdä sen mukaan miltä jostain muusta tuntuu omassa kropassaan vai mikä oli pointti?

Se lienee nykytiedon valossa ihan selvää että optimaalisin aika venytellä on vasta muutaman tunnin treenien jälkeen ja niin tulee itsekin tehtyä , mutta kunhan kerroin että olen kokenut hyväksi myös heti treenin jälkeisen venyttelyn, vaikka joskus kuulee sanottavan ettei kannata tehdä sitä.

Sun mielestä ja susta tuntuu. Se optimaalinen aika taitaa kuitenkin olla aikaisintaan pari kolme tuntia treenin jälkeen, jos en ihan väärin muista. jto osaa selittää paremmin?

Niin no oli miten oli, minunkin mielestäni treenin jälkeen saman tien on paras venytellä. Silloin se on selvästi mukavinta, koska liikkuvuus tuntuu olevan parhaimmillaan. Ihan sama mitä tieteet ja tutkimukset sanoo. Tuskin sillä nyt niin suurta merkitystä on.

Silti suurin osa venyttelyistäni tapahtuu illalla, yleensä monta tuntia treenin jälkeen. Ihan vaan siitä syystä, että treenin jälkeen en aina jaksa tehdä sitä.

Ihan sama mitä tieteet ja tutkimukset sanoo. Tuskin sillä nyt niin suurta merkitystä on.

Varsinkin kun tutkimustieto muuttuu jatkuvasti. Ennen oltiin jotain mieltä ja nyt jotain toista ja tulevaisuudessa on taas jotain uusia juttuja ja tämän hetkinen tieto ja ymmärrys muuttuu vanhaksi, ehkä jopa naurettavaksi. Kannattaa vaan kuunnella omaa kroppaa ja joku tuntuu hyvältä ja toimivalta, niin sitä sitten varmaan kannattaa tehdä ja jos joku ei tunnu toimivalta tai ns omalta jutulta, niin välttää sellaista.

Osaisiko kukaan antaa hyvää neuvoa takareisien yläosan venyttellyyn tai, että kannattaako niitä yleensä kovasti venytella? Olen saanut perseen aika hyvään tuleen tekemällä pitkiä kyykkysarjoja. Alaselkä on aran oloinen myös. Tuo JTOn neuvoma venytys auttaa alaselkään hyvin. Takareidet on tuskaiset nimenomaan yläosastaan.

Toi jto:n neuvoma venytyshän on nimenomaan ylätakareisiin. Sun on tarkoitus pitää alaselkä suht neutraalina siinä eikä pyöristää.

Itellä toiminu variaatio siitä perus "seiso suorana ja sormet tai kämmenet lattiaan". Eli jalat kyykkyleveydelle, polvet vähän koukkuun ja siitä sitte kämmentä lattiaan. Siinä voi sitte ite asennossa säätää haluamaansa suuntaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä toiminu variaatio siitä perus "seiso suorana ja sormet tai kämmenet lattiaan". Eli jalat kyykkyleveydelle, polvet vähän koukkuun ja siitä sitte kämmentä lattiaan. Siinä voi sitte ite asennossa säätää haluamaansa suuntaan.

Paitsi että taas kerran tossa pyöristyy lanneranka...

l-sit progressiot, venyttää koko posterior chainia. Johon myös takareidet kuuluvat. Menee ehkä kaks minuuttia päivässä kaikkien venyttelyyn. (Anterior Chain, Posterior Chain, Lateral Chain.)

posterior chain -> l-sit progressiot

anterior chain -> bridge-progressiot

lateral chain -> twist hold progressiot

Paitsi että taas kerran tossa pyöristyy lanneranka...

Niin no, ite pyrin tuossa pitämään jalkoja samalla tavalla ku kyykyssä, että vyötärö venytystä tehdessä menis sinne jalkojen väliin, tai miten sen nyt selittäskään. En oo kyllä peliin kattonu että pyöristyykö kuinka pahasti.. Jalat on siis tosi leveällä, eikä missään nimessä yhdessä kuten siinä perus sormet varpaisiin venytyksessä. Mutta joo, minä en oikeasti mistään mitään tiedä joten jos tätä ei kannate tehä tällaisenaan niin pitänee jättää itelläki vastedes tekemättä. En vaan tuolla jo mainitulla "JTO:n" venytyksellä saa samallaista venytystä/tuntumaa aikaseksi. Ehkäpä teen jotain väärin.

emt takareidet on kyllä kans yks ongelma-alue. itse nyt panostanut nimenomaan niihin (eli varmasti muistanut) ja just 1-2 tuntia reeneistä. vaikuttaa jo helpottaneen. magnesiumia syönyt kanssa kuin pieni orava käpyjä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom