Veljet hakkasivat siskonsa sairaalaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yussi
  • Aloitettu Aloitettu
mr Afroman sanoi:
sanotteko että hyväksyn naisien hakkaminen mitä ihmettä....!!! oon asunut täälä 11 vuotta ja oon lukiossa. ja mulla itsellä on 6 siskoa en todellakaan hyväksyis että hakataan siskoja. Sanoin että miten se kaveri sanoi mulle asian. hän sanoi että ne teki lehtienkanssa sopimuksen että ne lievenettään asiaa jos lehdistö saa kirjoittaa tollei. ei johtunut siitä että hänet pakotettiin menemään naimisiin tuntematoman tyypinkaa. se on sen poika ystävä!!! ja ne menee naimisiin suununtaina!!!!! millä muulla tavalla voin sanoa sen !

Sä olet vielä nuori kaveri, salaliittoteoriat saattaa määrätä.. Kuitenkaan lehdistö ei saa mitenkään vaikuttaa oikeuden päätöksiin, ellei jotain todella tärkeää asiaan liittyen paljasteta tätä kautta. Muussa tapauksessa syntyisi aikamoinen hälinä. Tuo väittämäsi ei voi toimia Suomessa.

Toisekseen. Jos tämä pariskunta on menossa onnellisesti naimisiin, mikseivät nosta syytettä keltaisen lehdistön propagandaa vastaan? Mä en sallisi itsestäni kirjoitettavan tuommoisessa tapauksessa noin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AKV sanoi:
Sotimalla moraali kuntoon? Mitenkäpä tuollaista käsitystä nyt kuvaisi kauniisti ... Silkkaa typeryyttä.
Oi niitä aikoja kun olin samanlainen jeesustelija ja kuittasin muut näkökulmat typeryydellä. Oli sellainen kumma vimma olla suvaitsevampi ja hieman parempi kuin vain tylsiin maailman realiteetteihin mielipiteensä perustavat.

Alipaino sanoi:
Mä luotan siihen että tän kirjoittaja on tutustunu Koraaniin ja Islamilaiseen kulttuuriin. Mun kiero mieleni asettaa jostain syystä kuitenkin Islamin korkeemmalle kun yhdenkään maiharikaljun.
Sä olet varmaan Koraanin ekspertti? Jos tarkoitat maiharikaljuilla uusnatseja, eipä Islam kovin korkealle ole yltänyt 'hyvis' listalla.
Alipaino sanoi:
Jos sekä tän XXL:n tyyppisten että näiden somppujen päähän sais jotenkin semmosen ajatuksen ettei välttämättä ole hyvä asia mennä nyrkkeilemään niiden kanssa joilla sattuu olemaan laki, joka on kuitenkin demokraattisen valtiomme tulos, puolellaan, oltais varmasti edistytty aika tavalla.
Nyrkkeilemään? Lakia rikkomaan? Tarkoitin lähinnä länsimaiden julkista tuomiota ja kieltoa järjestetyille avioliitoille ja kaikelle muulle samantyyppiselle typeryydelle. Luet miten haluat.
mr Afroman sanoi:
...hän sanoi että ne teki lehtienkanssa sopimuksen että ne lievenettään asiaa jos lehdistö saa kirjoittaa tollei...
On tainut sun kaverilla mennä lehdistö ja valtiovalta sekaisin. No worry, sehän on ollut viime aikoina tuttu juttu uskonveljillä ympäri maailmaa...

mr Afroman sanoi:
sanotteko että hyväksyn naisien hakkaminen mitä ihmettä....!!! oon asunut täälä 11 vuotta ja oon lukiossa. ja mulla itsellä on 6 siskoa en todellakaan hyväksyis että hakataan siskoja. Sanoin että miten se kaveri sanoi mulle asian. hän sanoi että ne teki lehtienkanssa sopimuksen että ne lievenettään asiaa jos lehdistö saa kirjoittaa tollei. ei johtunut siitä että hänet pakotettiin menemään naimisiin tuntematoman tyypinkaa. se on sen poika ystävä!!! ja ne menee naimisiin suununtaina!!!!! millä muulla tavalla voin sanoa sen !

Eikös ole kummallista, kuinka rasistit aina ymmärtävät viestisi väärin!!!!

Vasta 11 vuotta Suomessa, ja kielitaito jo noin mainio. Ei mene lukiot ja muut mahdolliset opinnot hukkaan.

XXL sanoi:
Oi niitä aikoja kun olin samanlainen jeesustelija ja kuittasin muut näkökulmat typeryydellä. Oli sellainen kumma vimma olla suvaitsevampi ja hieman parempi kuin vain tylsiin maailman realiteetteihin mielipiteensä perustavat.

Kerro mulle yksikin esimerkki siitä, jossa kansan "moraali" ja takapajuiset tavat on parannettu sodalla, niin minä kerron kymmenen esimerkkiä täysin päinvastaisesta.

Enkä minäkään suvaitse noita kunniamurhia tai muuta vastaavaa. En vain usko, että suosimasi "pommitetaan-ne-kuntoon" -lähestymistapa toimisi, koskapa en ole nähnyt yhtä ainutta esimerkkiä sen toimimisesta.

Olen valmis uskomaan "reaaliteetteihisi" heti kun tuot ne näytille. Pallo on sulla. :)

AKV sanoi:
Kerro mulle yksikin esimerkki siitä, jossa kansan "moraali" ja takapajuiset tavat on parannettu sodalla, niin minä kerron kymmenen esimerkkiä täysin päinvastaisesta.

Käsittääkseni Saksa ja Japani demokratisoitiin ihan sotimalla. Saksan takapajuinen tapa tappaa juutalaisia ja japanilaisten vastaava tapa tappaa kiinalaisia loppuivat.

Cthulhu sanoi:
Käsittääkseni Saksa ja Japani demokratisoitiin ihan sotimalla. Saksan takapajuinen tapa tappaa juutalaisia ja japanilaisten vastaava tapa tappaa kiinalaisia loppuivat.
Ja samalla saatiin demokratia koko Itä-Eurooppan. ;)
----------
Voihan tota omaa maailmankuvaansa viedä sotimalla, mutta en usko sen juurtuvan ihmisiin, joilla ei ole siihen tahtoa. Jaappanista en uskalla sanoa mitään, mutta uskon, että Länsi-Saksan kaltainen länsimainen kristitty yhteiskunta, jolla on kokemusta demokratiasta, sopeutuu siihen helpommin kuin joku arabikansa. Eivät ole ainakaan Afganistaniin saaneet mitään toista systeemiä, vaikka sitä ovat tyrkyttäneet britit, neukut ja jenkit.

Itse uskon koulutuksen, vakaiden olojen ja kapitalismin parantavan takapajuisten maiden oloja.

Suomessa tälläisiin tapauksiin varmasti auttaisi maahanmuuttajanaisten valistaminen omista oikeuksistaan. Tällöin saataisiin perheetkin ymmärtämään. -Ja oikeuslaitos ei saa tietenkän sallia mitään väkivaltaa. Joku naisjärjestö taisi ehdottaa, että perheväkivaltatapauksia ei voisi sovitella. Uskon, että tästä olisi apua erityisesti maahanmuuttajien keskuudessa.

Kostaja X sanoi:
Suomessa tälläisiin tapauksiin varmasti auttaisi maahanmuuttajanaisten valistaminen omista oikeuksistaan.
Tässä vaiheessa kannattaa tuoda voimakkaasti esille ns. Kalmukin malli, jossa Suomeen hyväksyttäisiin jatkossa turvapaikanhakijoiksi ja pakolaisiksi yksinomaan naisia. Tällöinhän tuo valistustehtävä helpottuisi ja sujuisi tavallaan itsestään.

reino sanoi:
Tässä vaiheessa kannattaa tuoda voimakkaasti esille ns. Kalmukin malli, jossa Suomeen hyväksyttäisiin jatkossa turvapaikanhakijoiksi ja pakolaisiksi yksinomaan naisia. Tällöinhän tuo valistustehtävä helpottuisi ja sujuisi tavallaan itsestään.
JOO!! Ja tässä tapauksessa ei tarttis somalialaisnaisia sorsia ollenkaan, aika pimpseitä tytteleitä ne, joita hunnun takaa on päässy näkeen.

Lisäksi Jamaikalta ja Nigeriasta vois tuoda juoksuvoimaa Suomen mimmien pikaviestijoukkueeseen.

Kyllä sua afroman on nyt taidettu huijata. Tuskin suomen riippumaton oikeuslaitos lähtee tekemään mainitun kaltaista sopimusta. Oikeuden päätökset ovat julkisia tiettyjä poikkeuksia lukuun ottamatta, joten eivät lehdet tarvitse erityisiä lupia asian julkaisuun. Ja jos oikeuden päätös olisi salainen niin tuskin lehdet tuota tuomiota olisivat tietoonsa saaneet.

Cthulhu sanoi:

Saksasta ja Japanista molemmista syrjäytettiin julma diktatuuri. Ne olivat vastuussa näistä juutalaisten tapoista, etnisistä puhdistuksista Kiinassa tms. Ennen Aatua ei Saksassa pistetty juutalaisia uuneihin. Joten sikäli kyseessä ei ollut takapajuisten tapojen kitkeminen sotimalla. Kostaja X kirjoittikin jo Saksan demokraattisesta perinteestä - plus lisättäköön tähän vielä se, että modernin ns. sosiaalivaltion syntyjuuret piilevät hyvin pitkälti juuri keisariajan Saksassa, Bismarckin toimissa.

AKV sanoi:
Saksasta ja Japanista molemmista syrjäytettiin julma diktatuuri. Ne olivat vastuussa näistä juutalaisten tapoista, etnisistä puhdistuksista Kiinassa tms. Ennen Aatua ei Saksassa pistetty juutalaisia uuneihin. Joten sikäli kyseessä ei ollut takapajuisten tapojen kitkeminen sotimalla...
????
Kyllä Saksassa ja monessa muussa maassa oli juutalaisia syrjitty kautta historian eikä se ole mikään Hitlerin oma keksintö. Saksassa Hitler nousi valtaan rauhanomaisesti ja kansan suosiolla. Mistään julmasta diktatuurista saksalaisia kohtaan ei voi puhua. Tämä 'takapajuinen' juutalaisten äärimmäinen syrjintä koko itäisessä Euroopassa poistettiin juuri sotimalla ja sen jälkeisellä syyllisten rankaisulla. Ehkäpä juuri tästä syystä nyt onkin laissa kiellettyä kritisoida holokaustia: ettei syrjintä taas saisi kansan suosiota.

Toinen hyvä esimerkki on Yhdysvaltain sisällissota. Etelä oli kansan keskuudessakin sitä mieltä että orjuus on ihan jees. Sitten sodittiin ja orjuus lakkautettiin. Myöhemmin pienemmät konfliktit hoidettiin kansalliskaartin ja armeijan avulla (mustat yliopistoon jne...).

Nämä esimerkit kertoo siitä että joskus voimaa käyttämällä saadaan luulot karisemaan ja eletään suosiolla kiltisti.

XXL sanoi:
????
Kyllä Saksassa ja monessa muussa maassa oli juutalaisia syrjitty kautta historian eikä se ole mikään Hitlerin oma keksintö. Saksassa Hitler nousi valtaan rauhanomaisesti ja kansan suosiolla. Mistään julmasta diktatuurista saksalaisia kohtaan ei voi puhua. Tämä 'takapajuinen' juutalaisten äärimmäinen syrjintä koko itäisessä Euroopassa poistettiin juuri sotimalla ja sen jälkeisellä syyllisten rankaisulla. Ehkäpä juuri tästä syystä nyt onkin laissa kiellettyä kritisoida holokaustia: ettei syrjintä taas saisi kansan suosiota.

Holokaustin kritisoinnille on oma ketjunsa;)

XXL sanoi:
Toinen hyvä esimerkki on Yhdysvaltain sisällissota. Etelä oli kansan keskuudessakin sitä mieltä että orjuus on ihan jees. Sitten sodittiin ja orjuus lakkautettiin. Myöhemmin pienemmät konfliktit hoidettiin kansalliskaartin ja armeijan avulla (mustat yliopistoon jne...).

Nämä esimerkit kertoo siitä että joskus voimaa käyttämällä saadaan luulot karisemaan ja eletään suosiolla kiltisti.

Orjuus kiellettiin, mutta mustien paikka oli edellään plantaaseilla. Ihmisten sukupolvia vanhat tavat eivät muuttuneet juurikaan. Länsimaiset valtiot ovat sotineet islamialaisia maita vastaan useita sotia, eikä vanhat tavat ole mihinkään kadonneet. Ihmisoikeuksien näkökulmasta parhaiten menee varmaankin Turkilla, joka on ollut pitkään länsimaiden liittolainen.

Edit: Reino, naisten suurempi osuus voisi todellakin auttaa pitkällä tähtäimellä.

jantunen7 sanoi:
Eikös ole kummallista, kuinka rasistit aina ymmärtävät viestisi väärin!!!!

Vasta 11 vuotta Suomessa, ja kielitaito jo noin mainio. Ei mene lukiot ja muut mahdolliset opinnot hukkaan.

haha tajuun ton ei voi mitään jos puhun omalla kielellä enemmän kun suomee ja toiseks mulla on äikkä about 5 jos näet mun puhuvan et kyllä huomaisi mitää eroa sen voisin luvata vaan kirjoitamisessa on bullshittiä enkä voi sille mitään, mutta huom oon pitkäs matikassa ja pitkä fyssä ja pitkä kemma... joten älä esitä että tunnet mua ollenkaan.

mr Afroman sanoi:
haha tajuun ton ei voi mitään jos puhun omalla kielellä enemmän kun suomee ja toiseks mulla on äikkä about 5 jos näet mun puhuvan et kyllä huomaisi mitää eroa sen voisin luvata vaan kirjoitamisessa on bullshittiä enkä voi sille mitään, mutta huom oon pitkäs matikassa ja pitkä fyssä ja pitkä kemma... joten älä esitä että tunnet mua ollenkaan.

Veikkaan kyllä, että jos näen sun puhuvan, niin melko varmasti huomaan jotain eroa, riippuu tietysti mihin verrataan. Vaikea sanoa huomaanko eroa pelkästään kuunnellessa.
En kyllä tunne sua, oonkos niin väittänyt?

edit. Tuli karmaiseva ajatus mieleen, onkohan jantusta nyt vedätetty? Ettei vaan mr Afroman oikeasti ole herra rasistimies, joka heittää sopivan hassunhöpsöjä kommentteja pyrkimyksenään ivata afrikkalaisia?

jantunen7 sanoi:
Veikkaan kyllä, että jos näen sun puhuvan, niin melko varmasti huomaan jotain eroa...
:D Joo. Melko varmasti.

Mä veikkaan, että mr Afromanilla on vähän sama juttu kuin monella nuoren polven maahanmuuttajalla: puheen perusteella kukaan ei pysty erottamaan heitä saman ikäryhmän suomalaisnuorista. Sujuvaa slangia heitellään ja suullinen ilmaisu toimii. Sen sijaan kirjallisessa ilmaisussa voi olla suuriakin ongelmia. Jopa isompia kuin mr Afromanilla.

[ja seuraava ei liity enää mr Afromaniin]
Kaikkein vaikeimmin havaittava ongelma on se, että parikin vuotta steissillä viettänyt nuori maahanmuuttaja saattaa kuulostaa siltä, että hän puhuu suomea sujuvasti, mutta todellisuudessa kielen ymmärtämisessä on suuria ongelmia. Sitten kun pitäisi ruveta ratkomaan vaikeita asioita, tulee suuria ymmärtämisongelmia ja väärinkäsityksiä.

Yleisesti ottaen minun mielestäni on hyvä, että Suomessa asuvat ihmiset tekevät parhaansa oppiakseen kielen ja käyttääkseen sitä. Siihen pitää suhtautua positiivisesti. Eikä vittuilla kirjoitusvirheistä. :rauha: :rakkaus:

mr Afroman sanoi:
Sanoin että miten se kaveri sanoi mulle asian. hän sanoi että ne teki lehtienkanssa sopimuksen että ne lievenettään asiaa jos lehdistö saa kirjoittaa tollei.

Herra lukiolainen on hyvä ja tutustuu vaikka ihan siinä ohessa suomalaiseen oikeusjärjestelmään ja havaitsee, että tuo ylläoleva väittämä on edelleen niin :anssi: kun olla ja voi. Suomessa ei edelleenkään oikeuslaitos tai poliisi tee lehdistön kanssa sopimuksia joiden perusteella tuomioita rukattaisiin.

Ja jos nyt tosissasi vätät että kaverisi tuollaista tarinaa kertoo, niin neuvon laittamaan apinasuodattimen päälle.

XXL sanoi:
????
Kyllä Saksassa ja monessa muussa maassa oli juutalaisia syrjitty kautta historian eikä se ole mikään Hitlerin oma keksintö.

Totta. Hitlerin keksintö oli sensijaan viedä antisemitismi loppuun asti eli yrittää poistaa juutalaiset kokonaisuudessaan maan päältä.

Saksassa Hitler nousi valtaan rauhanomaisesti ja kansan suosiolla. Mistään julmasta diktatuurista saksalaisia kohtaan ei voi puhua.

1. Hitler ei noussut valtaan kansan suosiolla. Tämä on yleinen harhaluulo. NSDAP sai suosiota vaaleissa, mutta diktaattoriksi Hitler pääsi painostamalla Hinderburgia ja kansanedustajia tekemään periaatteessa perustuslain vastaisen päätöksen - ja sitten sen jälkeenhän Aatu rikkoi tekemänsä lupauksen (diktatuurin väliaikaisuudesta).

2. En tiedä mitä tarkoitat sillä ettei Natsi-Saksa ollut julma saksalaisia kohtaan? Täsmennätkö?

Tämä 'takapajuinen' juutalaisten äärimmäinen syrjintä koko itäisessä Euroopassa poistettiin juuri sotimalla ja sen jälkeisellä syyllisten rankaisulla. Ehkäpä juuri tästä syystä nyt onkin laissa kiellettyä kritisoida holokaustia: ettei syrjintä taas saisi kansan suosiota.

USAn sisällissota käytiin oikeastaan aivan muista syistä kuin orjuuden takia. Orjuus poistettiin lainsäädännöllä ja piiiiitkällä valistustyöllä & rauhanomaisella toiminnalla sitten saatiin myöhemmin mustat tasa-arvoisiksi lain silmissä. Sodalla ei ollut tähän osuutta.

Itse asiassa ne kertovat pikemminkin siitä, että pelkkä voimankäyttö ei riittänyt edes Saksan tapauksessa. Eikä mustien aseman parantamisessakaan. Olihan niillä sodilla oma osansa, mutta jos asiat olisivat jääneet pelkästään siihen niin homma olisi mennyt yhtä vituralleen kuin nyt Irakissa. II MSn jälkeen USA hoiti hommat suht kunnolla, toisin kuin Bush Jr nykyään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom