Velanperintä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Merkutio
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikka itsekin täällä oon antanut "viisaita" neuvoja, niin kyllä tossa tilanteessa varmaan itse lähtisin hakee Baikalin kanssa niitä rahoja :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikäs ihmeen juttu tämä on? Pitääkö jokaiselta mahdolliselta pyytää ko. ote erikseen vai onko perintätoimistoilla jokin epävirallinen yhteinen rekisteri mistä ne näitä tietoja jakelevat?? Vai tarkoititko kenties suomen asiakastiedon luottotietorekiseriä?

edit. googlekaan ei löytänyt "perintärekisteriote" haulla yhtään osumaa...

Ei ole mitään virallista rekkaria perintätoimistoilla, epävirallisia kylläkin... Muilla rahoitusalan instansseilla on käytössä myös näitä "epävirallisia" rekistereitä, joista saa pelottavan paljon selville ihmisen maksuhistoriataustasta...

Näkyvät olevan perillä aiheesta. Tokkopa noita kannattaa enempää lähestyä henkilökohtaisesti. Tuskin se raha sossueläteille tyhjästä materialisoituu, vaikka kuinka uhkailisi ja rähisisi. Jos menee velkasovitteluun, niin sitten palaatte asiaan, mutta ei se ahdistelu edistä asiaa yhtään.
Pahimmassa tapauksessa joudut vielä itse ongelmiin joutuessasi oikeustoimien kohteeksi uhkailusta sunmuusta.

korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö vuokrasopimusta laatiessa ole mahdollisuus turvata selustaansa? Eikö se ole ihan vuokralaisen ja vuokranantajan välinen sopimus ja sopimus on pitävä jos molempien nimi on alla. Jos laittaa vaikka 3kk:n takuuvuokran, 1vko:n sopimuksen purkuajan jos vuokrat jää maksamatta ja kämpässä aletaan riehua tai hajottaa paikkoja. Sitten viikon täytyttyä jos luopiot ois vielä siellä kämpässä niin eikö silloin voi soittaa poliisille että ne on luvatta siellä kun ei mitään vuokrasopimustakaan ole voimassa?

tosin eise varmaan mene noin tai sen oisi joku paremmin perillä oleva jo sanonut

Ei ole mitään virallista rekkaria perintätoimistoilla, epävirallisia kylläkin... Muilla rahoitusalan instansseilla on käytössä myös näitä "epävirallisia" rekistereitä, joista saa pelottavan paljon selville ihmisen maksuhistoriataustasta...

No varmasti on, mutta kuinka paljon niitä tietoja annellaan ulkopuolisille? Jokaisellahan saa olla oman toiminnan pyörittämiseen kaikennäköistä arviointikriteeriä, mutta eipä niitä tietääkseni ulkopuolisille jaella jo ihan henkilörekisterilain määräysten mukaan.

korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö vuokrasopimusta laatiessa ole mahdollisuus turvata selustaansa? Eikö se ole ihan vuokralaisen ja vuokranantajan välinen sopimus ja sopimus on pitävä jos molempien nimi on alla. Jos laittaa vaikka 3kk:n takuuvuokran, 1vko:n sopimuksen purkuajan jos vuokrat jää maksamatta ja kämpässä aletaan riehua tai hajottaa paikkoja. Sitten viikon täytyttyä jos luopiot ois vielä siellä kämpässä niin eikö silloin voi soittaa poliisille että ne on luvatta siellä kun ei mitään vuokrasopimustakaan ole voimassa?

tosin eise varmaan mene noin tai sen oisi joku paremmin perillä oleva jo sanonut

Minulla luki vuokrasopimuksessa että yhden kuukauden irtisanomisaika molemminpuolin. Eli sopimuksen mukaan olisin voinut kuukaudessa nakata pariskunnan pihalle.. Mutta soitin lakimiehelle ja hän sanoi: että luki sopimuksessa mitä luki, niin asukkaalla on se 3kk tai 6kk:n irtisanominen. Eli kirjallisella vuokrasopimuksella ei ole v#tunkaan verran arvoa. Minun ei tarvinut missäänvaiheessa näyttää vuokrasopimusta kenellekkään kun hain häätöä käräjäoikeudesta.

Minulla luki vuokrasopimuksessa että yhden kuukauden irtisanomisaika molemminpuolin. Eli sopimuksen mukaan olisin voinut kuukaudessa nakata pariskunnan pihalle.. Mutta soitin lakimiehelle ja hän sanoi: että luki sopimuksessa mitä luki, niin asukkaalla on se 3kk tai 6kk:n irtisanominen. Eli kirjallisella vuokrasopimuksella ei ole v#tunkaan verran arvoa. Minun ei tarvinut missäänvaiheessa näyttää vuokrasopimusta kenellekkään kun hain häätöä käräjäoikeudesta.

Kyllä kirjallisella vuokrasopimuksella on arvoa, mutta sillä ei pysty lakiin perustuvia asioita kumoamaan.

Hienoja kansalaisia nämä vuokralaiset. Ei helvetti sentään. Kyllähän sieltä ulosoton yhteydessä saattaa jotain rahaa/kuukausi tulla
(?). Ehkä ne just ehtii 15 vuodessa velkansa maksamaan jos työttöminä pysyy.

Kyllä täytyy itsekin todeta, että Merkutiolla on niin paska tilanne kuin olla ja saattaa. Suomen laki on tässä kohtaa äärimmäisen syvältä. Laki ei ole hemmon puolella, joka rehellisellä konstilla koittaa pärjätä ja tehdä tienestiä vaan näiden prkleen siipeilijöiden ja loiseläjien :curs:

Saavat ilmaiseksi oleilla toisten asunnossa, häätää ei voi.

Konstit on monet mutta näissä tapauksessa käyvät valitettavan vähiin.. :(

Kyllä täytyy itsekin todeta, että Merkutiolla on niin paska tilanne kuin olla ja saattaa. Suomen laki on tässä kohtaa äärimmäisen syvältä. Laki ei ole hemmon puolella, joka rehellisellä konstilla koittaa pärjätä ja tehdä tienestiä vaan näiden prkleen siipeilijöiden ja loiseläjien :curs:

Saavat ilmaiseksi oleilla toisten asunnossa, häätää ei voi.

Konstit on monet mutta näissä tapauksessa käyvät valitettavan vähiin.. :(

Aika väärin. Eli irtisanomisessa on se 3kk (jos asunut alle vuoden) tai 6kk (jos asunut yli vuoden), irtisanomisen voi tehdä vaikka jos haluu myydä asunnon. Mutta jos vuokralainen ei maksa vuokria tai aiheuttaa häiriöitä voit purkaa sopimuksen, jolloin asukas häipyy kk sisään. Ja vuokrasopimus pitää aina purkaa kirjallisesti, tiedän tapauksen jossa vuokraisäntä tuli sanomaan asukkaalle (joka oli lakimies) että nyt sulla on 6kk häipyä. No 6kk päästä lakimies sanoi että et vieläkään ole toimittanut kirjallista irtisanomista joten olen täällä vielä toiset 6kk. :david: Vuokraisäntä ois myyny asunnon joten sitä vitutti..

tiedän tapauksen jossa vuokraisäntä tuli sanomaan asukkaalle (joka oli lakimies) että nyt sulla on 6kk häipyä. No 6kk päästä lakimies sanoi että et vieläkään ole toimittanut kirjallista irtisanomista joten olen täällä vielä toiset 6kk. :david: Vuokraisäntä ois myyny asunnon joten sitä vitutti..

Kertoo taas jotain lakimiehistä.

En nyt tarkota tätä tapausta, mutta miksei ihmiset vaan voi nykyään käyttäytyä... Hoidettas asialliset hommat ja oltas sitten muuten ku ellun kanat, vai miten se menikään.

Aika väärin. Eli irtisanomisessa on se 3kk (jos asunut alle vuoden) tai 6kk (jos asunut yli vuoden), irtisanomisen voi tehdä vaikka jos haluu myydä asunnon. Mutta jos vuokralainen ei maksa vuokria tai aiheuttaa häiriöitä voit purkaa sopimuksen, jolloin asukas häipyy kk sisään.

Niin niin, mutta kuten Merkutio sanoi:

Saahan niitä itse purkaa ja irtisanoa vuokrasopimuksia. Mutta jos asukkaat haluaa jäädä sinne eivätkä lähde vapaaehtoisesti, niin mitenkäs niitä häätää sieltä jos ei ulosottomies niitä häädä. ja ei se ulosottomies ihan nuin vain niitä häädä. Se on useamman kuukauden projekti että saadaan ulosottomies lähettämään edes se ensimmäinen "uhkauskirje"

Eli ei se aina käytännössä mene niin kuin kirjassa sanotaan. Sitten jos omatoimisesti alat niitä pesäpallomailan kanssa karhaamaan niin päädyt ojasta allikkoon ja istuskelet itse syytetyn pallilla. :rolleyes:

Oon miettiny sitä että jos on aihetta purkaa sopimus ja ilmoittaa siitä kk ennen asukkaille. Sitten sulla on mustaa valkoisella, soitat poliisille että mun kämpässä on asiattomia henkilöitä, tulkaa hakee pois. Näytät että olet kämpän haltia ja että olet purkanut vuokrasopimuksen (vuokra sopimuksen purkamisessa näkyy päivämäärä jolloin pittää olla poistunut asunnosta) ja näillä paskiaisilla ei ole mitään oikeuksia olla mun kämpässä. Itse kun asuin Kuopiossa ja muutin uuteen kämppään niin vuokraisäntä oli tehny näin, poliisi oli vienyt putkaan. Minun postilaatikkoon tuli sitten vielä 3kk ulosottokirjeitä ed.asukkaan nimellä. Kaiken huippu oli että eräänä aamuna klo6.30 poliisi tuli etsimään mun kämpästä sitä asukasta. :david: Eli ainakin poliisi toimii jos ei muu.

Uhkailu on mun mielestä aina rikos, et jos näin meinaat tehdä, niin älä ainakaan kirjallisesti uhkaile ettet ite joudu sitten kuseen..

Eikun laiton uhkaus on rikos. :)

Sinuna potkisin ne vittuun.
Iskäpuolen veljen pojalle kävi just niin kun sulle eli vuokralaiset jätti vuokrat rästiin kunnes potti oli taivaissa. Ja selityksenä kyseinen pariskunta sano vaan et mistä me revitää moinen summa!?
Pistää vihaseks tollatteet siivellä elijät. :curs: Kummeli Jackpot:tia lainatessa suomi on paska maa Täällä on kaikki ihan perseestä.
Ps. Kai oot käyny välillä tsekkaamassa kämpän, että seinät on pysyny pystyssä ja katto siinä missä kuulukin?

Onko mahdollista että vuokrasopimusta laatiessa laittaa sopimukseen pykälän, jossa sanotaan että vuokran antajalla on oikeus heittää tyypit pihalle esim. 1kk kuluttua varoituksesta, tyyliin että kamat viedään kaatopaikalle ja lukot vaihdetaan?! Sori sekava kysymykseni..

Onko mahdollista että vuokrasopimusta laatiessa laittaa sopimukseen pykälän, jossa sanotaan että vuokran antajalla on oikeus heittää tyypit pihalle esim. 1kk kuluttua varoituksesta, tyyliin että kamat viedään kaatopaikalle ja lukot vaihdetaan?! Sori sekava kysymykseni..

Ei. Vuokrasopimusten purkuperusteet ja irtisanomisajat on määrätty laissa.

Tilanne tänäpäivänä: Sain selville häädettyjen/velallisten asukkaiden uuden osoitteen ja sain tietää myös asunnon omistajan. Soitin hänelle ja varoitin asukkaista. Ja hän mainitsi ettei ole vuokraa ollut kuluvaltakuukaudelta kuulunut. Vastasin hänelle " ja luultavasti et niitä rahoja saa." Ja samalla suositelin hänelle aloittamaan häätöprosessin samontein ennenkuin jäävät taas velkaa ihan vit#sti.

Vuokraemäntä sanoi vielä että asukkaat käy töissä ja ulosottomiehelle he ovat ilmottautuneet työttömäksi.. Kuihan tässä käy?

Kun suomessa on kaikki laitonta, niin saankohan minä nyt syytteen "laittomasta tiotejen keräämisestä" tai "vuokraemännän laittomasta häädön yllyttämisestä?" :(

Kyllähän ulosottomies saa tiedon niiden hampuusien töissäkäynnistä, koska ulosottomies nykäsee siitä palkasta työnantajalta suoraan sen ~ kolmanneksen. Tämä siis olettaen, että hambuusit on rehellisissä hommissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom