- Ikä
- 41
Täh..!?!? Jos se pariskunta ei maksa minulle mitään viiteentoista vuoteen, niin nekö ei ole sitten enää minulle mitään velkaa!!?? Ikinä?!?
lue toi läskivasaran linkki, ite luin vaan uutisotsikon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täh..!?!? Jos se pariskunta ei maksa minulle mitään viiteentoista vuoteen, niin nekö ei ole sitten enää minulle mitään velkaa!!?? Ikinä?!?
Missäköhän vaiheessa uhkailu on rikos..? Ajattelin käyttää sellaista nyt ensialkuun.
Miten ne ehti jäädä 3000e velkaa vuokrasta? Eikö ekan maksamattoman vuokran jälkeen opasteta pariskunta hiuksista pihalle?
Kysyin ensin poliisilta, että saanko häätää asukkaat itse. Ei Saa! vastasi Poliisi, se on oman käden oikeus... Siitä kuulema saa isomman tuomion kun naisen raiskaamisesta, asuntomurrosta tai tapon yrityksestä!
Jos nyt ei ihan kuitenkaan...
Uhkailu on mun mielestä aina rikos, et jos näin meinaat tehdä, niin älä ainakaan kirjallisesti uhkaile ettet ite joudu sitten kuseen..
Täh? jengiä ei saa nakata itse omistamastan kämpästä pihalle? Voisiko joku kertoa jotta miksi?
Täh? jengiä ei saa nakata itse omistamastan kämpästä pihalle? Voisiko joku kertoa jotta miksi?
Siihen aikaan kun vuokrasin asuntoa, niin en tiennyt että yksityinen ihminen voi katsoa luottotietoja.. Mutta se ei tosiaan pidäkkään paikkaansa. Oikeusministeriöstä saa kahdeksalla eurolla kolmen ihmisen luottotiedot tarkistettua. Olen käyttänyt sitä nyt kun vuokrasin asunnon uudestaan.
Laki on valitettavasti voimaton näissä tapauksissa..
Missäköhän vaiheessa uhkailu on rikos..? Ajattelin käyttää sellaista nyt ensialkuun.
Mitäs sitten ihan tälläinen perinteinen "nauhan myynti"? Eli myyt ne kolmen tonnin velat, jollekin "ammattilaiselle" vaikka pariin tonniin. Eipä ole enään sun murheesi, että miten "ammattilaiset" ne velat perii....
Kyllä se tässä holhousvaltiossa on rikos tuo uhkauskin... Itsellä päällä tutkinta laittomasta uhkauksesta, vaikka en edes sanan säilää käyttänyt (pesäpallomailaa vähän vilautin).
Siis eikö tuollaisessa tilanteessa ole mahdollista purkaa sitä vuokrasopimusta vaikka siinä pari vuokraa tuleekin takkiin? Eikö silti ne velat jää voimaan kun rahaa ei ole tullut? Saisi ainakin ne kämpästä pois jossain vaiheessa eikä tarvisi jäädä odottamaan päätöksiä häätöön vaan kyseessä olisi sopimuksen purku (onko se aika vaikka 2kk).
Itsellä myös kokemuksia mahtavista vuokralaisista pienen ajan takaa. Vuokrattiin kämppä eräälle opiskelijaneidille. Ensimmäisen vuokran jälkeen sai alkaa muistuttelemaan maksuista. Maksut tulivat myöhässä ja alimääräisinä.
Neidillä oli kumppaninaan joku narkkikaveri, joka laittoi kämpän totaaliremonttiin. Ovet oli hajotettu, seiniin piirrelty tussilla, liesi romutettu yms :wall:
Neiti ei onneksi tiennyt täysin omia oikeuksiaan. Sai päivämäärän jolloin kämpän oli oltava tyhjänä. No, eukko oli karannut teilleen avain mukanaan eikä yhteyttä saatu. Mentiin sitten vara-avaimilla sisälle, romuja säkkiin ja lukonvaihto. Samalla piti vaihtaa lukot talon yhteisiin tiloihin kun naapurit pelkäsivät narkkien uutta tulemista. Arvatkaa kenelle tuli maksu näistä vaihdoista :curs:
Samana päivänä kun lukot vaihdettiin tämä eukko tuli takaisin maisemiin palauttamaan avaintaan, koko lukonvaihtotyö aivan turhaan.
Onneksi akka tosiaan lähti sitten kiltisti pois, eikä jäänyt pyörimään nurkkiin, minkä olisi tietysti lain mukaan voinut tehdä. Halutessaan olisi voinut olla vielä noin puoli vuotta kämpässä ennen laillisia pakkokeinoja.
Lähdön jälkeen kämppää ei voitu vuokrata kahteen kuukauteen. Remonttiin, lukotuksiin ja muuhun paskaan upposi rahaa tonni poikineen. Myöhemmin oikeus tuomitsi naikkosen maksamaan nämä kulut takaisin. Rahaa tuskin koskaan tulee tältä pummilta. Osan kuluista sai takaisin verovähennyksinä, mutta voi ah tuota vitutuksen määrää, mitä ei saanut poistettua.
No, virheistä oppii. Paras oppi oli se, että jättää vuokraamatta porukalle, joka saa vuokrarahat joltain muulta taholta kuin omasta duunista.