Vegaanibodareita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heppu2
  • Aloitettu Aloitettu
VelttoV sanoi:
Mikäs Belmondon on nykyään noin katkeraksi ja alivireiseksi vetänyt?
Hmm. Noinko on? No seitsemän vuotta soijarouhetta estämässä herkän nuoren miehen lentoonlähtöä olkoon selitykseni. Mutta olet oikeassa, kuulostin pikku prinsessalta. En tee sitä enää.

(PS: 'alavireinen' t. par. 'alakuloinen' :D )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Belmondo sanoi:
Hmm. Noinko on? No seitsemän vuotta soijarouhetta estämässä herkän nuoren miehen lentoonlähtöä olkoon selitykseni. Mutta olet oikeassa, kuulostin pikku prinsessalta. En tee sitä enää.

(PS: 'alavireinen' t. par. 'alakuloinen' :D )

No tarkoitus olikin, kun on sun jutuissa viimeaikoina vähän vire kadoksissa, siis just viime aikoina. Mutta tää meni jo aika :offtopic:

Mutta kasvissyöntiä kannattaa kokeilla, jos tuntee että on koko ajan turvoksissa ja niveliä kolottaa. Ja on helppoa, jos jättää munat ja maidon ruokavalioon. Mä söin joskus ainakin puol kiloa lihaa per päivä ja meni vähän överiksi. :D

Onko kellään tietoa/kuvia vegaaninaisista,joilla olisi oikeesti lihaa ympärillä?Kaikki näkemäni ovat olleet melkoisen riukuja,ja olisi hienoa(ja motivoivaa) nähdä yksikin hyvälihainen vegaaninainen!Kaikilla on tietysti oma käsityksensä lihaksikkaasta,mutta tarkoitan jotain parempaa kun aerobic-pimun näköiset.Ja tietty mitä enemmän pattia sen parempi!

Itse olen tällä hetkellä vain kasvissyöjä,mutta vegaanius on alkanut tuntua todennäköiseltä vaihtoehdolta tulevaisuudessa elämänkatsomuksellisista syistä.Tarkoitus on myös suosia koko ajan enemmän vegaanisia tuotteita,näin kasvissyöjänäkin.Hirveesti vaan mietityttää,mikä on lopputulos vegaanina kropan suhteen.Se on kuitenkin fakta,että hiilareita tulee syötyä vegaanina paljon,joten pääseekö läskiä kertymään helpommin yms...Varsinkin naisena,jolla ei taida mitään erityisempiä lahjoja punttitouhuun olla,eikä kroppakaan ole mikään valmiiksi mikään vähärasvainen.Siksi olisikin mahtavaa saada joku motivaationlähdä ja nähdä,että kyllä vegaaninaisetkin pystyy!Vai onko vegaaninainen ja isot lihakset mahdoton yhdistelmä...

Onko kellään tietoa/kuvia vegaaninaisista,joilla olisi oikeesti lihaa ympärillä?Kaikki näkemäni ovat olleet melkoisen riukuja,ja olisi hienoa(ja motivoivaa) nähdä yksikin hyvälihainen vegaaninainen!Kaikilla on tietysti oma käsityksensä lihaksikkaasta,mutta tarkoitan jotain parempaa kun aerobic-pimun näköiset.Ja tietty mitä enemmän pattia sen parempi!

Itse olen tällä hetkellä vain kasvissyöjä,mutta vegaanius on alkanut tuntua todennäköiseltä vaihtoehdolta tulevaisuudessa elämänkatsomuksellisista syistä.Tarkoitus on myös suosia koko ajan enemmän vegaanisia tuotteita,näin kasvissyöjänäkin.Hirveesti vaan mietityttää,mikä on lopputulos vegaanina kropan suhteen.Se on kuitenkin fakta,että hiilareita tulee syötyä vegaanina paljon,joten pääseekö läskiä kertymään helpommin yms...Varsinkin naisena,jolla ei taida mitään erityisempiä lahjoja punttitouhuun olla,eikä kroppakaan ole mikään valmiiksi mikään vähärasvainen.Siksi olisikin mahtavaa saada joku motivaationlähdä ja nähdä,että kyllä vegaaninaisetkin pystyy!Vai onko vegaaninainen ja isot lihakset mahdoton yhdistelmä...

Sori mutta täytyy heti tyrmätä toi sun idea. Vegaanina on ihan mahdotonta saada riittävästi proteiinia ja nimenomaan niitä tarvittavia oikeanlaisia aminohappoja riittävään lihaskasvuun. Kasvikunnan tuotteiden aminohapot ei ole käsittääkseni riittäviä lihaksen kasvatukseen vaan niitä tarvitsisi tulla myös lihasta ja maitotuotteista.
Normi kasvissyönnillä vielä jotain mahiksia olisi koska pystyy vetämään niitä maitotuotteita ja heraa mutta vegaaniruokavaliolla...:(
Mutta jokainenhan tekee miten itsestä tuntuu hyvältä ja tärkeältä. ;)

Siis tyrmäätkö idean yleisesti myös miesten kohdalta?Sillä silloin puhut paskaa,lihaksikkaita vegaanimiehiä löytyy kyllä.Naisten kohdalla olen vielä epäileväinen.

Siis tyrmäätkö idean yleisesti myös miesten kohdalta?Sillä silloin puhut paskaa,lihaksikkaita vegaanimiehiä löytyy kyllä.Naisten kohdalla olen vielä epäileväinen.

No vegaanimiehistä en tiedä ja siitä mitä muuta ne on sit vetäny... Soijaa varmaan täytyy kaksin käsin vetää jos haluaa aminohappoja mutta mun mielestä soija ei oo hyvä miehille, eikä välttämättä naisillekaan suurina määrinä. Naisten kun on muutenkin niin vaikea saada sitä lihasta ja siihen vielä vegaaniruokavalio niin.... :(

minkä takii jotkut on ees vegaaneita?

koska he tuntevat huonoa omaatuntoa siitä, että köyhissä maissa väestönkasvu on räjähdysmäistä ja tietävät että lihakilon tuottamiseen tarvitaan yli kilo kasviksia. sitä he eivät tiedä, että maailmassa tuotetaan ruokaa yli kaksinkertaiselle populamäärälle (15 miljardille) muistaakseni ja suurin osa tuosta ruoasta kipataan roskikseen. oli siinä sit lihaa tai ei.

jotkut voi olla sitä mieltä että eläimet kärsii kun ne tapetaan eivätkä tahdo että eläimet kärsivät heidän takiaan.

mun mielestä kasvissyönti on typerää tosiasioiden kieltämistä, mutta se siitä. on mulla kärkkäitä mielipiteitä myös uskonnoista ja silti mun puolesta jokainen saa kuulua mihin uskontoon tahtoo ja toteuttaa omaa elämänkatsomustaan (lakien puitteissa) miten haluaa.

Sama homma kusee niin rahassa, vedessä ku siinä sapuskassakin. Eli ei puute, vaan epätasainen jakautuminen. :down:

Hirveeks väittelyksi ja mollaamiseksi menee taas tämäkin.Turha lässyttää lihansyönnistä,eiköhän sitä noilla edellisillä sivuilla ole jo aivan liikaa.Minua kiinnostaa edelleen vain tietää niistä lihaksikkaista vegaaninaisista.Ja ei varmasti kaikki lihaksikkaat vegaanimiehet ole vetäneet mitään laittomia aineita.Itselläkään ei ole minkäänlaista kiinnostusta alkaa vetämään mitään aineita jos joskus päädyn vegaaniksi.

Ja jos on ihan pakko änkeä esittämään mielipiteitä,lukekaa edes koko ketju ennen sitä.

Täällä yks punttaileva vegaanityttö ilmottautuu.

Vegaani olin jo useita vuosia ennen kuin aloin salilla käydä, joten ei kyllä ole käynyt mielessäkään lisätä mitään eläinperästä dieettiin mahdollisen paremman lihaskasvun takia, korni ajatuskin:wtf: Sama kun alkaisin pölliä
pikkulapsia äideiltään ja paistella niitä punttitreeniä ennen reeniruoaksi, tai yksinkertasesti alkasin roinata (ainoo ero että edes nuo onneks laittomia). Ihan kaikkee ei kuitenkaan oo oltava valmis tekemään että patti kasvais:D

Mutta joo, olen varmaan tuolla punttimimmien foorumilla jotain keskitasoa, en siis mikään hirmu bodarin näköinen mutten mikään riisitikkukaan. Isä ainoostaan jaksaa joka kerta muistuttaa et tytär on aivan liian ronski nykyään ja pitäs saada enempi tyttömäiseen kuntoon:)

Ketogeeniselläkin ole ollut hoikkarimielessä, tosin sen onnistumisen teilasin vetämällä liian aikaisessa vaiheessa hirveen karkkimätön ku innostuin "hiilaripäiväideasta" (eli siis pelkkää paskaa koko päivä järkyttävät määrät ja insuliiniresistenssillä varmaan jotain tekemistä asian kanssa). Rasvaprossan alennus on mulla tosi vaikeeta, mutta se on kyllä ihan selkeesti geeneissäkin.

En usko että mun kehitys on ollut sen hitaampaa kuin muillakaan naisilla, kun ottaa huomioon kuinka vähän oon kuitenkin ottanu asioista selvää (jatkuvaa erehdyksen kautta oppimista) ja muutenkaan en oo panostanu treeniin kunnolla vasta kuin lähiaikoina.

Prodea saa aika helposti, vaikka ei kyllä ilman soijaa. Vehnälesettä käytän joka päivä, samoin erilaisia pähkinöitä ja tofua etenkin uppoo (ja siihen ei kyllä helpolla kyllästy kun osaa laittaa vaan :kuola: ), isolaattia on pirun helppo viskata kaikkeen ruokaan sekaisin. Maustamaton soijajugu on kyllä herkkua missä muodos vaan. Takuulla noista yhdistelmistä tulee kattava aminohappopooli.

Ruokaan menee yhteensä joku 80e/kk. Onhan se aika paljon (?) mut toisaalta pyrin myös syömään terveellisestikin.

Oon noin 6vuotta ollu kasvissyöjä,siis täysin lihaton.Välil oli muutama vuosi vegaanina.Ku alotin pari vuotta sitten harrasteleen painojen kans,lisäsin maitotuotteet kehiin koska mulle veganismi ei nyt niin ehdoton asia oo.Mut siis lihatuotteita ja kananmunaa ei uppoa edeleenkään.Prodelähteinä toimii osittain maitovalmistet,mut pidän myös vegaaniprodelähteet siinä rinnalla.Eli vedän homona soijapaloja,soijarouhetta,soijaruokajauhoa ja lisäravinnepuolelta otan sekä heraa että soijaproteiinia.Protskuja tulee päiväs n.200g,ja oikeesti sen sais kyl viel ylemmäs.Et jos vain viitseliäisyyttä on ni kyl pystyy ketoileen kasvissyöjänäkin,tosin tarkottaa sitä et purkista tulee kans sitä proteiinia.Jos näin ei ole,siis että ei voi ketoilla,oon jotenki käsittäny väärin jonki asian.Tosi monella vegaanilla ja vegetaristilla joita oon tuntenu on kylläkin se yleinen ongelma(en nyt yleistä tätä kaikkiin!)ettei ole viitseliäisyyttä panostaa siihen ruokailuun vaan vedetään ranskis-salaatti-linjaa.KAuheaa!!!Varmasti voi huonosti,mut se ei taas oo veganismin vika vaan kyseisen henkilön.Väitän et vegaanina jos oisin viel,vetäisin nuo samat määrät päiväs prodea,se vaan tulis sit hieman eri lähteistä.

Ruokaan menee yhteensä joku 80e/kk. Onhan se aika paljon (?) mut toisaalta pyrin myös syömään terveellisestikin.

Milläköhän mittarilla tuota voi pitää suurena rahamääränä ruokaan?
Tuosta tulee noin 2,65e per päivä.

Kun ottaa huomioon vaikka että ateriatuettu opiskelijan kouluruoka maksaa 2,15e (suunnilleen samanverran varmaan maksaisi yksi lämmin täysipainoinen ateria kotonakin valmistettuna), niin tuolla budjetillasi saat sen lisäksi vielä banaanin tai pienin jogurtin.

Täytyy nostaa hattua, jos ihan oikeasti pärjäät noin vähällä rahalla tai ruoalla. Ja vielä kuntoilet sen lisäksi ja saat lihaksesi kasvamaan...

Äärimmäisen mielenkiintoinen artikkeli aiheesta: http://www.voima.fi/content/view/full/1020 ja kun "kukaan" ei kuitenkaan jaksa lukea kuin ekat kappaleet niin loppupuolella selviää että yksi noista kolmesta myöntää lisäävänsä voisilmää puuroonsa avoimesti, ei kuitenkaan tuo 52 cm hauismies. Miten sitten sen asian laita onkaan, ei viitsitä alkaa mitään juuei-keskustelua.. mut ihan kiinnostava teksti.

Milläköhän mittarilla tuota voi pitää suurena rahamääränä ruokaan?
Tuosta tulee noin 2,65e per päivä.

Kun ottaa huomioon vaikka että ateriatuettu opiskelijan kouluruoka maksaa 2,15e (suunnilleen samanverran varmaan maksaisi yksi lämmin täysipainoinen ateria kotonakin valmistettuna), niin tuolla budjetillasi saat sen lisäksi vielä banaanin tai pienin jogurtin.

Täytyy nostaa hattua, jos ihan oikeasti pärjäät noin vähällä rahalla tai ruoalla. Ja vielä kuntoilet sen lisäksi ja saat lihaksesi kasvamaan...

jumankauta mistä hitosta saa tuohon hintaan päivän ruoat?

pitäisköhän rueta vegaaniks kun tippuis kuukauden ruokakauppalasku yli 60%...

Niin siis ja kohtuudessa ne hiilari ja kalorimäärät kyl pysyy ku vaan laittaa pysymään,jos niin haluaa.Toisaalta taas saa vegekin kaloreita bulkilla ku vaan mättää oikeenlaisia tuotteita.
Ei kasvis/vegaaniruokavalio oikeesti niin kauheesti poikkee normista,ennakkokäsitykset vaan usein stereotypioi KAIKKI vegaanit ja veget siihen yhteen luikero-ranskis-kastiin.Nostan hattua niille lihaaneille jotka tänään on meitä puolustanu urheasti!!
Ihan yhtälailla tikkutyttöjä ja kynäniskoja on lihaaneissakin.Eiköhän jokaisesta ryhmästä löydy kaikenlaisia...
Mul menee ruokaan muuten kuukaudes n.150e lisäravinteineen!Ei mun mielest oo kauheesti.

Noniin,onhan tänne tullu muutakin keskustelua kuin vegaanien tyrmäystä,hyvä!Yksi vegaanipunttitytsykin ilmottautunu!Ja toi artikkeli on tosiaan aika mielenkiintonen,joskus aiemminkin lukenut...

Nyt kun oli puhetta ruokamenoista,niin mietityttää kuin paljo kalliimmaksi vegaanin elämä tulee.Ainakin minulla on sellainen mielikuva,että rahaa menee enemmän,ovathan esim. useat soijamaidot kalliita.Varsinkin jos ns. bulkkaa.En mäkään tosiaan naisena selviä 80 e:lla kuussa nytkään,ja kunnon syömingit menossa.Näinköhän olisi varaa opiskelijana olla vegaani ja bulkata...

Hei,tulipas mieleen,onko vegaanisia ehdotuksia maitorahkan korvikkeeksi?Jotain helppoa ja nopeaa?Voisi pikkuhiljaa keksiä vaihtoehtoja myös raejuustolle,sitä tulee vedettyä reippaasti...Oh,onko kukaan kuullut muuten soijaraejuustosta??Kaverini oli syönyt sellaista Virossa,ja mitä lie kaikkea mahdollista soijasta valmistettua sieltä löytyykään!Suomessa taitaa vielä olla melko heikoilla monipuoliset soijavalmisteet...Vai osaako joku kertoa erikoisimmista tuotteista mitä saisi täältäkin päin?

Sama kun alkaisin pölliä
pikkulapsia äideiltään ja paistella niitä punttitreeniä ennen reeniruoaksi,
Minulla ei ole mitään vegaaneja tai veganismia vastaan, mielelläni teen kasvissyöjävieraallekin ihan omat ruokansa tarpeen mukaan mutta tällaisten kommenttien jälkeen on ihan turha kitistä jos jotkut suhtautuvat vegaaneihin nuivasti. Vai oliko tämä vitsiä tai joku provosointiyritys?

Ruokaan menee yhteensä joku 80e/kk. Onhan se aika paljon (?)
Paljon? :wtf: Ihan käsittämättömän vähänhän tuo on. Äkkiseltään laskien meidän kahden hengen taloudessa menee 400-600 euroa kuussa elintarvikkeisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom