Vegaanibodareita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heppu2
  • Aloitettu Aloitettu
Eläinkunnan tuotteista luopuminen ekologisista syistä on vähän eria asia kuin kierrättäminen tai kimppakyydit..
Se että ihmisten pitäisi muokata ruokavalionsa ekologisista syistä on aika naurettavaa jo siitäkin syystä että ihmisen ruokavalioon on kuulunut eläinkunnan tuotteet aika monet jo sukupolvet.. Se ei ole naurettava ajatus että ihmisten pitäisi kierrättää ja käyttää kimppakyytejä jos se on mahdollista..

Eikö se ole jokaisen itensä päätettävissä, miten haluaa globaaleihin asioihin ottaa kantaa? Osa vie tekonsa pidemmälle, osa tekee vain sen sosiaalisesti vaaditun minimin. Lobitomiatkin kuuluivat lääketieteeseen hoitokeinoina todella pitkään, olisiko näitäkin pitänyt jatkaa vain sen takia että ennen tehtiin niin, vaikka ymmärrys aivotutkimuksessa paljasti tehokkaampia tapoja porautua ongelmiin? Nuo lobotomiat kuitenkin toimivat todella monille potilaille. Ravinnon suhteen on kyse aika pitkälti samasta asiasta - kun ihmisten ymmärrys ja osaaminen ravitsemuksen ja ihmisen itseänsä suhteen suhteen kasvaa, niin samalla avautuu myös uusia vaihtoehtoa siihen, kuinka ravinnontarve voidaan tyydyttää.

Ei tässä kukaan sinua ole pakottamassa syömään ekologisin perustein. On vain outoa, että jotain niinkin luonnollista asiaa kuin elämistä sopusoinnussa oman ympäristönsä kanssa (oli se sitten ravinnon, kimppakyytien tai kierrätyksen kautta) arvotetaan hyvin eri tavoin riippun siitä, mitä asian hyväksi tekee. Hyviä ja kannattavia tekoja jokainen, eikä se ole sinulta pois jos jotkut ihmiset näin päättävätkin elää. Mielestäni kaikissa noissa on kyse hyvin pitkälti samasta asiasta - ruohonjuuritason ekologisesta vaikuttamisesta omien tekojen kautta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, kuten esimerkiksi voimailua ja kehonrakennusta harrastavat. Eivät ymmärrä että ko toiminta on täysin ihmiselle epäluonnollista ja oikein palstojakin perustavat missä voimailusta jauhavat vaikka tekevätkin suuren yleisön silmissä itsestään naurettavia pellejä :D

olet aivan oikeassa! :D

Musta on aika tekopyhää kuulla jätkältä selitystä huonosta argumentaatiosta, kun aiemmin sivulla mainostetaan jotain välipalaa ja sitten vielä omaa yritystään! Ja lihansyömisen vertaaminen raiskaukseen on kyllä loistavaa argumentaatiota.

Tehotuotetut eläimet ovat kuuluneet vain muutaman kymmentä vuotta ihmiskunnan ruokavalioon. Ja edelleen se, että jotain on aina tehty ei tee siitä hyvää asiaa. Kasvisruokavaliolla on tolkuttomasti terveyshyötyjä, joista voi lukea esim. täältä: http://en.wikipedia.org/wiki/Vegetarianism#Health_benefits_and_concerns.

Siis en mä mitään tehotuatantoa puolusta.. Mulle ihan sama miten se nauta siihen mun lautaselle on tuotettu, laadusta ja rahasta se on kiinni loppupeleissä mutta pystyn euron sinnetänne joustamaan ekologian nimissä, mutta en siitä luopumaan ala..

Siis en mä mitään tehotuatantoa puolusta.. Mulle ihan sama miten se nauta siihen mun lautaselle on tuotettu, laadusta ja rahasta se on kiinni loppupeleissä mutta pystyn euron sinnetänne joustamaan ekologian nimissä, mutta en siitä luopumaan ala..

eiköhän kannata luovuttaa jo, ei nää ymmärrä mistään mitään. Vastailee aina ympäripyöreitä kun jotain sanoo

Eiköhän suurin osa kasvissyöjistä, vegeistä, jne. perustele ruokavaliotaan eettisyydellä, eikä niinkään ekologisuudella.

Tehotuotettu liha on kiistatta moraalisesti heikko ratkaisu. Se kärsimys mitä tiedostavat eläimet tuotannossa joutuvat kokemaan ei ole kovinkaan monen ihmisen mielestä hyväksyttävää. Sääli vaan, että kuluttajille ei ole tarjolla enempää luomuvaihtoehtoja. Kasvissyöjät eivät ole valmiita ITSE ottamaan osaa siihen, että eläimille aiheutetaan kärsimystä. Itse lihansyönti ei ole siis todellakaan se peruste, vaan eläimen kärsimyksen välttäminen. On sitten ihan jokaisen oma moraalinen valinta mitä suuhunsa pistää. Mielestäni ainoa validi peruste lihansyönnille on lihan maku. Jokainen on meistä itse vastuussa omasta moraalistaan.

Outoa koko aiheessa on mielestäni lihansyöjien vihamielisyys kasvissyöjiä kohtaan. En ole ainakaan itse kohdannut yhtään kasvissyöjää joka yrittäisi omaa aatemaailmaansa minulle tai muille tuputtaa.

Kaikkiallahan kasvissyöntiä tuputetaan. Lehdissä jokasen liitteen liitteen paskapalstalla kerrotaan kuinka hyvältä soija maistuu ja nyt kouluissakin sitä tuputetaan ja vielä tällä kertaa pakollisena! Joo eihän se ole tuputtamista, Nothing to see here, move along!

Kaikkiallahan kasvissyöntiä tuputetaan. Lehdissä jokasen liitteen liitteen paskapalstalla kerrotaan kuinka hyvältä soija maistuu ja nyt kouluissakin sitä tuputetaan ja vielä tällä kertaa pakollisena! Joo eihän se ole tuputtamista, Nothing to see here, move along!
Kun telkkaria katsoo niin näen kyllä ehkä 200 kertaa enemmän lihamainoksia kuin soijatuotemainoksia.

Musta on aika tekopyhää kuulla jätkältä selitystä huonosta argumentaatiosta, kun aiemmin sivulla mainostetaan jotain välipalaa ja sitten vielä omaa yritystään! Ja lihansyömisen vertaaminen raiskaukseen on kyllä loistavaa argumentaatiota.
Miksi hitossa en saisi mainita että on olemassa pirun hyviä vähähiilarisia protskulähteitä? Onko se joltain pois? Koko ajanhan täällä puhutaan eri tuotteista, miksi sen pitäisi olla minulta kiellettyä? Ja onko oman yrityksen mainitseminen kiellettyä vai onko se vaan pikkasen helpompi käskeä katsomaan mitä on tarjolla kuin ruveta selittämään sivukaupalla millaisilla tuotteilla vegeruoasta saa protskua?

En verrannut lihansyöntiä ja raiskausta keskenään vaan osoitin, että "näin on aina tehty" on kestämätön argumentointitapa, sinulta meni koko argumentin pointti ohi.

Joo, kuten esimerkiksi voimailua ja kehonrakennusta harrastavat. Eivät ymmärrä että ko toiminta on täysin ihmiselle epäluonnollista ja oikein palstojakin perustavat missä voimailusta jauhavat vaikka tekevätkin suuren yleisön silmissä itsestään naurettavia pellejä :D
Hyvä kun muistutit: :D

Tää on mun mielestä kyllä käsittämätön juttu. Ihmiset, jotka tekee jotain jota suurin osa ihmisistä täytenä pelleilynä hyökkää todella vihamielisesti kimppuun kun puhutaan vegaaniurheilijoista ja kokevat tarpeelliseksi tulla aukomaan päätä ja vittuilemaan.

Itseä pitäisi kyllä ymmärtää mutta muita marginaaliryhmiä saa rutata niin paljon kuin lystää koska ne on vaan "vitun pellejä". Jos aihe ei kiinnosta tai ei ole oma juttu niin ei kukaan pakota lukemaan koko ketjua saati sitten kommentoimaan jotain asiaan kuulumatonta aivokääpiöilyä. Tämän ketjun aihe on sitäpaitsi vegaanibodarit, eikä ekologiasta puhuminen kuulu tänne vaan tuonne talous- ja politiikkaosastolle koska aihe ei liity ravitsemukseen millään tavalla ja nyt ollaan ravinnepuolen keskusteluissa.

Kannattaa varmaan jättää ne paskaliitteet väliin, jos sieltä tuollaista sisältöä vastaan tulee. Eipä ole itselle tullut vielä vastaan. Enkä nyt muutenkaan näe sitä varsinaisesti tuputtamiseksi, jos lehdessä todetaan, että soija maistuu hyvältä. Vähemmästäkin saa ahdistuksen, jos tuollaisen lukee tuputtamiseksi.

Kouluissa on nyt kuukaudessa viisi kasvisruokapäivää aiemman kolmen sijaan. En nyt laskisi tätä vielä kovinkaan suuren luokan ihmisoikeusrikkomukseksi. Tärkeintä on kuitenkin, että lapset saavat laadukasta ja monipuolista ruokaa ja uskoisin, että tämän paljon keskustelua herättäneen päätöksen jälkeen asiaan kiinnitetään erityisesti huomiota joka on hyvä juttu jo itsessään. Tästä aiheesta löytyy ihan oma topic, jos haluat asiasta enemmän purnata.

Joo, mä halusin vaan kyseenalaistaa tuota vegeilyä sen ekologisista syistä.. Ja kaikki tais tajuta että se mun eka vegeposti oli lähinnä vitsi kun eivät reagoineet siihen, hyvä niin.. Mä päätän mun vegeristiretken tähän.. peace & beans vegebodarit <3.. tai jotain..

ehkä tämän takia vegaani "bodarit" ovat suurimmassa määrin ihan vitsejä, mieleen muistuu myös pari vuotta vanha bodaus-lehden juttu myös vegaani "bodareittein" jostain kesä tapaamisesta missä joku oli vetänyt oikeen 200kg maasta:wtf:
Olin itse tuossa tapahtumassa. Paikalle oli päässyt tasan yksi voimaurheilija joka nappasi silloin 240kg maasta eli lähes 2,5 kertaa oman painonsa. Isommat kaverit maailmalta eivät päässeet paikalle. Paljonkos itse otat maastavedosta?

Suurin osa tapahtumaan osallistuneita oli kestävyysurheilijoita tai ei-niin-tosissaan urheilua harrastavia. Lisäksi paikalla ei ollut yhtäkään doping-aineita käyttävää tyyppiä joten eipä kauheasti ihmetytä ettei nähty mitään 350 kilon maastavetotuloksia. Itse olin ko. tapahtumassa opettamassa breakdancea.

Joo, mä halusin vaan kyseenalaistaa tuota vegeilyä sen ekologisista syistä.. Ja kaikki tais tajuta että se mun eka vegeposti oli lähinnä vitsi kun eivät reagoineet siihen, hyvä niin.. Mä päätän mun vegeristiretken tähän.. peace & beans vegebodarit <3.. tai jotain..
Peace out! Bodarit ylipäätään <3 riippumatta ruokavaliosta.

Olin itse tuossa tapahtumassa. Paikalle oli päässyt tasan yksi voimaurheilija joka nappasi silloin 240kg maasta eli lähes 2,5 kertaa oman painonsa. Isommat kaverit maailmalta eivät päässeet paikalle. Paljonkos itse otat maastavedosta?

Suurin osa tapahtumaan osallistuneita oli kestävyysurheilijoita tai ei-niin-tosissaan urheilua harrastavia. Lisäksi paikalla ei ollut yhtäkään doping-aineita käyttävää tyyppiä joten eipä kauheasti ihmetytä ettei nähty mitään 350 kilon maastavetotuloksia. Itse olin ko. t.

ai teillä oli siellä sitten oikeen ADT:n testaajat ja kaikki?

En verrannut lihansyöntiä ja raiskausta keskenään vaan osoitin, että "näin on aina tehty" on kestämätön argumentointitapa, sinulta meni koko argumentin pointti ohi.
Tuota suorempaa vertausta ei noihin kahteen asiaan ole mahdollista saada aikaan. Eli kun lihansyöntiä ei voi puolustaa teidän uskonnollisilla arvoilla "ekologisuus,eettisyys" niin se on raiskauksen kanssa samalla viivalla. Kumpiko noista on sun mielestä pahempi asia (ja miten perustelet sen)? Miten esim. on synnyttämisen laita eihän se ole ekologista eikä eettistä, mikä on sun kantas siihen? Ja minkä ihmeen takia ei voisi käyttää argumentaationa vanhoihin aikoihin-vetoomista, joka on itseasiassa konservatismin pääperiaate?

ai teillä oli siellä sitten oikeen ADT:n testaajat ja kaikki?
Oli joo ja verinäytteet on myös kaikilta koko tapahtumassa kävijöiltä taltioitu tulevia sukupolvia varten.

Vakavammin, paikalla ei ollut yhtäkään tyyppiä joka olisi ollut edes sen näköinen että olisi pitänyt epäillä onko tyypit käyttäny jotain koska oikeasti isoja miehiä ei juuri paikalla ollut ja kilpaurheilijoita oli hyvin vähän paikalla. Jostain syystä Espooseen pääsy esim. Saksasta tai USA:sta on melkoisen vaivan takana. Ensi kesänä tuo tapahtuma on Saksassa, jossa nähdään vähän enemmän isoja miehiä kerralla. Tässä kuvia tyypeistä joita siellä on: http://www.veganfitness.net/forum/viewtopic.php?t=19481&highlight=

Oli joo ja verinäytteet on myös kaikilta koko tapahtumassa kävijöiltä taltioitu tulevia sukupolvia varten.

Vakavammin, paikalla ei ollut yhtäkään tyyppiä joka olisi ollut edes sen näköinen että olisi pitänyt epäillä onko tyypit käyttäny jotain koska oikeasti isoja miehiä ei juuri paikalla ollut ja kilpaurheilijoita oli hyvin vähän paikalla. Jostain syystä Espooseen pääsy esim. Saksasta tai USA:sta on melkoisen vaivan takana. Ensi kesänä tuo tapahtuma on Saksassa, jossa nähdään vähän enemmän isoja miehiä kerralla. Tässä kuvia tyypeistä joita siellä on: http://www.veganfitness.net/forum/viewtopic.php?t=19481&highlight=

Kuten ylen uutiset ovat meille jo opettaneet kuka tahansa narukäsi voi vedellä ties mitä pillereitä ilman että sitä päälle päin näkisi. Ja kyllähän nyt jokaisen pari vuotta reenanneen käsittääkseni pitäisi pystyä yli 2 kertaa omapainonsa mavea ottamaan helposti? tai ainakin näissä kaikki ruokaisten piireissä missä itse vaikutan...

Tuota suorempaa vertausta ei noihin kahteen asiaan ole mahdollista saada aikaan. Eli kun lihansyöntiä ei voi puolustaa teidän uskonnollisilla arvoilla "ekologisuus,eettisyys" niin se on raiskauksen kanssa samalla viivalla. Kumpiko noista on sun mielestä pahempi asia (ja miten perustelet sen)? Miten esim. on synnyttämisen laita eihän se ole ekologista eikä eettistä, mikä on sun kantas siihen? Ja minkä ihmeen takia ei voisi käyttää argumentaationa vanhoihin aikoihin-vetoomista, joka on itseasiassa konservatismin pääperiaate?
Ei se ollut mikään suora vertaus vaan edelleen vain osoitus siitä, että "näin on aina tehty" ei päde tehoeläintuotannon tuotteista kieltäytymiseen koska aiempaan vetoaminen on tyhjä argumentti eikä tehotuotantoa edes ole ollut kauaa.

Tietenkin raiskaus on pahempi juttu kuin lihansyönti. Suurin osa mun tutuista syö lihaa. Eläimen tappaminen ravinnoksi on ihmiselle melko luontaista ja esim. alkuperäiskansoille selviytymisen edellytys. Meillä kehittyneessä yhteiskunnassa on kuitenkin mahdollisuus valita samat ravintoaineet sisältäviä tuotteita jotka ovat paljon ekologisempia kuin tehoeläintuotannon tuotokset joten lihan syönnistä on tullut melko turhaa ja ainoa peruste tuntuu olevan se, että "liha on niin hyvää etten halua luopua siitä". Siten perustelut jäävät mukavuuskysymyksiksi kun muuhun ei oikein argumentteja ole (jos ei lasketa satunnaista riistan syömistä).

Synnyttäminen on ihmisen luontaisin toiminto ja välttämätöntä ihmiskunnan jatkumisen kannalta joten en oikein ymmärrä mikä siinä on epäeettistä. Suomessa on syntyvyys todella pieni muutenkin joten ei täällä tarvitse miettiä tehdäkö niitä muksuja vai ei kuin niitä tehdään muutenkin liian vähän kantaväestön osalta.

Konservatismin periaate ei ole järkiargumentteihin perustuvaa rationaalista argumentointia vaan pelkkää leukojen loksutusta siitä miten maailman pitäisi lopettaa muuttuminen. Muutosta vastustavat ihmiset ovat yleensä niitä, jotka eivät halua luopua mistään saavutetuista eduista yhteisen hyvän takia joten koko konservatismin idea on oman edun tavoittelu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom