Vedätystä työpaikalla...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Jos teitä on useampi, joita ottaa päähän, ottakaa YHDESSÄ asia puheeksi joko näille rouville suoraan tai pomolle. Mä kannatan pomoa, koska se voi oikeesti saada tilanteeseen muutosta.

Melkeen aina, kun on useampi ihminen vastapuolella ei ne muut siihen sit jaksa/pysty/uskalla paljoakaan vastustella.

Jos yksin lähtee taistelee yhteisöä vastaan, siinä on tilanne jo ihan toinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun työyhteisössä alkaa hiertämään,kannattaa ensin jutella työkavereitten kanssa et mikä on,ja jos ei sillä korjaannu, on aika suunnata lähimmän esimiehen juttusille.Esimiehen tehtävänä on muiden töidensä lisäksi, pitää myös alaisestensa puolia jos nämä eivät siihen omin voimin kykene.Mutta kun useimmissa työyhteisöissä on vain yli 18v ihmistä paahtamassa ei kommunikoinnin luulisi olevan normaalia vaikeampaa.Työasiat työasioina,ja ns, siviilit siviileinä.

Timba79 sanoi:
Mitähän sanois TJ jos menisin ja ehdottasin, että saanko minä lukea pakkista tunnin päivässä työaikana kun tuntuu saavan siellä tupakalla kiellosta huolimatta käydä miten haluaa. Tuskin tulis lupaa, kun tuntuu joitakin rassaavan jo tää tauolla koneen ääressä istuminen.

Tuossa työpaikassa mistä aiemmin mainitsin oli minun lisäkseni yksi mies joka ei polttanut (~10 henkilöä yhteensä). Me otettiin sitten puheeksi tuo tupakointi ja se, että saadaanko joku palkankorotus, koska teemme töitä varmasti enemmän kuin nämä muut päivänaikana. No sovittiin sitten niin, että kun muut istuu sauhulla niin sitten istutaan mekin :). Raksahommista oli kysymys. Toisaalta noissa hommissa oli tosi monta kertaa kysymys ns. luovasta tauosta eli piti miettiä miten joku kannattaa toteuttaa, eli aikaa ei sinällään mennyt hukkaan. Mä istuin aina kun joku veti norttia, oli sitten mietintä päällä tai ei :D

Jakob sanoi:
Toisaalta noissa hommissa oli tosi monta kertaa kysymys ns. luovasta tauosta eli piti miettiä miten joku kannattaa toteuttaa, eli aikaa ei sinällään mennyt hukkaan.

Tää on muuten yleensä hyvin totta. Mistäs muustakaan siellä puhuttas kun työasioista pääsääntösesti. Jotenkin 5min tauko tunnin välein tekee muutenkin hyvää ja työt tulee tehtyä kovemmalla teholla kuin normaali 2 kahvitaukoa systeemillä. Siis tupakointi saattaa olla joskus työtehoa lisäävä asia ja siinä mielessä hyvä työnantajan näkökulmasta. Älkää nyt kuitenkaan ruvetko polttamaan siellä, terveys siinä menee ennen pitkää.

Ehkä joku jo tämän mainitsikin, mutta jos aiot tehdä asialle jotain (ennen kuin se tulee muuten ilmi) niin ainakin tätä kannattaa varoa: Puhut ENSIN näille naisille ja he eivät muuta tapojaan. Vittuunnut lisää ja kerrot TJlle, joka pistää naisiin vauhtia, mutta silloin nämä ainakin ymmärtävät sinun olleen asialla..

Ehkä paras olisi vihjaista TJlle niin (jos mahdollista), etteivät muijat huomaisi sinun sanoneen mitään.

Photsku sanoi:
Ehkä paras olisi vihjaista TJlle niin (jos mahdollista), etteivät muijat huomaisi sinun sanoneen mitään.

Tämä on ihan mahdollista, enkä usko että suoraan minua tulisi kukaan syyttämäänkään. Mutta ei ole tämäkään mielestäni oikein, enkä sitä haluaisi ihan mukaville ihmisille tehdä. Lähinnä tämä on oman selustan turvaamista, mun tekemisistä ei varmasti ole kenelläkään mitään sanomista. Mutta jos tämä asia tulee joskus ilmi, niin varmasti tulee ylhäältä syyttävä sormi ja kysymys, että miksi kukaan ei ole asiaan puuttunut. Tai pahimmassa tapauksessa saa vielä itsekin tän vedättäjän maineen, sitä kun on pirun paha todistaa tekemisiään mitenkään kun ei mitään suoraa seurantaa ole.

Toistaiseksi pidän vielä pääni kiinni...

Työ = nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.........
Rupee yrittäjäksi jos haluat hosua,niin siitä hosumisesta voi jopa saada rahaakin,palkkatyössä et rikastu ikinä se on varma.
Vaikka painasit peräsuoli pitkällä.

haenko sanoi:
Työ = nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.........
Rupee yrittäjäksi jos haluat hosua,niin siitä hosumisesta voi jopa saada rahaakin,palkkatyössä et rikastu ikinä se on varma.
Vaikka painasit peräsuoli pitkällä.

Tämä oli varmaan minulle? En mä nyt sentään niin tyhmä ole, että rupean urakkavauhdilla tekemään jos tuntipalkalla ollaan, en todellakaan. Mutta pitää sitä joku suorittamisen taso sentään olla. Vai ootko sinä sitä mieltä, että sitä voi palkkatyössä vedättää ihan niinpaljon kun haluaa, kunhan vaan kuppaa duunipaikalla sen 8 tuntia?

Vai ootko sinä sitä mieltä, että sitä voi palkkatyössä vedättää ihan niinpaljon kun haluaa,
Ainakin tosta sun jutusta päätellen ne vedättäjät saa vielä parempaa liksaakin.

J.Jake sanoi:
Ainakin tosta sun jutusta päätellen ne vedättäjät saa vielä parempaa liksaakin.

No tietääkseni liksoissa ei suuria eroja ole suuntaan eikä toiseen. Mutta löytyy tästäkin talosta yksi paremmin palkattu duunari joka ei tee yhtään mitään järkevää. Mutta se nyt ei meikäläisen hommiin vaikuta millään tavalla.

mä ihmettelen et miks sä jaksat edes vaivautua ajattelemaan jos joku käy silloin tällöin tupakalla. Jokaisessa firmassa on samanlainen meininki. Ota säkin vaan iha rauhallisesti.

Otetaas yksi hyvä esimerkki. Duunissa ollaan kiertävässä vuorossa. Muutama duunissa kehuu että kuinka helppoa ja kuinka mukavaa on olla aamuvuorossa kun sen jälkeen pystyy tekemään koko iltapäivän mitä haluaa. No itse kun olen aamuvuorossa niin en jaksa tehdä sen jälkeen enää yhtään mitään kun olen niin poikki.Mistähän tämä johtuu?
No sitten kun lasketaan että käyn kerran syömässä ja 2 krt otan jonkun prode juoman/välipalan 8 tunnin aikana eli yhteensä joku 15min. No näillä muilla kun menee joku 2-3krt päivässä kahvilla istuessa ja lehtiä lukiessa joku 10 min kertasa ja joka tunti kerran tupakalla 5 min ja siihen päälle viellä joku 20-40min syönti niin on aika suuri ero tuossa työn rasittavuudessa.
Samoin se näkyy muutenkin jos itse katson aamulla että paikat on firmassa kunnossa ja siistinä kun aloitetaan duuni, niin muut menevät alkajaisiksi kahville :curs:

n00kie sanoi:
mä ihmettelen et miks sä jaksat edes vaivautua ajattelemaan jos joku käy silloin tällöin tupakalla. Jokaisessa firmassa on samanlainen meininki. Ota säkin vaan iha rauhallisesti.

n00kie taitaa olla ainakin yksi niistä vanhoista leideistä teidän työpaikalta :D

n00kie sanoi:

Mitähän tähänkin nyt sanoisi. Eli persettä penkkiin vaan ja homma ratkee sillä? Poittina tossa tupakoinnissa oli se, että vaikka on kiellettyä niin silti hiljaa hyväksytään että siellä käydään taukojen ukopuolella. No minä en tupakoi, eikä todellakaan kiinnosta sinne tupakkapaikalle kävellä aikaansa kuluttamaan. No jos satun vaikka istumaan koneelle ja näppäilemään vaikka nettiä tai perkele pasianssia, niin varmasti on esimmäinen pomo niskassa joka tämän näkee.

taitaa n00kie olla itse näitä samaisia vedättäjiä, ihmetyttää muutenkin missä on ihmisten työmoraali. Ei sitä nyt hikipäässä tartte tauotta painaa, mutta joku tolkku siinä vedättämisessäkin pitäisi olla. :curs:

Itseä ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa jos muut työntekijät eivät tee hommia, jotka eivät millään tavalla kuuluisi minulle. Jos näet työskentelyn nykyisessä työpaikassasi noin stressaavaksi, tai lähinnä rangaistukseksi, jota kaikki eivät "lusi" yhtä paljon kuin sinä, niin silloin kannattaa varmaan vaihtaa työpaikkaa pikapuolin.

Meikä vääntää provikalla. Kaikki saa valita työaikansa suht vapaasti ja jos homma toimii, niin taukoja saa pitää aivan vapaasti.

Kaikista eniten duunissa vituttaa TURHA tärkeily. Ei työpaikan pitäis olla mikään "joustamaton intti", jossa asia on hyvin tehty, kunhan se vain on ohjesääntöjen mukainen.
Yks parhaita tapauksia oli kun työkaveri ei voinut lainata työpisteestään yhtä monesta kynästään... Tarvi niitä kaikkia. :eek:

Joo, mut kyl se vituttaa, kun jotkut ei puhalla yhteiseen hiileen. Ja asiaa ei auta, jos pomot ovat liian kaukana kentästä, eivätkä tiedä mitä siellä tapahtuu tai miten asiat käytännössä kannattaisi hoitaa.

teemupii sanoi:
Itseä ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa jos muut työntekijät eivät tee hommia, jotka eivät millään tavalla kuuluisi minulle. Jos näet työskentelyn nykyisessä työpaikassasi noin stressaavaksi, tai lähinnä rangaistukseksi, jota kaikki eivät "lusi" yhtä paljon kuin sinä, niin silloin kannattaa varmaan vaihtaa työpaikkaa pikapuolin.

No ei todellakaan kiinnosta minukaan jos ei "mun" hommia ole. Mutta nämä hommat on yhteisiä ja jos joku ei tee niin muut tekee enemmän, kun päivän työt on kuitenkin saatava tehtyä. Ja työpaikkaa tässä ei olla vaihtamassa....

Jos muut joutuu tekemään sen duunin mitä noilta lorvijoilta jää tekemättä, niin ilman muuta pitää asiasta huomauttaa. Ja jos siellä on enemmän porukkaa joita kyrsii moinen käytös, niin porukalla liikenteeseen niin et leimaudu.

japa sanoi:
Otetaas yksi hyvä esimerkki. Duunissa ollaan kiertävässä vuorossa. Muutama duunissa kehuu että kuinka helppoa ja kuinka mukavaa on olla aamuvuorossa kun sen jälkeen pystyy tekemään koko iltapäivän mitä haluaa. No itse kun olen aamuvuorossa niin en jaksa tehdä sen jälkeen enää yhtään mitään kun olen niin poikki.Mistähän tämä johtuu?
No sitten kun lasketaan että käyn kerran syömässä ja 2 krt otan jonkun prode juoman/välipalan 8 tunnin aikana eli yhteensä joku 15min. No näillä muilla kun menee joku 2-3krt päivässä kahvilla istuessa ja lehtiä lukiessa joku 10 min kertasa ja joka tunti kerran tupakalla 5 min ja siihen päälle viellä joku 20-40min syönti niin on aika suuri ero tuossa työn rasittavuudessa.
Samoin se näkyy muutenkin jos itse katson aamulla että paikat on firmassa kunnossa ja siistinä kun aloitetaan duuni, niin muut menevät alkajaisiksi kahville :curs:

No jees, taitaa olla sulla vähän vituillaan käsitykset. Eiköhän nuo tauot kuulu ihan asiaan, paitti tieten noi röökitauot. On se ihme homma, että jostain aamukahvista tulee sulla kurat housuu. Sehän kuuluu varmaan melko monella työpaikalla rutiiniin, ainakin kaikissa työpaikoissa missä minä olen ollut on aamukahvit juotu ennenku mitään on alettu tehä. Mikset istahda itsekki hetkeksi aamulla ja juttele hetken aikaa maailman menosta? By the way, eikös ne paikat jätetä edellisenä iltan siihen kuntoon ettei aamulla tarvii tehrä mitää? Jos ei, niin kato sanot aamukahvin jälkeen reippaasti, että siivotkaa perkele.

Niin ja pidä toki hyvä mies ne tauot itekki kuten ne kuuluu pitää, tuskin sultakaan on puolen tunni ruokataukoa kiielletty plus niitä kahta kahvitaukoa. Eiköhän ala teikäläinenki jaksamaa edes vähä paremmin ku pidät noi tauot. Ne on kato just sitä varten, että saa hetken levättyä junou. Jos et jaksa jauhaa bullshittiä ni o(s)ta kannettava ja lue pakkista ne tauot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom