vBulletin 4, iso päivitys. Palauteketju.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Pidetäänkö user infossa kirjoittajan ikä?

• Ei

Votes: 0 0,0%
  • Kyllä

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
Kyllähän pakkis hidastelee välillä ihan jonku verran mutta mä olen tulkinnut sen johtuvan isosta käyttäjämäärästä ja kuormitetusta serveristä.

Mulla hidastellut ainoastaan etusivu, välillä menee pitkään ennen kuin tapahtuu mitään. Etusivun jälkeen toimii normaalisti ja rivakasti.

Minulla jää tällä hetkellä lataamaan jotain osoiteesta "google-analytics.com" tms. ja sitten sivu pienen (3-4s) jälkeen pompsahtaa, joka aiheuttaa virheklikkailuja.
Palsta on kyllä hidastunut huomattavasti versionvaihdon myötä. Jengiä täällä ei voi olla enempää kuin alkuvuodesta, jolloin toimi täysin tahmaamatta.

Jotenkin tuntuu, et ton versionvaihdon jälkeen porukka on kaikonnut aika pahasti koko palstalta. Tosi hiljasta, joka ketjussa samat tyypit kommentoi ristiin, uusia aiheita ei tuu kauheasti, jotenka olen pohtinut, ettei kuorma voi mitenkään olla samalla tasolla kuin joskus ennen. Miten ois rollbäkki versioon kolme?

Juu, kesällä varmasti hiljasempaa, mutta jotenkin silti vaan tuntui, ettei noi kävijämäärien ennätykset ole näkyneet palstan aktiivisuudessa. Tiedä sitten. Mut ennen tosiaan toimi tosi nopeasti ja hyvin, joten siksi tohon nykyiseen kohtalaisen harmittomaan lagaamiseen tullee kiinnitettyä huomiota.

Pomppiminen aiheutuu siitä että elementeillä ei ole määritelty kokoja, ja kun ne vihdoin lataavat koko selviää selaimelle ja sivu pomppaa sen verran.

Onko toi uudet viestit jotenkin muuttunut? Ennen tarvitsi kirjautua että sai katsottua uudet viestit nyt ei?
Itse aina kirjautunut suoraan uudet viestit sivulta niin se on kysynyt käyttäjä nimen ja salasanan, nyt aukeaa uudet viestit suoraan.

Testaan ihan huvikseni muutaman päivän hakua niin, että se on auki kaikille. Mutta melkovarmaan teen niin, että pistän vieraille supistetun Google haun paremmalle paikalle. Hakuominaisuus pitäisi saada vieraille, jotta tiedonhaku olisi tehokkaampaa. Pakkiksen oman haun käyttäminen voi hidastaa palvelua jos se on avattuna kaikille, mutta katotaan miten kuorma muuttuu.

Mitkä elementit on ilman kokoa? Voin muuttaa jos jotain muutettavaa on.
Ainoa mistä puuttu, kuvista siis, on tuo viides banneri ylhäällä. Sillä ei ole leveyttä tai korkeutta. Se on kyllä erittäin kevyt, joten tiedä onko merkitystä. Toki, kestäähän siinä että lataa ensin muut, sitten tuon, ja sitten pomppaa.

Toki voi olla paljon muitakin syitä kuten hidas piirtyminen, tai hetkellinen palstan hitaus. Pomppuahan syntyy myös jos sivu latautuu tai piirtyy hitaasti.

Tosin kokoonpano + softa + käyttöjärjestelmä -yhdistelmia on vaan niin järjetön skaala, että ei ole millään tasolla ihmeellistä että jollain jokin sivusto kusee. Firefox jos on käytössä (tai nykyään myös Chromella, ja kai jopa Safarilla), niin kannattaa myös kokeilla sivustoa ilman yhtään lisäosaa kytkettynä päälle. Firefoxissa safe mode antaa tuon mahdollisuuden. Monesti jokin lisäosa saattaa hajota osittain kun tulee uusi selaimen päivitys, tuntuu toimivan mutta saattaa aiheuttaa esimerkiksi hidastelua ym. Toki se että Firefox 4 Beta teki samaa, niin ei viittaa lisäosiin sillä tietääkseni siihen ei vielä lisäosia saa.

Tuo viimeinen item, jota se aina lataa, on niin vitun mystinen. Ylläpidon puolella on default leiska ja se lataa samaa, siellä on vain yksi banneri, joka ei ole se pullonkaula. Kiinnostaa ihan älyttömästi mikä se viimeinen item on.

Disabloin nyt kaikki plugarit, kuten blogit, etusivun jne ja katotaan sitten mitä tuo default sanoo.

Firebug väittää kyllä että viimeisenä lataa Google Analytics, tai ainakin jotain siihen liittyvää. Google joskus päivittää Analytics koodiansa, joten Mike tiedätkö onko vBulletin Analytics pluginilla uusi versio? Oletan siis että se on plugin joka asennetaan, eikä vain koodin pätkä kuten yksinkertaisilla (ei sisällönhallintaa) verkkosivuilla. Pakkohan se on olla, kun sisältö luodaan templateen dynaamisesti.

Tietenkin seuranta pitää olla, ja mielestäni Analytics on loistava seuranta. Eikös kuitenkin tuo VBSEO itse oli plugin, päivittyykö se automaattisesti joko itse tai kun vBulletin kokonaisuudessaan päivittyy?

Kysyn siksi, että vbseo:n sivuilla löysin viime vuoden joulukuulta keskustelua että VBSEO analytics olisi aiheuttanut hidastumista, siellä vastattiin että olisi tulossa korjausta asiaan.

Erikoista on myös se, että Analytics ei ole lähellekään sivun alaosaa. Näin sen pitäisi Googlen suosituksenkin mukaan olla, koska silloin koko muu sivu lataa ensin ja sitten vasta Analytics. Näin siis vähennetään ruuhkautuneiden Analytics palvelimien haittavaikutusta, toki sille ei voi mitään että joillain tuo loppu lataa vielä pitkään kun odottaa Analyticsin valmistumista.

Back
Ylös Bottom