vBulletin 4, iso päivitys. Palauteketju.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%

Pidetäänkö user infossa kirjoittajan ikä?

• Ei

Votes: 0 0,0%
  • Kyllä

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
Mistäköhän voisi johtua kun esim. tämä:
http://www.matkapuhelininfo.com/
Toimii täysin sulavasti ja nopeasti mutta samoilla vehkeillä Pakkotoisto on todella hidas ja kankea?

Sama foorumisofta, Pakkotoistolla toki enemmän posteja mutta ei kai se nyt voi ainoa syy olla, vai? Vanhalla versiolla toki Pakkotoistokin oli sulava ja nopea.

Mistäköhän voisi johtua kun esim. tämä:
http://www.matkapuhelininfo.com/
Toimii täysin sulavasti ja nopeasti mutta samoilla vehkeillä Pakkotoisto on todella hidas ja kankea?

Sama foorumisofta, Pakkotoistolla toki enemmän posteja mutta ei kai se nyt voi ainoa syy olla, vai? Vanhalla versiolla toki Pakkotoistokin oli sulava ja nopea.
Kyllähän Pakkotoistolla on enemmän käyttäjiä, ja veikkaan että enemmän aktiviteettiä päällä jatkuvasti. Tuo vaikuttaa, kyse on siis siitä kun tietokantoja luetaan ja lähetetään sisältö sulle, mitä enemmän käskyjä niin sitä enemmän palvelin tekee työtä ja lopulta hidastuu.

Takana myös tietenkin se että minkälaiset palvelimet on Pakkotoiston takana verrattuna tuohon Matkapuhelinfoorumiin, niitä on joka lähtöön. Nopea palvelin käsittelee saman verran käskyjä huomattavasti nopeammin.

Kolmas on sitten bannerit (flash / gif), sekä javasciptit jota foorumi käyttää. Mitä enemmän, sitä hitaampi, tosin voi myös olla niin että optimointi huonoa ja siten sinänsä pieni määrä romua hidastaa turhan paljon. Pakkiksessa ylhäällä jokunen banneri, tuolla toisella kaksi kappaletta. Pakkiksen kuusi banneria, etenkin jos muutama huonosti optimoitu, voi olla päivän ja yön ero verrattuna matkapuhelinfoorumin kahteen banneriin.

Tietääkseni vBulletinia voi myös itse optimoida, on ehkä hoidettu paremmin matkapuhelinfoorumin puolesta. Tälläisen ohjeen ainakin löysin, oli eri metodeja miten nopeuttaa vBulletinin toimintaa.

Siinä neljä syytä miksi Pakkis voi olla hitaampi, ja sinun koneestasi/selaimestasi se tuskin johtuu.

Pakkiksella on tehty aikamoiset optimoinnit, mutta kaikista kovin kuorma tulee käyttäjistä. Meillä on 3 serveriä ajamassa, katsokaa sitä online listaa, paljonko täällä on porukkaa ja paljonko on siellä matkapuhelinjutussa. Samoin viestimäärät, montako on kun haetaan viestejä. Samoin kun painetaan "uudet viestit", niin montako sekuntia pitää olla hakujen välissä, Pakkotoistolla se on 20sec. Sitä voisi kasvattaa vaikka 30sec näin alkuunsa.

Kun painaa "uudet postit", niin Haku kesti 0.01 sekuntia.. Jos Opera jää sitä viimeistä itemiä lataamaan, niin se on selaimen moka, selaimen pitäisi osata avata sivu, vaikka siellä olisi esim yksi puuttuva kuvake.

Kaikki pakkiksen sivut eivät aukea.

Noniin eli otsikko kuvaakin jo ongelman. Ilmeisesti jonkun sivupäivityksen jälkeen en pääse enää kaikille keskusteluketjuille..muistaakseni tuon jälkeen kun "Hybrid View" juttu, niin ei ole toiminut kunnolla. En sit tiedä johtuuko siitä päivityksestä.
Erityisesti suurimmat ja itselle eniten käytetyimmät ketjut eivät vain jostain syystä enää aukea, vaikka miten yrittää. Ennen siis kaikki toimi moitteettomasti. :wtf:

Selaaja on Mozilla Firefox ja en ole muutoksia tehnyt asetuksiin. Kun avaan sivun, niin sivun URL on esim: "http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/40870-aloittelijan-peruskysymykset-taenne-post2968064/#post2968064", eikä sivu lataa enää mitään, on vain valkoinen ja ei-auennut.

Onko muilla samaa ongelmaa ja miten tämän ongelman saa selvitettyä?

Itsellä ei kyllä ole ollut mitään ongelmia.

Jos sivujen kanssa jotain jännää onkkelmaa, usein auttaa väliaikaisten tiedostojen poistaminen (Mozillassa onnistuu tools -> clear private history). Testaa myös avata sivuja Explorerilla niin voit kartoittaa ongelman syytä.

Oho onnistuipas. Eii ennen näin käynyt minkään sivun kanssa niin oli aika hämillään. Eli onnistu ku poisti nuo private historyt. Kiitos paljon! :)

Jos avaan tietyn keskusteluketjun ja käytän toimintoa "Hae ketjusta" niin haku pelaa kyllä kivasti ja hakutulokset näkyvät yksittäisinä postauksina osittain mutta en pysty mistään siirtymään kyseiseen kohtaan threadissa, ennen tämä on toiminut ihan kivasti eli jossain on ollut suora postauksenlinkki esim. #666 ja siitä klikkaamalla on päässyt ko. postauksen kohtaan.

Onkohan tähän tulossa korjausta/vastausta?

Ja sitten toinen bugi, monissa vanhoissa säikeissä osissa viestejä ei näy ääkköset oikein vaan ä on _osassa_ viestejä muuttunut merkkijonoksi "ä" ja ö "ö"-merkkijonoksi.

Selain Tulikettu 3.6.8.

On vähän erikoinen, mutta selaimella ei ole mitään väliä.

SledgeHammer nostikin tuon yhden ongelman esille joka on aika ärsyttävä, eli hakutuloksien yksittäisillä posteilla ei ole linkkiä siihen postiin.

Onko tarpeen että linkatessa jotain pakkiksen ketjua, foorumi lisää automaattisesti ketjun nimen suluissa linkkitekstin perään?

Esim. jos kirjoittaisin näin: "tässä ketjussa kysellään tyhmiä."

En siis itse laittanut tuota sulkeissa olevaa ketjun nimeä tekstin sekaan, vaan se tulee automaattisesti. Mun mielestä vähän turha ominaisuus, joka sekavoittaa tekstiä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Toi ominaisuus on ihan hyvä sillon kun laittaa pelkän linkin, mutta tosiaan jos linkittää tolla tavalla että itse määrittää sen linkin tekstin, on toi vähän turha. Saiskohan Mike säädettyä sitä silleen, että se tulisi pelkästään niissä linkeissä missä on pelkkä linkki?

Edelleen kun lataa uuden sivun (esim. uudet viestit hakutuloksista) niin listaus/sivu jumahtaa n. puoliväliin 5sek ajaksi ja sitten vasta pystyy scrollaamaan loppuun/alas asti.

Edelleen kun lataa uuden sivun (esim. uudet viestit hakutuloksista) niin listaus/sivu jumahtaa n. puoliväliin 5sek ajaksi ja sitten vasta pystyy scrollaamaan loppuun/alas asti.
Itse huomasin koululla samaa, epäilen siellä olevaa F-Securea joka tarkistaa kaikki linkit turvallisuuden nimissä. Karsea toiminto jota tietenkään koulun koneella en saa pois.

Ei voi sanoa kuin että vitun marjat. Sillä jos palvelussa olisi vikaa, niin kaikilla bugaisi. Miksi mulla aukeaa hetkessä? Windows ja windowsin selaimet, voi vittu.

Nyt tehdään niin, että kaikki joilla tämä toimii normaalisti, sanovat tähän ketjuun HEP!

Musta nyt tuntuu vahvasti siltä, että muutamalla on jotain vikaa selaimissa ja ne sitten ilmoittavat tänne, ne joilla toimii, ovat hiljaa.

Tossa videota miten toimii, ainoastaan etusivu kestää lataa kun on täynnä kaikkea.

http://www.pakkotoisto.com/kuvat/nopeus.MOV

Mulle nyt ei mene perille, miten tämä voi toimia mulla näin nopeaan jos kerran on faktasti hidas? 10 sec sivunavaukset on kyllä ihan koneen vika.

Ilmeisesti ei ole edittiä.

Latasin FF 4 betan. Ihan samanlainen kuin FF 3.6.

Tästä näkee, että kun klikkaat linkkiä niin jotain se tekee monta sekuntia ennen kuin alkaa edes lataamaan mitään. Ei kyllä näyttänyt vievän mitään 100% CPU:ta. Olen kyllä laittanut virransäästön maximiin eikä kai se siitä voi olla kiinni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom