T-101: -Juu, olen mä tuon Taten jutun joskus tavannutkin läpi. Enkä millään muotoa epäile, etteikö mies tietäisi mistä puhuu. Hyvin pitkälti samoilla linjoilla, mutta tuo vatsan pullistelu nyt vaan kuulostaa mun makuun varsin hullulta. No, jaaritellaan nyt kuiten samat löpinät mitä on tullut ennekin jaariteltua, ihan vaan vaikka lämpimikseen.
Mun makuun nyt vaan on merkillistä, miksi ne paineet pitäisi ottaa erilailla vyötä käyttäessä kuin ilman? Mä kun olen käsittänyt, että se vyö on lisätukena, ei pääasiallisena tukena nostoissa. Ymmärtääkseni ne keskikropan paineet tulee aktivoimalla lantion pohjanlihat ja poikittaiset vatsat, tuota kauttahan se selän syvät stabilaattyoriktin sitten aktivoituvat. Vastapainen lantionpohjanlihoille ja poikittaisille vatsoille sitten pallealla puristamalla. Siis se syvän korsetin setti noin. Tuohon kun puristaa pintalihat tiukaksi, niin jo alkaa olemaan tiukka ja pitävä paketti kasassa ainakin omaan makuun. Jos ilman vyötä pullistellaan pallealla ulospäin, niin kyllä ainakin henk. koht. ne paineet oli ja meni. Miksei niitä paineita voisi vyön kanssakin ottaa samoin kuin ilman vyötä, eli ensin syväkorsetti tiukaksi ja sitten pinnallisilla puristaa ne lisäpaineet vyötä vasten?
Vyötä kun en käytä enkä sen käyttö kenelekkään erikseen opasta taikka ohjaa, niin voi olla että mä vaan olen kujalla sen käytöstä. Ei nuita selkävaivoja kyllä ole ollut niilläkään, jotka syystä tai toisesta mua uskovat miten reenailla. Päinvastoin, jokunen päässyt niistä jopa eroonkin mun ohjein, mukana myös nuita riskimpiä kavereita. Ohjeet riskeille siis ihan muusta kuin vyönkäytöstä... keskikropan kikkailuista sitten senkin edestä.
Mutta kuten yleensäkin, eri mieltä saa ja mahdollisesti kannattaakin olla.