Vatsatreenit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikko_P
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siinä on 11 liikettä joissa muutamassa tehdään liike käänettynä toiselle kyljelle esim, tai vastaavaa ja toistoja tulee yhteensä 349 rutistusta.

Teetkö jalkapäivänä 349 toistoa jaloille?

Oon funtsinu, että oisko paras syvien lihasten kasvattaja joku staattinen älyttömän raskas stabilisaatiopito, tyyliin smithissä pitäis pystypunnerruksen yläasentoa lukittuna 110% raudoilla.

Jotkut tekee narun päässä olevalla kunto- tai muulla pallolla pyöritysliikettä pään yläpuolella. Tuossa saa vastusta kasvatettua liikkeen aikanakin, mutta maksimaalisiin vastuksiin lienee aika vaikea päästä liikkeen luonteesta johtuen. Mutta tuo vaikuttaa siinä mielessä toimivalta, että vastuksen suunta vaihtelee 360 astetta eikä rajoitu yhteen suuntaan, kuten painoilla tehtävissä staattisissa. Myös jalkojen asennolla voinee kikkailla vaihtelua hakiessa

Ei se kauaksi heitä. Kun tähtäimessä on rautainen kestävyys ja kunto.

Turha vatsoja edes tehdä jos niitä hinkkaa vaivaiset parikytä toistoa.

E: Tämä siis childintime:lle

Olen samaa mieltä. Siis että aerobicharjoitteet aerobictavoitteille.

Ei se kauaksi heitä. Kun tähtäimessä on rautainen kestävyys ja kunto.

Turha vatsoja edes tehdä jos niitä hinkkaa vaivaiset parikytä toistoa.

E: Tämä siis childintime:lle

Turha on juosta jos tavoitematka on vaivaiset 100 metriä..? Koska enemmän = vaikeempaa = parempaa? 20 normirutistusta voi olla turhaa, mutta kyllähän niitä liikkeitä riittää..

Nojoo,
Kun tähtäimessä on rautainen kestävyys ja kunto.

Ite tehen alaviistopenassa painotettuna 'push crunchia', yksi 25 toiston raskas sarja.

e. ja yleensä kaikki kattoo mua vähä 'mitä vittua' ilmeellä.

Fuhrer: -Enpäs nyt heti muista lukeneeni että mitä miltä se Stuart nuista istumaannousuista on, mutta jos kyseessä on esim. yhtälöstä istumatyöläinen + liian aktiiviset/kireät lonkankoukistajat, niin kyllä. Tuskin on tarpeellista ja voipi olla jopa mahdollista että menee haitallisuuden puolelle nuiden istumaannousujen hinkkaaminen. Mutta noin yleisesti terveelle urheilijalle/kuntoilijalle vaarallisia, enpä usko. Joidenkin selkävaivojen kohdalla kannattaa toki jättää tekemästä, mutta jos taas lajisuorituksissa tarvitaan voimaa RA:n tuottamaan suuntaan, niin miksipä jättää hyvä harjoitus tekemättä?

Mitä taas tulee tuohon, että vatsalihasten tärkein työ on asennon säilyttäminen eikä niinkään tuottaminen, on edelleen aikasta yksipuoline näkemys mun makuun. Kyllä, arkielämässä näin toki onkin, tieten työstä riippuen. Näinhän se on myös kolistellessa olipa se sitten voimanostoa taikka painonnostoa. Mutta mennäänpä vaikkapa kamppailun taikka yleisurheilun maailmaan näin esimerkiksi.

Oletko todella sitä mieltä että kilpajutsukan, seiväshyppääjän tai vaikka kuulantyöntäjän vatsalihasten pääasiallinen työ kisatilanteissa on suurimmaksi osin asennon säilyttäminen? Mä olen ainakin aikalailla erimieltä ja uskon etten ihan kujalla ole. Mitkäs lihat ne sitä vartloa muuten tavuttelee taikka kiertää jossei vatsanlihat? Vaikka latsit ja pakarat kehon voimakkaimpia lihaksia ovatkin, niin eivät nekään pysty muiden lihojen työtä tekemään, vaikka toki mukana liikkeen tuottamisessa (lähes) aina ovatkin.

Ja edelleen, eri mieltä toki saa ja mahdollisesti kannattaakin olla. Mä kuiten pysyn kannassani keskikropan treenaamisen hyödyllisyydestä oikeastaan kenelle tahansa.

edit.
Tonzai: -Kokeileppa huvikseen tehdä esim. turkkilaisia ylösnousuja taikka tuulimyllyjä ihan kunnon painoilla tai vaikka dragon flageja koko liikeradallaan ja kerroppa sitten kuinka turhia nuo vatsat on tehdä jos hinkkaa "vaivaiset parikytä toistoa".

Itse vannon voimapyörän nimeen. Alkuun ehkä pidempiä, 15-20 toiston sarjoja mutta kun liikerata tulee tutuksi ja vakaaksi suosittelisin lisäpainoja. Kiekko pysyy selän päällä kyllä tehtäessä kun sen asettaa oikeaan paikkaan, joten mitään painoliivejä ei välttämättä tarvita. Ja HC jannut vetää sitten suorilta jaloilta tämänkin liikkeen ;)

Hyvää opastusta aiheeseen: http://www.beastskills.com/tutorials/tutorials/37

Ja HC jannut vetää sitten suorilta jaloilta tämänkin liikkeen ;)

Olen aika varma että saan suht hyväkuntosen heebon koutsattua alle kuukaudessa tekemään suorin jaloin voimapyörällä toistoja. Eli ei se niin hc-suoritus ole jos ei lähtötaso ole aivan infernaalisen surkea.

Kunhan mun tassu paranee niin treeniin lähtee yhdellä jalalla tehtävä voimapyörä. Siinä on kiertoliikkeen vastustus samassa, ja veikkaan että alkaa olla niitä äärirajapäkkiliikkeitä mitä tarvii koskaan nitkutella että pysyy koko iän core kuosissa.

Tonzai: -Kokeileppa huvikseen tehdä esim. turkkilaisia ylösnousuja taikka tuulimyllyjä ihan kunnon painoilla tai vaikka dragon flageja koko liikeradallaan ja kerroppa sitten kuinka turhia nuo vatsat on tehdä jos hinkkaa "vaivaiset parikytä toistoa".

Turkkilaisia ylösnousuja en ole testannu, mutta pistetään korvan taakse.

Dragon flagsit ny taas sit ei kovin erikoisen raskas liike ole sen jälkeen kun on voimapyörän kanssa kikkaillu. Tosin onhan se raskasta tehdä 20 toistoa puhtaasti, ei sitä kieltämään.

Itse vain tykkään mainitsemastani treeni metodista ja olen sen toimivaksi todennut :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varmasti hyvin yksilöllistä mikä kellekkin toimii olen tyytyväinen omiin palikoihini ja se riittää niin kauan ennen kuin joutuu tuomareiden eteen :)

mikäs se semmonen liike on missä maataan lattialla, pullistetaan maha kunnon kummulle ja sitten isketään siihen lisäpainoa tai kaveri päälle seisomaan?

Selityksen mukaan ei yhtään mikään, liike siis. Eihän tuossa mitään liikettä tapahdu jos makaat lattialla vatsa pullistettuna ja kaverikin vain seisoo siinä päällä. Muutoinkin kyllä kuulostaa lähinnä salikomediaa-setiltä ennemmin kuin varsinaiselta harjoitukselta...

Oon ihmetelly tota voimapyörä hommaa, kun treeni kaverin kanssa kaikkia muita vatsaliikkeitä pystyy tekemään samoja sarjoja samoilla painoilla, mutta en pysty tekemään voimapyörällä edes polviltaan yhtään toistoa, kaveri vetelee ihan kunnon sarjoja, missä vika, heikot sisemmät vatsalihakset ?

mikäs se semmonen liike on missä maataan lattialla, pullistetaan maha kunnon kummulle ja sitten isketään siihen lisäpainoa tai kaveri päälle seisomaan?

Selityksen mukaan ei yhtään mikään, liike siis. Eihän tuossa mitään liikettä tapahdu jos makaat lattialla vatsa pullistettuna ja kaverikin vain seisoo siinä päällä. Muutoinkin kyllä kuulostaa lähinnä salikomediaa-setiltä ennemmin kuin varsinaiselta harjoitukselta...

DSC01328.webp

No jo on kummallinen vatsaontelon paineharjoitus, kun pitää vatsaa pullistella ulospäin! Kyllä poksingissa ym. tehdän harjoituksia joissa esim. treeni kaverit juoksee vuorollaan vatsan yli, tiputellaan kuntopalloa vatsanpäälle jne. tarkoituksena nimenomaan opettaa tuota keskivartalon paketiksi vetämistä ja hengityksen rytmittämistä iskun vastaanottamiseksi. Mutta enpä huonolla huumorillakaan keksi miksi ihmeessä pitää vatsaa pullistella ulospäin ja mitä tuo päällä seisoskelu tuohon ylipäätään auttaisi.

Voithan tuota kokeilla itsekkin miten ne paineet sinne kroppaan otetaan. Pullista vatsaa ulospäin voimakkaasti ja anna kaverisi vetää alakoukku/suora sinne kummun tienoille ja jahka olet keräillyt itsesi lattialta, niin kokeileppa samaa vetäen vatsa paketiksi ja iskua vastaanottaessasi tee ns. vastustettu ulospuhallus. Huomaatko eron?

Mutta mitäpä minä neuvomaan, jos mikäli sikäli joku haluaa makoilla lattialla vatsaa ulospullistellen kaveri vatsanpäällä seisokellen, niin siitä vain. Huvit ne on hullullakin.

Jos on TRX tai vastaava käytössä niin kannattaa katsoa kyseinne video. Ite väsäilin köysihässäkän leuanvetotankoon ja aina lenkkien jälkeen hinkkaillu kyseisiä liikkeitä. Aika hyvän poltteen saa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos on TRX tai vastaava käytössä niin kannattaa katsoa kyseinne video. Ite väsäilin köysihässäkän leuanvetotankoon ja aina lenkkien jälkeen hinkkaillu kyseisiä liikkeitä. Aika hyvän poltteen saa.

Niin, ja jos ei saa niin voi vetää ittensä köyteen.

Tosipuheessa noi trixit on kyllä voimarenkaiden köyhänmiehenversio, enkä vois kuvitella että kehoa tukiessa täysriipuntaan ois kämmenissä kamalan mukavan tuntuset. Ja herranjumala, maksoko noi jotain 200e? Siis pliis nigga.

Ihan ässä liike noilla (jos pystyy tekeen) ois ihan normi L-sitti. Sit ku menee minsa ilman että kummemmin tärisee voi sanoa että on core kehittyny.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin, ja jos ei saa niin voi vetää ittensä köyteen.

Tosipuheessa noi trixit on kyllä voimarenkaiden köyhänmiehenversio, enkä vois kuvitella että kehoa tukiessa täysriipuntaan ois kämmenissä kamalan mukavan tuntuset. Ja herranjumala, maksoko noi jotain 200e? Siis pliis nigga.

Ihan ässä liike noilla (jos pystyy tekeen) ois ihan normi L-sitti. Sit ku menee minsa ilman että kummemmin tärisee voi sanoa että on core kehittyny.
Joo noihan maksaa ihan simona. Ite ku väsäisin ihan pätevän vastaavan niin maksoi ehkä 10 euroa yhteensä. Tosin en mitään vaakariipuntaa uskalla kokeilla noilla, mutta just näitä kevyempiä liikkeitä, joissa ei painoa tule niin paljon noiden varaan ja oo mitään loukkaantumisen vaaraa.

Suositut

Back
Ylös Bottom