Vatsat - selkä kipeeks.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frodo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikähä helevetti alko mättää ku en pysty tekee oikee kunnolla voimapyörää , tai vatsoja jalat sidottuina, etteikö ala alaselkä kettuilee, eli tuntuu sellaselta että selkä kiristyy, mutta ei vihlo mitenkään, vaa tuntuu sillai ilkeeltä. sanotaa ny näi että aivan kuin joku ottas kovakourasesti kiinni alaselästä. :david:

Onko jollaki ollu samaa onkelmaa ?

Siis onko toi voimapyörä se VATSALAITE jossa pidetään käsillä ylhäältä kiinni ja jalat on sitten siellä alhaalla?
Jos on nii sama juttu mulla. Se on hemmetin vaikeeta joskus saada se liike liikkeelle ja sillon otetaan yleensä selkä apuun ja alaselkähän ei tietenkään tästä pidä :wall:

Miulla tuntuu vatsalihasliikkeet käyvän myös alaselkään, mikä johtunee huonoista vatsalihaksista. Ongelma poistuu kun taivuttaa itseään eteenpäin.

steven_seagal sanoi:
Siis onko toi voimapyörä se VATSALAITE jossa pidetään käsillä ylhäältä kiinni ja jalat on sitten siellä alhaalla?
Jos on nii sama juttu mulla. Se on hemmetin vaikeeta joskus saada se liike liikkeelle ja sillon otetaan yleensä selkä apuun ja alaselkähän ei tietenkään tästä pidä :wall:

Tuo lienee jalannostot. EDIT: tai ei toi pahemmin jalannostoiltakaan kuulosta jos siinä joku laitekin on.
Voimapyörää tehdään lattialla polvet tai päkiät maassa tangon/voimapyörän kanssa. Siitä sitten vieritään ala-asentoon, jossa kroppa on suorana maata vasten ja rullataan vatsalihasten avulla ylös.

Jos tosta nyt jotain selvää sai niin hienoa:)
Lisää aiheesta söörtsillä.

aiheeseen:
Mullakin alko vähän tökkimään alaselästä, kun voimapyörää yritin vääntää. Taitaa olla vähän tekniikastakin kiinni. Mites notkoselkä vaikuttaa tuohon liikkeeseen? Tuuppaa tommostakin olemaan lievästi.

Mulla taas ihan erilaisa kokemuksia. Selässä vaivaa vaikka missä liikeessä, mutta kaikki vatsaliikkeet, mukaanluottenuna voimapyörä menee hyvin. Voimapyörässä varsinkin on tekniikka tärkeä ja se keskivartalo pitää olla hyvin jännitetty koko ajan ja se selkä ei saisi pahasti "roiukkua" sen liikeen aikana.

Joo, no siis. ei nyt puhuta pelkästä voimapyörästä. vaan vaikka tavallisesta istumaan noususta. Tällasta ei oo ollu enne. joo ja sitte jalan nostoja voin tehä ilma oireita, tai sitte vatsalaitteissa.
kohtalon-oiretoveria odotellessa :)

Huomasin tuossa ku tein mavea ni perse oli erityisen kankea, eli perse puutu täysin. Taitaapa ollakkin syy tässä. (?)
täytyy venytellä jotenki
tai sitte meen maanantaina hierojalta kyselee

Frodo sanoi:
Huomasin tuossa ku tein mavea ni perse oli erityisen kankea, eli perse puutu täysin. Taitaapa ollakkin syy tässä. (?)
täytyy venytellä jotenki
tai sitte meen maanantaina hierojalta kyselee

Molemmat hyviä ideoita.
Omia kokemuksia: Alaselkä puutuu, jos tekee liian pitkiä sarjoja. Esim. sjmv, en tee koskaan 8 toistoa enempää(paitsi lämmittelyissä). Pitkät sarjat vetää selän jumiin jostain syystä.
Vatsoissa sama homma. Joissain liikkeissä alkaa alaselkä puutumaan, kun tekee yli 15 toistoa. Eli teen vähemmän toistoja, ei tuu ongelmia.

Voimapyörä käy myös selkälihaksille staattisena liikkeenä, jotta selkä ei mene mutkalle. Heikot alaselkälihakset laskevat selän pahimmassa tapauksessa notkolle, joka kyllä sattuu. Eka kertaa voimapyörää tehdessä huomasin tämän, kun ei ollut vielä tottunut uuteen liikkeeseen. Nyt kun jo vempannut riittävästi, niin selkä pysyy suorana eikä se edes väsy. Teen siis edelleen polvet maassa. Seisoen sekä selkä ja vatsa on niin heikko ettei onnistu, mutta se on jo kova liike se kelle vaan. Elikkä varovasti vaan liikkeelle ja jos selkää ei jaksa pitää suorana, niin tekee pienemmillä liikkeillä aluksi, alaselkä ja vatsat vahventuvat tällä liikkeellä TODELLA nopeasti. Siis selkä rupeaa nopeasti pysymään suorana.

Älä laske niin alas, ja/tai tee polvien varassa. Mä keskityn koko ajan siihen että vedän vatsaa vähän sisään ja kallistan lantiota "sisään" niin ei mene notkolle selkä.

Niinja jonkun kaverin olen nähnyt tekevän seisaaltaan vatsapyörää, 10 tai 15 kilon lätkä niskan taakse tasapainotettuna. respect :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
JSmith sanoi:
Niinja jonkun kaverin olen nähnyt tekevän seisaaltaan vatsapyörää, 10 tai 15 kilon lätkä niskan taakse tasapainotettuna. respect :D

Huh huh! Sen sikspäkin päällä vois varmaan pestä jonkun tytön pikkupöksyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom