Vatsalihastreeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MrMark
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse tein, joskus 1v sitten joka, päivä 100 perusvatsaliikettä, ei tullut oikein tuloksia vaikka kuinka hinkkasi, nytten kun olen vähän saannut tietoa kaaliiin niin alkaa tuloksetkin pikkuhiljaa näkyä. Eli 2-3x viikossa jotain 6-8x sarjoilla lisäpainoilla saa parhaat tulokset, omasta mielestäni.

Itse pidän toistot 8-15 kieppeillä ja teen fiiliksen mukaan istumaan nousuja lisäpainoilla, dragon flageja, voimapyörää tai taljassa "pääliikkeenä" ja päälle vinoille vatsoille sitä keikuttelua käsipaino toisessa kädessä ja joskus vartalon pitoja punnerrusasennossa (kyynärvarret maasa).

sanotaan että jokainen tyylillään, mutta itse en ole uskonut 500 vatsan tarpeeseen vähään aikaan :D aikoinaan tein monta sataa vatsaa päivässä, ja vaikka päkki ei näkynyt uskoin omistavani hyvät vatsat. Sen jälkeen kun kävin fysiossa muutamaan otteeseen korjaamassa välilevyn pullistumaa ja opettelin vatsan oikeanlaisen sisäänvedon ja hengitykset niin eipä ole ollut tarvetta tehä yli 100 vatsaa kerralla :D polte on jumalaton ja päkki tuli näkyviin muutamassa kuukaudessa :P

Yks mitä kannattaa kokeilla on tehdä jokaisen sarjan jälkeen sarja vatsaa. Tällä tavalla tekee lähes huomaamatta 10-20 sarjaa vatsalle. Eli esimerkiksi:

1a. Penkki 5 x 4-6
(Jokaisen sarjan jälkeen sarja jalkojen nostoja maaten (12-15 toistoa), lepo 90s, siirtyminen 1b:hen)
1b. Leuat 5 x 4-6
(Jokaisen sarjan jälkeen sarja vatsarutistuksia taljassa (8-12 toistoa), lepo 90s ja takaisin 1a:han)

2a. Vinopenkki kp 4 x 6-8
(Jokaisen sarjan jälkeen sarja vatsarutistuksia (10-12 toistoa), lepo 75s, siirtyminen 2b:hen)
2b. Ylätalja 4 x 6-8
(Jokaisen sarjan jälkeen sarja jalkojen nostoja (12-15 toistoa), lepo 75, takaisin 2a:han)

Ja muistaakaa, ettei vatsalihasten erottuvuudella ole mitään tekemistä niiden vahvuuden kanssa. Eli yhtä tyhjän kanssa, jos ne vain näkyvät.
Ei välttämättä kehoilijalle :)

Näinpä Meikälle on ihan sama miten vahvat mun palikat on, kunhan ne on hyvin näkyvis ja sopii muuhun kroppaan :rolleyes:

Itellä menee 6-8 sarjaa (voimapyörää, vatsprässiä, kiertoja, jalkojennostoja) vaihtelevasti 8-15 sarjoja lisäpainoilla ja ilman.

Ja homma toimii

2 kertaa viikossa, voimapyörää, vatsapenkkiä, vartalonkiertoa + aina joku villi jokeri. Ennen tuli revittyä hirveillä lisäkaluilla istumaannousua yms. mutta eipä tuosta pitemmän päälle ole mitään hyötyä. Itellä toimii ainakin tuntumaliikkeenä tehden hitaasti ja kontrolloidusti 12-15 ja aina tuntuva puristus. Harvoin tulee enää lisäpainoja käytettyäkään istumaannousussa. Varsinkin voimapyörä liimaa palikat nahkaan ku puhtaasti ja kontrollilla tekee mutta tarpeeksi pienillä :) mutu tuntumalla vois sanoo et täysin hukkaan menee revittää jotain 100 toiston sarjoja päin helvettiä ;D

Edit: ja tottakai pientä nousuhdannetta tässäkin että saa vähä momenttia siihen keskivartaloon, jos keskivartalosta puuttuu voima niin kyllä sen kyykyssä yms. huomaa myöhemmin.

Miten porukka määrittää ton "sixpack löytyy" sillä et se näkyy kokoajan jännittämättä, vai sillä että se näkyy kun jännittää? :D

Ite huomasin ton aivan turhaks et teki jotai 500 vatsaa päivässä, ei toiminu mulle yhtään. Paremmin toimii se et teen n. 200 päiväs lisäpainoilla.

sikspäkki löytyy sillon kun se näkyy talvitakin läpi. oon pyrkiny tekeen vatsoille vaihdellen pidempää ja lyhyempää sarjaa, nii ja syvi vatsoja. ihan kivasti kehittyny, sitten on kivaa kun vetää tiukaks.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite oon tehny vatsoi sen 3x25 pari kertaa viikossa, eli en mitenkään hirveesti oo panostanu vatsoihin, teen ne sellasella vatsalaitteella mis pää käy melkeen lattiassa eli kroppa on sillee alhaalla(en osaa paremmin selittää) mut se tuntuu kyl vatsois ihan hyvin

Vatsoja joko koneella tai istumaannousuja lisuri niskan takana pari kolme sarjaa ja toistot 4-10

e: joskus myös kylkiä smitissä

Tähän väliin tyhmä kysymys.
* 1/3 osa 3 - 5 toistoa
* 1/3 osa 6 - 10 toistoa
* 1/3 osa 10 + toistoa
Tarkoittaako toi että tekisin eka esim. 3 sit 6 ja lopuks niin monta kun tulee toistoja vai WTF? Eli tos olis kolme sarjaa?

Itse olen tehnyt kaksi kertaa viikossa roikkuen jalkojen nosto 3 x max
ja kierovatsat siten että vatsalaudassa käy n. puoleen väliin normaalia istumaan nousua siten että kuitenkin tuntuu. Sitten kädet suoraksi ja käännytään vasemmalle puolelle ja siitä taas oikealle 10 kertaa molemmille puolille. Tuloksia luultavsti näkyisi, jos laihduttaisin.

Pistän tän nyt vaikka tänne.

Eli, oon onnistunut hankkimaan vähän massaa vatsalihaksiin. Nyt oon dieetillä ja kysymys kuuluu: Pitääkö mun tehdä vatsalihaksille lyhyttä sarjaa dieetin aikana? Palaako lihakset jos pumppaan menemään dieetillä pitkiä sarjoja?

Pistän tän nyt vaikka tänne.

Eli, oon onnistunut hankkimaan vähän massaa vatsalihaksiin. Nyt oon dieetillä ja kysymys kuuluu: Pitääkö mun tehdä vatsalihaksille lyhyttä sarjaa dieetin aikana? Palaako lihakset jos pumppaan menemään dieetillä pitkiä sarjoja?

Treenaa dieetillä ihan samaan tapaan, kuin normaalisti. Ei ne lihakset mihinkään pala pitkilläkään sarjoilla. Itse suosittelen kuitenkin toistomääriksi jotain väliltä 8-12.

No itellä on kait jonkin näkönen vatsalihas addiktio, tulee tehtyä noita lihaksia pikkusen liikaakin:P
Eli siis mun reeni on seuraavanlainen, ja se vasta aikaa viekin mut tulokset puhuu puolestaa..

vatsarutistus 6x20 30kg
alavatsa 6x20
perusvatsa 1x100
vinot 6x20 15kg

Ja sitten teen tosi usein viel kotona niinä päivinä kun en ole salilla saatan tehdä joku 270 vatsaa ihan putkeen:D Oonkohan jotenkin sairas tai jtn.? Ja teen noi kaikki todellakin aina yhdellä sali kerralla, kyllä polttelee lihaksia kun tulee pois..

No itellä on kait jonkin näkönen vatsalihas addiktio, tulee tehtyä noita lihaksia pikkusen liikaakin:P
Eli siis mun reeni on seuraavanlainen, ja se vasta aikaa viekin mut tulokset puhuu puolestaa..

vatsarutistus 6x20 30kg
alavatsa 6x20
perusvatsa 1x100
vinot 6x20 15kg

Ja sitten teen tosi usein viel kotona niinä päivinä kun en ole salilla saatan tehdä joku 270 vatsaa ihan putkeen:D Oonkohan jotenkin sairas tai jtn.? Ja teen noi kaikki todellakin aina yhdellä sali kerralla, kyllä polttelee lihaksia kun tulee pois..
pikkusen joo. samanlaiset lihakset ne on ku muutki joten miks niitä pitäis treenata enemmän taikka isommilla toistoilla?

Suositut

Back
Ylös Bottom