Vatsalihakset kramppaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Danger
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
5.6.2002
Viestejä
261
Ikä
49
Auttakaa miestä mäessä. Minulla on jo pitkän aikaa ollut ongelma joka estää vatsalihasten kovan treenaamisen, eli ne kramppaa hemmetin helposti! Esim jo 15 kappaletta istumaan nousuja lopettaa treenin siihenpaikkaan, koska pienikin kumartuminen eteenpäin aiheuttaa vasalihaksiin krampin. Mikään muu lihasryhmä ei kramppaa (paitsi hauikset joskus).. mikäs avuksi? Ihmetystä aiheuttaa juurikin se, että muut lihasryhmät eivät käyttäydy samalla tapaa :confused:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla vatsat tuottaa tuskaa, kaverikin nauraa aina kippurassa kun irvistelen vatsatreenin aikana/jälkeen. En ole mitään lääkettä ongelmaan keksinyt, lämmittely ja venyttely ennen ja jälkeen auttaa vähäsen.
 
magnessium??

Lueskelin tuossa, että magnessiumin puutos voi aiheuttaa lihasten kramppamista. Pitääkö paikkansa? Entä onko samanlaista vaikutusta muilla aineilla? Tarvii vissiin lähtee ostamaan purkki..
 
Ennen mä kärsin paljon krampeista ja joskus myös elohiiristä,mutta magnesiumin lisääminen lisäravinteeksi auttoi kummasti. Ikävät krampit on kuin muisto vain. Oli kerran muuten tosi inhottavaa kun elokuvateatterissa alkoi takareisi kramppaamaan. Penkit oli muutenkin ahtaat niin ei ollut paljon tilaa liikkua.Porukka varmaan "vähän" tsiigas,että mitä toi jannu tuolla pomppii. Tosi tuskasta,enkä oikein osaa nauraa tapahtumalle vieläkään :lol1:
 
Toivottavasti ei takareisi kramppaa just, kun on kyykystä nousemassa maksimipainoilla. Eikä etureisi.

Mulla kramppaa joskus pakaralihakset, ei ole kivaa sekään.
 
On kyllä totta, että nuo krampit eivät ole kovin mukavia ja ne kun aina iskee sillon kun ei tarviis! Kerran kun olin jääkiekkoa pelaamassa kaveriporukalla, niin toinen takareisi otti ja kramppasi pahemman kerran. No ei kai tuo vielä mitään, mutta kun luistelin laidan lähellä ja paukautin pääni siihen fuc***n laitaan! (jalka lähti alta kerta heitolla)

Tota ihmettelen, miksi vain tietty paikka kramppaa! onko tuohon jotain fiksua selitystä? siis jos se on aina esim. juuri vatsalihakset.. liika treenikö:confused:
 
Offtopicia: Mulla kramppaa kanssa joskus pakara,"liike" on kyllä tosin lähetys-saarnaaja mitä nyt tuskin ihan joka salilla tehdään.On muuten siinäkin tilanteessa tuskallista...
 
Originally posted by Olbe
Offtopicia: Mulla kramppaa kanssa joskus pakara,"liike" on kyllä tosin lähetys-saarnaaja mitä nyt tuskin ihan joka salilla tehdään.On muuten siinäkin tilanteessa tuskallista...


Ei saa pelotella tommosilla :eek: .
 
Originally posted by naiskovis
Niin voi käydä, jos tekee aina samassa asennossa...

Itse asiassa kramppaa kyllä myös seisaaltaan,alla ei kun ei tartte "huhkia".
 
Originally posted by Olbe


Itse asiassa kramppaa kyllä myös seisaaltaan,alla ei kun ei tartte "huhkia".

Ja tähänhän ne jutut taas päätyi. Mulla kramppaa joskus vatsa (tämähän osuu jo kohta topikkiin) ja vasen pohje :hmmm:

Nii ja lopuksi kolmas jalka... :D

Tulipahan sanottua, anteeksi vaan jos sattu herkkämielisiä kuulolle :p
 
Originally posted by Persetan


Ja tähänhän ne jutut taas päätyi. Mulla kramppaa joskus vatsa (tämähän osuu jo kohta topikkiin) ja vasen pohje :hmmm:

Nii ja lopuksi kolmas jalka... :D

Tulipahan sanottua, anteeksi vaan jos sattu herkkämielisiä kuulolle :p

Tosta vasemmasta pohkeesta on itsellä ja kuulopuheiden mukaan muillakin kokemusta.Olisko se neljännen/viimeisen työnnön aiheuttama fyysinen ponnistus joka sen aiheuttaa. Hermotuksista kiinni!
 
Re: magnessium??

Originally posted by Danger
Lueskelin tuossa, että magnessiumin puutos voi aiheuttaa lihasten kramppamista. Pitääkö paikkansa? Entä onko samanlaista vaikutusta muilla aineilla? Tarvii vissiin lähtee ostamaan purkki..

Joo, mutta ymmärsinkö oikein, sulla alkaa kramppaamaan kesken sarjan? Mun käsityksen mukaan magnesium ehkäisee satunnaisia kramppeja.

Vaikuttaisi siltä että et lämmittele tarpeeksi/vatsalihaksesi ei kestä kovaa rasitusta (mulla kramppaa jalat jos otan liian kovaa liian vähällä lämmittelyllä). Mutta en tosiaan tiedä harjoitustaustaasi tai kuntoasi -> paha arvailla.
 
Re: Re: magnessium??

Originally posted by fish


Joo, mutta ymmärsinkö oikein, sulla alkaa kramppaamaan kesken sarjan? Mun käsityksen mukaan magnesium ehkäisee satunnaisia kramppeja.


Krampit alkavat vasta sarjan jälkeen. Siis kun sarja on ohi niin kaikenlainen liike joka jännittää vatsalihaksia saa krampin aikaan. n. 10min lepo riittää palauttamaan tilanteen normaaliksi. Vatsalihakset teen aina treenin lopuksi (satunnaisina päivinä) joten kyllä lihakset lämpimänä pitäisi olla. Outo homma :confused:
Pitää kuitenkin kokeilla lämmitellä paremmin ja kokeilla tuota magnessiumia.
 
Lopultakin..

Magnessiumia on tullut vedettyä nyt 2 viikoa ja varsalihasten krampit ovat hävinneet :kippis1:
 
Mäki huomasin magnesiumin hyödyn ku muutama vuosi takaperin kramppas reisi tai kankku todella usein esim. peck deckissä tehtäessä. N.2 kertaa viikossa tuli todella paha suonen veto kaulaan jos sitä jännitin.. Nyt syönyt magnesiumia joka päivä ja kaikki oireet hävinny. Kannattanee syödä tuota vaikka ei mitään oireita olisikaan ettei niitä kanssa sitten tule.. todella tuskallista! ;)
 
Kaipa tuon pitäis riittää... Onkohan tuosta magnesiumin ylimääräisestä käytöstä mitään haittaa? Jos rupean ottamaan esim. aamuisin ja iltaisin? Tosin ei mulla ole krampeista ollu tietoakaan pariin kuukauteen mitä oon magnesiumia syöny
 
Originally posted by jabe84
Kaipa tuon pitäis riittää... Onkohan tuosta magnesiumin ylimääräisestä käytöstä mitään haittaa? Jos rupean ottamaan esim. aamuisin ja iltaisin? Tosin ei mulla ole krampeista ollu tietoakaan pariin kuukauteen mitä oon magnesiumia syöny

Eilen kyselin tuota samaa luontaistuotekaupan myyjältä juuri tuosta liikakäytöstä, sanoi ettei sitä voi saada liikaa, korkeintaan vatsa saattaa mennä löysäksi ylenpalttisesta käytöstä.

Tuota toista oon itenkin miettiny, että mihinkähän aikaan tuota ois parasta naukkailla, ennen treeniä, aamulla, illalla, millon?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom