Re: Re: Re: Re: Re: Vastaus Chupa Chups mainosta koskevaan valitukseeni
Originally posted by AKV
Yritetäänhän vielä kerran..........
Demokratia = ihmiset valitsevat hallitsijansa. Kaikki muu on hifistelyä. ;)
No, eihän nyt demokratia sitä tarkoita. Olen nähnyt sinun käyttävän huomattavasti vaikeampiakin sanoja, joten ei kai tämä logiikkasi tosiaan näin lapselliseen huumoriin vetäytymiseen lössähdä? Ole mies.
Eikä edes se, että juuri sinulta ei kysytty että haluatko Chupa Chups mainoksen poies telkasta, ole mitenkään ristiriidassa tämän modernin demokratiakäsityksenkään kanssa.
Ei missään nimessä ole. Sehän meni juuri niin kuin moderni demokratiakäsitys menee. Onko käytettävissä jo uusi päivitys? Ja kyllä minä voin sanoa sen sinulle, kun sitä kerjäät, olet sinä syyllinen.
Kuluttajia. Yllätys yllätys, muillakin kuin valmistajilla on oikeuksia. Jos ihmiset haluavat, että yhteinen elin valvoo heidän puolestaan/rinnallaan mainosmaailmaa ja äänestävät virkaan edustajat jotka säätävät tästä päättävän lain, niin what's the problem? Loukkattinko tässä nyt sinun oikeuttasi nähdä Chupa Chups -mainos? Olisitko yhtä harmissasi jos kuvitteellinen televisiossa pyörivä "Kommunismi rocks" -mainos olisi poistettu eetteristä?
Sinä et nyt vastannut molempiin kysymyksiin. Ensimmäiseen vastasitkin sitten melkein oikein, hienoa! Sitä vastoin toiseen kysymykseen eli "MILLÄ HINNALLA?" jätit sujuvasti vastaamatta. Tässäkin ko. tikkaritapauksessa tavoite on mitä jaloin ja puhtain, mutta keinot ovat järkyttävät. Ns. viattomilta ja kunnollisilta ihmisiltä riisutaan oikeuksia, että taataan laiskemmille ja mielivaltaisille ihmisille "työrauha". Vaihtoehtoja kun olisi ollut vaikka kuinka.
Jos ihmisjoukko valitsee vapaaehtoisesti elimen valvomaan etujaan, niin minä annan heidän tehdä niin kaikin mokomin, mutta kun kyse ei ollut siitä. Kyse oli siitä, että tämä samaisen ihmisjoukon valitsema elin valvoo myös niiden etuja, jotka eivät ole sitä siihen tehtävään valinneet. Onko tämä nyt tarpeeksi selvästi sanottu? Edustuksellinen demokratia toimii siten, että jokainen kansalainen valitsee(hyväksyy) edustajansa edustamaan itseään eikä vain yritä valita sitä. Tämän jälkeen edustajat sopivat yhdessä pelisäännöistä ilman enemmistöpäätöksiä. Mikäli lisäselvitystä tarvitaan, voin sitä toki antaa.
Mitä tulee "Kommunismi rocks"-mainokseen, niin kunhan naurultani selviäisin, niin todennäköisesti sulkisin television ja pitäisin huolta, että ne, jotka eivät vielä ymmärrä ja ovat minun vastuullani, oppivat asian oikean laidan. Mutta sille, joka tuota asiaa haluaa tuoda julki, sallittakoon oikeus siihen. Ja myös se, joka tuota kommari-mainosta haluaisi katsoa, katsokoon. Sehän ei kenenkään oikeutta loukkaa. Hassua, että tätä pitää edes kysyä, koska olen ollut jatkuvasti mielivaltaa vastaan. Reflektointi?
OK. Muistamme marttyyriuhriasi.
Älä taas käytä enemmistöpäätöstä vai pitäisikö sanoa ultramodernia demokratiaa.
Muistahan kanssa prosessoida sitä kuulemaasi. :kippis1:
:urjo: ? Hyh.