Vastaus Chupa Chups mainosta koskevaan valitukseeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Re: Re: Vastaus Chupa Chups mainosta koskevaan valitukseeni

Originally posted by Baarikello
Kyllä olet. Sinä olet ansioitunut siinä, että onnistuit ääliömäisellä toiminnallasi myötävaikuttamaan hupaisan mainoksen esittämiskieltoon. Toinen, vähintäänkin tyhmyydessään gurutasoinen tekosi seuraus oli se, että nöyryytit kaikkia kunnollisia ja vastuunsa tietäviä vanhempia vetämällä heidät edustamasi ryhmän mukana samaan paskaan. Nämä kunnolliset ja vastuulliset vanhemmat haluavat ja pystyvät huolehtimaan siitä, mitä heidän lapsensa saavat katsoa televisiosta. Mutta kun kerran kehuja kerjäät, niin älä nyt korkkaa itse, minä voin korkata puolestasi. :blow: , kas noin!

Sinä se olet oikea päivänsäde ... :rolleyes: Noinko pahasti suututtaa se, että Hipan ja muitten pakkislaisten kaltaiset "katalat kommunistit" onnistuvat toimimaan tuloksellisesti demokraattisin periaattein ja kuluttajan & valmistajan yhteisiä neuvottelukanavia hyväksikäyttäen? No hei, no hätä. Kyllä muut pian ymmärtävät että olet oikeassa. Luulisi kohta ainakin yhden henkilön sinun lisäksesi tajuavan tämän. Kenties Linkola havahtuu pian ... :)

Ja ettei pääasia unohtuisi: Hipalle :kippis1: !!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: Vastaus Chupa Chups mainosta koskevaan valitukseeni

Kyllä olet. Sinä olet ansioitunut siinä, että onnistuit ääliömäisellä toiminnallasi myötävaikuttamaan...

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!

Hipalle propsit, hieno homma että kerrankin joku TEKI jotain eikä vain valittanu! :thumbs:

Hyvä Hippa! Itseäni markkinointia lukeneena "hieman" ihmetyttää, että tällaisia mainoksia ylipäänsä pääsee esitykseen. Kouluaikaan meidän piti tarkkaan ottaa selvää markkinointiin vaikuttavista lainsäädännöksistä. Harmi, että tosi elämässä tällaista"kökkö"-mainontaa sitten tehdään kuitenkin :curs:

Hieno juttu, Hippa! :worship: Mä olen jo muutamalle kaverille iloinnut siitä, että se ääliömainos kiellettiin, kun joku oli valittanut siitä, ja nyt mä voin vielä lisäksi brassailla sillä, että tunnen sen joka siitä valitti! :D

Ja Baarikellolle: Sarkasmi on silloin tällöin ihan piristävää, mutta jatkuvasti käytettynä siitä menee maku hyvin nopeasti. Ja piilovittuilu taas kannattaisi jättää niille, jotka sen oikeasti hallitsevat.

Originally posted by Gillyanne
Ja Baarikellolle: Sarkasmi on silloin tällöin ihan piristävää, mutta jatkuvasti käytettynä siitä menee maku hyvin nopeasti. Ja piilovittuilu taas kannattaisi jättää niille, jotka sen oikeasti hallitsevat.
Ööö, tuota... minä ymmärsin ettei Baarikellolla ollut edes tarkoituksena mikään sarkasmi eikä piilovittuilu... mut ehkä mulla ei olekaan silmää sarkasmille... :rolleyes:

Originally posted by Jortsu
Ööö, tuota... minä ymmärsin ettei Baarikellolla ollut edes tarkoituksena mikään sarkasmi eikä piilovittuilu... mut ehkä mulla ei olekaan silmää sarkasmille... :rolleyes:

Minä taas en puolestani ollut (tällä kertaa) ihan varma, oliko kyse sarkasmista vaiko todellisestä mielipiteestä, joten siitä tuo kommenttini. Ja tuo piilovittuilu taas viittasi ko. nimimerkin tapaan kirjoittaa noin yleensä ottaen.

Sarkasmi ei toimi netissä! Siksi sitä on täällä turha viljellä. Sanotaan vaan niin kuin tarkoitetaankin, lyhyesti ja ytimekkäästi.

seuraavaksi tv-shopin kimppuun :thumbs:
Mutta kai tuosta joku muukin valitti, kun mainoskampanja peruttiin.

Re: Re: Re: Vastaus Chupa Chups mainosta koskevaan valitukseeni

Originally posted by AKV
Noinko pahasti suututtaa se, että Hipan ja muitten pakkislaisten kaltaiset "katalat kommunistit" onnistuvat toimimaan tuloksellisesti demokraattisin periaattein ja kuluttajan & valmistajan yhteisiä neuvottelukanavia hyväksikäyttäen?

Ensinnäkin, minua ei suututa pahasti. Minua pikemminkin huvittaa ja säälittää. Ja kun kerran järkyttävän idean ylipapitar täällä kaipaa kehuja kuin naapuri Pariisin MM-kisojen skandaalissa, niin annetaan sitten niitä. Nuo olivat ne ansiot.:(
Toiseksi, demokraattisin periaattein? Jos tarkoitat demokratialla kansanvaltaa, niin sitä ei kyllä käytetty, minulta ei ainakaan kysytty. Jos taas tarkoitat enemmistöpäätöstä, niin se kyllä toimii, mutta siinähän ei olekaan taas kyse oikeudenmukaisuudesta. Enemmistöpäätös ja sota kun eivät yhtä miestä kaipaa. Kypsä ihminen äänestää kaupankäynnissä lompakollaan. Jos joku taho tarvitsee ko. valvontaelimen sensuroimaan televisio-ohjelmia, minä annan heille siihen vapauden. Mutta älkööt puuttuko sellaisten ihmisten elämään, jotka eivät sitä elintä itselleen halua, vaan pystyvät itsekin huolehtimaan asioistaan. Jos Shellin mainoksessa tulevaisuudessa sammakko sanoo "Nythän voin syödä bensaa, koska se on vähärasvaista.", niin laittakaa kaikin mokomin mainosta ennen disclaimeri, mainoksen ajaksi ruudun jokaiseen kulmaan välkkymään "huumori käynnissä!" ja vielä kaupan päälle tietoisku, jossa sanotaan, että sammakot eivät oikeasti osaa puhua. Siitä vaan, mutta vapaaehtoisesti.
Kannattaisi aina miettiä, ketä tällaisella tempulla suojelee ja millä hinnalla.

Hassuahan se oli, kun espanjalaisessa alkuperäismainoksessa oli dubbaajilta lipsahtanut äidin ja tytön äänet väärinpäin. Ja sitten vielä suomalaiset kollegat perässä. Hyi, hyi, oikein tuplavirhe!!!:david:

No hei, no hätä. Kyllä muut pian ymmärtävät että olet oikeassa. Luulisi kohta ainakin yhden henkilön sinun lisäksesi tajuavan tämän. Kenties Linkola havahtuu pian ... :)

No, hei nou hätä. Reflektoitiin Benny Hillin kanssa nimenomaan tätä Linkola-kommenttia riittävän kauan ja päädyttiin siihen, että lopetetaan kirjoittelu Yleiseen keskusteluun. Se kun ei näy kannattavan. Aika paha, kun ottaa huomioon, että Bennykin on noita huumorimiehiä. Kuunnellaan sitten vain tästä lähtien.

Ja ettei pääasia unohtuisi: Hipalle :kippis1: !!!

Buhahaha. *naps*

Re: Re: Re: Re: Vastaus Chupa Chups mainosta koskevaan valitukseeni

Buhahaha. *naps*

En oikeen tiiä miten näihin sun juttuihin pitäs suhtautua. voisitko ystävällisesti laittaa oikean ikäsi esille, niinkuin me muutkin ollaan tehty?

Jos Shellin mainoksessa tulevaisuudessa sammakko sanoo "Nythän voin syödä bensaa, koska se on vähärasvaista.", niin laittakaa kaikin mokomin mainosta ennen disclaimeri, mainoksen ajaksi ruudun jokaiseen kulmaan välkkymään "huumori käynnissä!" ja vielä kaupan päälle tietoisku, jossa sanotaan, että sammakot eivät oikeasti osaa puhua. Siitä vaan, mutta vapaaehtoisesti.
Kannattaisi aina miettiä, ketä tällaisella tempulla suojelee ja millä hinnalla. [/B]

Melkoisen ontuva vertaus, sillä tuo Chupa Chups-mainos tuskin oli tai edes yritti olla minkäänlaista huumoria.

Minullakin olisi kysymys Baarikellolle: mitä tarkoittaa HTH. jota lähes jokaisen postisi lopussa viljelet? :)

Re: Re: Re: Re: Re: Vastaus Chupa Chups mainosta koskevaan valitukseeni

Originally posted by Gillyanne
mitä tarkoittaa HTH

Hakatkaa tumppuunne, homokommarit?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vastaus Chupa Chups mainosta koskevaan valitukseeni

Originally posted by Hannibal
Hakatkaa tumppuunne, homokommarit?

:lol2: Tässä kohtaa minun huumorintajuni ainakin kohtasin Hannibalin vastaavan :D

Toiseksi, demokraattisin periaattein? Jos tarkoitat demokratialla kansanvaltaa, niin sitä ei kyllä käytetty, minulta ei ainakaan kysytty.

Demokratia = ihmiset valitsevat hallitsijansa. Kaikki muu on hifistelyä. ;)

Eikä edes se, että juuri sinulta ei kysytty että haluatko Chupa Chups mainoksen poies telkasta, ole mitenkään ristiriidassa tämän modernin demokratiakäsityksenkään kanssa.

Kuluttajia. Yllätys yllätys, muillakin kuin valmistajilla on oikeuksia. Jos ihmiset haluavat, että yhteinen elin valvoo heidän puolestaan/rinnallaan mainosmaailmaa ja äänestävät virkaan edustajat jotka säätävät tästä päättävän lain, niin what's the problem? Loukkattinko tässä nyt sinun oikeuttasi nähdä Chupa Chups -mainos? Olisitko yhtä harmissasi jos kuvitteellinen televisiossa pyörivä "Kommunismi rocks" -mainos olisi poistettu eetteristä?

No, hei nou hätä. Reflektoitiin Benny Hillin kanssa nimenomaan tätä Linkola-kommenttia riittävän kauan ja päädyttiin siihen, että lopetetaan kirjoittelu Yleiseen keskusteluun. Se kun ei näy kannattavan. Aika paha, kun ottaa huomioon, että Bennykin on noita huumorimiehiä. Kuunnellaan sitten vain tästä lähtien.

OK. Muistamme marttyyriuhriasi. :) Muistahan kanssa prosessoida sitä kuulemaasi. :kippis1:

Originally posted by AKV

Kuluttajia. Yllätys yllätys, muillakin kuin valmistajilla on oikeuksia. Jos ihmiset haluavat, että yhteinen elin valvoo heidän puolestaan/rinnallaan mainosmaailmaa ja äänestävät virkaan edustajat jotka säätävät tästä päättävän lain, niin what's the problem? Loukkattinko tässä nyt sinun oikeuttasi nähdä Chupa Chups -mainos? Olisitko yhtä harmissasi jos kuvitteellinen televisiossa pyörivä "Kommunismi rocks" -mainos olisi poistettu eetteristä?

Baarikellon mielestä kenelläkään ei pitäisi olla mitään vastaansanomista jos vain joku yrittäjä valmistaa ja mainostaa tuotteitaan miten tahansa. Se on kattokaas vapaan markkinatalouden puolustaja. Ja vapaassa markkinataloudessa saa kukin mellastaa miten haluaa. Pääasia on että raha liikkuu.

Originally posted by AKV
Demokratia = ihmiset valitsevat hallitsijansa.
---------OFF TOPIC AREA START---------
Tuo taitaa olla nykyinen käsitys, mutta...

Eikös se demokratia ole yhtäkuin kansanvalta.
Ja Oligarkia taas harvainvalta.

En menisi sanomaan nykyistä "hallintomuotoamme" kummaksikaan. Tosin lähempänä se taitaa tuota jälkimmäistä olla.
---------OFF TOPIC AREA END---------

Mitenkään tähän pituuspissausskabaan sen kummemmin osallistumatta, eihän Hippa sitä mainosta TV:stä poistanut joten turha sille on mun nähdäkseni kiukutella -- mainoksen poistamiseen suurin vaikuttava tekijä on ollut mainoksen tekijä itse, keksiessään kampanjan kantavaksi ajatukseksi jotain minkä suhteen "Kuluttaja-asiamies on ratkaisussaan 26.8.2003 katsonut, että Leaf Oy on menetellyt tikkaria markkinoidessaan kuluttajansuojalain 2 luvun 1 ja 2 §:ien vastaisesti."

- JjP

Kypsä ihminen ....

mainoksen ajaksi ruudun jokaiseen kulmaan välkkymään "huumori käynnissä!" ja vielä kaupan päälle tietoisku, jossa sanotaan, että sammakot eivät oikeasti osaa puhua.

Hassuahan se oli, kun espanjalaisessa alkuperäismainoksessa oli dubbaajilta lipsahtanut äidin ja tytön äänet väärinpäin. Ja sitten vielä suomalaiset kollegat perässä.

lopetetaan kirjoittelu Yleiseen keskusteluun. Se kun ei näy kannattavan.

On varmasti raskasta olla väärinymmärretty päivästä toiseen.

Siinä mielessä olen samaa mieltä, että on harmi jos erikoisemmat taiteen muodot harvinaistuvat liikaa.

Kumma juttu muuten, että minä olen kyllä saanut erityyliset kirjoitteluni mielestäni kannattavaksi.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vastaus Chupa Chups mainosta koskevaan valitukseeni

Originally posted by Clown
---------OFF TOPIC AREA START---------
Tuo taitaa olla nykyinen käsitys, mutta...

Eikös se demokratia ole yhtäkuin kansanvalta.
Ja Oligarkia taas harvainvalta.

En menisi sanomaan nykyistä "hallintomuotoamme" kummaksikaan. Tosin lähempänä se taitaa tuota jälkimmäistä olla.
---------OFF TOPIC AREA END---------

Yhden kerran aikaisemmin olen jo Clownin viestistä pätkän signatureeni kelpuuttanut. Se oli erinomaisesti sanottu ja niin on myös tämä, jos ei jopa paremmin. Keep up the good work. Jään kauhulla odottamaan, millainen määrä oksennusta tarvitaan taas tällaisen helmen piilottamiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom