Vastalauseita kasvissyönnille?

Saarnakin menisi mutta se ylimielinen asenne. Maalima pelastuu jollain tofun syönnillä tai söpöjä elukoita ei saisi rääkätä.

Kiinnostaisi kyllä tietää mistä te löydätte näitä ihmisiä. Itse olen elämäni aikana tavannut aika monta kasvissyöjää ja he eivät ole IKINÄ tuoneet itse asiaa esille, eivätkä myöskään asiasta ole todellakaan mitään saarnanneet. Lähinnä se on mennyt niinpäin, että itse on saanut udella heidän elintavoistaan, kun aihepiiri on ollut itselle niin kaukainen.

Jotenkin kuullostaa nuo täällä esitetyt näkemykset kasvissyöjistä suoraan Aku Ankasta vedetyiltä stereotypioilta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Veget & rauta

"Summary
Vegetarian diets can be constructed to be of high iron bioavailability. For the vegetarian, a diet high in vitamin C rich fruits and vegetables can provide adequate amounts of iron so long as the diet also contains a variety of whole grains, legumes, nuts, and seeds that arc rich in iron. Although iron stores of some vegetarians are marginal, the risk of iron-deficiency anemia resulting from the consumption of a well-balanced Western vegetarian diet that contains a variety of appropriate plant foods should not be a major concern and, in fact, the risk of iron deficiency is no different from that for people who eat a nonvegetarian diet. A well-balanced vegetarian diet is compatible with a healthy nutritional status."

(WJ Craig, Iron status of vegetarians, Am. J. Clinical Nutrition, May 1994; 59: 1233S - 1237S.)

Case closed?

Viimeksi muokattu:
Tarkoitatko, että sinulle lihansyönnissä on tärkeää se, että lautasella oleva lihanpala on tuotettu aiheuttaen kärsimystä sen aiemmin omistaneelle eläimelle?

En janpan puolesta voi vastata mutta itselle maistuu parhaalta semmoinen ruoka mitä voisin tuottaa takapihalla. Oman pellon pottua ja itse ampumaa hirveä koko talvi pyödässä. Jos syrjemmässä asuisi niin kesäpossu ja karitsa tulisi pihaan.

Prosessoitu ja merikontissa kuljetettu eines :urjo:

En janpan puolesta voi vastata mutta itselle maistuu parhaalta semmoinen ruoka mitä voisin tuottaa takapihalla. Oman pellon pottua ja itse ampumaa hirveä koko talvi pyödässä. Jos syrjemmässä asuisi niin kesäpossu ja karitsa tulisi pihaan.

Prosessoitu ja merikontissa kuljetettu eines :urjo:

Toki einesmätöt on täyttä sontaa, mutta ei toi nyt siltikään ihan aukea. Moraali on aika heikoissa kantimissa, jos ei ole valmis syömään täysin identtistä pihviä joka on tuotettu labrassa, sen sijaan, että joku eläin joutuisi hengestään luopumaan pihvin eteen.

Mitä itse olen näihin kasvissyöjiin törmännyt jotka haluavat asiasta välttämättä tehdä numeron, niin heidän kanssaan he itse ovat yleensä se paras vasta-argumentti heidän ideologialleen.
Ei tiedetä mitä syödään ja mitä pitäisi syödä, käsitteet kuten "proteiini ja rasva" ovat täysin demoonisia ja typeriä. Ollaan sairaita ja nälkäisiä sitten ihmetellään kun ei oikein jaska ja naamakin on kalpea... Ja kaikki siksi että "ku niitä eläimiä niin rääkätään". No niin tehdään, mutta se että itse jättää syömättä ei muuta sitä miksikään.
Kasviksia voi syödä terveellisesti, ja terveellinen syöminen vaatii kasviksia. Mutta liha ei ole elinehto, se vaan on niin helvetin helppoa ja hyvää verrattuna johonkin soijavääntöön :) (mun suuhun siis, toisille ei liha uppoa)

Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös noi omega3 EPA:t ja DHA:t ole vain eläinperäisissä rasvoissa, pääasiassa kalassa? Joten mistä vegaani niitä saa ?

Ok pikaisen googletuksen avulla jostain levistä ilmeisesti, mutta kuinka yleistä tuo on? hmm?
Pillereissäkin ne on eläinperäisiä. Ai ai ai, ei sovellu puhtaaseen vegaani-ideologiaan :) ?

Kuulin puskaradiosta että nykyään moni vege-olento pehmentää näkemyksiään ja myöntyy käyttämään esimerkiksi kalaa ja luomumunia, joka kuulostaakin omaan korvaan ihan fiksulta. Mistä moinen suunnanmuutos? Olisiko olo parantunut, kuka tietää?

Joo mulla ei sinänsä ole mitään kasvissyöjiä vastaan. Joskus on kyllä tullut sivusta seurattua eräiden kärttyisten oloisten naisihmisten syömäsaarnauksia lihansyönnin moraalittomuudesta (ja muutamasta muustakin epäkohdasta yhteiskunnassa) ja olen miettinyt: "olisivatko he leppoisampia jos söisivät enemmän mehevää pihviä ja rasvaista pekonia? Ja saisivat myös munaa useammin?".

:offtopic:

Aina yhtä poliittisesti korrekti Cyanide & Happiness sivuaakin meidän aihetta tämän päivän sarjiksessaan:

murder.png

Itse en ole ikinä ymmärtänyt sitä lihan määrää mikä pitää vetää, eli työpaikalla kun seuraa kollegoiden syömistä niin tuntuu, että lihaa pitäisi olla joka aterialla se 500gr. Ja se ainainen valitus laatikoista yms, "täällä taas lihanpalat ettii kaveriaan" ja " tsiisus mitä pupunruokaa" Hyvin on kaverit kuitenkin sillä pärjänny.

Millasia mörköjä siellä duunipaikalla oikeen on?? Ite oon lähes ainoo joka töissä vetelee biiffiä sen 200g lounaalla, ja ihmettelen suuresti niitä laatikkoruuan eli valmisruuan syöjiä. Nykyään ei kyllä todellakaan syödä lihaa tarpeeksi. Pastaa parunaa ja riisiä vedetään kyllä naamariin enemmänkuin laki sallii:lol2:

Miksikäs muuten karppaajille ei ole koulussa/laitoksissa omaa ruokavaliota?
Ja miksi sitten nämä "kasvisvaihtoehdot" yleensä ovat kovin epäravitsevia, jopa verrattuna siihen "kunnon" ruokaan?
Itseäni ainakin ihmetytti koulussa kun oli vegevaliota, mutta ei mitään sellaiselle ihmiselle joka tietää suunnilleen mitä suuhunsa kannattaa laittaa.

Miksikäs muuten karppaajille ei ole koulussa/laitoksissa omaa ruokavaliota?
Ja miksi sitten nämä "kasvisvaihtoehdot" yleensä ovat kovin epäravitsevia, jopa verrattuna siihen "kunnon" ruokaan?
Itseäni ainakin ihmetytti koulussa kun oli vegevaliota, mutta ei mitään sellaiselle ihmiselle joka tietää suunnilleen mitä suuhunsa kannattaa laittaa.
Hinta voi olla yksi tekijä. En sano että se selittää kaiken, mutta luulisin että viljaa ynnä muuta hiilarimössöä saa hankittua aika paljon halvemmalla kuin esimerkiksi lihaa.

Kiinnostaisi kyllä tietää mistä te löydätte näitä ihmisiä. Itse olen elämäni aikana tavannut aika monta kasvissyöjää ja he eivät ole IKINÄ tuoneet itse asiaa esille, eivätkä myöskään asiasta ole todellakaan mitään saarnanneet. Lähinnä se on mennyt niinpäin, että itse on saanut udella heidän elintavoistaan, kun aihepiiri on ollut itselle niin kaukainen.

Jotenkin kuullostaa nuo täällä esitetyt näkemykset kasvissyöjistä suoraan Aku Ankasta vedetyiltä stereotypioilta.
No täsmälleen. Tunnen monta kasvissyöjää, eikä kukaan näistä ole ikinä kritisoinut lihaa syövien ihmisten ruokavaliota millään tavalla. Sen sijaan tunnen joitakin lihaa syöviä ihmisiä, jotka jaksavat jatkuvasti vängätä lihansyönnin erinomaisuudesta. Aivan saatanan lapsellista ja naurettavaa touhua.

Kasvissyönnissä ainoa mielekäs pointti omasta mielestäni on joku ilmasto/talous näkökanta. Ajatus siittä että elukoilla on vapaana metsässä jotenkin helvetin hauskaa ja mukavaa on mielestäni erikoinen sielähän on koko ajan ihan saatanan kylmä ja pimeä + koko ajan joku karhu hyökkimässä niskaan. Navetassa sen sijaan ei tarvitse kuin syödä ja kasvaa eikä tarvitse koko aikaa olla pelko perseessä se noutaja tulee sitten kun on sen aika varoi sitä tai ei :D

Ihmisten aivot eivät olisivat kehittyneet näin paljon ilman lihaa osana ravintoa.

Itse olen kasvissyöjä, enkä asiaa yleensä edes tuo esiin. se ilmenee sitten ravintolassa tilatessa, koulun ruokalassa yms tilanteissa jos on ilmetäkseen.

käsitys siitä, että kasvissyöjät ovat yleistettävissä oman ideologiansa puolesta sinisilmäisesti saarnaaviksi pöljiksi kertoo enemmän käsityksen muodostajan suppeasta maailmankuvasta kuin todellisuudesta.

joskus sekaravinnon syöjiltä (en ole ainuttakaan lihansyöjää tavannut tähänastisen elämäni aikana) tulee sellaista ihmeellistä epäsuoraa pottuilua ja omahyväistä virnistelyä. itse kuittaan sen hiljaisuudella ja "mitä vittua" - katseella :D

nuorille pojille ja sille tasolle henkisesti jämähtäneet tuota toisinaan harrastavat, mutta itseäni ei jaksa toisten ruokailutottumukset kiinnostaa pätkääkään. ja oletan, että ketään kenen mielipide minua kiinnostaa ei myöskään kiinnosta.

roheiinia tulee soijasta ja herapöntöstä, herneroheiiniakin tässä olen kokeillut.

terveydellisesti hyvin koostettu sekaravintoruokavalio olisi parempi, mutta itse pidän kasvissyönnistä. kalaöljyä tosin otin nyt kokeiluun ja pidän sen ruokavaliossani mikäli sen vaikutukset ovat tarpeeksi suuret.

ketjun aloittaja halusi kommentteja joilla väittää vastaan kasvissyöjille. miksi? potuttaako jotain peräkylän poikaa kun tytöt voittavat väittelyn? ;) täällä suuressa maailmassa on kaikenlaisia ruokailutottumuksia omaavia ihmisiä, eikä niillä kannata päätään sen enempää vaivata. eikä kannata lokeroida ihmisiä heidän ruokailutottumustensa perusteella.

Ihan saissea.

Aasialaiset on muutenkin fyysisesti pienempiä. Ja munan pituuteen ei soijan syönti vaikuta, tutkittu juttu. Voit lukea soijan vaikutuksesta testotasoihin ja treenaamiseen liittyen puolueettoman huippuravintotieteilijän artikkelin täältä: http://www.tmuscle.com/article/most_recent/soy_whats_the_big_deal
Ihan hyvä artikkeli. Vielä loppusanat tähän.

It's one food. One of a few thousand foods people can include in their diets. It's nothing more.

So, as the title of this article hints at, we want people to re-freakin-lax when it comes to soy. Moderate doses of whole-food soy proteins really are no big deal.

Niille ketä kiiinnostaa lukea t-nation soija juttua lisää.

http://www.tmuscle.com/article/most_recent/question_of_strength_june

5 Reasons Soy Sucks

Q: Soy protein is touted as a health food, but Testosterone has always said that people should avoid it. What do you think?

A: Soy is for dorks. That's what I think. But people love lists, so here are five reasons not to eat soy:

Reason 1 — Toxicity: Soy increases your toxic load. It's one of the most sprayed crops. Their high content of pesticides increases your ever-increasing toxic load. In addition, aluminum content skyrockets in processing.

image040.png

Just say no.

Reason 2 — Potential hypothyroidism: Soy contains goitragens, which are compounds that lead to hypothyroidism. To learn more about fighting hypothyroidism, attend one my Biosignature Modulation seminars.

Reason 3 — Blocking mineral absorption: Soy has a high content of phytates, which are known to inhibit the absorption of both macro-minerals (i.e. calcium) and trace minerals (i.e. zinc). The good news is that meat consumption blocks phytates. If you're going to eat tofu, make sure to eat some meat (ironically) during the same meal.

Reason 4 — Link to Attention Deficit Disorder: Soy-based infant formulas are linked to ADD. They contain 80 times more manganese than breast milk. Too much manganese content is linked to neurotoxicity.

Reason 5 — Increased cardiovascular load: Hemaglutinin is found in soybeans. This compound is known to make red blood cells aggregate, therefore increasing your cardiovascular load.

If you're not convinced, read Dr. Kaayla Daniel's book, The Whole Soy Story, or check out her interview HERE on this site. The information and research provided will blow you away.

In conclusion, soy is for dorks.

About the Author

When a country wants a gold medal, they come to Charles. Coach Poliquin has been hailed as the most successful strength coach in the world, having coached Olympic medalists in seventeen different sports ranging from shot put to biathlon. To read more about his training methodology and his strength coaching certification courses, go to his website: www.CharlesPoliquin.com.

Lisää (se kirjoitus jossa tuossa tucin artikkelissa puhuttiin)

http://figureathlete.tmuscle.com/free_online_forum/null/the_soy_conspiracy

Ihmisten aivot eivät olisivat kehittyneet näin paljon ilman lihaa osana ravintoa.
Evolutiivisen kehityksen aikana älyn merkitys selviytymisessä on edistänyt älykkyyden ja aivojen kasvua huomattavasti enemmän kuin joku seepran reisi nuotiossa päivittäin. Tuskin energiarikkaasta ravinnosta haittaa on ollut mutta sitä ennen yksilön on pitänyt olla riittävän älykäs löytääkseen sitä hyvää safkaa pusikosta tai saadakseen saalista.

hmm, miksi tuotte esille että lihansyöjät ovat niitä jotka valittavat, enemmänkin täällä puolustellaan sitä kasvissyöntiä ja sen ihanuutta, ja että liha ei oo tarpeellista, soija sitä soija tätä ja vähän piparjuurtakin pyllyyn, syökää niitä herneitä, ei siitä topicceja tarvitse tehdä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom