Vastalauseita kasvissyönnille?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noh viedäänpä keskustelua vähän uusille urille:

Minua on jo pitkään askaruttanut ihmisten ehdottomuus. Eli minkä takia esim. Lihan syönti pitää lopettaa kokonaan jos tiedostaa kasvisruokavalion edut. Tämä pätee siis molempiin leireihin. Täälläkin on jo kuittailtu kasvissyöjien kalaöljyn syönnistä.

Lihan syöntiä voi myös VÄHENTÄÄ ja kasvisten määrää LISÄTÄ, ei ole pakko lopettaa kokonaan. Paljonko lihaa pitää syödä jotta sitä rautaa saa tarpeeksi? Olen sitä mieltä että perusjamppa voisi helposti vähentää lihan syöntiä 50% ja vastaavasti syödä kasviksia enemmän, niin että "kokonaisjärkevyys" kaikilla mittareilla vielä kasvaisi. Vähintäänkin 25%. Kaikki on kotiinpäin.

Ko. analogian selventämiseksi: Ei autolla ajamistakaan tarvitse kokonaan lopettaa vaikka se omasta mielestä olisi kallista ja saastuttavaa. Ajaa autolla sen minkä pitää ja loput muutoin. Vastaavasti hölmöä on ajaa autolla ihan jokapaikkaan ja aina.

Itse olen ratkaissut asian niin, että syön lihaa pääsääntöisesti vain yhdellä aterialla päivässä ja Silloinkin täytän lautasesta n.puolet kasviksilla ja pähkinöillä tms. Toimii.
Lihaa pyrin syömään mahdollisimman monipuolisesti. Jos on grillijuhlat niin syön makkaraa. Ei se vie mitenkään pohjaa pois lihansyönnin vähentämiseltä.

Ei diettiäkään kannata lopettaa jos muutaman kerran sortuu. Maalaisjärki kunniaan. En myöskään ymmärrä absolutisteja jotka eivät voi syödä ruokaa, jonka valmistamiseen on käytetty alkoholia, esim. konjakkisinappi.

Lisäksi kun aina vedetään "luolamieskortti" niin onkohan esi-isillämme ollut nykyisiä määriä lihaa saatavilla?

Mainittakoon vielä, että Pakkis on vähän huono foorumi ravintokeskusteluun kun täällä on porukalla ravintoasioista huomattavan esimerkilliset tiedot. Tarkoitan tällä sitä, että uskon pakkislaisten syövän keskivertokansalaista monipuolisemmin jokatapauksessa.

Lihan syöntiä voi myös VÄHENTÄÄ ja kasvisten määrää LISÄTÄ, ei ole pakko lopettaa kokonaan. Paljonko lihaa pitää syödä jotta sitä rautaa saa tarpeeksi? Olen sitä mieltä että perusjamppa voisi helposti vähentää lihan syöntiä 50% ja vastaavasti syödä kasviksia enemmän, niin että "kokonaisjärkevyys" kaikilla mittareilla vielä kasvaisi. Vähintäänkin 25%. Kaikki on kotiinpäin.

.

Ok, ihan kohtuullista, mutta syödäänkö täällä muka yleisesti liikaa lihaa? Musta vähän tuntuu että liian vähän. Tavikset vetelee hiilarimössöjä minkä kerkeää, lihaa/kanaa/kalaa todella vähän. Lihasta lihasta,vai miten se meni. Miksi kehittyä vähemmän kun mahdollista? Ite vedän ainakin sen 2-3 kertaa päivässä lihoista sen väh.30g prodea enkä siitä luovu, ekuja menee myös se 5 päivässä, mutta se ei kuulu tähän. Toki myös salaattia menee se 3-4 kertaa päivässä.

Miten voi perustella lihansyöntiä ja ns. dissata kasvissyöntiä? En itse ole niin paljoa tutustunut aiheeseen, että hallussani olisi jotain tyhjentäviä kommentteja.

Lihansyöntiä voi perustella sillä, että se maistuu hyvältä ja siinä on laadukasta proteiinia. Kuitenkaan tämä ei mielestäni oikeuta modernia liha- ja maitotuotantoa, jossa eläimiä kohdellaan eläimen sijasta koneena.
On ihan naurettavaa etsiä joitain syitä kasvissyönnin dissaamiselle, mitä se on keneltäkään pois.

Vegehipit on yleensä hieman homppeleita ja tyhmiä pikkupupuja, kun jaksaa itkeä tehotuotannosta ja muusta paskasta, eivätkä osaa käydä edes parturissa, ja sitten ne rastat haisee ja lihaksetkin, kun on vaan vaikeata saada kaloreita kokoon.

Puolustukseksi sanottakoon, että ihminen syö aivan liian vähän vihanneksia ja hedelmiä. Mutta ei se tarkoita, että lihasta pitäisi luopua. Perussuomalainen syö jotain paskaa valmislaatikkoruokaa mikrossa ja unohtaa hedelmät, inkiväärin ja edes ne perusvihannekset. Sitten ihmetellään kun ollaan kipeinä ja väsyttää.

Vegehipit on yleensä hieman homppeleita ja tyhmiä pikkupupuja, kun jaksaa itkeä tehotuotannosta ja muusta paskasta, eivätkä osaa käydä edes parturissa, ja sitten ne rastat haisee ja lihaksetkin, kun on vaan vaikeata saada kaloreita kokoon.

Puolustukseksi sanottakoon, että ihminen syö aivan liian vähän vihanneksia ja hedelmiä. Mutta ei se tarkoita, että lihasta pitäisi luopua. Perussuomalainen syö jotain paskaa valmislaatikkoruokaa mikrossa ja unohtaa hedelmät, inkiväärin ja edes ne perusvihannekset. Sitten ihmetellään kun ollaan kipeinä ja väsyttää.

Sinä se näet niitä homppeleita joka paikassa.

Ajattelin, että täällä vois olla jotain asiallista keskustelua, mutta se olikin Aschenisto. :face: Jos saa itse pataansa pikkutytöiltä ja itku kurkussa valittaa siitä portsarille niin ei pitäis olla varaa huudella homppeleista ja pikkupupuista.

Itse ollut yli 11 vuotta nyt kasvissyöjä. Ei ole terveyshaittoja ja painokin huitelee päälle sadassa kilossa. Mun mielestä on jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa ja kaikenlainen saarnaaminen on ällöttävää. Kuitenkin kun tuosta kasvissyönnistä on erehtynyt joskus mainitsemaan kysyttäessä niin aika moni tuntuu ottavan sen jonain helvetin henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Välittömästi pitää alkaa puolustuskannalle ja provoamaan siitä miten monta kiloa raakaa lihaa söi eilen ja muuta vastaavaa. Aika erikoista käytöstä vaikka muuten ovat järkevänoloisia ihmisiä.

Entinen kasvissyöjä, kirjailija Jonas Konstig on kirjoittanut nasevan jutun aiheesta Imageen, löytyy myös verkosta otsikolla Lihan ilot. Itsekin entisenä kasvissyöjänä allekirjoitan Konstigin näkemykset hyvin pitkälle. Linkkaisin jutun, mutku en kännykällä osaa.

Ymmärrän hyvin monen kasvissyöjän eettiset näkemykset ja he ovat niissä aivan oikeassa. Silti se pihvi vaan on niin hyvää, että en lähde sitä vaihtamaan!

Edelleen mä en saannut turpiin keneltäkään pikkutytöltä, ilmeisesti sun aivot on tippuneet pois proteiininpuutoksen takia.

Ymmärrän hyvin monen kasvissyöjän eettiset näkemykset ja he ovat niissä aivan oikeassa. Silti se pihvi vaan on niin hyvää, että en lähde sitä vaihtamaan!

Eettiset näkemykset on makuasioita.

Ituhipit jaksaa aina itkeä turkistarhauksesta tai possujen kammottavista oloista. Entä sitten?

Ihminen on tämän maapallon kuningas, hän omistaa tämän mestan. Ja ihminen omistaa myös eläimet ja tekee niillä mitä huvittaa. Eli eettisesti on oikein hyödyntää naminami possua, jos mä haluun pekonia. Mutta ituhipin mielestä possun tunteet on tärkeämpi asia kuin tavallisten ihmisten tyytyväinen masu, joten "eettiset" näkemykset on makuasioita.

Mun mielestä ituhipit ja tommoiset ideologisia syitä tuputtavat pellet on vitun itsekkäitä kusipäitä halutessaan kieltää nauttimasta maukasta kanaa, possua tai nautaa, koska eläimet kärsii ja muuta. Se on tosi itsekästä tavallisia ihmisiä kohtaan, ja noiden kusipää hippien takia kananmunienkin hinta nousi yli euron. (koska häkkikanalat jotain kamalaa) Mahtaa olla kivaa opiskelijoilla joilla on ennestään vähän rahaa, kun kusipäähippien takia opiskelijat ei saa maukkaita kananmunia. Helvetin itsekästä ja tekopyhää.

Lisäksi eläinten tunteet ja muut tuollaiset edustaa "pehmeitä" arvoja. Yhteiskunta ja kulttuuri tuhoutuu olemassaolon taistelussa, jos aletaan pehmoilemaan jollain pikkuasioilla.

Minä olen osa-aikakasvissyöjä. Syön pääasiassa kasvisravintoa maitotuotteilla höystettynä. Kyläillessä ja tarjottaessa syön kuitenkin mitä tarjotaan. Tämä helpottaa elämää enkä minä ole muillakaan elämän osa-alueilla kovin tarkka moraalin suhteen. Lihansyöjiltä tyypillinen reaktio kun kerron ruokatottumuksistani, on oman lihansyöntinsä puolustelu. En minö halua, että kukaan tuntee itseään huonoksi ihmiseksi ruokatapojeni takia. Eikä minua kiinnosta mitä muut syövät.

^^Mutta eikös sinutkin kannattaisi muinaisen Spartan tyyliin viskata jostain jyrkänteeltä alas, koska tuollaisena pikkutyttöjen höykyttämänä piilohomona(tämä kävi varsin selväksi toisessa ketjussa) heikennät merkittävästi yhteiskuntaa? Sulla on varmaan ihan kauheaa kävellä kadullakin, kun vasemmalla on puppelihomoja ja oikealla kusipäähippejä. :)

Ei tuollaisesta yliampuvasta machoilusta, miehisyyden korostamisesta ja homofobiasta ole kovin vaikea vetää johtopäätöksiä.

Kuinka moni kasvissyöjä on oikeasti tuputtanut tai saarnannut täällä kenellekään? Vai onko oikeasti kyse siitä, että olette itse vain reagoineet puolustavasti kun olette kuulleet jonkun olevan kasvissyöjä? En väitä, etteikö paasaavia kasvisyöjiä olisi mutta omien kokemusten pohjalta arvelen, että moni on kokenut paasaamiseksi ja tuomitsemiseksi sen, että olen sanonut syöväni pääasiassa kasvisravintoa.

tuosta saarnaamisesta kasvisruoan autuudesta ja maailman pelastavasta vaikutuksesta avautuvat eivät ole yleensä pelkästään kasvissyöjiä vaan ovat vihervasemmistokommarihippejä, eikä heikäläisten kanssa kannata jutella oikeastaan mistään, koska ainoo fiilis sen keskustelun jälkeen on että mä puukotan sua kohta silmään jos et lopeta tota.

Itse olen kasvissyöjä, en koskaan aloita keskustelua ruokavaliosta ollenkaan, se yleensä tulee yhdessä syödessä sitten ennemmin tai myöhemmin ilmi. Tuolla jotkut arpoi että kärsiikö kasvissyöjät anemista, niin voin sanoa että ei kärsi, viimeksi kun verta luovutin pari vuotta sitten, niin mun hemoglobiini oli 172

Ei tuollaisesta yliampuvasta machoilusta, miehisyyden korostamisesta ja homofobiasta ole kovin vaikea vetää johtopäätöksiä.

Kuinka moni kasvissyöjä on oikeasti tuputtanut tai saarnannut täällä kenellekään? Vai onko oikeasti kyse siitä, että olette itse vain reagoineet puolustavasti kun olette kuulleet jonkun olevan kasvissyöjä? En väitä, etteikö paasaavia kasvisyöjiä olisi mutta omien kokemusten pohjalta arvelen, että moni on kokenut paasaamiseksi ja tuomitsemiseksi sen, että olen sanonut syöväni pääasiassa kasvisravintoa.

Tais Orangin viesti olla suunnattu Aschenisto:lle :)

Lähinnä huvittaa nämä Ascheniston tyyliset puhtaan kasvisruokailun vastustajat, jotka eivät lopulta tuo keskusteluun mitään muuta kuin "v*tun ituhipit" ja "vegaanipropagandan". Kovin surullista. Itse arvostan yhä enemmän niitä ihmisiä, jotka tässä yltäkylläisyyden maailmassa pystyvät pitämään omat mielipiteensä, pitävät terveydestään huolta, eivätkä välitä muista paskan vertaa.
e. Ja eikö tämä kuuluisi tuonne Ravinto-osioon?

Minua on sanottu tuputtajaksi, kun olen siihen sopivassa tilanteessa maininnut asiallisesti, etten suvaitse epäeettistä tehotuotantoa, ainakaan länsimaissa, sillä sille ei ole mitään tarvetta.
Esimerkiksi kun en halunnut syödä tehotuotettua jauhelihaa ja maitoa sisältävää ruokaa, ja kysyttäessä vastasin kohteliaasti syyt sille, miksen halua tätä ateriaa syödä.
Sain tietää sinä päivänä olevani ituhippi ja umpihomo, vaikken koskaan osannut arvata olevani umpihomo ituhippi.

Näin lihansyöjänä on hyvä asia että tuotantoeläinten hyvinvoinnista aletaan pitämään parempaa huolta.
Myös lihan laatu paranee ja muutenkin ottaa päähän miten elukoita kohdellaan.
Mielummin maksan enemmän laadusta kuin hengiltä stressatun elukan lihasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom