Vastalauseita kasvissyönnille?

^^Mutta eikös sinutkin kannattaisi muinaisen Spartan tyyliin viskata jostain jyrkänteeltä alas, koska tuollaisena pikkutyttöjen höykyttämänä piilohomona(tämä kävi varsin selväksi toisessa ketjussa) heikennät merkittävästi yhteiskuntaa? Sulla on varmaan ihan kauheaa kävellä kadullakin, kun vasemmalla on puppelihomoja ja oikealla kusipäähippejä. :)

Edelleen minua ei olla höykytelty. Ainoastaan pillu höykyttelee mun munaani niiden sisällä niin kauan kunnes tulee ihana tyydytys. Lisäksi olen täysin hetero, tosin ituhippien aivoista en mene takuuseen, sillä proteiininpuutos ja soijan hormonaalliset vaikutukset saattavat saada kehosi hormonit sekaisin, jolloin alkaa turkistarhoissa olevien minkkien peppureiät ja isot mustat miehet kiinnostaa.

Ei tuollaisesta yliampuvasta machoilusta, miehisyyden korostamisesta ja homofobiasta ole kovin vaikea vetää johtopäätöksiä.

Kuinka moni kasvissyöjä on oikeasti tuputtanut tai saarnannut täällä kenellekään? Vai onko oikeasti kyse siitä, että olette itse vain reagoineet puolustavasti kun olette kuulleet jonkun olevan kasvissyöjä? En väitä, etteikö paasaavia kasvisyöjiä olisi mutta omien kokemusten pohjalta arvelen, että moni on kokenut paasaamiseksi ja tuomitsemiseksi sen, että olen sanonut syöväni pääasiassa kasvisravintoa.

Yliampuva machoilu, miehisyyden korostus ja homovastaisuus on kunnon miehen esimerkkejä ja malleja jälkipolville, että ne tajuaa, että maailma ei ole ituhippipaskiaisten temmellyskenttänä. Oikeastaan en ole homovastainen, vaan kyllästynyt kuinka paljon yhden prosentin vähemmistö pystyy sekoittamaan median ja muun vastaavaan. Ei ole mitään väärää olla mies ja miehisiä arvoja korostaa. Paitsi nyt ituhipeillä estrogeeniarvot on taivaissa.

Lähinnä huvittaa nämä Ascheniston tyyliset puhtaan kasvisruokailun vastustajat, jotka eivät lopulta tuo keskusteluun mitään muuta kuin "v*tun ituhipit" ja "vegaanipropagandan". Kovin surullista. Itse arvostan yhä enemmän niitä ihmisiä, jotka tässä yltäkylläisyyden maailmassa pystyvät pitämään omat mielipiteensä, pitävät terveydestään huolta, eivätkä välitä muista paskan vertaa.
e. Ja eikö tämä kuuluisi tuonne Ravinto-osioon?

Toin oman moraalinäkemykseni ja kumoaa itkut tehotuotettujen eläinten kärsimyksestä ja redusoi eettiset näkemykset makuasiatasolle. Mutta kun täällä ei osata lukea kunnolla... Omien mielipiteiden pitäminen ei ole järkevää, koska saattaa olla väärässä. Ja terveys ei mene pihalle jos syö sekä kasviksia että lihaa.

Näin lihansyöjänä on hyvä asia että tuotantoeläinten hyvinvoinnista aletaan pitämään parempaa huolta.
Myös lihan laatu paranee ja muutenkin ottaa päähän miten elukoita kohdellaan.
Mielummin maksan enemmän laadusta kuin hengiltä stressatun elukan lihasta.

Ihan samalta se liha maistuu. Ihan samanlaista se lihan laatu on. Sokkotestissä valinnat menee ihan tasan. Ei kannata mielikuvien Disneyn puhuvista bambeista vaikuttaa päätöksentekoon. Onneksi elämme vapaassa maailmassa; jos joku haluaa syödä vapaan kanan munia, niin syököön. Musta se on propagandaituhippipaskaa.

Minua on sanottu tuputtajaksi, kun olen siihen sopivassa tilanteessa maininnut asiallisesti, etten suvaitse epäeettistä tehotuotantoa, ainakaan länsimaissa, sillä sille ei ole mitään tarvetta.
Esimerkiksi kun en halunnut syödä tehotuotettua jauhelihaa ja maitoa sisältävää ruokaa, ja kysyttäessä vastasin kohteliaasti syyt sille, miksen halua tätä ateriaa syödä.
Sain tietää sinä päivänä olevani ituhippi ja umpihomo, vaikken koskaan osannut arvata olevani umpihomo ituhippi.

Onpas tarvetta, ellei haluta että lihan hinta nousee entisestään, kun se on tarpeeksi korkea.

Tiedätkö, että olet itsekäs paskiainen, kun köyhät opiskelijat Suomessa ei pian saa edes lihaa kun sun kaltaiset ituhipit vie lihan lautasilta, koska pohjaa arvomaailmansa johonkin vialliseen "etiikkaan". Olet itsekäs ja epäeettinenkin vielä. Ole mies ja myönnä se.

Mahtaa olla kivaa Aasiassa sanoa sama, kun tarjotaan lihaisaa ruokaa. Mahtaa vituttaa heitä, jos tulee köyhistä oloista ja ovat nähneet nälkää. Ylimielisyyttä ja itsekkyyttä kätkettynä muka hyviin tarkoitusperiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lihassa on kyllä helvetin korkealaatuista ja erittäin hitaasti imeytyvää proteiinia, jota on vaikea korvata millään pavuilla/linsseillä tai vielä vähemmän selkeästi estrogeenisellä soijalla.

Klo 11:00 kun vetää 500g pihvin, niin yöhön asti liukenee protskua tasaisesti ja jos sen vetää vaikka klo 20:00, hieman treenien jälkeen, niin seuraavaan aamuun asti kehoon imeytyy valkuaisaineita.

Eiköhän se ole ihan selvää kaikille, että kasvissyönti ei välttämättä ole optimaalisinta urheilijalle, tai vähintään saa nähdä todella paljon vaivaa sen rakentamisessa. Mutta onko sillä käytännön tasolle sitten paljon merkitystä ja jos vielä käyttää erikseen aminohappoja, niin ei varmasti tule ongelmia sitäkään asiaa miettiessä.

Minulle on ihan sama mitä kuka syö, kunhan ei arvostele minua ja minä en arvostele heitä, koska ei yksinkertaisesti edes kiinnosta, kuin minä itseni tuon asian saralla. Jotenkin vammasta ruveta vänkäämään jostain pihveistä ja pavuista.

Eiköhän se ole ihan selvää kaikille, että kasvissyönti ei välttämättä ole optimaalisinta urheilijalle, tai vähintään saa nähdä todella paljon vaivaa sen rakentamisessa. Mutta onko sillä käytännön tasolle sitten paljon merkitystä ja jos vielä käyttää erikseen aminohappoja, niin ei varmasti tule ongelmia sitäkään asiaa miettiessä.

Minulle on ihan sama mitä kuka syö, kunhan ei arvostele minua ja minä en arvostele heitä, koska ei yksinkertaisesti edes kiinnosta, kuin minä itseni tuon asian saralla. Jotenkin vammasta ruveta vänkäämään jostain pihveistä ja pavuista.

En ole arvostellut sinua, en edes ole lukenut threadia läpi, enkä tiedä mitä olet aikaisemmin kirjoittanut.
Sinä olet itse postissasi väittänyt minun mielipidettäni vammaiseksi, vaikka sinun ei edes tässä ketjussa pitäisi puolustaa kasvissyöntiä.
Ketjun aihe on "vastalauseita-kasvissyönnille" jos viitsit vilkaista, puolustelemalla papujen imemistäsi postaat ihan offtopiccia.

Ja lihassa todellakin on erittäin hitaasti liukenevaa ja täydellistä proteiinia, se on fakta.

"Vastalauseita kasvissyönnille"

- Pitää syödä helvetisti samojen kaloreiden ja proteiinien saamiseksi
- Pitää nähdä vaivaa jotta kaikki välttämättömät on kasassa vs. sekaravinnolla ne tulee kuin itsestään
- Kasvikset on kautta linjan Suomessa helvetin kalliita

En juuri näe syytä miksi sulkea pois ruokavaliostaan väkisin kaikki eläinperäiset. Periaate ei mulle ainakaan ole mikään perustelu enkä ymmärrä alkuunkaan miksi kasvissyönnistä pitää keuhkota ja saarnata. Senkun sitten syö vain niitä kasveja, ei oo minun ongelmani. Eläinkunnassa on hyviä kalori-, hivenaine- ja proteiinilähteitä joten ihan luontevaa on että niitä käytetään. Vähän kuin päättäisi ettei käytä oikeaa kättä mihinkään: samat jutut saa tehtyä toki, tarvii vain enemmän työkaluja, vaivaa ja aikaa. Mutta miksi keinotekoisesti rajoittaa mahdollisuuksiaan?

Kasvissyöjien ruuista muuten usein sanotaan 'maistuu aivan kuin olis käytetty munaa/maitoa/lihaa'. Miksi tuommoista ylipäätään pitäisi sanoa? Osoittaa vain että nuo kyseiset kasvissyöjät tietävät itsekin eläinkunnan tuotteiden olevan joissain asioissa parempia, mutta väkisin pitää etsiä korvikkeita. Eli niille se on jokin juttu jotta voi sanoa olevansa kasvissyöjä - toisin kuin todellisille kasvissyöjille jotka syövät kasveja vain ja ainoastaan omasta päätöksestään.

En ole arvostellut sinua, en edes ole lukenut threadia läpi, enkä tiedä mitä olet aikaisemmin kirjoittanut.
Sinä olet itse postissasi väittänyt minun mielipidettäni vammaiseksi, vaikka sinun ei edes tässä ketjussa pitäisi puolustaa kasvissyöntiä.
Ketjun aihe on "vastalauseita-kasvissyönnille" jos viitsit vilkaista, puolustelemalla papujen imemistäsi postaat ihan offtopiccia.

Ja lihassa todellakin on erittäin hitaasti liukenevaa ja täydellistä proteiinia, se on fakta.

En mä nyt mitenkään sulle tossa kirjottanut, viittasin tuolla - ettei se papujen syöminen ole optimaalista, että olen ihan sun kanssa samoilla linjoilla. Mä olen hyvin neutraali ja ymmärtäväinen ihminen yleensäkkin, joten ymmärrän kyllä myös noita kasvissyöjiä, jos haluavat syödä niin, niin syököön :)

Joten en edes tuota otsikkoa ymmärrä, itse en ainakaan jaksaisi aiheesta kinastella. Pointit nyt on selviä kaikille ja kasvissyönnillä ei päästä kaikista optimaalisimpiin tuloksiin urheilussa.

En juuri näe syytä miksi sulkea pois ruokavaliostaan väkisin kaikki eläinperäiset....

....Vähän kuin päättäisi ettei käytä oikeaa kättä mihinkään: samat jutut saa tehtyä toki, tarvii vain enemmän työkaluja, vaivaa ja aikaa. Mutta miksi keinotekoisesti rajoittaa mahdollisuuksiaan?

En itsekään näe syytä sulkea väkisin pois kaikki eläinperäiset tuotteet. Mutta niin suuri osa eläinperäisistä tuotteista on epäeettisesti tuotettuja, että voisin olettaa myös sen lähikaupan jauhelihapaketin olevan epäeettisesti tuotettua.
Jos saisin halvalla lihaa, jonka tietäisin varmasti olevan eettisesti tuotettua, niin saattaisin ostaakin.

Käsien käyttämiseen vertaaminen ontuu aika pahasti, sillä ei ole mitään syytä olla käyttämättä oikeaa kättä.

Periaate ei mulle ainakaan ole mikään perustelu enkä ymmärrä alkuunkaan miksi kasvissyönnistä pitää keuhkota ja saarnata. Senkun sitten syö vain niitä kasveja, ei oo minun ongelmani.

Ainakin omalla kohdalla ne on ne lihansyöjät, jotka saarnaa ja keuhkoaa. Jos jotain safkaa tarjottaessa sanon ihan asiallisesti, että "sori en syö lihaa" niin heti ollaan tivaamassa, että herranjestas miksi ja selittämässä miten tyhmää kasvissyönti on. Miten vaikeaa on vaan hyväksyä, että se on jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa ja pitää turpansa kiinni? En ole 11 vuoden aikana yhdellekään ihmiselle paasannut niiden lihansyönnistä(koska ei kiinnosta) ja odotan samaa kohtelua.

Edit. Ai niin sekin on ihmeellistä, että ihmisillä jotka tietää mun syömisistä on joku pakottava tarve aina selittää mitä liharuokaa ne söi ja minkälaista saalista tuli kalasta/metsältä. Se on suurinpiirtein viimeinen asia joka kiinnostaa. Osoittaa minusta todella heikkoa sosiaalista tilannetajua. Sama kuin selittäisi jollekin koiranomistajalle, että "potkin muuten tossa just yhtä koiraa, kivaa oli kun se ulisi ja ens viikolla uudestaan!"

Jos on kovan vaivan nähnyt kokkaillessa ruokaa vieraille, on varmaan tajunnut myös sitä ennen kysellä niiltä mahdollisista ruokarajoituksista. Helpottaa hieman kaikkien elämää, kun ottaa myös toiset huomioon, eikä ascheniston tarvitse jälkikäteen itkeä.

Sulla oli kirjoitusvirhe tossa.

Kasvissyönnille ei ole minusta ainuttakaan järkevää perustetta. Joskus tuli luettua noista ympäristösyistäkin ja ne eivät olleet vedenpitäviä argumentteja. Eettisestikään en koe lihansyömistä mitenkään huonona. Minua ei kuitenkaan häiritse se jos joku muu haluaa syödä kasvisruokaa, koska koen sen olevan jokaisen henkilökohtainen asia mitä syö. Minä kuitenkin syön lihaa ja juhannuksena olen syönyt pihviä kolme kertaa päivässä.

En itsekään näe syytä sulkea väkisin pois kaikki eläinperäiset tuotteet. Mutta niin suuri osa eläinperäisistä tuotteista on epäeettisesti tuotettuja, että voisin olettaa myös sen lähikaupan jauhelihapaketin olevan epäeettisesti tuotettua.
Jos saisin halvalla lihaa, jonka tietäisin varmasti olevan eettisesti tuotettua, niin saattaisin ostaakin.

Käsien käyttämiseen vertaaminen ontuu aika pahasti, sillä ei ole mitään syytä olla käyttämättä oikeaa kättä.

Noh, niin ontuu nuo eettiset perusteetkin. Yhtäkään lihanpalaa ei ole kauppaan jäänyt eettisin perustein saati hiilijalanjälkiperustein, enkä näe syytä tehdä toisin. Kaikki vaan irti kun mahdollisuus on. :)

B12 vitamiini on elintärkeä ihmiselle ja sitä on yksinomaan eläinkunnan tuotteissa. Eli toisin sanoen 100 % vegeltä jää b12 saamatta.

Noh, niin ontuu nuo eettiset perusteetkin. Yhtäkään lihanpalaa ei ole kauppaan jäänyt eettisin perustein saati hiilijalanjälkiperustein, enkä näe syytä tehdä toisin. Kaikki vaan irti kun mahdollisuus on. :)

No ihmiset ovat erilaisia.
Kalaa syön, enkä näe ongelmaa metsästetyissä eläimissä (paitsi jos metsästäjät käyttävät ansoja, joissa eläin saattaa kitua viikon ja kuolla nälkään sitten), mutta lihateollisuus on yleensä aika epäeettistä ja minusta on harmi, jos se ei kiinnosta ihmistä pätkän vertaa.
En ole mikään enkeli, joten en ala moralisoimaan sen kummemmin.

Suomessa jossakin napapiirin pohjoispuolella on aivan älyvapaata yrittää olla kasvissyöjä aatteidensa vuoksi. Jos ei ole jotakin sairautta, eli suolisto ei kestä lihan syöntiä yms. tai pula-aikaa, joiden yli ollaan onneksi päästy. Tunnetusti olosuhteiden pakosta on joskus täytynyt turvautua pettuun ja metsäkasveihin, ja tuosta on aikaa jo pari sukupolvea. Pohjoisessa kasveja ei yksinkertaisesti pysty omavaraisesti tuottamaan, vaan lähes kaikki kasvikset ovat tuonnin varassa. Joten onkin hyvä kysyä, että onko järkevää ja ekologista hylätä alueen oma lähiruoka eli liha ja kala, ja siirtyä syömään etelästä kuljetettuihin kasviksiin? Kivinen ja karu ravinteeton maaperä, kasvukausi kestää kaksi kuukautta, niin tuollaisissa oloissa ei kasva kuin jokin peruna, sekin kituuttamalla ja rutto vie puolet sadosta.

Kasvisruoat ja tuoreet kasvikset ovat tottakai herkullisia, mielellään hyvin laitettuja syökin. Jossakin Etelä-Euroopassa ja kaukoidässä olisin itsekin mieluusti kasvissyöjä, sillä tuolla kasvisruoat ovat todella laadukkaita ja hyviä, erilaisia kasviksia on käytettävissä runsaasti. Mutta täällä Suomessa monesti kasvissyöjät käyttävät säilykkeitä, pakasteita tms., joten ei voi kuin nauraa tuollaiselle touhulle :D Hirveää kuralaatua vetävät naamaansa. Toisaalta myös kättä lippaan, sisukkaasti kiusaavat itseään vaikka ei ole pula-aika. Aate on ihan hieno sinänsä, mutta toteuttaminen siis ontuu monesti.

Ruokaan liittyy vahvoja tunteita ja kaikkea epänormatiivista ihmetellään. Minä tykkään lihasta ja tunnen voivani hyvin sitä syötyäni. Tuotantoeläinten huono kohtelu on ikävä asia, mutten jaksa murehtia siitä, kuten en monista muistakaan maailman ongelmista. En taas pidä perunoista, enkä yleensä juo syödessäni. Näitä omituisuuksia saa aina selitellä random ihmettelijöille.
Naiseni syö ainoastaan riistanlihaa ja arvostan tätä periaatetta. Itsekin syön mieluiten villieläimiä ja metsästykseen tulee ihan uusi ulottuvuus, kun riistalle on selkeästi kysyntää. Myös kasvisruoka kelpaa hyvin, kun yhdessä kokataan. Vegaanihan on intiaanien kieltä ja tarkoittaa huonoa metsästäjää. :D

Ruokaan liittyy vahvoja tunteita ja kaikkea epänormatiivista ihmetellään. Minä tykkään lihasta ja tunnen voivani hyvin sitä syötyäni. Tuotantoeläinten huono kohtelu on ikävä asia, mutten jaksa murehtia siitä, kuten en monista muistakaan maailman ongelmista. En taas pidä perunoista, enkä yleensä juo syödessäni. Näitä omituisuuksia saa aina selitellä random ihmettelijöille.
Naiseni syö ainoastaan riistanlihaa ja arvostan tätä periaatetta. Itsekin syön mieluiten villieläimiä ja metsästykseen tulee ihan uusi ulottuvuus, kun riistalle on selkeästi kysyntää. Myös kasvisruoka kelpaa hyvin, kun yhdessä kokataan. Vegaanihan on intiaanien kieltä ja tarkoittaa huonoa metsästäjää. :D

Boldattuun kohtaan, aika HC :D

Hyvin pitkälti samat ajatukset täällä päässä. Paitsi juon syödessä ja perunatkin menee.

Boldattuun kohtaan, aika HC :D

Tarkennan siis, että syö siis pääasiassa kasviksia, koska eettistä lihaa ei ole usein saatavilla. :D
Myöskään viljellyt kalat tai epäeettisesti pyydetyt kalat ei käy. Kesällä taas syötiin lahtivalasta, koska se täyttää kriteerit. Tässä hommassa oppii ekologian perusteita jatkuvasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom