Vasen latsi messiiin

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
42
Moi, olin tossa treenaamassa ja alko ketuttaa taas sellanen asia kun ei meinannut saada vasempaan latsiin tuntumaa. Se on kyllä pienempi kuin oikea puoli, ja muutenkaan ehkä symmetria ei puolien välillä ole täydellinen. Onko jotain vinkkiä miten saisin liikkeet ottamaan mukavasti myös vasempaan puoleen, kyllähän se nytkin töitä tekee mutta kyllä se ketuttaa kun esim. pumppi ei tunnu samanlaiselta vasurissa. Leuanveto on ehkä pahin tässä asiassa. Kulmasoutu tangolla sentään tuntuu kivasti molemmilla puolilla, sitten tänään tein lisäksi kulmasoutu käsärillä, siinäkään en saanu liikettä tuntumaan samalta oikeella ja vasemmalla. Tuntuma sinänsä ei oo mulle niin tärkeä, kunhan voisin olla varma että se mun vasen latsi varmasti kehittyy siellä. Mutta anyway, auttaisko esim. sellanen että keskittyy sarjoihin tyyliin "vasen latsi v***U, vasen latsi nyt p***le":D
Ainiin, ylä ja alatalja on tässä asiassa paljon paremmat, eli yleensä kohtalainen tuntuma tulee molempiin latseihin. Voi johtua siitä että ylä ja alataljan sisältävä treeni on mulla kevyempi, ja toistoja on vähän enemmän.

Mulla on sama oikealla latsilla. Johtuneekohan siitä, että oikea olkapää on hieman eteenpäin kääntynyt.

Mullakin on vasen latsi selvästi pienempi, vaikka en oo treenien aikana tuntumassa huomannut mitään eroa. En tiedä tuleekohan sitä esim. leuanvedossa jotenkin painotettua oikeaan puoleen vai mistähän johtuu koko ero?

Koittakaa saada olkapäät pyöriteltyä "auki", ne usein jumittavat myös latseja jos niiden liikkuvuus on "rajoittunut". Itsellä ainakin jossain vaiheessa vasen olkapää jumitti kun loukkasin sen, ja se aiheutti myös selkään vajaan liikkuvuuden. Kun olkapää parani, alkoi selkäkin liikkumaan normaalisti.

En viitsinyt uutta trediä avata tälle niin kysyn nyt tässä, että kuinka monta liikettä / sarjaa olisi hyvä tehdä selälle? Itse olen vähän reilun vuoden treenannut ja teen selälle joko 3 likkettä ja 4 sarjaa per liike, tai 4 liikettä ja 3 sarjaa per liike. Onko liikaa?

No riippuu paljon ihan siitä minkälaisella jaolla treenaat, eli onko selkä tarkoitus tehdä vaan kerran viikkoon jne. Sarjojen määrä kuulostaa joka tapauksessa melko suurelta, mutta yksilöllistähän se on mikä toimii. Kato tuolta aloittelijoiden osion FAQ-threadista ohjelmaesimerkeistä vähän suuntaa.

Tobias sanoi:
En viitsinyt uutta trediä avata tälle niin kysyn nyt tässä, että kuinka monta liikettä / sarjaa olisi hyvä tehdä selälle? Itse olen vähän reilun vuoden treenannut ja teen selälle joko 3 likkettä ja 4 sarjaa per liike, tai 4 liikettä ja 3 sarjaa per liike. Onko liikaa?

Yksittäisistä lihasryhmistä selkä tarvitsee sarjoja eniten. Tästä kun lähtee ja suhteuttaa jakoon kuten edellä sanottiin niin varmasti menee aikalailla oikein. Ja jalat eivät sitten ole yksittäinen lihasryhmä, vaan ne sisältää kolme eri osaa eli etureidet, takareidet ja pohkeet. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom