Varustesodat yms.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
varmaan miks nää varuste tulokset on vähän yli menny se johtuu vaan siitä ne ketkä käy niitä kisoja katsomas ei niitä kiinnosta katoo +200kg varuste penkki

Viime syksyn Fitness Expossa oli mielenkiintoista, että kaikesta nillityksestä huolimatta nimenomaan pro-kisat vetivät salin aivan täyteen ja IPF-kisoja oli katsomassa noin kaksi kourallista ihmisiä. Jostain syystä kovempia IPF-nostajia ei juuri edes noussut lavalle, joten vähän tynkäkisathan ne oli. En tiedä miksi.

Muut saa jatkossakin nostaa varusteilla, mutta minun mielestäni ois kiva nähdä enemmän nostettavan ilman.
Senpä takia sanoinkin ton vieterikenkä-vertauksen, että vieterikengistä saisi etua hypyissä. Kivempi katsoa hyppyjä normi kengillä kuin vieterikengillä, aivan kuten on kivempi katsoa nostoja ilman penkkipaitaa kun penkkipaidalla, vaikka tulokset olisivatkin isompia.

Ei muakaan kiinnosta nuo varustenostot h#¤% v#%&¤kaan. Itsekkin olen samaa mieltä ojr:n kanssa et mukavampi kattoo kun tehdään raaalla voimalla liikkeet. Rannesiteet kyllä pakko pitää penkissä, ei muuta.

Viime syksyn Fitness Expossa oli mielenkiintoista, että kaikesta nillityksestä huolimatta nimenomaan pro-kisat vetivät salin aivan täyteen ja IPF-kisoja oli katsomassa noin kaksi kourallista ihmisiä. Jostain syystä kovempia IPF-nostajia ei juuri edes noussut lavalle, joten vähän tynkäkisathan ne oli. En tiedä miksi.
Ihmiset ovat olleet sokeita tähän asti ja ovat ymmärtäneet totuuden.

Moro moro

Oon täs jonki aikaa miettiny et koska ois hyvä hommata eka löysä penkkipaita? Kun varusteilla nostamine on kumminki erillaista ku raakana joten sitä tulis sit jo hyvissä ajoin harjoteltua?

Kokeneemmat valaiskaa.

Kiitoksia vain.

Moro moro

Oon täs jonki aikaa miettiny et koska ois hyvä hommata eka löysä penkkipaita? Kun varusteilla nostamine on kumminki erillaista ku raakana joten sitä tulis sit jo hyvissä ajoin harjoteltua?

Kokeneemmat valaiskaa.

Kiitoksia vain.

Jos on tarkoitus alkaa kilpailemaan, niin osta vaikka heti. Otat silloin tällöin normitreenien ohella paitatreenejä, niin on sitten hyvät pohjat kunnon paitatreenejä varten.

En tiiä et kuuluuko tänne, mut laitoin ku en uutta viitsinyt aloittaa.. kertokaas miten saa tehtyä jalkakyykky side veivin itse, tarkoitan sitä laakerointia, että se ei pyörisi toiseen suuntaan ?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Ite olin nostamassa tuolla IPF-vetokisassa ja kyllä siellä sali oli ainakin sillon täysi...

Pakko heittää omakin mielipide tänne kun sivusta seuranneena lukenu tätä. Eli nostan sekä raw että varustekisoissa ja jonkin verran kisanneena tiedän miten reenata kumpaiseenkin "lajiin"... Mutta jos ja kun joku tulee kysyyn multa mitä nostat niin aina puhun mitä nostan raakana, en ees kehtaa puhua mitä nostan jollain pellepaidalla ja muilla rensseleillä, vaikka niillä kisailenkin... Se siksi koska se ei kerro mitään ihmisen oikeasta voimatasosta mitä normi salireenari yleensä kysyy.
Tulosteni kertomisesta oon joskus saanu kommentteja, että niin vähän. Johon vastannu vaan että ei voi mitään kun on heikko..

Tuo varusteiden ideologia, että saadaan enemmän painoa nostettua apuvälineen avulla on meikän mielestä täysin vammainen. Sen nostaa mitä ITSE jaksaa nostaa omilla voimillaan.

Tuolla Pro puolella kyykky pitäisi poistaa voimanostosta, tai sitten keksiä siihen joku uusi innovaatio mikä takaa, että kaikki kyykkää vähintään vaadittuun kulmaan. Joku kamera/laser tai joku vastaava masiina mikä kertoo totuuden kyykyn syvyydestä. Ihmiset ei osaa sitä oikein tuomita näköjään.

Testasin tänään 44:sta titanin deadlift suittia(sumo) ja en saanu kyllä mitään apuja.
Pituutta 177 cm ja painoa 98 Kg. Reisistä perkeleen tiukat, mutta kun laskeudun tangolle niin lahkeet luiskahtaa nivusiin. Sain itse puettua päälle. Onko puku siis kuitenkin liian iso, vaikka reisilihat tursuaa lahkeesta.
Toiseksi olkaimet ovat löysät (lyhyt selkä). Onko tässä syy puvun tehottomuuteen?
Raakana tuli 250Kg oma PR:piis:

Itse aikoinani titanin sumo-mallin vetopuvusta kiristelin lantion ja kyljet melkein ylös asti. Itsekin huomasin lahkeiden olevan tiukat ja luiskahtaa helposti nivusiin. Olkaimia en kauheasti lyhentänytsellain, että ala-asennossa kirrasi, muttei liikaa. Muuten menee ainakin itseltä taju ja nosto muutenkin teknisesti leviää. Noi lantion ja kylkien kaventaminen teki puvusta paremman. Itse huomasin vetoon ja vielä tuohon sumo-tyyliin sopivan parhaiten metalin king-kankaisen puvun. Se tosin jokaisen nostajan ominaisuuksista ja mitoista, että mikä paras.

Testasin tänään 44:sta titanin deadlift suittia(sumo) ja en saanu kyllä mitään apuja.

Oliko sun ensimmäiset vedot puvulla? Kaikilla varusteilla voi nostaa sujuvasti ilman, että varusteista saa mitään apua, jos niitä ei osaa käyttää (=nostotekniikka). Jos sumon tekniikka on kovin selkäpainotteinen, veikkaan että puku ei kauheasti potki. Toinen vaihtoehto on se, että puku tosiaan on kriittisistä kohdista liian löysä. Ei lahkeet saisi mun mielestä juuri liikkua vetopuvussa.

Tuo varusteiden ideologia, että saadaan enemmän painoa nostettua apuvälineen avulla on meikän mielestä täysin vammainen. Sen nostaa mitä ITSE jaksaa nostaa omilla voimillaan.

Tuolla Pro puolella kyykky pitäisi poistaa voimanostosta, tai sitten keksiä siihen joku uusi innovaatio mikä takaa, että kaikki kyykkää vähintään vaadittuun kulmaan. Joku kamera/laser tai joku vastaava masiina mikä kertoo totuuden kyykyn syvyydestä. Ihmiset ei osaa sitä oikein tuomita näköjään.

Tämä olisi helppo ratkaista sotilaspenkki tyylisellä korkeus mittarilla joka asetetaan ennen kisaa kilpailijan mittasuhteet huomioon ottaen oikealle korkeudelle. Se voisi jopa sytyttää punaisen tai valkoisen valon...

Oliko sun ensimmäiset vedot puvulla? Kaikilla varusteilla voi nostaa sujuvasti ilman, että varusteista saa mitään apua, jos niitä ei osaa käyttää (=nostotekniikka). Jos sumon tekniikka on kovin selkäpainotteinen, veikkaan että puku ei kauheasti potki. Toinen vaihtoehto on se, että puku tosiaan on kriittisistä kohdista liian löysä. Ei lahkeet saisi mun mielestä juuri liikkua vetopuvussa.

Kyllä oli ensimmäiset nostot. Ihmetytti puvussa juuri se että nippa nappa sain reidet lahkeeseen, mutta silti lahkeet vetäytyvät nivusiin. Omat reiteni ovat paksummat keskeltä ja ohuemmat nivusista.
Puku siis ei vaan ilmeisesti sovi??
Selkä on vahvin lihasryhmäni, mutta vedot irtoavat huomattavasti paremmin sumolla kuin kapealla. Olen pyrkinyt kuormittamaan enemmän jalkoja.

Onko titanin centurionista vetopuvuksi??

Tämä olisi helppo ratkaista sotilaspenkki tyylisellä korkeus mittarilla joka asetetaan ennen kisaa kilpailijan mittasuhteet huomioon ottaen oikealle korkeudelle. Se voisi jopa sytyttää punaisen tai valkoisen valon...

Tuohan olisi hyvä ratkaisu. Varusteetkin joutaisi saman tien romukoppaan, koska rätit päällä on hankala päästä oikeaan syvyyteen ilman romuja niskassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom