Varustesodat yms.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
nyt tarttis pojat apua. elikkä koitin tossa ekaa kertaa kyykkytrikoita ja ei jumaliste oli hankalaa. kyykyasento on semmonen puolileveä. polviahan pitäis työntää sivuille mutta tuntu että tuo puku vääntää niiitä koko ajan eteenpäin alaslaskussa. pirun tukeva puku vaikka saan sen päälle ihan helposti ilman kaverin apua.itellä painoa 90kg ja on 100kilosten puku mutta perkelee jäykkä silti. onko mitää vinkkejä miten tuolla pitäis nostaa?? pitääkö ne painot vain raakasti pudottaa sinne syvyyteen ku itellä on ainaki melko hidas alaslasku nimenomaan ykkösissä

titanin trikoo

Housun kanssa pitää kyykätä leveemmältä. Eikä se kovin tukeva voi olla jos ite saat jalkaan!
Avaa asentoa ja levitä jalkateriä enemmän ni polvea on helppo painaa sivulle.
Jos meinaat housun kanssa pommittaa kapeella ni onnea :)

nyt tarttis pojat apua. elikkä koitin tossa ekaa kertaa kyykkytrikoita ja ei jumaliste oli hankalaa. kyykyasento on semmonen puolileveä. polviahan pitäis työntää sivuille mutta tuntu että tuo puku vääntää niiitä koko ajan eteenpäin alaslaskussa.

pirun tukeva puku vaikka saan sen päälle ihan helposti ilman kaverin apua.onko mitää vinkkejä miten tuolla pitäis nostaa?? pitääkö ne painot vain raakasti pudottaa sinne syvyyteen ku itellä on ainaki melko hidas alaslasku nimenomaan ykkösissä

Sulla vispaa polvet näköjään sisäänpäin ilman pukuakin, oisko venyvyysongelmaa? Käännä jalat lonkista asti auki heti lähtöasennossa ja pidä ne polvet sivuilla, ei ne itsekseen siellä pysy.

Kyykkypuvut on tukevaa tekoa. ;) Viet vaan kyykyn rohkeesti kunnolla taakse puvun päälle, ei se ihan noin vain syvyyteen todennäköisesti putoa.

Kilpailussa on tärkeintä voittaminen. Joku tekee säännöt ja niillä mennään. Muutama vuosi sitten otin paidalla kisassa 227,5 ja penkiltä kumien kanssa (35 kg apua rinnalla ja käsillä 0 kg) 245 kg. Jos joku saa paidasta hyötyä 60 kg ja voittaa, niin kaveri on osannut hyödyntää säännöt paremmin ja on ansainnut voittonsa. Se on vaan omaa heikkoutta. Mulle on ihan sama mitkä on säännöt tai onko paitaa vai ei. Säännöt on kaikille samat...

Zone-sarja -42%
Mun mielipide on varusteista on muuttunut muutamien vuosien aikana aika lailla. Ennen ajattelin että eihän se ole raw-nostajilta pois jos jotkut nostavat varusteilla, mutta siten tajusin asian oikean laidan. Koska lähestulkoon kaikki voimanostajat kilpailevat varustepelleilyssä, jää raw-toiminta olemattomaksi. Mun mielestä raw on kuitenkin ainoa mikä näyttää sen vahvuusjärjestyksen mitä voimanostossa idean mukaan olisi tarkoitus mitata. Säälittävää touhua.:urjo:

Mun mielipide on varusteista on muuttunut muutamien vuosien aikana aika lailla. Ennen ajattelin että eihän se ole raw-nostajilta pois jos jotkut nostavat varusteilla, mutta siten tajusin asian oikean laidan. Koska lähestulkoon kaikki voimanostajat kilpailevat varustepelleilyssä, jää raw-toiminta olemattomaksi. Mun mielestä raw on kuitenkin ainoa mikä näyttää sen vahvuusjärjestyksen mitä voimanostossa idean mukaan olisi tarkoitus mitata. Säälittävää touhua.:urjo:
Huomenna oon menossa paitakisoihin, mutta tähän mielipiteeseen on helppo yhtyä. Raw-kisoissa kävisin paljon mieluummin.

Ei ainakaan svnl:n isojen luokkien penkki sm:ien mitallikolmikko juurikaan muutu vaikka kisat käytäisiin rawina. Ei se 300 ihan tyhjän päältä nouse. Onko 200 penkki rinnasta kovempi kuin 300 lankkupena? Pääsee sitä aika paljon kikkailemaan raw-nostoissakin. SIU:n säännöillä pääsee ehkä vähiten kikkailee.

kertokaapa kokeneemmat varustemiehet että onko titan centurion ngx super+ koko 42 liian pieni 95 kiloselle?? ja kuinka monta nostoa nuilla kärsii ottaa ennen ku ne löystyy.

piti taas tulla pakkotoistolle, ihan vaan kattomaan että onko tämä treadi edelleen voimissaan - vai onko porukka kasvanut tästä ikuisuus aiheesta jo aikuisiksi :D
Ja niille jotka itkee käyvänsä jossain kisoissa mielummin (olipa se Raw tai ei), muttei niitä muka ole - kaikki voi järjestää kisoja, jos osaa perusasiat ja on suhteita edes vähän saleihin tai välinevalmistajiin..

Tuomarikortillisia eri lajiliiton tuomareita kannattaa hommata, niitäkin saa takuulla jos ei oo keskittyny pilkkaamaan eri liittoja ja dissaamaan tuomareita.. kuka vaan osaa laskea glossbrenneristä reshelliin tai muihin voiman mittaamiseen suhteessa painoon keskittyneillä kaavoilla tuloksia. Ja kaikilla on sen verran kavereita että saa lavamiehet kokoon, tosin siinä laatu korvaa määrää muttei päinvastoin. Että eikun järjestää vaan..

Ja kaikille iki itkijöille.. kun säännöt on samat niin sen hetkisen parhaan kisassa ratkaisee vain pisteet - olipa varusteita tai ei, ei nostojen tarkoitus ole vain ego-paisuttelu jälkeenpäin ja vertailu eri kisaajien parhautta tai niitä jotka puhuu paljon muttei kisaa koskaan - niitä kun foorumit tunnetusti on pullollaan.. maailman tappiin asti. Menkää kisaamaan jos haluatte mitellä voimianne, menkää lavalle - elkää jääkö kotiin nyyhkimään näppäimistölle.

Mielestäni voiman mittari on siinä kun nostaa 2*oman painonsa penkistä ,3*kyykystä ja vedossa sekä 2* etukyykystä ilman mitään varusteita ja punnertaa militaryna 10*oma paino rawina niin silloin ainakin edellytykset harjoitella voimanostoa jopa kilpailumielessä .

Musta paras todellisen voiman mittari on se että jaksaa herätä öisin syöttämään lasta ja pitämään sitä sylissä kun sillä on pahana mieli ja kuunnella mitä sillä on asiaa, antaa sille aikaa. Tekipä sen Raw:na, pelkkä pyyhe ympärillä tai sitten pukeutuneena jonkun varustevalmistajan college-paitaan. Siinä sitä mitataan luonteen lujuus ja joskus fyysinen jaksaminen - varsinkin niillä viikoilla kun huomaa nukkuneensa koko viikkona kokonaiset 20h

-H0

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja niille jotka itkee

Ja kaikille iki itkijöille..

- elkää jääkö kotiin nyyhkimään näppäimistölle.

Taidat itse olla kovakin nostamaan RAWna?:hyper:

Nimittäin: jos sulla on vaikeuksia ymmärtää sitä asiallista kritiikkiä, jota niin moni nostaja täällä nykyistä varustepelleilyä kohtaan esittää, ja vain vittuillaksesi puhut kritiikistä ITKEMISENÄ!!!

...niin voisit ajatella ensi kerralla pikkuisen mitä puhut.

Mulla on taatusti enemmän perspektiiviä puhua asioista niiden oikeilla nimillä kuin sulla. Tee itse ensin yli 800 RAWna, ja mieti, mitä tuloksesi on jousipuvut päällä.

Mä tein tuon + 800 kiloa jo 80-luvulla. Mitä sinä silloin teit?

Voit myös ottaa yhteyttä erääseen Ed Coaniin tai vaikkapa Kirk Karwoskiin, ja kysyä, miksi he ITKEVÄT voimanoston nykysuuntausta.

Jos sinulla ei ole muuta kerrottavaa kuin vittuilla aikuisille ihmisille ITKEMISESTÄ, sinun itkusi on vielä tulossa. Viimeistään kun menet RAW-kisaan nostamaan IPF-säännöillä.

Mutta kun ei se tästä tän rawimmaks mee vaikka kuinka antais negatiivista palautetta varusteista, nyt on raw kisoja tosi paljon tulollaan. Kuitenkin aina jää porukkaa uupumaan niistä, ehkä parhaimpana esimerkkinä kun täällä järjestettään kunnan kisat, ne jotka itkivät eniten salilla penkkipaidoista jne sanoivat kun kysyttiin että miks ei tultu penkkaan, sanottiin näin : En mää ny viitti tulla sinne vahvojen sekaan nosteleen.... Kuitenkin salilla kehuttiin omat penkit ja haukuttiin muitten penkit lyttyyn.

JA Kyseessä oli siiis RAW penkkikisat, kaikki jotka nostaan tulivat olivat svnl/pro kilpailijoita, tais sekaan mahtua 1? sellainen joka ei kisaa varustekisoissa.

Paas Otto hiukan ilmotellen jos meinaatte järjestellä moisia kisojoja tulevaisuudessa. Huittisista vois pari nostajaa ainakin ilmestyä paikalle.

T:Hokkanen Timo

Taidat itse olla kovakin nostamaan RAWna?:hyper:

Nimittäin: jos sulla on vaikeuksia ymmärtää sitä asiallista kritiikkiä, jota niin moni nostaja täällä nykyistä varustepelleilyä kohtaan esittää, ja vain vittuillaksesi puhut kritiikistä ITKEMISENÄ!!!

...niin voisit ajatella ensi kerralla pikkuisen mitä puhut.

Mulla on taatusti enemmän perspektiiviä puhua asioista niiden oikeilla nimillä kuin sulla. Tee itse ensin yli 800 RAWna, ja mieti, mitä tuloksesi on jousipuvut päällä.

Mä tein tuon + 800 kiloa jo 80-luvulla. Mitä sinä silloin teit?

Voit myös ottaa yhteyttä erääseen Ed Coaniin tai vaikkapa Kirk Karwoskiin, ja kysyä, miksi he ITKEVÄT voimanoston nykysuuntausta.

Jos sinulla ei ole muuta kerrottavaa kuin vittuilla aikuisille ihmisille ITKEMISESTÄ, sinun itkusi on vielä tulossa. Viimeistään kun menet RAW-kisaan nostamaan IPF-säännöillä.
Vaikka sä oisit kuinka vanhanliiton nostaja ja vaikka sä oisit tehny 60 luvulla ton sun huikean 800kg raakana niin voin mennä takuuseen siitä että Ed Coan ei ole tehnyt yhtäkään maailmanennätystä millään pellavapuvulla. Olin ite imemässä äitin tissiä vielä sillon kun "nostot olivat vielä nostoja", mutta väitän ja tiedän asiasta kuitenkin jonkin verran, että osattiin siihen aikaankin fiksata pukuja ja se oli ensimmäinen asia mitä puvulla alettiin tekemään kun se kaupasta noudettiin, juuri sen takia kun ne olivat niin hentoja sarjavalmisteisina. Se luultavasti selittää jo jotain kun nostopukuja täytyi leikata nostajien päältä pois. Kunnioitettava tulos silti tuo sinun +800kg raw.

Vaikka sä oisit kuinka vanhanliiton nostaja ja vaikka sä oisit tehny 60 luvulla ton sun huikean 800kg raakana niin voin mennä takuuseen siitä että Ed Coan ei ole tehnyt yhtäkään maailmanennätystä millään pellavapuvulla. Olin ite imemässä äitin tissiä vielä sillon kun "nostot olivat vielä nostoja", mutta väitän ja tiedän asiasta kuitenkin jonkin verran, että osattiin siihen aikaankin fiksata pukuja ja se oli ensimmäinen asia mitä puvulla alettiin tekemään kun se kaupasta noudettiin, juuri sen takia kun ne olivat niin hentoja sarjavalmisteisina. Se luultavasti selittää jo jotain kun nostopukuja täytyi leikata nostajien päältä pois. Kunnioitettava tulos silti tuo sinun +800kg raw.

Pakkohan kisaajan (Ed) on varusteita käyttää, koska liitto ne sallii eli pakottaa kaikkien käyttämään. Ainakin 5 haastattelua olen lukenut, joissa Ed kirosi nykysuuntauksen alimpaan helvettiin (lähde:Powerlifting USA)

RAW-nostaja antaa liikaa etumatkaa varustekäyttäjille.

ennen miehet oli rautaa ja laivat puuta..Jos kaikki nyt on näitä varusteita vastaan niin miks kukaan ei perusta omaa voimanosto kattojärjestöään ja ala tekemään juniori työtä kentällä..jne jne..varmaan ollaan lähtelty kirjeitä ipf:ään ja svnl:ään ja kritisoitu nyky menoa, mutta varmasti monet asiat taustalla vaikuttavat suuntaukseen(raha raha raha) .ikävä kyllä..Ja voimanosto on todella marginaali laji, todella vaikeeta hankkia sponsoreita varsinkin isoja..Isolla yleisöllä ei ole mitään käsitystä koko lajista:( ja mitä sä meinaat saavuttaa jarre noin negatiivisella asenteella nyky voimanostoa kohtaan?missä positiivisuus? sitten kun voimanostossa kilpaillaan ainoastaan rawna, onko se sinun voimanosto uran kliimaksi?Olipas sekava avautuminen:)

Mun mielestä asia nyt vaan on niin että ne ketkä niistä varusteista niin manailee että ne pilasi voimanoston ja niin edespäin, ovat vain kusessa itse sen asian suhteen koska tietävät ettei enää itse kestä kelkassa mukana ja nuoret porskuttaa ohi kun vielä kehtaavat ja jaksavat harjoitella niillä varusteilla. Toki niitä vanhan liiton varustenostajiakin löytyy luojan kiitos. Kunnioitan itse kuitenkin raw voimaa siinä missä varustenostojakin.

tuosta nuorten penkkitulokset ketjusta lainattu ottopoton viesti kertoo minusta voimanoston nykytilan.

Eilen tuli kokeiltua miltä painaa 300kg käsillä ja painaa se jo vähäsen, 8 sentin lankulta otin ylös. Ens viikol rinnasta jotain, siis oli näissä penkkipaita päällä.

eli ennen vanhaan se millä pädettiin oli se paidaton kisatulos. myöskään raw salituloksia ei paljoa arvossa pidetty. nykyään survotaan läskiä ja nestepöhöä ryysyjen sisään. ja jonku vitun lankun päältä vähän keinutellaan rautaa. kaverit huutaa kuorossa kestä lasku kestä lasku MAHA VASTAAN VITTU SAATANA. sitten moisella pädetään ihmmeisille jotka ei tiedä asiasta vittuakaan. ja sitten totuus voiki olla että raw nostona kisassa luokkaa 150-160. tullu nykyään sellanen vauhtisokeus ja asioita ei osata suhteuttaa.

ja otto ei mitään henkilokohtaista sua vastaan käytin vaan esimerkkinä. oot ikääs nähden oikeasti riski sälli. ja varmasti voit kehittyä tosi hyväksi nostajaksi oli se sitten varusteilla tai ilman. että reeniä vaan koneeseen.

( ja mitä sä meinaat saavuttaa jarre noin negatiivisella asenteella nyky voimanostoa kohtaan?missä positiivisuus? sitten kun voimanostossa kilpaillaan ainoastaan rawna, onko se sinun voimanosto uran kliimaksi?Olipas sekava avautuminen:)

-mun voimanostoura päättyi jo kaaauan sitten selkävaivoihin.

-haluan herättää keskustelun siitä, onko oikein että voimanosto etääntyy aina vain kauemmas siitä alkuperäisestä ideastaan. Ennen vahvin voitti, nyt se ei enää välttämättä ole niin.

Ja joku roti se pitää saada tuolle typerälle varustekehittelyllekin, joka ei enää pitkään aikaan ole palvellut sitä tärkeintä eli nostajaa vaan palvelee ainoastaan ahneita välinevalmistajia ja niiden myyntitykkejä, jotka paskat välittää koko urheilusta -saati urheilijoista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom