Varustesodat yms.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
jarre55 sanoi:
´Mikä helvetti siinä on, että voimanostajat on niin KANANPASKASTA KOOTTUJA etteivät kestä nostamista ilman näitä kaikenmaailman kureliivejä?

Miksi painonnostajat kestävät vauhdikkaat syväkyykkynsä ja työntönsä ilman ultratriplamoderneja ns. "tukevia" (hah mikä termi!) varusteita?
Samaa oon miettiny.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jarre55 sanoi:
´Mikä helvetti siinä on, että voimanostajat on niin KANANPASKASTA KOOTTUJA etteivät kestä nostamista ilman näitä kaikenmaailman kureliivejä?

Miksi painonnostajat kestävät vauhdikkaat syväkyykkynsä ja työntönsä ilman ultratriplamoderneja ns. "tukevia" (hah mikä termi!) varusteita?

Niinpä, mutta ei ne painonostajatkaan kovin hyvin kestä. Monella jatkuvasti loukkaantumisia ja aika harva siellä huipulla ehjänä on säilynyt.

Oma mielipide varustepellenä on, että ne voitaisiin poistaa.

Miksi kaikki itkevät varusteista? Ainahan sitä nyt voi ostaa itse parit varusteet ja käydä voittamassa parit MM kisat kun se tuntuu olevan niin on niin helppoa noilla nykyvarusteilla. Minäkin voittaisin jos... ;) :david: sori pakko oli avautua.

Jos ajatellaan IPF:n nostajien puolesta, luulisin että moni vois luopua penkkipaidan käytöstä. Itse henk.koht. olisin ensimmäisenä polttamassa sen roviolla niinkuin naiset 60-luvulla mutta silloin vaan erilaisia tukivälineitä.

Mutta niin kauan kuin kansainvälinen liitto ei poista sitä, en aio antaa yhtään grammaa kilpakumppaneille etumatkaa siitä hyvästä että nostan ilman paitaa.

Järkevintä olisi, että nyt kun ne ovat suunnittelemassa sarjamuutoksia, niin samalla tehtäisiin tarkastus siihen tarvitanko kaikkia varusteita. Näin vanhat ennätyksetkin jäisi varuste-ennätyksiksi ja aloitettaisiin puhtaalta pöydältä.

Mutta ainahan ihminen on keksimässä jotain uutta, siitä ei pääse mihinkään. Varsinkin jos raha on mukana.

Raven sanoi:
Niinpä, mutta ei ne painonostajatkaan kovin hyvin kestä. Monella jatkuvasti loukkaantumisia ja aika harva siellä huipulla ehjänä on säilynyt.

Oma mielipide varustepellenä on, että ne voitaisiin poistaa.

Huippu-urheilussa ei juurikaan ole mahdollista säilyä ehjänä ja loukkaantumatta. Lajissa kuin lajissa.

"Huippu-urheilija ei tervettä päivää näe" Vanha toteamus, joka pitää aina vaan paikkansa.

fullpower sanoi:
Miksi kaikki itkevät varusteista? Ainahan sitä nyt voi ostaa itse parit varusteet ja käydä voittamassa parit MM kisat kun se tuntuu olevan niin on niin helppoa noilla nykyvarusteilla. Minäkin voittaisin jos... ;) :david: sori pakko oli avautua.

Itke itse vaan. Kritiikin esittäminen on kaukana itkusta.

Vielä kerran palaan alkujuurille: varusteet edustavat kaikkea sitä, mikä vieraannuttaa VOIMAnoston alkujuuriltaan ja tarkoitukseltaan.

Varusteet ja varusteissaan kävellä vääkertävät nostajat edustavat kaikkea sitä, mikä erottaa potentiaaliset katsojat katsomoista.

Varusteet pakottavat menestystä haluavat nostajat ostamaan säännöllisesti uusia varusteita niiden kehittyessä.

Ainoa joka voittaa, ovat varustevalmistajat. €:ja, £:a ja dollareita kassaan.

jarre55 sanoi:
Itke itse vaan. Kritiikin esittäminen on kaukana itkusta.

.

Okei. :itku: Kritiikinkin olisi voinut kirjoittaa ehkä asiallisemminkin niin ei olisi. Miksi muistella menneitä aikoja kun sinne ei ole takaisin pääsyä ja tiedät sen itsekkin tasan tarkasti? Edelleen on yhtä vaikea olla vahvin kuin aikaisemminkin.

Sakke aloitti uuden artikkelisarjan "Varusteet voimanostossa". Aika täyttä asiaa oli tuo ensimmäinen osa ja loppusanat olivat parhaat: "Nostajat nostaa ja paskahousut vinkuu".

Jos painonnostoa ja sen lajin suorituksia analysoi oikeasti, huomaa että varusteiden käyttö olisi mahdotonta liikkeistä johtuen. Esim. Tankoa ei oteta rinnalle ja mennä sen jälkeen etukyykyn omaisesti alas, vaan alas mennään ilman tangon painoa, jotta tanko saadaan rinnalle. Tiukat siteet polvissa tai trikoot päällä urheilija ei pääsisi lainkaan ales ilman painoa. Tuloksena olisi lantion korkeudelle noussut korkea veto, eikä urheilijaa kyykyssä ottamassa painoa rinnalle. Ompele penkkipaitaan hihat ylöspäin niin, että se helpottaa työntöä ja koita sen jälkeen vetää painot rinnalle se päällä. Kyseessä on eri laji.

Urheilijat tuskin kestää sen paremmin tai huonommin.

Sakke aloitti uuden artikkelisarjan "Varusteet voimanostossa". Aika täyttä asiaa oli tuo ensimmäinen osa ja loppusanat olivat parhaat: "Nostajat nostaa ja paskahousut vinkuu".

Itsekin pidin tuosta artikkelista. Tykkäsin myös "Kesän Voimavinkit" ja "Hartiaseudun voimaharjoittelu" artikkeleista. Sakke rulez :rock:

Force sanoi:

Mistähän tuon artikkelin löytää?

fullpower sanoi:
Okei. :itku: Kritiikinkin olisi voinut kirjoittaa ehkä asiallisemminkin niin ei olisi. Miksi muistella menneitä aikoja kun sinne ei ole takaisin pääsyä ja tiedät sen itsekkin tasan tarkasti? Edelleen on yhtä vaikea olla vahvin kuin aikaisemminkin.

Sinunko kirjoituksesi oli sitten asiallinen:

"Originally Posted by fullpower
Miksi kaikki itkevät varusteista? Ainahan sitä nyt voi ostaa itse parit varusteet ja käydä voittamassa parit MM kisat kun se tuntuu olevan niin on niin helppoa noilla nykyvarusteilla. Minäkin voittaisin jos... sori pakko oli avautua."

Nykysuuntaus on perseestä. Siksi krittiikiä pitää heittää.

Nykyään on paljon vaikeampaa olla vahvin kuin se ennen oli.

Force sanoi:

Jaa . Sakesta en sano mitään kun en pahemmin miestä tunne. Suomen huipputasoa. Osaa käyttää varusteita eli saa niistä kovan hyödyn, kertoi kaveri.

Mutta täytyy käydä kotona hakemassa Coanin ja Karwoskin fiksut mielipiteet kirjahyllystä, muutaman vuoden takaisesta Powerliftingistä ja tuoda ne tänne luettavaksesi. Voi sitten S.S ja teikäläinen päätellä, onko ne vaan paskahousut jotka "vinkuu..." :hyper:

N.O.Kummonen sanoi:
Jos painonnostoa ja sen lajin suorituksia analysoi oikeasti, huomaa että varusteiden käyttö olisi mahdotonta liikkeistä johtuen. Esim. Tankoa ei oteta rinnalle ja mennä sen jälkeen etukyykyn omaisesti alas, vaan alas mennään ilman tangon painoa, jotta tanko saadaan rinnalle. Tiukat siteet polvissa tai trikoot päällä urheilija ei pääsisi lainkaan ales ilman painoa. Tuloksena olisi lantion korkeudelle noussut korkea veto, eikä urheilijaa kyykyssä ottamassa painoa rinnalle. Ompele penkkipaitaan hihat ylöspäin niin, että se helpottaa työntöä ja koita sen jälkeen vetää painot rinnalle se päällä. Kyseessä on eri laji.

QUOTE]

Totta, voimanostoon käyvät varusteet eivät sellaisenaan todellakaan sovellu painonnostoon. Mutta siihenkin lajiin olisi helppo kehitellä sopivat varusteensa, jos kans.välinen lajiliitto vain luvan antaisi.

jarre55 sanoi:
Sanoisin niinpäin, että nykyään on paljon vaikeampaa tietää kuka se OIKEASTI vahvin on, kun voimanostotuloksia arvioidessakin pitää aina muistaa katsoa, että mikäs peltihaarniska-triplafarkku-monolifti siellä olikaan käytössä...
Vai onko voimanoston perimmäinen tarkoitus ikinä ollutkaan mitata voimaa ja sitä kuka on vahvin?
Kehitys liittojen ja varusteiden osalta ei ainakaan helpota tätä.

jarre55 sanoi:
Sinunko kirjoituksesi oli sitten asiallinen:

"Originally Posted by fullpower
Miksi kaikki itkevät varusteista? Ainahan sitä nyt voi ostaa itse parit varusteet ja käydä voittamassa parit MM kisat kun se tuntuu olevan niin on niin helppoa noilla nykyvarusteilla. Minäkin voittaisin jos... sori pakko oli avautua."

Nykysuuntaus on perseestä. Siksi krittiikiä pitää heittää.

Noo en sentään kuitenkaan ketään kananpaskoiksi haukkunut. Minun iässäni se olisi vielä ihan ymmärrettävää jos moisia sammakoita päästelee suusta ,mutta sulla tuota ikääkin on niin olisit varmaan voinut asiasi muotoilla vähän erilailla? Tietenkin pitää kritiikkiä voida antaa vaan tuo tapa millä ilmaisit sen pisti ainakin meikäläistä lievästi ahistamaan. Sekö on sitten huono asia jos on vaikeampi nykyään menestyä? Ja olethan itsekkin vielä täydessä reeni iässä mikä estää kokeilemasta uudestaan kun on ilmeisesti aiempaakin voimanosto taustaa?

sellaista VOIMAlajia ei olekaan, jossa ei tarvittaisi tekniikkaa ollenkaan. siitähän täällä tuntuu moni olevan tohkeissaan kun ei _voima_ enää ratkaise.

varusteet vain muuttavat tekniikan suuntaamista.
eli: tavallaan varusteet suojaavat ja helpottavat tiettyjä lihaksia, voit muuttaa tekniikkaa tai paremminkin harjoitusmenetelmiä ja panostaa vain tiettyihin osa-aluesiin, esim penkissä ojentajat tulevat tärkeämmäksi lihasryhmäksi kuin rinta/olkapäät.
varusteet siis korostavat osaltaan taitoa (lue: varusteiden hallintaa), kun taas
toisaalta pakottavat kehittämään tiettyjä lihaksia todella paljon
(lue: tarvitset enemmän voimaa tietyille osa-alueille). näin tilanne on melkeinpä lähtökohdassaan, jos ei tuijoteta kilomääriä vaan sitä miten paljon eri kilpailijat saavat eri tavalla hyötyä varusteista.

eli varusteet antavat vähemmän varaa 'huonolle' treenaamiselle, joudut kehittämään juuri niitä lihaksia ja juuri sille osa-alueelle voimaa minne välineet ja varusteet eivät auta. aina ennenkin tyhmästä treenaamisesta on rankaistu, varusteet vain nostavat rimaa ylemmäs. eihän muutenkaan ole koskaan voitu sanoa kaverista joka vetää maailman isoimman yhteistuloksen että hän on nyt "100% varmuudella maailman vahvin". miten mahtaisi käydä voimamieskisoissa tyypille, olisi varmasti korkealla, mutta että mestariksi asti?

palataanpa alkuun:
"siitähän täällä tuntuu moni olevan tohkeissaan kun ei _voima_ enää ratkaise."
esitetäänpä kysymys: koska 'pelkkä' voima olisi tuonut vahvimmat esiin?

ehdottomaan voiman testaamiseen tarvittaisiin vähintäänkin jokin tietokone joka laskisi elimistön suorituskyvyn.. ja kun tälläistä ei ole, tyydytään sillä välin lajeihin joita on tarjolla ja siihen mitä liitot käytettävistä välineistä päättävät. treenataan ja kilpaillaan sitten sen mukaan.

Pecman sanoi:
Sanoisin niinpäin, että nykyään on paljon vaikeampaa tietää kuka se OIKEASTI vahvin on, kun voimanostotuloksia arvioidessakin pitää aina muistaa katsoa, että mikäs peltihaarniska-triplafarkku-monolifti siellä olikaan käytössä...
.

Se jolla on tangossa eniten rautaa ja tuo sen hyväksytysti ylös on tietysti sen päivän vahvin. Jos ei saa varusteista sitä irti mitä pitäs/voisi saada (niinkuin minä) on oma häpeä ja omaa hölmöyttä. Ei siinä auta marinat ja jossittelut "nokun tuo saa enemmän kun se osaa käyttää tuota jne." Voimanostossa on turha jossitella. Minä ainakin arvostan kaikkia voimalajin harrastajia jotka jaksaavat puurtaa takapakeista ja loukkaantumisista huolimatta vuosikaudet positiivisella asenteella. :kippis1:

nelkku sanoi:
sellaista VOIMAlajia ei olekaan, jossa ei tarvittaisi tekniikkaa ollenkaan. siitähän täällä tuntuu moni olevan tohkeissaan kun ei _voima_ enää ratkaise.

varusteet vain muuttavat tekniikan suuntaamista.
palataanpa alkuun:
"siitähän täällä tuntuu moni olevan tohkeissaan kun ei _voima_ enää ratkaise."
esitetäänpä kysymys: koska 'pelkkä' voima olisi tuonut vahvimmat esiin?
Jopas meni taas pointtini ohi että viuhahdus kävi!
Minä en ole tohkeissani siitä, kun pelkkä voima ei enää ratkaise.
Tekniikkalla on oma osansa jokaisessa voimalajissakin. Ratkaiseva ero tuleekin siinä että muuttaako nostaja nostotekniikkaansa saadakseen optimaalisen hyödyn omista lihaksistaan ja omasta voimastaan vai uusimmista varusteista.

nelkku sanoi:
ehdottomaan voiman testaamiseen tarvittaisiin vähintäänkin jokin tietokone joka laskisi elimistön suorituskyvyn.. ja kun tälläistä ei ole, tyydytään sillä välin lajeihin joita on tarjolla ja siihen mitä liitot käytettävistä välineistä päättävät. treenataan ja kilpaillaan sitten sen mukaan.

Tämä asenne minua ihmetyttää. Miksi pitää vain tyytyä lajeihin ja varusteisiin ja nykyiseen kehitykseen? Tokihan voi olla aivan turha stressata asioista joihin ei itse voi vaikuttaa, mutta toisaalta jos kaikki ajattelevat tuolla tavalla niin ei ole ihme että teitä viedään sitten niinkuin pässiä narussa.

Minä en ole asiantuntija voimanoston perimmäisen tarkoituksen suhteen, mutta olenko aivan väärässä jos väitän, että jo vuosia ollaan ajauduttu yhä kauemmaksi siitä?

Miksi niin harva voimanostaja kehtaa sanoa ääneen, että jatkuva varusteiden kehittely on perseestä?
Onko tässä vähän samanlainen ajattelutapa kuin monilla on armeijan suhteen, että kun sen kerran on itse käynyt niin eihän sitä kehtaa turhaksikaan haukkua vaan käyköön muutkin kun minäkin kävin.

Kun minä kerran hommasin inzerit ja metalit ja polyesterit ja treenasin ojentajani tissejäni vahvemmiksi ja perseen ylisuureksi etureiskoihin nähden ja nyt saan vietereistä ja jousista täyden hyödyn niin tehköön muutkin perässä, varusteet ovat tulleet jäädäkseen. Näinkö te ajattelette?
Selittäkää, minua oikeasti kiinnostaa...

PS. arvostan kaikkia jotka nostaa ja varsinkin niitä jotka kilpailevat, mutta erityisesti niitä jotka ovat vahvoja ilman varusteitakin.

Pecman sanoi:
PS. arvostan kaikkia jotka nostaa ja varsinkin niitä jotka kilpailevat, mutta erityisesti niitä jotka ovat vahvoja ilman varusteitakin.

Kaikki kovat nostajat ovat vahvoja ilman varusteitakin. Voimanostossa sitäpaitsi kilpaillaan siitä, että kuka nostaa eniten eikä siitä, että kuka on vahvin. Se ei välttämättä ole ihan sama asia. Louie Simmonskin sanoi joskus: "Remember, it is one thing to be strong and quite another to display it.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom