nelkku sanoi:
sellaista VOIMAlajia ei olekaan, jossa ei tarvittaisi tekniikkaa ollenkaan. siitähän täällä tuntuu moni olevan tohkeissaan kun ei _voima_ enää ratkaise.
varusteet vain muuttavat tekniikan suuntaamista.
palataanpa alkuun:
"siitähän täällä tuntuu moni olevan tohkeissaan kun ei _voima_ enää ratkaise."
esitetäänpä kysymys: koska 'pelkkä' voima olisi tuonut vahvimmat esiin?
Jopas meni taas pointtini ohi että viuhahdus kävi!
Minä en ole tohkeissani siitä, kun pelkkä voima ei enää ratkaise.
Tekniikkalla on oma osansa jokaisessa voimalajissakin. Ratkaiseva ero tuleekin siinä että muuttaako nostaja nostotekniikkaansa saadakseen optimaalisen hyödyn omista lihaksistaan ja omasta voimastaan vai uusimmista varusteista.
nelkku sanoi:
ehdottomaan voiman testaamiseen tarvittaisiin vähintäänkin jokin tietokone joka laskisi elimistön suorituskyvyn.. ja kun tälläistä ei ole, tyydytään sillä välin lajeihin joita on tarjolla ja siihen mitä liitot käytettävistä välineistä päättävät. treenataan ja kilpaillaan sitten sen mukaan.
Tämä asenne minua ihmetyttää. Miksi pitää vain tyytyä lajeihin ja varusteisiin ja nykyiseen kehitykseen? Tokihan voi olla aivan turha stressata asioista joihin ei itse voi vaikuttaa, mutta toisaalta jos kaikki ajattelevat tuolla tavalla niin ei ole ihme että teitä viedään sitten niinkuin pässiä narussa.
Minä en ole asiantuntija voimanoston perimmäisen tarkoituksen suhteen, mutta olenko aivan väärässä jos väitän, että jo vuosia ollaan ajauduttu yhä kauemmaksi siitä?
Miksi niin harva voimanostaja kehtaa sanoa ääneen, että jatkuva varusteiden kehittely on perseestä?
Onko tässä vähän samanlainen ajattelutapa kuin monilla on armeijan suhteen, että kun sen kerran on itse käynyt niin eihän sitä kehtaa turhaksikaan haukkua vaan käyköön muutkin kun minäkin kävin.
Kun minä kerran hommasin inzerit ja metalit ja polyesterit ja treenasin ojentajani tissejäni vahvemmiksi ja perseen ylisuureksi etureiskoihin nähden ja nyt saan vietereistä ja jousista täyden hyödyn niin tehköön muutkin perässä, varusteet ovat tulleet jäädäkseen. Näinkö te ajattelette?
Selittäkää, minua oikeasti kiinnostaa...
PS. arvostan kaikkia jotka nostaa ja varsinkin niitä jotka kilpailevat, mutta erityisesti niitä jotka ovat vahvoja ilman varusteitakin.