Varustesodat yms.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Force sanoi:
Kaikki kovat nostajat ovat vahvoja ilman varusteitakin. Voimanostossa sitäpaitsi kilpaillaan siitä, että kuka nostaa eniten eikä siitä, että kuka on vahvin. Se ei välttämättä ole ihan sama asia. Louie Simmonskin sanoi joskus: "Remember, it is one thing to be strong and quite another to display it.
Jep, näinhän se on. Paras tapa osoittaa vahvuutensa on toki se jenkkilän vitusti rautaa ja varusteita ja vajaita kyykkyjä-tyyli. :itku:

Force sanoi:
Voimanostossa sitäpaitsi kilpaillaan siitä, että kuka nostaa eniten eikä siitä, että kuka on vahvin.
Yleensä päivän vahvin nostaa eniten :D .

Ulkopuolisen kummeksuntaa: eikö tälläinen keskustelu häiritse erityisesti nostajia itseään? Omaa lajia ja tehtyjä suorituksia lyödään lokaan toistuvasti. Eikä vain ulkopuolisten toimesta vaan myös lajin sisältä. Luulisi siinä olevan jo riittävästi syytä nostajien alkaa vastustaa varusteita.

neutraali sanoi:
Yleensä päivän vahvin nostaa eniten :D .

Niin voi sanoa jos vahvuus määritellään niiden kolmen nostomuodon perusteella. Voittaja oli vahvin kolmen nostomuodon yhteistuloksessa. Sitä ei voi tietää oliko hän vahvin esimerkiksi tukkipunnerruksessa tai 3 lankun penkissä, eikä hän todennäköisesti tehnyt parasta tulosta myöskään kaikissa kolmessa nostomuodossa erikseen.
it is one thing to be strong and quite another to display it.

Pecman sanoi:
Jep, näinhän se on. Paras tapa osoittaa vahvuutensa on toki se jenkkilän vitusti rautaa ja varusteita ja vajaita kyykkyjä-tyyli. :itku:

Ite en jaksa nykyään seurata juuri ollenkaan jenkkien kisoja. IPF = Voimanosto minulle. APF, IPA, APA, WPO ym. ovat sitten nimeltään vaikka paskanosto.

Force sanoi:
it is one thing to be strong and quite another to display it.
Onko Simmonsilla tarjota mitään fiksua selitystä siihen, miksi nykyinen kehitys varusteissa, joka vaikeuttaa eri liittojen ja varsinkin eri aikakausien tulosten vertailua, olisi hyväksi lajille?
Vai onko Forcella tarjota vaihteeksi asiaan ihan oma mielipide?

Ulkopuolisen kummeksuntaa: eikö tälläinen keskustelu häiritse erityisesti nostajia itseään? Omaa lajia ja tehtyjä suorituksia lyödään lokaan toistuvasti. Eikä vain ulkopuolisten toimesta vaan myös lajin sisältä. Luulisi siinä olevan jo riittävästi syytä nostajien alkaa vastustaa varusteita.

No henkilökohtaisesti mä en tee mitään muiden ihmisten arvostuksella. Harrastan itseäni varten. Jos joku kiittää duunissa hyvästä työstä tai joku kaveri pitää hyvänä jätkänä ja ennen kaikkea tyttöystävä on kanssani onnellinen, merkitsee se mulle niin paljon enemmän kuin se minkä tasoisena voimanostajana mua pidetään. Voimanosto on kuvioissa vain mua varten ja itserakkauteni ilmentymä.

Kun minä kerran hommasin inzerit ja metalit ja polyesterit ja treenasin ojentajani tissejäni vahvemmiksi ja perseen ylisuureksi etureiskoihin nähden ja nyt saan vietereistä ja jousista täyden hyödyn niin tehköön muutkin perässä, varusteet ovat tulleet jäädäkseen.

Jätä noi ulkonäkö asiat ulkopuolelle, kun puhut voimanostosta. Voimanostajissa ja voimailijoissa on aina ollut erinäköisiä ja kokoisia ihmisiä yhteisenä tekijänä se, että aina ei niin vitusti kiinnosta miltä näyttää. Vai onko ennen voimanoston tarkoitus ollut, että etureidet ja perse ovat sopusuhtaiset? Jos tuota mieltä olet niin olet oikeassa sanoessasi:

Minä en ole asiantuntija voimanoston perimmäisen tarkoituksen suhteen

Mä puolustan varusteita ihan siitä periaatteesta, että mä en ole haukkumassa täällä muiden lajeja ja mä olen nostanut varusteilla ja ilman ja tiedän hyvin, että voittaakseen pitää harjoitella kovaa ja oikein.

Pecman sanoi:
Onko Simmonsilla tarjota mitään fiksua selitystä siihen, miksi nykyinen kehitys varusteissa, joka vaikeuttaa eri liittojen ja varsinkin eri aikakausien tulosten vertailua, olisi hyväksi lajille?
Vai onko Forcella tarjota vaihteeksi asiaan ihan oma mielipide?

Oma mielipide on pitkälti sama kuin mitä tuossa Saken artikkelin ensimmäisessä osassa puhuttiin. Kaikissa muissa lajeissa kehitys on mennyt ja menee eteenpäin myös varusteissa ja välineissä, miksei siis voimanostossakin? Ei keihäänheitossakaan pysty vertaamaan vanhoja ja uusia tuloksia suoraan metrimäärässä, kun keihäsmalli on muuttunut monta kertaa. Lajille olisi ehkä hyväksi jos olisi vain yksi liitto, mutta sitä ei tule tapahtumaan.

Pecman sanoi:
Miksi niin harva voimanostaja kehtaa sanoa ääneen, että jatkuva varusteiden kehittely on perseestä?
Onko tässä vähän samanlainen ajattelutapa kuin monilla on armeijan suhteen, että kun sen kerran on itse käynyt niin eihän sitä kehtaa turhaksikaan haukkua vaan käyköön muutkin kun minäkin kävin.

Kun minä kerran hommasin inzerit ja metalit ja polyesterit ja treenasin ojentajani tissejäni vahvemmiksi ja perseen ylisuureksi etureiskoihin nähden ja nyt saan vietereistä ja jousista täyden hyödyn niin tehköön muutkin perässä, varusteet ovat tulleet jäädäkseen. Näinkö te ajattelette?
Selittäkää, minua oikeasti kiinnostaa...

PS. arvostan kaikkia jotka nostaa ja varsinkin niitä jotka kilpailevat, mutta erityisesti niitä jotka ovat vahvoja ilman varusteitakin.

en nyt ole ehkä vielä sellainen henkilö, jota voisi sanoa voimanostajaksi kun en ole kisoissakaan käynyt, mutta... kyllä, jatkuva varusteiden kehitys on perseestä (toivottavasti pecman on nyt tyytyväinen). olen muutamat kerrat pukenut penkkipaidan päälle ja se ei ole mitenkään miellyttävää pukea ja jälkeenpäin on kyllä iho hellänä.. mutta kuitenkin varusteet saattavat auttaa joitakin nostajia jatkamaan uraansa, esimerkiksi olkapäät ovat hyvinkin loukkaantumisalttiit ja eikös tähän penkkipaitojen juuri pitäisi tuoda helpotusta. en usko että ipf-varusteilla (ainakaan penkkipaidoilla) on kuitenkaan hirveän suuria eroja (:mutua:) ja varmaankin hyödyt pyörivät siinä ~20kg kieppeillä? eri asia on tietysti liittojen määrä ja erilaiset standardit. on totta, että iskemällä jonkin peltihaarniskan päälle voi nostaa monia kymmeniä kiloja enemmän, onhan se nähty tuloskehityksissä, mutta enemmänkin tulokset ovat noussee juuri 'prokisoissa'. kultainen keskitie oisi siis hyvä löytää; varusteiden pitäisi olla sellasia jotka ehkäisevät loukkaantumisilta kuitenkaan nostoa helpottamatta, ehkä tähän joskus vielä päästään.

tarviihan lajeihin muutenkin kehittää tiettyjä paikkoja? jos se ei olisi ojentajat se olisi tissit, silloinhan leveän ja paksun perseen sijasta pitäisi kasvattaa rintoja niin että saa siirtyä mummo-osastolle kuppeja ettiskelee. pelkillä ojentajillakaan ei satoja kiloja nostella, saati isolla perseellä. jokatapauksessa on pakko treenata koko kroppaa oli lajina sitten mikä vaan.

ja kuten force jo totesikin tuskin löytyy montaa (ei yhtään) nostajaa joka ois kova varusteilla muttei ilman.
IPF on mielestäni oikeilla linjoilla varusteiden kanssa, annetaan ihmisten käyttää varusteita, kuitenkin jotkin yliluonnollisia voimia antavat jätetään hyllylle.

ps. sivarilinjalla :eek:

N.O.Kummonen sanoi:
Jätä noi ulkonäkö asiat ulkopuolelle, kun puhut voimanostosta. Voimanostajissa ja voimailijoissa on aina ollut erinäköisiä ja kokoisia ihmisiä yhteisenä tekijänä se, että aina ei niin vitusti kiinnosta miltä näyttää. Vai onko ennen voimanoston tarkoitus ollut, että etureidet ja perse ovat sopusuhtaiset?
Ei ole kyse pelkästä ulkonäöstä vaan ihan myös voimasta. Luulis sinunkin tietävän että vieterinostot vaatii enemmän perseeltä ja takareisiltä, kun taas raw-kyykyssä etureidet toimivat muunakin kuin "jarrulihaksena".

N.O.Kummonen sanoi:
Mä puolustan varusteita ihan siitä periaatteesta, että mä en ole haukkumassa täällä muiden lajeja ja mä olen nostanut varusteilla ja ilman ja tiedän hyvin, että voittaakseen pitää harjoitella kovaa ja oikein.
No onhan hieno periaate. Mihis jäi se periaate että varusteet kompensoivat tiukentuneen doping-valvonnan aiheuttamaa tason laskua? Se oli lähes yhtä :david: kenties enemmänkin.

Jep, ja tosiaan voimanosto ei kai ole vielä "oma" lajini, koska en ole kilpaillut, mutta minulla lienee silti oikeus mielipiteeseeni. Vai onko tosi että minunkin pitää ensin kokeille kaikki rensselit ennen kuin saan sanoa, että mielestäni voimanosto olisi parempi laji ilman niitä?

Ps. on se hienoa että tyttökaveri tykkää varusteilla ja ilman, mutta en ymmärrä miten se liittyy itse aiheeseen. Kun puhutaan voimanostovarusteiden järkevyydestä ja lajin tulevaisuudesta niin olisi ehkä hyvä funtsia ihan terveellä järjellä välillä ja yrittää katsella asiaa vähän laajemmasta perspektiivistä. Se tiedetään jo että sinä et kaipaa arvostusta lajille ja sinulle on aivan sama pääseekö voimanosto olympialaisiin ja urheiluruutuun, mutta useimmille lajin harrastajille ja seuraajille nämäkin asiat merkitsevät varmasti jotain.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Force sanoi:
Lajille olisi ehkä hyväksi jos olisi vain yksi liitto, mutta sitä ei tule tapahtumaan.
No tämän myöntäminen on hyvä alku. Nyt kun pääset vielä eroon tuosta pessimistisyydestä niin :kippis1:

Force sanoi:
Kaikissa muissa lajeissa kehitys on mennyt ja menee eteenpäin myös varusteissa ja välineissä, miksei siis voimanostossakin? Ei keihäänheitossakaan pysty vertaamaan vanhoja ja uusia tuloksia suoraan metrimäärässä, kun keihäsmalli on muuttunut monta kertaa.
Keihäsmallia ja sen painopistettä muutettiin aikoinaan senkin vuoksi että kaaret alkoivat olla niin pitkiä että kentän toisessa päässä olevat yleisurheilijat joutuivat varomaan. "Voimalajeissa" kuten kuulantyönnössä, moukarinheitossa ja painonnostossa ei ole varusteet ja välineet menneet juuri eteenpäin. Jos nyt pitävämmän heittokengän ansiosta tulee joku milli lisää niin sitä ei voi verratakaan siihen yli 20% tuloskehitykseen mitä esim. penkkipunnerruksessa on parin vuosikymmenen aikana tapahtunut.

Force sanoi:
Kaikissa muissa lajeissa kehitys on mennyt ja menee eteenpäin myös varusteissa ja välineissä, miksei siis voimanostossakin? .
Milloin nähdään kehonrakentajat toppatakit päällä lavalla, että nekin näyttäis isommalta. Pitäshän siihenkin jotain varusteita kehittää ku muissakin lajeissa on kehitetty :jahas:miksei siis myös kehonrakennukseen . No joo meni provoiluksi.

neutraali sanoi:
Milloin nähdään kehonrakentajat toppatakit päällä lavalla, että nekin näyttäis isommalta. Pitäshän siihenkin jotain varusteita kehittää ku muissakin lajeissa on kehitetty :jahas:miksei siis myös kehonrakennukseen . No joo meni provoiluksi.

Ei siellä varsinaisesti varusteita ole, mutta käytetään siellä erilaisia keinoja paremman tuloksen saamiseksi.. Mutta ei tästä enempää. Tämä on voimanosto puoli.

Raven sanoi:
Ei siellä varsinaisesti varusteita ole, mutta käytetään siellä erilaisia keinoja paremman tuloksen saamiseksi.. Mutta ei tästä enempää. Tämä on voimanosto puoli.
Ei älä helvetissä :lol2: .Samat keinothan ne on melkeen voimanosossakin ja lisäksi vielä nää "jousi"puvut/paidat.

Pecman sanoi:
Miksi niin harva voimanostaja kehtaa sanoa ääneen, että jatkuva varusteiden kehittely on perseestä?
Onko tässä vähän samanlainen ajattelutapa kuin monilla on armeijan suhteen, että kun sen kerran on itse käynyt niin eihän sitä kehtaa turhaksikaan haukkua vaan käyköön muutkin kun minäkin kävin.

Kun minä kerran hommasin inzerit ja metalit ja polyesterit ja treenasin ojentajani tissejäni vahvemmiksi ja perseen ylisuureksi etureiskoihin nähden ja nyt saan vietereistä ja jousista täyden hyödyn niin tehköön muutkin perässä, varusteet ovat tulleet jäädäkseen. Näinkö te ajattelette?
Selittäkää, minua oikeasti kiinnostaa...

Olen kilpanostaja, luitko lainkaan mitä kirjoitin tuolla ylempänä?? Ja se on myös monen muun kilpakaverini mielipide.

Ei ole kyse pelkästä ulkonäöstä vaan ihan myös voimasta. Luulis sinunkin tietävän että vieterinostot vaatii enemmän perseeltä ja takareisiltä, kun taas raw-kyykyssä etureidet toimivat muunakin kuin "jarrulihaksena".

Miten sitä voimaa saadaan sinne perseeseen ja takareisiin? Ehdottaisin treenaamista. Vai onko niin helvetin paljon kunniakkaampaa treenata sitä etureittä kuin persettä ja takareittä. Kaduttaako nättiä poikaa, kun isot etureidet näyttäis niin kivalta farkuissa? Bodauksen puolella on tilaa.

Jep, ja tosiaan voimanosto ei kai ole vielä "oma" lajini, koska en ole kilpaillut, mutta minulla lienee silti oikeus mielipiteeseeni. Vai onko tosi että minunkin pitää ensin kokeille kaikki rensselit ennen kuin saan sanoa, että mielestäni voimanosto olisi parempi laji ilman niitä?

Onhan sulla oikeus mielipiteeseesi. Jokaisellahan on oikeus arvostella asioita niiden ulkopuolelta kädet taskussa yrittämättä tehdä niille mitään. Ulkopuoleltahan se parhain näkemys ja fiksuimmat neuvot aina löytyy. Takapenkiltä ajaa parhaiten. Sananvapaus on oikeus, jota usein käytetään velvollisuutena.

Totta, voimanostoon käyvät varusteet eivät sellaisenaan todellakaan sovellu painonnostoon. Mutta siihenkin lajiin olisi helppo kehitellä sopivat varusteensa, jos kans.välinen lajiliitto vain luvan antaisi.

Kerrohan mikä tai millainen olisi sellainen varuste, joka helpottaisi työnnön tai tempauksen alun nostoa tai kyykkyvaihetta, mutta samalla ei haittaisi noiden vaiheiden välissä tapahtuvaa nopeaa painojen alle menoa. Varusteen täytyisi toimia kahteen suuntaan tai mahdollisesti toimia kahdessa eri vaiheessa, muttei lainkaan niiden välissä. Jos nyt puhutaan nostoasusteista, niin miten tuo saavutetaan kankaalla. Entäs millainen nostoasuste helpottaisi työnnössä painojen suorille käsille saamista, vaikeuttamatta alun rinnallevetoa.

edit:
Olen kilpanostaja, luitko lainkaan mitä kirjoitin tuolla ylempänä?? Ja se on myös monen muun kilpakaverini mielipide.

Miksei voi sitten kilpailla raw-liitossa? Nykyään löytyy liitto joka makuun ja, jos haluaa olla vahvempi kun joku toinen, tai vertailla, ei tarvitse kuin käydä toisessa liitossa nostamassa enemmän kuin sen mestari.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom