Itse näkisin voimanostotulokset mielenkiintoisempina, mikäli kaikki tulokset olisivat raakatuloksia (erityisesti penkissä, koska paidalle on vaikeaa nähdä turvallisuusnäkökohtia). Vertailtavuus säilyisi siten huomattavasti parempana, koska harva harrastelija penkkaa paidan kanssa. Tarkoitan siis sitä, että on jotenkin helpompaa suhteuttaa kova penkkitulos, kun sitä voi verrata sekä omaan (säälittävään) tulokseen, että kaverin tekemään saliennätykseen -- ja tietää että kaikki on tehty kutakuinkin samalla tavalla.
Hyvin nähty, katselet mielelläsi varusteettomia voimannostajia?
Pitääkö aina vertailla naapurin kalua omaan ja päin vastoin - vai joku päivä ymmärtää että raaka-&varuste -nostot on kaksi eri asiaa, eikä tarvitse potea minkään laista peniskateutta naapurin vehkeistä - vaan tyytyä tekemään omillaan tuon minkä parhaakseen pystyy. Eikö voisi olla aina vertaamatta kaunoluistelua jääkiekkoon. Yhtä turhaa kuin sen ainoan oikean voimanmittaustavan ratkonta voimamiesten ja painonnostajien ja sirkustaiteilijoiden väliltä. Voimanosto on ja pysyy jakautuneena erillaisiin ja eri tyylisiin liittoihin ja sääntöihin. On ihan vitun sama mitä joku kaduntallaaja pitää kovana penkkituloksena olipa se varuste tai vähemmän varuste - tärkeintä on vaan tietää itse mitä nostaa ja miten nostaa, eikä aina itkeä kun on erillaiset viivottimet millä sitä virtuaali-jatketta mitataan. Onneksi salilla kukaan ei itke jos treenaa liian paljon kovemmin kuin itse.. niin sitä on turha itkeä vaan voi itsekkin treenata...
Se mitä joku kadun mies ihailee - on minulle heterona ihan sama, iteltä ei kostu housut eikä ota eteen se paljon joku saa nousemaan penkiltä tai ei saa - ei se tee ihmisestä yhtään mielenkiintoista, ei enemmän tai vähemmän. Ymmärrän kyllä nuoria poikia - joille se on elämässä jonkunlainen mittari..
Nostasitte ennätyksiä kisoissa, saleilla ja ennenkaikke youtubessa.. Ja keskittyisitte naapurin tekemisistä enemmän siihen omaan ja siihen tekemättä jättämiseen. Ja kangaitten laskemiseen ja paitatyyppien arvosteluun - elämässä on varmasti paljon aikaa muuhunkin tuhlata resursseja kuin lauteilla istuessa irvistelyyn. Kuka vaan voi nostaa reilusti yli kolmesataa penkistä - siihen on tehty töitä paljon mutta se on kaikille ollut saavutettavissa. Kaikki on vaan ollut kiinni siitä mitä on motivoitunut tekemään, millaisia erillaisia valintoja on tehnyt ja miten paljon siihen on panostanut - tottakai on selvää ettei kaikki pääse samaan tulokseen, on pitäny tehdä sarjat - tasapuolistamisen takia? On kehitetty laskentamalleja ja kertoimia - että omaan painoon voitaisiin suhteuttaa nostetut painot - vertailun helpottamiseski myös yksinkertaisimmille katsomossa istuvalle. Mutta ei oikeasti suurta yleisöä kiinnosta muu kuin että tangossa on rautaa ja se on visuaalisesti kiehtovaa (heterona en hirveästi nää siinä erotiikkaa..) jännittävää - hienoa, että joku aivoton kaappi sen nostaa...
Minusta on hienoa että RAW kisoja järjestetään, olen ollut muutaman kerran mukana mahdollistamassa kisoja (tuloslaskentaa) ja muutenkin onhan se oikeeta voimailua! Ihan samalla tavalla kuin olen toista kymmentä voimamiestapahtumassa ollut toimitsijana - se se vasta hienoa urheilua onkin perkele!!
Minusta voimamieskisa on hieno "laji" siinä et vahvat miehet ei inise, vaikka olis vittumaisia esineistä lastauksessa - ne vaan tekee tulostaja yrittää pärjätä - eivät itke jos naapurilla on parempaa pihkaa tai paremman näköinen akka huoltamassa. :D
Lisäpointtina vielä tuo fakta, että toiset vaan saa paidasta enemmän etua kuin toiset
Hmm.. harjoittelun voisi kanssa kieltää. Jotkut on paljon lahjakkaampia, jotkut ahkerampia toiset tunnollisempia. Lisäksi voisi kieltää eri pituiset kädet, erillaiset kehotyypit - lisäksi epäilemme täällä vahvasti ilta-sanomat painotteisessa yleisöraadissamme että jotkut käyttävät kiellettyjä menetelmiä?
Kaikki ei oo yhtä laiskoja kuin allekirjoittanut, niimpä teorian mukainen yhtävertaistaminen pitäisi viedä siihen että kaikkien pitäisi olla siitettynä samasta geneettisestä pohjasta, saatava yhtä huono lapsuus, nuoruus - yhtä ärsyttävät sukulaiset ja pahoille teille viettävät kaverit, yhtä vähän ruokaa ja ravinteita, yhtä tylsä ajatusmaailma ja yhtä surkea treenimotivaatio. Niin sit voitas kaivaa se viivoitin esiin pulpetista...
Olisiko aika palata sittenkin Kopernikuksen alunpitäisen yksinkertaisen ajatusmallin lähteille ja muistaa että Maapallo, ei todellakaan ole kaiken keskipiste. Mitä väliä vaikka ihmiset tekee asioita eri tavalla, helvetin hienoa et ihmiset sentään tekee..
BS terveisin H0