Varustesodat yms.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on SUPERWRAP Double Gold. Onks nää nyt "kesportin mallit?".

Pitääkö rannesiteet sitoa mahd. tiukkaan? Yhesti tuntu, ettei noussu just sen takia kun sidoin niin tiukkaan tai sitten minun käet oli yksinkertaisesti niin rasittuneet!

E: Miksi jotkut käyttää rannesiteitä jopa kyykyssä? Mavessa jotenkin ymmärtää just ja just. Vai onko ne vaan rituaaleja?

Jos kyykyssä tarvitsee rannetukia, silloin on vikaa sekä tangon asennossa selässä että myös nostoasennossa. Tanko pitää olla hartioilla niin, että rannetukia ei tarvita.

Mavessa jotkut puolustaa rannesiteiden käyttöä sillä, että se parantaa otetta...jaksaa puristaa tankoa enemmän.

Suurimmaksi osaksi rannesiteiden käyttö on rituaalia kyseisissä liikkeissä. Kuten on mm. polvisiteiden käyttä vedossa. Aivan turhaa sekin; vedossa polvien kulma on itsessään niin edullinen ettei polvisiteitä tarvita. joskus jopa päinvastoin, olen nähnyt tangon ottavan kiinni polvisiteisiin niin pahasti, että veto on jäänyt sen takia kesken :lol2:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos kyykyssä tarvitsee rannetukia, silloin on vikaa sekä tangon asennossa selässä että myös nostoasennossa. Tanko pitää olla hartioilla niin, että rannetukia ei tarvita.

np enpä tiiä, joku ihan nostaja nainen käyttää rannesiteitä tuolla finnish powerin sivuilla on kuva...

No se on Tarja Koski-Sipilä... NOin vaan niin kuin esimerkiksi hain kuvan, voi olla kyse rituaalista, mutta entä jos ne oikeesti tukee sitä.

Mitkä siteet olis teistä hyvät? Huom. Naiselle. eikä ole vielä kovasti painoja...

Totta ku kirkonrotta,mutta osalla voimanostoa harrastavista tanko on niin alhaalla selässä, että tanko aiheuttaa painetta ranteisiin.
Tästä syystä sitten rätit myös ranteissa.

Totta tämäkin.

Monilla tanko on kyykätessä niin alhaalla selässä (käsien varassa9 että IPF-kisoissa ei saisi edes lähtölupaa päätuomarilta. Eri juttu tietty ammattilaiskisoissa, varsinkin USA:ssa :rolleyes:

Itse joudun käyttämään rannetukia kyykätessä.. tähän varmaan auttaisi jos ottaisin vähän ennemmän etunojaa jolloin tanko olisi enemmän selän varassa.. :piis:

Itse joudun käyttämään rannetukia kyykätessä.. tähän varmaan auttaisi jos ottaisin vähän ennemmän etunojaa jolloin tanko olisi enemmän selän varassa.. :piis:

Itsekin pitäisi rannesiteet ostaa että pääsisin kyykkäilemään. Jostain syystä sattuu pirusti tuo käsien asento ranteisiin.

Itsekin pitäisi rannesiteet ostaa että pääsisin kyykkäilemään. Jostain syystä sattuu pirusti tuo käsien asento ranteisiin.

Asentosi on väärä. Vaikea neuvoa näkemättä, mutta ota yhteyttä kokeneempiin. Luulatavasti tangon asento on vain yksinkertaisesti liian alhaalla selässä (?)

Se on hyvin paljon mahdollista. Pitää kysellä kokeneimmilta neuvoa ja opetella muutenkin kyykkäämään.

Nyt selvisi tänään tuo ranneongelma... :rock:
Otin tangon liian alas jolloin ranteet ottivan liika painoa ja kipeytyivät.. tänään jätin tangon suosiolla ylemmäs ja eipäs sattunut enää niin paljoa ranteisiin.. :D
silti kyllä lievä kipu oli mutta suurin tuska lähti pois..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt selvisi tänään tuo ranneongelma... :rock:
Otin tangon liian alas jolloin ranteet ottivan liika painoa ja kipeytyivät.. tänään jätin tangon suosiolla ylemmäs ja eipäs sattunut enää niin paljoa ranteisiin.. :D
silti kyllä lievä kipu oli mutta suurin tuska lähti pois..

Kyykätessä nostajan pitää olla "tiukka paketti"

Selkä, yläselkä eikä kädetkään saa antaa periksi missään vaiheessa nostoa.

Pyri pitämään ranteesikin suorana, älä anna tangon roikottaa ranteitasi.

pannaas tää tähän, miten tiukalle vyö? Tää on mulla vähän onhelma kun vyötärön alue on aika lyhyt ja monilla miehillä se on palon pidempi eli ns. vyö painaa lanteita, kun sen vetää aivan tiukalle.

Myös siksi kysyin, että saako sitä palleaa puritsettua vyötä vasten, jos se on (/todella) tiukalle vedetty. No ei siis mitenkään silleen, että ei happea sais. Kai nääkin on kokeiltava...

pannaas tää tähän, miten tiukalle vyö? Tää on mulla vähän onhelma kun vyötärön alue on aika lyhyt ja monilla miehillä se on palon pidempi eli ns. vyö painaa lanteita, kun sen vetää aivan tiukalle.

Myös siksi kysyin, että saako sitä palleaa puritsettua vyötä vasten, jos se on (/todella) tiukalle vedetty. No ei siis mitenkään silleen, että ei happea sais. Kai nääkin on kokeiltava...

Mulla oli eilen ekaa kertaa sopivan kokoinen vyö päällä. Kireystesti meni niin, että käsi laitettiin vyön sisälle ja sitten piti puristaa maha vyötä vasten. Vyö on riittävän tiukalla, jos et saa vedettyä kättäsi välistä pois. Mä en jaksanut edes vetää vyötä niin tiukalle enkä todellakaan saanut sitä itse pois... :D

Määki pistän tän tähän.. Mulla on titanin F6 penkkipaita ja en osaa nostaa sillä yhtään.. täytyykö paidalla nostaa kädet kyljissä kiinni? yksikään nostaja mitä olen nähnyt ei näin tee mutta eräs kaveri minulle näin neuvoi.. jos koitan laskea tangon rinnalle ilman että kädet ovat kyljissä niin 1) tanko ei tule rintaan ollenkaan ja kainalot ovat repeämis pisteessä tai 2) tanko kaatuu pallealle josta se on paha nostaa.. onko jollakin tämä paita ja millä tekniikalla nostatte? kävi mielessä että paita on pieni mutta kun painan n. 73 ja paita on 75 kilosille kavereille tehty..
meikäläisenhän pitäisi saada paidasta irti se 15-25 kiloa mutta tällä hetkellä siitä ei irtoa kuin 5 kiloa :wall:

Kyynärpäitä kainaloon vain. Niin se paita on tehty toimimaan. Yritä saada tanko tarpeeksi pitkälle kun otat sen telineistä. Tangon tarkoitus on mennä suoraan alaspäin ilman mutkia.
Myös nopeita laskuta kannattaa paidalla harjoitella jos siitä kiloja haluaa irti. Ja jos saat sillä 5kg enemmän rintaan ku raw-maksimi niin paita ei todellakaa ole liian pieni vaan juuri sopiva ekaksi paidaksi. Kannattaa lukea westsidebaria, siellä ne oikeat voimanostajat on ;=)

Suosittelen ensin treenaamaan tekniikan kuntoon kyynärpäät kyljissä ennenkuin alkaa sillä tavoin paitanostoja tekemään. Mielestäni puolisen vuotta on ehdoton minimi, mutta se on yksilöllistä miten kukin uuden tyylin omaksuu. Monasti saattaa mennä jonkin verran pidempäänkin ennenkuin tekniikka pysyy isommilla raudoilla kasassa. Mutta ilman tekniikkaharjoittelua on aika riskialtista lähteä välineillä kokeilemaan uusia tyylejä.

Pistetäänpä tänne kysymystä kun täällä piti sotia...

Mitä mieltä olette polvisiteiden käytöstä voimanostossa? Itse en ymmärrä että joillekkin ne ovat penkkipaidan veroinen "mörkö" joka tuo vähintään 50kg lisää tulokseen! Omasta mielestäni ne suojaavat aidosti polvia raskaissa nostoissa varsinkin kun niitä ei jatkuvasti käytä treenatessa, eikä niiden tuoma tulosparannus kovin suuri ole. Ei vaan tunnu niin ikävältä polvissa. Yksilöllistä tosin tämäkin. Itse luopuisin muista varusteista tarvittessa mutta polvisteet haluaisin pitää! En kyllä osaa käyttääkkään kuin penkkipaitaa ja polvisteitä...:rolleyes:

Pistetäänpä tänne kysymystä kun täällä piti sotia...

Mitä mieltä olette polvisiteiden käytöstä voimanostossa? Itse en ymmärrä että joillekkin ne ovat penkkipaidan veroinen "mörkö" joka tuo vähintään 50kg lisää tulokseen! Omasta mielestäni ne suojaavat aidosti polvia raskaissa nostoissa varsinkin kun niitä ei jatkuvasti käytä treenatessa, eikä niiden tuoma tulosparannus kovin suuri ole. Ei vaan tunnu niin ikävältä polvissa. Yksilöllistä tosin tämäkin. Itse luopuisin muista varusteista tarvittessa mutta polvisteet haluaisin pitää! En kyllä osaa käyttääkkään kuin penkkipaitaa ja polvisteitä...:rolleyes:

Itsellä tismalleen samat ajatukset. Kyllä sitä kaikista trikoista ja paidoista luopuis mutta polvisiteet on kyllä sellanen varuste millä on mielestäni mukava ja ennen kaikkea turvallinen nostaa. Eikä niistä nyt niin paljoa kaikki saa hyötyä, varmaan 0kg-30kg. Itse harjoittelen lähes joka kyykyn niillä ja hyöty n. 20kg.

Zone-sarja -42%
Mielestäni polvisiteitä voi käyttää varmuuden vuoksi turvavälineinä jo kohtuu pienilläkin painoilla. Eihän niitä pakko ole aina kovin tiukalle vetää, tai voi käyttää vaikka löysempiä pienemmillä painoilla.
Itsellä kun tahtovat polvet kipeytyä aika helposti ja tämän jälkeen ovat jatkuvana vaivana, niin jos saan sen estettyä käyttämällä siteitä aina 100 kg:sta ylöspäin, niin mielelläni näin myös teen. Samalla uskon myös, että polvien vammautumisriski pienenee.
Mutta kunnolla tiukkaan vedän siteet vasta lähempänä max ykköstä.
Ainiin, ja neopreenit laitan polviin jo hyvissä ajoin ja pidän lämmittelysarjoissa 100 kg:aan asti jolloin polvet jo varmasti ovat kunnolla lämpimät.
Oma ajatukseni on, että kun on tähän asti päässyt rikkomatta paikkoja, niin sitä mielellään vähän varmistelee jos vaikka välttyisi jatkossakin...

Suositut

Back
Ylös Bottom