Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Dobermann sanoi:Oon aivan varma, että paitanostajat alkaisivat kritisoimaan liittoa missä olisi vaikka kuminen tanko jonka voisi pompauttaa rinnalta ylös, jos näitä tuloksia pidettäisiin sitten virallisina penkkipunnerruksen maailmanennätyksinä.
Pecman sanoi:Eli eikö varusteita kritisoida jos niitä ei ole itse kokeillut?
Pitääkö oikein opetella ottamaan hyöty siitä penkkipaidasta tai kyykkytrikoista ennenkuin saa sanoa, että olisi parempi jos kilpailtaisiin ilman varusteita?
beginner sanoi:Mikähän on tämän hetken pääpointti keskustelussa?
Sen verran täytyy osallistua, että otan kantaa tähän kuka on vahvin -kysymykseen. Ettekö nyt käsitä, että on helvetin monta tapaa mitata voimaa eri muodoissa? Lisäksi näen voiman hyvin tulkinnanvaraisena käsitteenä etenkin vertaillessa voimailulajeja keskenään.
Haluan myös painottaa, että liiton sisällä kaikilla on samat lähtökohdat kilpailuun. Mikseivät aikuiset miehet saisi pelleillä varusteiden kanssa jos haluavat? Ei siihen ole pakko mennä mukaan. Jos rahat eivät riitä varusteiden ostoon tai homma muuten kyrpii, on aina muita liittoja joihin mennä nostamaan. Mielipiteen toki saa varusteiden käytöstä sanoa ja ymmärrän senkin, että kovasti halutaan tietää kuka oikeasti on "vahvin", mutta kaikilla näyttää olevan erilainen käsitys vahvimman selville saamisesta
jarre55 sanoi:menkääs pojjaat ja tytöt ostoksille (eiks tää taas kerro jo kaiken taas kerran tämän päivän voiman ostosta?):
Force sanoi:Ei pysty ostaa kun ei ole The Most Advanced Lifter, vielä.
Vittu että on taas vitun tyhmä vertaus, hiihdon voiteet vastaa voimanostossa mankkaa suurinpiiretin.Tune sanoi:Olin hiihtokisoissa oikeasti paras, mutta en käyttänyt suksissani mitään voiteita ja muut käytti, joten hävisin. Perkele noita voiteita! Pitäis kieltää koko lajista, kun kaikki ei saa niistä samanlaista hyötyä.
Ravenille propsit oikeesti :thumbs: , hyvin sanottu.Raven sanoi:Varusteita vastaan kyllä olen ja nostan niillä, koska en pärjää ilmankaan.
Ei tuo varuste homma ole varmasti urheilijoista kiinni että mitä he haluavat vaan kyllä nuissa paita hommissa ym trikoissa joku taho tienaakin eli raha on se mikä taas jälleen kerran ratkaisee.TheGreatOne sanoi:Jos varusteet haluttaisiin ottaa nostajilta pois ja enemmistö todellakin näin haluaisi, niin sitten niin tapahtuisi. Urheilun ja politiikan sekoittaminen ei ole kovin hyvä asia, joten tuohon ei voi muuta sanoa.
neutraali sanoi:Vittu että on taas vitun tyhmä vertaus, hiihdon voiteet vastaa voimanostossa mankkaa suurinpiiretin.
Kyllä joitain pikku kisoja voi voittaa ilman varusteitakin(puhun pelkästä penkistä siis) ja edelleen tyhmää verrata varusteita ja voiteita.Force sanoi:Ilman voiteita ei voiteta, ilman varusteita ei voiteta.
Jou, nythän siekin pääsit asiaan. Pointtini oli nimenomaan tuo, että "kuka on vahvin", jota siis paitakisat eivät välttämättä kerro. Ja itekin sen myönsit. Luitko edes postini kovin tarkkaan, koska totesin, että EI ollut kyse siitä, kuka voittaa SVNL:n kisan, tai kuka on paras. Nythän oli tietääkseni kyse nimenomaan siitä, "kuka on vahvin penkkari/kyykkääjä/nostaja". Kirjoituksestasi päättelisin, että loppujen lopuksi olemme asiasta samaa mieltä.TheGreatOne sanoi:Sillä ei ole yhtään mitään väliä, käyttääkö paitaa vai ei. Se, kumpi nostaa enemmän, voittaa. Muulla ei ole merkitystä. Paras voittaa. Kisan jälkeen selviää voittaja ja se ei edelleenkään ole välttämättä se absoluuttisesti vahvin.
Etkö nyt ole hiukan ristiriitainen? Millä tavalla tilanne muuttuu varusteiden kanssa, jos edelleen halutaan tietää paras (eikä siis vahvin)? Maalihan on edelleen aivan sama. Varusteiden standardisointi: mitä sillä tarkoitat? Eikö niitä jo nyt ole standardisoitu?
Kraftwerk n sanoi:Kuinka monin todella tahtoo säilyttää varusteet lajissa, jos olisi mahdollisuus niiden poistumiseen? Ja perustelut?
Roinaa vielä kaiken kukkuraksi niin menee vielä enemmän :down:Force sanoi:Haluisin säilyttää varusteet lajissa. Perustelut: Saa enemmän rautaa nostettua.
neutraali sanoi:Roinaa vielä kaiken kukkuraksi niin menee vielä enemmän :down:
Niin ehkä ipf:ssä vaan kun vaihdat liittoo niin voit roinata ja lisäksi käyttää tupla tripla mitä lie paitoja ja rauta nousee eikä tarvi pelätä testejäForce sanoi:roinaus ei ole.. .
Force sanoi:Haluisin säilyttää varusteet lajissa. Perustelut: Saa enemmän rautaa nostettua.
Itse voimanostajana näen asian niin, että varusteilla nostaminen on itselleen valehtelemista. Nostetaan pelkkiä lukuja, ylisuuria rautoja joita ei ilman varusteita pystyttäisi nostamaan. Varusteet hävettävät minua. Voimanosto on häpeällinen laji varusteiden vuoksi, vaikka ne ovatkin sallittuja.
Varustenostaminen on valheellista nostamista. Näin minä asian näen ja koen, ja jatkan silti varusteilla nostamista..
N.O.Kummonen sanoi:Entäs roinaaminen? Kenelle siinä valehdellaan? Onhan se saatanan kumma, jos roinaamisesta et löydä minkäänlaista omantunnon ongelmaa, mutta sallittujen varusteiden käytöstä löydät. Vielä oudompaa on, jos moraalisi vastustaa sekä varusteiden käyttöä, että roinaamista ja silti teet kumpaakin.
Urheilussa yleensä ei ole mitään muuta hävettävää, kuin doping. :curs: