TheGreatOne sanoi:
Mistä keskustelusta, Metri, kopioit tuon kirjoituksesi? On meinaan aivan sama teksti ollut jo lukemattomia kertoja esillä.
Tuo on sikäli erikoinen "väite", että ensinnäkin siinä ei välttämättä ole totta yksikään sana ja toiseksi se, että absoluttisesti 202,5>200. Onhan se todella hienoa, että vahvempi häviää, vaikka nostaa vähemmän. Mutta hei! Silloinhan vahvempi ei olekaan vahvempi, vaan heikompi! Kuinkas se nyt on mahdollista... Nostajat nostaa ja paskahousut vinkuu.
En mistään kopioinut, saattaahan olla, että itse olen samanlaisen tekstin jonnekin kirjoittanut tai nähnyt, ja ollut samaa mieltä, joten se on jäänyt kummittelemaan mieleeni. Omasta päästäni sen kuitenkin naputin.
Sitten tuohon toiseen asiaan. Kiistätkö sinä, että paras voiman mittari on raaka nosto, jossa nostaja ei saa apuja mistään ulkopuolisesta lähteestä, paidalta, trikoolta, polvisiteiltä (tai vaikkapa tunkilta tms.) Nostajan lihasten voima ratkaisee silloin, ei esim. se, osaako hän ottaa paidasta hyödyn paremmin kuin muut. Voitko kiistää sitä, että lihaksillaan 200 kg nostava on voimiltaan vahvempi kuin se, joka tarvitsee siihen paidan? Vertailussani se paita siis auttaisi kolmisenkymmentä kiloa, joten paitanostaja nostaisi puhtaalla lihasvoimallaan (RAW-kisoissa) vain noin 172,5 kg. Eli kumpi on todella vahvempi? En kysynyt, kumpi voittaisi SVNL:n kisan (johon paidatta osallistuva on tyhmä).
Paidat sun muut ovat tehneet voimanostosta jonkun muun lajin kuin voiman mittarin. Ei se minunkaan tietääkseni säännöissä lue, että vahvimman pitäisi aina voittaa. Mutta eikö voimanostokin ole alun perin saanut syntynsä miesten välisistä voimanmittelöistä, halusta tietää, kuka on vahvin (penkkaaja, kyykkääjä, nostaja). Tästä alkuperäisestä ideasta nykyinen varustepelleily on karannut kauas. Eri asia, jos voitaisiin standardisoida nämä apuvälineet, eikä kellään olisi etua kehittyneemmän varusteen käyttämisestä.
Vaan me koirat haukumme ja karavaani kulkee, eli varustekehittely etenee. Me vinkujat muistutamme vain silloin tällöin, mikä se alkuperäinen idea oli. Toivossa eletään, että maailmalla perustettaisiin RAW-liitto.
nimim. RAW-kisoissa kilpaillut paskahousuinen itseironikko :lol2:
Edit: Olenko siis paskahousu, koska vingun, vaikka olen nostanut kisoissa. Paitakisoissa en tosin ikuna.