Jii82 sanoi:
Oliko jossain että nämä alikit ovat 19-vuotiaita?
Herranjumala..kysehän on punnertamisesta ja jostain kyykkyhyppelyistä!!! Ei niihin kuole vaikka myöhään joutuskin tekeen niitä..Ja jos tuo valituksen tekijä on joku vanhempi alokas ollut ni on jo noloa..sen ikäsellä kaverilla on varmasti jo kavereita ketkä on käyny intin aikasemmin, ja näiltä se on kuullut juttuja miten siellä joutuu tekeen kaikkee epämiellyttävää...ja iso mies pienempien joukossa alkaa ensimmäisenä itkemään.. :jahas:
Mun mielestä on oikein että tälläiset asiat tuodaan esille. Intissä on aivan helvetisti tätä lapsellista paskaa, johon valitettavasti tuli itsekkin syyllistyttyä pariin kertaan. Kova koulutus ei tarkoita vitutuksen maksimointia lapsellisella käyttäytymisellä. Se, kun koksut ja alikessut itse määräävät ja valvovat mutteivät kuitenkaan itse toimi aina pelinsääntöjen mukaan laskee motivaatiota aika paljon.
AuK:ssa, vaikka se ei minulla ollut edes niin paha, vittuilu laski motivaatiota. Jos edessä on kouluttaja joka käyttäytyy "äijästi" ja vittuilee ja solvaa, ei se nosta kunnioitustani kauheasti aukkia kohtaan. Tai se kokelas joka silminnähtävästi nautti runnuttamisesta. Se, että näkee esimiehen nauttivat rankaisemisesta tai muutenvaan simputtamisesta on aika "motivoivaa" myös. Tämä on juuri se joka on tuossa laitoksessa vikana. Rankaiseminen ei saisi olla hupia, se ei ole itsetarkoitus "kouluksen"(haha, tämä sana naurattaa kun ajattelee ainakin omaa. "Koulutan" teille taskulampun/sukan/nenäliinän käytön
.) ohella.
Mun muistaakseni sen järjestelmän idea on kouluttaa ilman simputusta. Kuulemma henkisen paineen tulisi tulla koulutuksen kautta, eikä koulutuksen se vitutuksen kautta.
"Sotilas oppii kun sitä vituttaa" - tokaisi eräs alikessu minun yksiköstäni. Varmasti.
Sama jätkä soitti erään tumman varusmiehen edessä cd:tä jonka oli takavarikoinut tältä: varusmies seisoo asennossa edessä, cd:ltä tulee jotain uskontoon liittyvää puhetta, alikessu tanssii edessä ja virnuilee.
Kyllä. Varmasti ko. varusmies karaistui henkisesti ja motivaatio nousi silmissä.