Varusmiehistä kymmenesosa keskeyttää

höh. Tuo on vähän hassua tuo rahallisen tappion miettiminen. Intistä saat ruoat ja vaatteet ja vielä pari euroa päivässä siihen päälle. Eli kuluja ei ole. Kotona töissä käymällä menee 10€ päivässä ruokaan, vaatteita joutuu ostamaan, puhelinlaskuja maksamaan ja visalasku lyö päälle.
Itellä ei olisi ollut inttiaikana mitään taloudellisia menetyksiä jos ei sieltä lomille olisi päästetty. Vuoden aikana kerkesi aina lomilla ryypätä kyllä aivan tarpeeksi nekin päivärahat poies. :)

Ja kyllä tuolla intissä näkee jo työelämään rinnastettavia johtajia. Tietääpä sitten siviilissä miten mulkkuja johtajia tai alijohtajia voi "tosielämässäkin" tulla vastaan. Jos ei intissä pää kestä komentelua niin miten sitten työelämässä?

Eli en hyväksy tuota intin keskeyttämistä kuin terveydillisistä syistä. Jos selkä on paskana niin ei sitten sinne. Turha se on terveyttä vaarantaa.
Ja B-miehet ovat paikoitellen aivan samoissa tehtävissä kuin A-miehetkin. Olin itse 4kk B-komppanian alikkina ja kyllä niiden berttamiestenkin kanssa metsässä käytiin rypemässä. Se vain vaatii enemmän järjästelyjä ja muuta. Tietysti palvelusta on helpotettu aikalailla bertoilla, kun pitää olla mahdollisuus suihkuun jokapäivä (atooppinen ihottuma tms.), astmalääkettä yms. mukana aina.

Ja muuten B-mieheksi pääsee myös on on LÄSKI!!! heh. Eli jos menee bulkki ennen inttiä ylitte niin ei haittaa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meikä palveli aikoinaan Isossasaaressa, joka tunnetaan myös Suffelisaarena. Jengiä lopetti meilläkin, enkä oikein tajua miksi, oli nimittäin todella iisi paikka. Itse tykkäsin armeijassa juuri sen kurista, säännöistä ja hierarkiasta - ei spedeillä ympäriinsä ja jos jollain on enemmän rautaa kaulassa, niin sitä totellaan. Vitutti vaan kun kaikki eivät tätä oikein sisäistäneet.

[pullamössönuoriso]Itellä on palvelus toistaiseks vielä kesken. 4kk käytynä, 2kk jäljellä..
Polvi hajosi palveluksessa.Kuukausi palvelusta paskalla polvella kun ei lääkäri jaksanu kotiuttaa. Työkyvyttömyys siviilissä ja rahapula. Nyt puol vuotta myöhemmin se on saatu leikattua. Työkyvyttömyyttä lisää pari kk. Liikuntaharrastukset ollu puolitehoilla ja tulee olemaan vielä n. vuoden kuntoutumien takia. Vittuku ei voi kävellä ees.:curs:
27.4.2009 pitää ilmottaa pääesikuntaan lääkärinlausunnolla sen hetkinen terveydentila ja sitte katellaan jatkuuko palvelus.
Ja tottakai jatkan, motivaatio huipussaan.:dance:[/pullamössönuoriso]

[pullamössönuoriso]Itellä on palvelus toistaiseks vielä kesken. 4kk käytynä, 2kk jäljellä..
Polvi hajosi palveluksessa.Kuukausi palvelusta paskalla polvella kun ei lääkäri jaksanu kotiuttaa. Työkyvyttömyys siviilissä ja rahapula. Nyt puol vuotta myöhemmin se on saatu leikattua. Työkyvyttömyyttä lisää pari kk. Liikuntaharrastukset ollu puolitehoilla ja tulee olemaan vielä n. vuoden kuntoutumien takia. Vittuku ei voi kävellä ees.:curs:
27.4.2009 pitää ilmottaa pääesikuntaan lääkärinlausunnolla sen hetkinen terveydentila ja sitte katellaan jatkuuko palvelus.
Ja tottakai jatkan, motivaatio huipussaan.:dance:[/pullamössönuoriso]

Väitätkö ettei isänmaasi ole muka terveytesi arvoinen? Eikä armeija voi kenellekään mitään rahaongelmia aiheuttaa, johan se tässäkin ketjussa on selvitetty että intissä saa asua ilmaiseksi ja irtisanomisperusteita ei ole, teoriassa kaikki toimii just niinkuin pitäisi. Kyllä sinä ehdit sitä rahaa tienata ja liikkua vaikka kuinka, koko loppuelämä on aikaa, tosimies ei ole ennen kuin on metsässä asunut pari viikkoa ja pelannut pum-pumia!

Ihme pullamössöilyä...

Väitätkö ettei isänmaasi ole muka terveytesi arvoinen? Eikä armeija voi kenellekään mitään rahaongelmia aiheuttaa, johan se tässäkin ketjussa on selvitetty että intissä saa asua ilmaiseksi ja irtisanomisperusteita ei ole, teoriassa kaikki toimii just niinkuin pitäisi. Kyllä sinä ehdit sitä rahaa tienata ja liikkua vaikka kuinka, koko loppuelämä on aikaa, tosimies ei ole ennen kuin on metsässä asunut pari viikkoa ja pelannut pum-pumia!

Ihme pullamössöilyä...
Sain jo ampua rk:llä itestään ylöspomppaavia metallivihollisia, ja pystyttää teltan neljästi peräkkäin sateessa. Olen valmis sotaan. :rock:

Ihme pullamössöilyä...

Jos olet tosissasi niin isänmaa jossa kaltaisiasi löytyy ei todellakaan olisi terveyteni arvoinen. Jos vähänkään tuollaista riskiä olisi aikanaan ollut, en todellakaan olisi mennyt.

Mun toinen äidinkieli:thumbs: No ei, ehkä on vaan tavannut liikaa näitä pieniä ihmisiä joille tuo armeija merkkaa jotain hienoa, niin ei piuhat osuneet yhteen.

LOL, joo voishan sitä hiukan miettiä ennen kuin vastaa :D. Toisaalta tämä(kin) palsta on täynnä ihmisiä joille tuo intti on vaan niin iso juttu. Varsinkin se, jos joku muu jättää sen käymättä.

Mun toinen äidinkieli:thumbs: No ei, ehkä on vaan tavannut liikaa näitä pieniä ihmisiä joille tuo armeija merkkaa jotain hienoa, niin ei piuhat osuneet yhteen.

Ei armeijassa käymisessä mitään kovin hienoa ole, se nyt vain on yksi kansalaisvelvollisuus.

Mutta arvostan enemmän ihmistä, joka ottaa asenteella myös armeijan. Lapsellisia ihmisiä, jotka dissaavat armeijaa vielä sen käytyään, ei jaksa kuunnella. Voi herranjestas, miten sellaiset selviävät edes elämästä kun tulee jotain tylsää ja ikävää vastaan?

Ei tajua mikä vittu siinä armeijassa on niin helvetin vaikeeta... Yks perkeleen puolivuotinen tai vuosi, voi kamala.

LOL, joo voishan sitä hiukan miettiä ennen kuin vastaa :D. Toisaalta tämä(kin) palsta on täynnä ihmisiä joille tuo intti on vaan niin iso juttu. Varsinkin se, jos joku muu jättää sen käymättä.

No joku ei käy koulua enää peruskoulun jälkeen. Oma valinta, mutta aina jää jotain kokematta, jos lusmuilee.

Itsellä on aivan vitun lepakkonäkö. -6.5 molemmat silmät. Intissä lekuri kysyi "mites toi sun näkö, onko mitään ongelmia kun noin heikko?". Vastaus siihen "ei ole". Eli itse ainakin sain päättää tuon, oliko haitta palvelusluokkaa alentava vai ei. Eikä tietenkään ollut. Kassulla piilareita ja metsässä mentiin rilleillä. Ei mitään ongelmia. Eikä asia noussut palveluksen aikana enään kertaakaan esiin.

Voi toki olla eroja palveluspaikasta riippuen.

Minulta kysyttiin myös lääkärintarkastuksessa, haluatko b-paperit tuon näön takia (ei todellakaan mikään myyrännäkö, -3!), niin vastaus kuului: "en". A-mieshän sieltä sitten asteli ovesta ulos, mahdollisuus oli siis b-mieheksi, jos siltä olisi tuntunut.

E.
Oisko siviilissä ollut yhtäpaljon aikaa miettiä? Suurimmalle osalle populasta armeija on lomaa koulusta/töistä ja hyvä sellaisena.
by Modified

Allekirjoitan.

Ei armeijassa käymisessä mitään kovin hienoa ole, se nyt vain on yksi kansalaisvelvollisuus.

Mutta arvostan enemmän ihmistä, joka ottaa asenteella myös armeijan. Lapsellisia ihmisiä, jotka dissaavat armeijaa vielä sen käytyään, ei jaksa kuunnella. Voi herranjestas, miten sellaiset selviävät edes elämästä kun tulee jotain tylsää ja ikävää vastaan?

Ei tajua mikä vittu siinä armeijassa on niin helvetin vaikeeta... Yks perkeleen puolivuotinen tai vuosi, voi kamala.

Kenestä puhut? Kai mä ainakin jollain asenteella otin armeijan kun ylennyksiä tuli ja kuntsareita enemmän kuin kellään muulla yksikössä. Toi on susta lapsellista? Voi olla, mä dissaan ihmisiä jotka armeijaa ennen ja sen aikana vikisevät siitä, mutta käytyään pitävät sitä upeana paikkana ja käymättömiä nössöinä tms. Se on musta vielä lapsellisempaa. Itse koin touhun olevan perseestä ennen sitä, sen aikana ja sen jälkeen. En oppinut siellä mitään. Päinvastoin. Jollekin perusduunareille ja suorittavan työn tekijälle armeijan aivot narikkaan mentaliteetti sopii varmaan oikein hyvin, itse koin erittäin vaikeaksi olla miettimättä touhun järjettömyyttä, tehottomuuta ja idioottimaisuutta. Musta aivotoiminta ja oma ajattelukyky nyt ei vaan ole yliarvostettua. Armeijassa opitaan siviilielämässä sopivia johtamistaitoja? Suurinta paskaa ikinä. Persläven johtamisopit palvelevat ainoastaan liukuhihnajuntteja fordistisessa hihnatuotantomallissa. Onnkesi olkoon! Vain sata vuotta aikaa jäljessä! Rangaistuslaitoksena ja kasvattajana armeija on monille erittäin hyvä paikka, ei siinä mitään. Ymmärrän muiden pointteja armeijan hyvistäkin puolista, mutta itselleni se oli täydellinen vuoden hukkaanheitto.

Tosipuheessaniinnituota henkinen kanttihan se periksi antaa jos palveluksen keskeyttää terve mies.

Oli tapaus mikä tahansa, on aivan turha jauhaa sitä "ei se ollu mun paikka" paskaa jälkeenpäin ja sanoa että "helppoahan sielä ois ollu."

En ole mikään sotakiihkoilija tai isänmaallinen supersotilas, mutta faktaa on että ne jotka sieltä pois tulee (terveenä) ei omaa tahdonvoimaa viedä hommaa loppuun. Itse palvelin 12kk eikä tuo ollut homma eikä mikään. Tottakai aina välillä vituttaa (lue, kokoajan) mutta se on vaan asia jonka kans pitää elää. 20v kuitenki elämä vielä edessä niin turha alkaa miettiin mitä kerkeää ja mitä ei kerkeä tekeen.

Ja leikillähän se koko souvi pitääki ottaa.

Heh, niinpä. Mä keskeytin intin 3 kk jälkeen selkäni takia. Siviilissä sitten lääkärille ja C:n paperit. Eipä käynyt edes mielessä alkaa vinkua takaisin palvelukseen. Ongelmia olisi ollut takuulla ja oishan se vituttanut joskus 25 weenä siellä leikkiä sotaa. En tunne itseäni yhtään sen huonommaksi kansalaiseksi vaikka sotilaspassissa onkin "vapautettu rauhanajan palveluksesta".

Oisko siviilissä ollut yhtäpaljon aikaa miettiä? Suurimmalle osalle populasta armeija on lomaa koulusta/töistä ja hyvä sellaisena.

No en koe että 18v. olisin tarvinnut vuoden lomaa koulusta/töistä. Tämän ajan olisin voinut käyttää tehokkaammin esim. aloittamalla opiskelun huomattavasti aikaisemmin. Se olisi ainakin minulle antanut enemmän kuin armeija, vaikka onkin kyse vain yhdestä vuodesta. Yhdyn ChildInTimen näkemykseen tahdonvoimasta. Siis vaikka koen ettei intti henkilökohtaisesti mitään antanut, en harkinnut missään vaiheessa sivaria yms. Niin kauan kuin systeemi on tämmöinen, kävisin armeijan uudelleen vaikka sitä ennen tietäisin mitä nyt tiedän. Vaikka jatkuvasti v**utti niin paljon ettei mitään rajaa, tahdonvoimallahan se mentiin läpi. En nähnyt keskeyttämiselle syytä kun kerran oli aloitettu.

No en koe että 18v. olisin tarvinnut vuoden lomaa koulusta/töistä. Tämän ajan olisin voinut käyttää tehokkaammin esim. aloittamalla opiskelun huomattavasti aikaisemmin. Se olisi ainakin minulle antanut enemmän kuin armeija, vaikka onkin kyse vain yhdestä vuodesta. Yhdyn ChildInTimen näkemykseen tahdonvoimasta. Siis vaikka koen ettei intti henkilökohtaisesti mitään antanut, en harkinnut missään vaiheessa sivaria yms. Niin kauan kuin systeemi on tämmöinen, kävisin armeijan uudelleen vaikka sitä ennen tietäisin mitä nyt tiedän. Vaikka jatkuvasti v**utti niin paljon ettei mitään rajaa, tahdonvoimallahan se mentiin läpi. En nähnyt keskeyttämiselle syytä kun kerran oli aloitettu.

No sitten sun olis pitänyt mennä sinne myöhemmin:D. Intistä saa varmasti 25-vuotias enemmän irti kuin juuri 18v täyttänyt vielä kotona asuva. Se on hyväksytty tapa olla pois koulusta ja työelämästä.

Hmm. Meitä yhden saapumiserän nuoremmista sälleistä tais pari hakee varusteet, eivät saaneet ees yhtä paljon ekaan säkkiin kun ite, ja näistä lopetti pari jo ihan kättelyssä kun ei jaksanut säkkiä kantaa :D

EDIT: Kummastuttaa kyllä tuo kun jotkut oikeen yrittää saada B-miehen paperit.. mulle ne meinattiin iskee ja tarjottiin monta kertaa palveluksen aikana kun paikat hajoili ja päässä oli vikaa(fyysistä).. :P mutta aina väitin vastaan ja kitisen että kyllä nyt vaan mä pysyn tässä joukkueessa enkä ota mitään B:n papereita. Mutta mä oonkin ihan vitun kova sälli ja se onkin sitten jo taas toinen asia :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom