no varmasti jos on tuollaiset pullonpohjat:D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
entä ihmiset jotka on töissä? joilla on monen ihmisen elanto kontollaan?
Elämä tosiaan pysähtyy intin ajaksi... voi vittu...
Ei meillä vaan B-miehet mihinkään AUK:iin voinu edes päästä...B-miesten erikoisuutena on että pesti on käytännössä aina 6kk mittainen, paitsi jos välttämättä hinkuu lisäkakkua esim. AUK:in muodossa.
Varmaa tietoa ei ole, mutta olen kuullut toista. Sellasta tarinaa olen kuullu, että jos lasit on vahvemmat ko -6.0 niin oot b-mies.
allright, täytyykin tässä alkaa miettiä että mitä vastaa, jos itselle tulee vastaava tilanne eteen, eli saa itse päättää palveleeko a vai b miehenä.Itsellä on aivan vitun lepakkonäkö. -6.5 molemmat silmät. Intissä lekuri kysyi "mites toi sun näkö, onko mitään ongelmia kun noin heikko?". Vastaus siihen "ei ole". Eli itse ainakin sain päättää tuon, oliko haitta palvelusluokkaa alentava vai ei. Eikä tietenkään ollut. Kassulla piilareita ja metsässä mentiin rilleillä. Ei mitään ongelmia. Eikä asia noussut palveluksen aikana enään kertaakaan esiin.
Voi toki olla eroja palveluspaikasta riippuen.
Ei meillä vaan B-miehet mihinkään AUK:iin voinu edes päästä...
itse käyn armeijan ihan niinkuin muutkin mutta ymmärrän kantasi.
Oikeasti se on ajan hukkaa. Jos sota tulee olen saatana mieluummin vaikka venäjän puolella. en ole tälle maalle mitään velkaa.
Suomen pitäis katsoa että ihmiset joita ne tunkee armeijaan todella pitää suomesta
Monella tosiaan olisi VÄHÄN tärkeämpää tekemistä kuin pyöriä metsässä yöt ja päivät.
Oikein vituttaa kun tein laskelman siitä kuinka rahaa jää saamatta intin takia.
Eli en tuomitse sitä että armeija ajan voisi tosiaankin käyttää johonkin hyödyllisempään.
Vituttaa hoitaa liikeasioita jostain pusikosta:D
entä ihmiset jotka on töissä? joilla on monen ihmisen elanto kontollaan?
Elämä tosiaan pysähtyy intin ajaksi... voi vittu...
Yksi jättää menemättä kokonaan, koska on perhe ja lapset
eikä isänä halua olla poissa kuvioista edes puolta vuotta, kun lapsetkin ovat tulleet.
Joku jättää menemättä kokonaan vaikkapa urheiluharrastuksen vuoksi.
Kolmas ei halua olla poissa oman firmansa toiminnasta vaikkapa.
Käy sitten ennemmin töissä yhteiskuntapalveluna ja saa siitä korvaustakin. Tekee sitten yrityksen eteen siinä sivussa hommia.
Neljäs ei kestäisi tämän asian suhteen painetta ja tietää sen jo etukäteen.
Viidettä ei kiinnosta vaan haluaa jatkaa työelämässä ja anoo sitten vapautuksen.
Haluaa jatkaa normaaleissa kuvioissa elämistä, ilman että tulee määräyksiä mihinkään suuntaan pakosta.
On olemassa vanhempia miehiä, jotka ovat tulleet uskoonkin ja näin eivät mene kertausharjoituksiin edes,
koska heidän mielestään valtiolla ei ole oikeutta määrätä ketään sotaan.
Kuudes rikkoo onnettomuudessa jalkansa ja näin ollen ei ole "kykenevä".
Seitsemännellä on iskenyt työttömyytenä paha masennus ja kutsuntalappua alkaa lykkäämään.
Mitä on veikkaus? Onko kiinnostus 100%?
Joku on pasifisti, mutta silti on lähteny palvelukseen sukunsa
pakosta ja alkaa miettimään armeijan harmaissa elämäänsä uusiksi.
Viimeinen ei usko millään lailla aseisiin perustuvaan turvallisuuteen tämän päivän maailmassa.
Koita siinä sitten "elää päivärahalla" kun voisit olla töissä tienaamassa rahaakin. No elämää tää vaan on.;)
Niin, suurin osa nyt ihan järkeviä syitä, mutta mun mielestä esim. joku urheiluharrastus tai työpaikka (josta ei lain mukaan saa potkuja intin takia) ei todellakaan ole riittäviä syitä.
Homman idea ei ole kysyä kaikilta mitä ne haluaa ja haluaako ne sodan tullessa lähteä Bahamalle vai Sveitsiin. Idea on saada mahdollisimman monta miestä valmiiksi mahdollista sotaa varten.
Prayer, kaikista elämän ajoista tuo on juuri paras aika käydä se intti. Duunarielämä ja talo odottavat kyllä. Vaikka eivät odottaisikaan, niin siksi sitä on se melkein 10 vuotta aikaa suorittaa.
Kyllä sä intissäkin kerkiät pakkista floodaamaan lähes jatkuvastino jaa... juuri nyt on helvetin moinen kiire kokoajan ja en kyllä osaa sanoa mihin se siitä 10 vuodessa häviäisi..
Niin, suurin osa nyt ihan järkeviä syitä, mutta mun mielestä esim. joku urheiluharrastus tai työpaikka (josta ei lain mukaan saa potkuja intin takia) ei todellakaan ole riittäviä syitä.
Aikamoista jeesustelua 23-vuotiaalta. Itse varmaan hiihdit kouluun silloin joskus kaukaisella 90-luvulla sen 20 kilometriä joka päivä susien ja karhujen ahdistelemana ja koulussa hakattiin kaikki jos ei oltu hiljaa. Itseäni ei joku asepalvelus kiinnostanut paskaakaan vaikka siellä sen 6kk olinkin. Ei paina ainakaan minulla hartiaa pätkääkään jos joitakin ei intti nappaa.
Joskus 12-vuotiaana jaksoin pyssyleikkejä vielä mutta kyllä täysi-ikäisyyteen mennessä oli jo leikki-ikä sen verran ohimennyttä että sitä halusi käyttää aikaansa johonkin hyödylliseen.
Olin ollut alokkaana 3 viikkoa kun oikea nilkka murtui sisäfutiksessa. Tarjottiin palveluksen keskeytystä, mutta eivät pystyneet takaamaan koska sen palveluksen sitten voisi suorittaa. Lopulta tarjottiin 6kk palvelusta siisteissä sisähommissa johon sitten tartuin. Hiukan jännitti kun tarkoitus oli hakea poliisikouluun ja siihen aikaan vaadittiin vähintään 9kk palvelus. Syyni kuitenkin kelpasi ja minun kohdallani tuosta poikettiin. Eli loppu hyvin kaikki hyvin :hyvä:Syy keskeyttämissen löytyy myös armeijasta. Ite olin säkylässä heinäkuussa ja meni ekoilla lomilla nilkka jalkapallopelissä. Säkylässä röntgenissä otettiin kaks kuvaa; toisesta ei saanu mitään selvää ja toisessa näky muka luunmurtuma. Tulin takasin kotio ja menin täällä uusiks lääkäriin ni jalassa ei ollu muuta ku nivelsiteet vähän revenny. Tollasilla diagnooseilla porukkaa kyllä kotiutetaan melkosen reippaasti :hyvä: Se vitutti vielä enemmän että haukutaan päin naamaa ku on paikat hajonnu urheillessa. Oli siellä niitäkin ku oli ekoilla lomilla tapellu kännissä ja sit oli paikat paskana.
Miksi nykyään keskeytetään varusmiespalvelus niin monessa tapauksessa? Koulutus liian vaativaa, paikat hajalle? Ei kestä kuunnella komentoja, henkinen kantti jne.?
Mielipiteitä, keskustelua?