Vartijoilta asiallista käytöstä? (videonpätkä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Equ
  • Aloitettu Aloitettu
Itse ainakin käsitän niin että vartijan duuni on lopettaa väkivaltaiset tilanteet vartioitavasta kohteesta ja poistaa väkivaltaiset henkilöt sieltä ja mahdollisimman pitkälle olla käyttämättä itse väkivaltaa. Eli esim. jos känniääliö ei suostu tottelemaan niin silloin se laitetaan rauhallisesti hallinta-otteella maahan ja kannetaan ulos. Ei sitä tarvi vetää nyrkillä vastapalloon tai monottaa maiharilla maksaan. Jos ei saa humalaista teekkaria tottelemaan ilman väkivaltaa, niin silloin kannattaa ehkä miettiä omaa ammattitaitoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin/kuulin citymarketissa, kun nuoret pojat ohikulkiessaan kuittailivat vartijalle... pieksin just siskoni kotona annakko turpaan, annakko turpaan vai haekko kaveris ensin...

Vartija oli tyyliin 45v ja hyvinkin esim. tavallinen perheen isä ja kaukana jostain anadrol nahkapäästä... Ikävää sinänsä

edit: siis ikävää että kuittailivat...

Ikävää tuo tosiaan on, mutta tuskin tota juttua enää jaksetaan muutaman viikon päästä muistella, saati siitä kuittailla.

Ja jos joku vaksi tosta provoutuu, niin väärällä alalla on. Kyllähän samansuuntaista vittuilua saa ihan tavallinen duunari pomolta jatkuvasti. ;)

Mielenkiintoisesti kehystetty juttu Hesarilta:
"Nettivideolla nuorukaista potkiva vartija on myöntänyt kuulustelussa syyllistyneensä pahoinpitelyyn... Tutkinnanjohtaja on peruuttanut vuonna 1984 syntyneen vartijan vartija- ja järjestyksenvalvojakortin väliaikaisesti... Kiinniottotilanne sai poliisin mukaan alkunsa siitä, että vuonna 1980 syntynyt mies syyllistyi pahoinpitelyyn ostoskeskuksella."

En kyllä sanoisi 26 vuotiasta äijää nuorukaiseksi... mutta sillähän saa mukavan lisämausteen tuohon juttuun.

Mielenkiintoisesti kehystetty juttu Hesarilta:
"Nettivideolla nuorukaista potkiva vartija on myöntänyt kuulustelussa syyllistyneensä pahoinpitelyyn... Tutkinnanjohtaja on peruuttanut vuonna 1984 syntyneen vartijan vartija- ja järjestyksenvalvojakortin väliaikaisesti... Kiinniottotilanne sai poliisin mukaan alkunsa siitä, että vuonna 1980 syntynyt mies syyllistyi pahoinpitelyyn ostoskeskuksella."

En kyllä sanoisi 26 vuotiasta äijää nuorukaiseksi... mutta sillähän saa mukavan lisämausteen tuohon juttuun.

Enemmänkin vartija itse olisi se nuorukainen. No näiden juttujen vääristelyt eivät taida olla mitään uutta Hesarilla.

En nyt tiedä onko tuo vääristelyä, kaiketi se 26-vuotias voitaisiin nuoreksi mieheksi laskea. Lukijalle vaan jätetään vähän liikaa vastuuta artikkelin tulkinnan suhteen, mutta se nyt ei ole mitään uutta tämänkaltaisia asioita uutisoidessa.

Enemmänkin vartija itse olisi se nuorukainen. No näiden juttujen vääristelyt eivät taida olla mitään uutta Hesarilla.

Hesari on viimeisen puolen vuoden sisällä menettänyt arvostuksen asialehtenä, ainakin minun silmissäni. Sen verran tarkoitushakuista ja ei-puolueetonta uutisointia lehti on harrastanut ja faktatkin ovat monesta jutusta unohtuneet täysin.

Hesarille :0:

P.S. Mistä lähtien 26v on ollut nuorukainen? Ettei nyt vaan taas yritettäisi saada vartijoita hakkaamaan ihan viattomia lapsosia? Mitä vittua oikeesti?

Hesari on viimeisen puolen vuoden sisällä menettänyt arvostuksen asialehtenä, ainakin minun silmissäni. Sen verran tarkoitushakuista ja ei-puolueetonta uutisointia lehti on harrastanut ja faktatkin ovat monesta jutusta unohtuneet täysin.

Hesarille :0:

P.S. Mistä lähtien 26v on ollut nuorukainen? Ettei nyt vaan taas yritettäisi saada vartijoita hakkaamaan ihan viattomia lapsosia? Mitä vittua oikeesti?

Nuoreksi luetaan vielä 29v ja alle olevat ihmiset...

Nuoreksi luetaan vielä 29v ja alle olevat ihmiset...

Riippumatta määrittelyistä toi on aika hullusti kirjoitettu. Vuonna 84 syntynyt on mies ja 80 syntynyt on taas nuorukainen. Mielikuvaksi tulee, että mies on piessyt pojankoltiaisen vaikka homma taisi mennä toisinpäin.

17.11.2006 Ylen Pressiklubi tarjosi tilaisuuden repeillä naurusta. Onneksi noita lähetyksiä voi katsoa myös netin kautta. Vartijalta (Jari Kähkönen) kysyttiin kommentteja toisen vartijan suorittamaan pahoinpitelyyn Kontulassa. Suora lähetys tarjosi vieraana olleelle vartijalle loistavan mahdollisuuden näyttää juuri niin tyhmältä kuin joku voisi stereotypian pohjalta vartijan kuvitella olevan. Jos joku olisi näytellyt noin tyhmää vartijaa olisin sanonut näyttelijän ylinäyttelevän. Erityisen ironista oli kun vartija sanoi, ettei kaikkien vartijoiden sukunimi saa muuttua vartijaksi tuon tapauksen takia. Vieras ei ilmeisesti tajua kuinka paljon hallaa hän itse tekee vartijoille edustamalla vartijaa Pressiklubin lähetyksessä.

Kähkönen lateli ” haaarvinaaaseen tyhmä idea” tai ”olipas haaarvinaaaseen tyhmäässti saaanoottu” lausahduksia, jotka saivat repeilemään naurusta, samoin kuin kommentti, että FPS:n vartijan nyrkillä lyönti olikin horjutustekniikka. Älytön oli myös Kähkösen kommentti, ettei YouTubeen kuvattua nauhaa voida arvioida sen takia, että nauhasta puuttui ääni, tai koska nauha oli kuvattu salaa. Ohjelmassa toisena haastateltavana olleella räppäri Karri Miettisellä (Paleface) oli näköjään myös vaikeuksia pitää pokkaa, kun hän kuunteli vartija Kähkösen kommentteja.

Pätkän voi käydä katsomassa täällä:
http://www.yle.fi/pressiklubi/
Valitse Arkisto > Perjantaina 17.11.2006 > Keskustelu 2.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom