kuljetusote ja poistetaan. jos matkalla vittuillaan/uhkaillaan voi paiskoa mennessä otsaa oven pieliin, ettei itselle jää paha mieli
Toivottavasti tämä oli hyvä provo josta tuli vain itselle hyvä mieli. ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kuljetusote ja poistetaan. jos matkalla vittuillaan/uhkaillaan voi paiskoa mennessä otsaa oven pieliin, ettei itselle jää paha mieli
Näyttää nyt "vartioiden vihaajilla" olevan kunnon buumi päällä, että saatais vartija jostain kiinni. Parin päivän aikana melkein joka poistotilanteessa on nuoriso kuvannut poistoa kamerakännyköillä ja samalla vittuillut, että -No, etkö nää potki sitä!!!
Myös osa poistettavista on alkanut kummasti muistuttamaan kaatumatautista. Otat takista kiinni, niin ne lentävät rähmälleen ja pyörivät pitkin lattioita ja ulisevat.
Mutta IMO kyllä vartijan pitää pystyä kuuntelemaan vittuilua provosoitumatta väkivaltaiseksi, muuten ehkä vartijan kannattaa vaihtaa alaa.
Ei syytä laittaa hiluja ranteisiin. Parempi hoitaa tilanne pienellä metelillä häiritsemättä asiakkaiden rauhaa. Raudoitettua joutuisi myös vahtimaan ja pitämään paikoillaan, kunnes poliisi tulee.Muuten hyvää kontrollointia mutta eikös tuo ole pahoinpitelyä, ellet tietty puolustaudu pelottavan juhlijan (sanalliselta?) vittuilulta ja uhkailulta. Pre-emptive action? Kalautat sen otsikon ovenkarmiin niin lujaa ettei pääse toteuttamaan uhkailujaan. Kai hilut on tässä vaiheessa jo ranteessa?
Ei ole aikaa odotella poliisia jonkun häirikön kanssa, kun varsinainen työkin pitäisi hoitaa. Tilanne ehtii kuitenkin rauhottua ennen poliisin saapumista ..ja saattaa jopa mennä ylitöiksi odotellessa.Jos asiakas palaa kivuliaankin kontrolloinnin jälkeen uudestaan ja uudestaan, eikö olisi aika soittaa oikeat poliisit paikalle ja antaa heidän jatkaa kontrollointia oikeaksi katsomallaan tavalla.
Oulussa.
Ja täysin sivulliset ovat tehneet valituksia vartijan liiasta voimankäytöstä.
OK, olet varmaan vartijana itse?
Olen vartija. Osa tapahtumista on tapahtunut minulle ja osa työkavereille.
Ribu ei tunnu nyt käsittävän sitä, ettei asiakkaan mielipiteellä kontrollointilanteen oikeudellisuudesta ole merkitystä itse toimenpiteen kannalta. Jos järjestyksenvalvoja käskee poistumaan tai rauhoittumaan, niin sitä on yksinkertaisesti toteltava, vaikkei itseä huvittaisi.
Parhailla portsareilla on lehmän hermot, huumoria ja ikää sen verran, ettei tarvitse näytellä kovista.
Mitä mieltä seuraavsta videosta?
http://www.youtube.com/watch?v=MvsUA-qEzy0
Ilmeisesti vartijoilla paloi käämi "asiakkaan" kanssa...
Edit. Asioissahan on aina kaksi puolta ja luulen että tässä(kin) tapauksessa "asiakkaan" käyttäytyminen johti siihen, että vartijoilla paloi käämi. Vaikkakaan näin ei saisi käydä mutta...
Toisaalta hyvän ammattitaidon omaava vartija ei provosoidu juurikaan mistään.
Mä meen todellaki aukoo naamaa noille junteille. Katotaan mitä ne tekee. Vittu ku käviskin kimppuun. Saatais vähä toimintaa perjantai iltaan.

Mä meen todellaki aukoo naamaa noille junteille. Katotaan mitä ne tekee. Vittu ku käviskin kimppuun. Saatais vähä toimintaa perjantai iltaan.