Vartijoilta asiallista käytöstä? (videonpätkä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Equ
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näyttää nyt "vartioiden vihaajilla" olevan kunnon buumi päällä, että saatais vartija jostain kiinni. Parin päivän aikana melkein joka poistotilanteessa on nuoriso kuvannut poistoa kamerakännyköillä ja samalla vittuillut, että -No, etkö nää potki sitä!!!
Myös osa poistettavista on alkanut kummasti muistuttamaan kaatumatautista. Otat takista kiinni, niin ne lentävät rähmälleen ja pyörivät pitkin lattioita ja ulisevat.

Näyttää nyt "vartioiden vihaajilla" olevan kunnon buumi päällä, että saatais vartija jostain kiinni. Parin päivän aikana melkein joka poistotilanteessa on nuoriso kuvannut poistoa kamerakännyköillä ja samalla vittuillut, että -No, etkö nää potki sitä!!!
Myös osa poistettavista on alkanut kummasti muistuttamaan kaatumatautista. Otat takista kiinni, niin ne lentävät rähmälleen ja pyörivät pitkin lattioita ja ulisevat.

Missäspäin sä tän buumin oot havainnu?

Mutta IMO kyllä vartijan pitää pystyä kuuntelemaan vittuilua provosoitumatta väkivaltaiseksi, muuten ehkä vartijan kannattaa vaihtaa alaa.

Näkisin asian niin päin , että "asiakkaan" pitää pystyä tottelemaan vartijan/järjestyksenvalvojan käskyjä provosoitumatta väkivaltaiseksi. Vartija/järjestyksenvalvoja vain vastaa "asiakkaan" mahdollisiin väkivaltaisiin reaktioihin tarvittavalla voimankäytöllä.

Muuten hyvää kontrollointia mutta eikös tuo ole pahoinpitelyä, ellet tietty puolustaudu pelottavan juhlijan (sanalliselta?) vittuilulta ja uhkailulta. Pre-emptive action? Kalautat sen otsikon ovenkarmiin niin lujaa ettei pääse toteuttamaan uhkailujaan. Kai hilut on tässä vaiheessa jo ranteessa?
Ei syytä laittaa hiluja ranteisiin. Parempi hoitaa tilanne pienellä metelillä häiritsemättä asiakkaiden rauhaa. Raudoitettua joutuisi myös vahtimaan ja pitämään paikoillaan, kunnes poliisi tulee.

Jos asiakas palaa kivuliaankin kontrolloinnin jälkeen uudestaan ja uudestaan, eikö olisi aika soittaa oikeat poliisit paikalle ja antaa heidän jatkaa kontrollointia oikeaksi katsomallaan tavalla.
Ei ole aikaa odotella poliisia jonkun häirikön kanssa, kun varsinainen työkin pitäisi hoitaa. Tilanne ehtii kuitenkin rauhottua ennen poliisin saapumista ..ja saattaa jopa mennä ylitöiksi odotellessa.

Kyllä niitä lakeja ja lain eri tulkintoja yritetään noudattaa parhaan mukaan, mutta työtkin pitäisi hoitaa kunnolla, jos meinaa pitää työpaikan.

Ribu ei tunnu nyt käsittävän sitä, ettei asiakkaan mielipiteellä kontrollointilanteen oikeudellisuudesta ole merkitystä itse toimenpiteen kannalta. Jos järjestyksenvalvoja käskee poistumaan tai rauhoittumaan, niin sitä on yksinkertaisesti toteltava, vaikkei itseä huvittaisi.

Tarkoitatko sinä sitä, että jos minä olen jossain ihan normaalilla asialla ja vartija tulee ja sanoo minulle jotain tyyliin "suksi vittuun täältä" niin minun vain pitää lähteä paikalta ilman mitään vastaväitteitä?

Minulla ei ole mitään vartijoita vastaan vaan itse asiassa palkkaan heikäläisiä suurella summalla joka vuosi mutta ei tämä homma kyllä niin mene, että kaikkien pitäisi totella ja pelätä vartijoita.

Sinäpä se Ctulhu sanoit. Muhun ei ainakaan ole iskostunut se perisuomalainen pelko ja/tai pelonsekainen kunnioitus/ihailu herroja ja poliiseja kohtaan. Eikä varsinkaan vartijoita. Mä en varastele, riehu rafloissa enkä muutenkaan sekoile muuten kun mökillä joten vartijat ei näyttele mun elämässä mitään roolia. Lähinnä naurattaa kun jossain ostoskeskuksessa tai ravintoloissa ei jää epäselväksi kuka haluaa alfauroksen roolin itselleen. Heti ovella luulot pois jäätävällä katseella. Sitten meikäläinen yrittää pidätellä naurua joka toivottavasti tulkitaan ystävälliseksi hymyksi, muutenhan kohtalona voisi olla ovenkarmi ettei vartijalle vaan jäisi paha mieli. Poliiseja kohtaan pitää tietty ottaa vähän eri asenne, niillä kun on aseet. Vaikka sinivuokko mut ammuttuaan saisi fudut jne. olisin silti kuollut.

Parhailla portsareilla on lehmän hermot, huumoria ja ikää sen verran, ettei tarvitse näytellä kovista.

Tuo on totta.
Tietysti löytyy poikkeuksia mut aika harvalla parikymppisellä on henkinen puoli oikeasti niin kova että soveltuu hyvin poliisiksi/vartijaksi/jv:ksi.
Kävin tässä päivänä eräänä eräissä asioissa poliisikoululla ja kovin nuorta näytti rekryyttiaines sielläkin olevan. Tuli väkisinkin mieleen onko niin nuorista välttämättä esim. perheriitojen väliin menijöiksi tai muuten vaan stressaavaan paikkaan. Toivottavasti on. Itse ainakin olin kakskymppisenä aika märkäkorva.
Niin ja en ole poliisihallinnon palveluksessa. Enkä niin ikään vartija.

No nyt vihdoinkin näin ton videon.

Olihan se aika rajua toimintaa :eek:

Mitä mieltä seuraavsta videosta?

http://www.youtube.com/watch?v=MvsUA-qEzy0

Ilmeisesti vartijoilla paloi käämi "asiakkaan" kanssa:david: ...

Edit. Asioissahan on aina kaksi puolta ja luulen että tässä(kin) tapauksessa "asiakkaan" käyttäytyminen johti siihen, että vartijoilla paloi käämi. Vaikkakaan näin ei saisi käydä mutta...
Toisaalta hyvän ammattitaidon omaava vartija ei provosoidu juurikaan mistään.

Mä meen todellaki aukoo naamaa noille junteille. Katotaan mitä ne tekee. Vittu ku käviskin kimppuun. Saatais vähä toimintaa perjantai iltaan.

Kävin eilen Kontulan ostarilla! (Päiväsaikaan) :D

Taisin reissulla nähdä tasan kaksi stewaria; toinen oli passissa nöfnöf-ruokakaupassa ja toinen jutteli leppoisasti pulsun näköisten äijien kanssa röökiringissä nafnaf-kaupan vierustalla.

Tunsin oloni turvalliseksi.

Onkse vieläkin siellä ostarilla? Luulisi että se olisi viety sairaalaan, siitähän on jo kaksi viikkoa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom