Vartijoilta asiallista käytöstä? (videonpätkä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Equ
  • Aloitettu Aloitettu
Eikähän tossa videollakin mene kolkkaus ihan oikeaan osoitteeseen. Poliisilla kun ei hirveästi ole valtaa näpistelijöihin yms. Kirjoittavat sen sadannen sakon ja päästävät vapaaksi. Luonnoliseti nämä hylkiöt eivät itse penniäkään niistä maksa. Joten ihan oiken jos edes vartijat antavat vähän runtua. Eräs nyttemmin edesmennyt hulttio kaverini jäi Kluuvissa joskus viime vuosituhannella vaateiden varastamisesti kiinni, kaveri rautoihin ja takahuonessa hanskat käsissiä vähän iskua, kuitenkin niin ettei jäänyt mustelmia:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös se tyyppi ollut lähdössä kohti taksiasemaa perheensä kanssa, mutta vartijat päätti, että ei menekkään, vaan otetaan kiinni?

Miksi se mies piti kiinni ottaa? Huusi vähän konnarille ja siitä sitten vartijat kimppuun? Ohhoh. :worship:
Uskot näköjään suoralta kädeltä kaikki asiat, mitä ip-lehdistö suoltaa. Tuossakaan uutisessa ei ole kuultu kuin toisen osapuolen näkemys tapahtuneesta.
Ja jos ollaan laittamassa vartioita tilille joskun yksittäisen tapahtuman johdosta, niin eikö asian voi kääntää myös toisinpäin? Entisissä hommissa meinasi perheenisän nyrkki kalahtaa nassuun useaan otteeseen. Miten saisimme perheenisät aisoihin tässä yhteiskunnassa?

Uskot näköjään suoralta kädeltä kaikki asiat, mitä ip-lehdistö suoltaa.

Pitäisikö kaikki leimata heti 100% paskanjauhannaksi?

Ja ihan sama mikä lehti sen suoltaa, kun se on ton "perheen isän" itse kertomaa. Ei ole kovin luotettava lähde, mutta ihan uskottava juttu varsinkin tollasena päivänä. Ymmärrän ihan hyvin, että jotkut haluaa vartijoita puolustella, mutta jos ainut puolustus on koko jutun lyöminen paskapuheeksi ni heikoilla ootte.

e- "Ja jos ollaan laittamassa vartioita tilille joskun yksittäisen tapahtuman johdosta..."

Miksi kaikkeen käytetään tota yksittäistapaus-argumenttia? Eikö suurinpiirtein kaikki mitä maailmassa ylipäätänsä tapahtuu ole yksittäistapauksia?

Iltalehti ja Sanomat etsivät tarinoita miten vartijat ovat pahoinpidelleet ihmisiä...

Miksei samalla etsitä ihmisiä joita vartijat ovat AUTTANEET? Ai niin, eihän sellaista voi tapahtua. Vartijat ovat natseja jotka pahoinpitelevät viattomia aina ilman syytä:D

Olkoon noita tapauksia sitten vaikka kuinka paljon. Helvetinmoista leimaamista ja asioiden paisuttelua kaikesta huolimatta. Olisi mielenkiintoista nähdä nämä itkijät itse siinä tilanteessa, kun ovat joutuneet esim. rikoksen uhriksi ja paikalle sattuu vartija. Huudetaanko silloin vartijalle apua vai haista paska?

Miksei samalla etsitä ihmisiä joita vartijat ovat AUTTANEET? Ai niin, eihän sellaista voi tapahtua. Vartijat ovat natseja jotka pahoinpitelevät viattomia aina ilman syytä:D

Ketä kiinnostaa sellaset jutut? Sehän on päivänselvä asia että työ tehdään niinkuin sen on tarkoitus tehdä. Ketä kiinnostaa se että mä teen täällä töissä työni hyvin? Ei ketään. Jos pieksen kännipäissäni respan väen teholle ni johan alkaa kiinnostaa. Niin se vaan menee. ;)

Varmasti monesti sanottuja asioita mutta sanon silti.

Ei tuota videon käytöstä voi pitää asiallisena. Vartijat olivat kuitenkin työtehtävissä joita yleensä tehdään tiettyjen sääntöjen mukaan. En usko että tuo "potkiminen" on paljoa edes sattunut saati vahingoittanut, mutta kun se nyt ei kuulu vartijoiden työtehtäviin! Tai yleensäkään kenenkään tehtäviin. Mihin se raja sitten vedetään jos tuo katsotaan läpi sormien? Ei sitä vaan voi tehdä niin.

Enemmän minun silmääni pisti tuo läppäisy kasvoihin kun mies kaatui sen voimasta. Ei taida olla sekään ihan ensimmäisenä voimankäytön listalla... Minusta vartijat/ poliisit saavat luonnolisesti käyttää voimaa jos sitä tilanteessa tarvitaan, mutta tuo nyt oli pelkkää äijäilyä joka ei loppupeleissä ketään palvele. Jos jonkun kyseistä työtä tekevän mielestä se on tarpeen niin voisi ehkä harkita alan vaihtoa. Olen nähnyt miehiä pistettävän rajusti, mutta siististi lattiaan poliisien tai pokejen toimesta, eikä heillä ole ollut tarvetta kouluttaa miestä enempää. Aina niihin on ollut myös joku hyvä syy. Tämä siis niiden ihmisten suusta joita tunnen. Varmasti silloin tällöin noita ylilyöntejä sattuu, mutta ei niitä saada ikinä kitkettyä pois jos niille vain nyökytellään. Vähän kuin todettaisiin vaan että "No, pojat on poikia..."

Tapaus tuli kalliiksi noille vartijoille mutta muuta vaihtoehtoa ei enää ollut.

Ketä kiinnostaa sellaset jutut? Sehän on päivänselvä asia että työ tehdään niinkuin sen on tarkoitus tehdä. Ketä kiinnostaa se että mä teen täällä töissä työni hyvin? Ei ketään. Jos pieksen kännipäissäni respan väen teholle ni johan alkaa kiinnostaa. Niin se vaan menee. ;)

Niinhän se menee. Sehän on niin mielenkiintoista kun ihmisiä ei kiinnosta asiat mitkä toimii, ainoastaan mikä menee perseelleen. Esim. urheilussa... Voittavaa joukkuetta kyllä kehutaan, mutta kun tulee häviö niin heti ilmestyy haukkujia monta kertaa enemmän kuin ihmiset jotka voiton hetkellä kehuivat.

Samaan perustuu Seiskan yms. myynti. On ihan kiva lukea miten hyvin jollain menee, mutta annas olla kun jotain paskaa tapahtuu niin irtomyynti pomppaa heti..

Nyt tuli perheenisän mieleen kertoa asiasta? Ja kas kummaa vartiointifirma oli taas sama FPS?
Hiukan tulee nyt mieleen se epävirallinen kampanja mitä tota FPS:ää vastaan oli tietyillä tahoilla liittyen siihen töhryprojektiin. Jotkut toimittajathan painoivat sillon lujaa sen firman ja koko projektin niskaan. Puhalletaankos tässä nyt tulta siihen nuotioon?
Vaikka silläkin arvostelulla oli kyllä myös pointtinsa.

Samaisena iltana olin kaverin kanssa myös samoihin aikoihin kyseisessä paikassa, ei onneks vartijat nähny mitä me tehtiin ku oli portit kiinni. Kiivettiin ylitte ja joukko nais lipuntarkastajia katseli vain vierestä :) Kaiken lisäksi "unohdimme" maksaa vielä yö-taksan :david:

Samaisena iltana olin kaverin kanssa myös samoihin aikoihin kyseisessä paikassa, ei onneks vartijat nähny mitä me tehtiin ku oli portit kiinni. Kiivettiin ylitte ja joukko nais lipuntarkastajia katseli vain vierestä :) Kaiken lisäksi "unohdimme" maksaa vielä yö-taksan :david:

Vau! tuo jos mikään on rohkeaa...

:david:

Uskot näköjään suoralta kädeltä kaikki asiat, mitä ip-lehdistö suoltaa.

Ah juuri näin, uskon kaiken, mitä ip-lehdistö kirjoittaa. Se on mulle kuin raamattu.
:thumbs:

Rasismi-, kukkahattuhippi-,kommarihomokorttien jaloon seuraan on päässyt uusi "Iltiskortti" jota heiluttamalla vesitetään kaikki uutiset jotka on (varjelkoon) julkaistu IP-lehdistössä. Eiköhän jokainen löydä noista jutuista sen minkä haluaa löytää. Vaikka iltapäivälehdet suoltavatkin 99% täyttä tuubaa uskoisitteko uutisen jossa kerrotaan
mittavasta maamme värikkäiden asukkien uloslaivaamisesta, Tony Halmeen ihmeparantumisesta ja suomen keisariksi julistamisesta tai kehonrakennuksen julistamisesta kansallisurheiluksi?

Jos nämä puolipoliisit yms. yhteiskunnan tulipilarit saavat lätistää turpaan kaikkia valikoimiaan kohteita, olivat ne sitten värivammaisia, töhrijähippiwiggereita tai ihan tavallisia kännissä urpoilevia peruskeijoja, eikö kyseinen oikeus ole suotava kaikille. Jos henkilö jolla on oikeus ottaa kiinni rötösherroja ja luovuttaa poliisille, käyttääkin oman käden oikeutta
ja "antaa tarpeellisen opetuksen" kohteen maatessa vaarattomana maassa, tulee mieleen että alanpa hemmetti soikoon itsekkin kulkemaan Helsingin öisillä kaduilla ja rankaisemaan sopivia kohteita. Sitten alankin jo käyttämään
viittaa ja naamiota. Poliisipäällikkö kutsuisi "Fatmania" taivaalle heijastettavalla jättimäisellä pizzan kuvalla.

Olkoon noita tapauksia sitten vaikka kuinka paljon. Helvetinmoista leimaamista ja asioiden paisuttelua kaikesta huolimatta. Olisi mielenkiintoista nähdä nämä itkijät itse siinä tilanteessa, kun ovat joutuneet esim. rikoksen uhriksi ja paikalle sattuu vartija. Huudetaanko silloin vartijalle apua vai haista paska?

Ja jatkat ite samalla linjalla :thumbs:

Mitkä itkijät vai niitäkö tarkotat, jotka on sitä mieltä että vartija ei saa kävellä lain yli?

Jos ruvetaan keksimään yhtä typeriä esimerkkejä niin mitä ite itkisit tilanteessa, jossa Mulahrah huutelis sun muijalle rivouksia ja tulis puristamaan sen persettä. Tämän jälkeen ehkä puolustaisit muijaas fyysisesti, jos susta siihen olisi. Vartijat näkis vaan sut lyömässä viatonta Mulahrahia ja heittäis sut kenttiin ja antais vähän ylimäärästäkin, kun oot tommonen riidanhaastaja spuge. Tämä johtopäätelmä vaan siitä että et sattunu vetämään ykkösiä päälle kun lähit muijas kans vaan kauppaan...

Mulahrahin voit halutessas korvata vaikka Jokke Uuspaavalaittoniemellä.

Pakkotoisolta olen oppinut pari asiaa reeni ja ravintovinkkien päälle. Nämä nousee mun mielestä jokaisessa vastaavanlaisessa keskustelussa pinnalle. Ei välttämättä suoraan, mutta rivienvälistä kyllä.

1. Portsarina/vaksina oleminen on maailman vastuullisin tehtävä. Vaikeampaa työtä ei löydy ja jos löytyy niin perustelut ei riitä.
2. Portsari/vaksi on Jumalasta seuraava, portsari ei tee virheitä. Asiakas tekee.
3. Omankädenoikeus on ihan oikein tahvoille. Mitäs kikkailee. Näissä hommissa rapatessa roiskuu, mutta mitäs sitten. Asiakas on kuitenkin väärässä.
4. Kukaan joka ei ole ovella/kohteessa ollut ei saa arvostella, koska ei tiedä kuinka vittumaista työ on.
5. On täysin mahdotonta, että alalle on päässyt vääriä ihmisiä, tätä ei kyseisillä ammattiryhmillä tapahdu. Kaikilla muilla aloilla kyllä tapahtuu. Asiakas on vaan väärässä.

Nämä on mun mielipiteitä, mutta tästä saa ottaa jos siltä tuntuu
293765.JPG

Pakkotoisolta olen oppinut pari asiaa reeni ja ravintovinkkien päälle. Nämä nousee mun mielestä jokaisessa vastaavanlaisessa keskustelussa pinnalle. Ei välttämättä suoraan, mutta rivienvälistä kyllä.

1. Portsarina/vaksina oleminen on maailman vastuullisin tehtävä. Vaikeampaa työtä ei löydy ja jos löytyy niin perustelut ei riitä.
2. Portsari/vaksi on Jumalasta seuraava, portsari ei tee virheitä. Asiakas tekee.
3. Omankädenoikeus on ihan oikein tahvoille. Mitäs kikkailee. Näissä hommissa rapatessa roiskuu, mutta mitäs sitten. Asiakas on kuitenkin väärässä.
4. Kukaan joka ei ole ovella/kohteessa ollut ei saa arvostella, koska ei tiedä kuinka vittumaista työ on.
5. On täysin mahdotonta, että alalle on päässyt vääriä ihmisiä, tätä ei kyseisillä ammattiryhmillä tapahdu. Kaikilla muilla aloilla kyllä tapahtuu. Asiakas on vaan väärässä.
Amen, Brother! :worship: :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom