Vappu tulee!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hgu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta eikös fanittaminen ole vähän eri asia kuin pakonomainen samankaltainen käytös ja pukeutuminen? Prosentuaalisesti ei varmaan olla lähelläkään jos verrataan 100 tuhannen viikkokäyttäjän forumia versus koulut, joissa prosentti on valtava kun mennään ja ollaan kaikki samat vaatteet päällä.

Jos näät 50 teekkaria vappuna, niin noin 50 pitää haalareita, mutta bodauksen SM-kisoissa yleisössä voi olla 500 pakkislaista, joista 20 pitää sivuston paitaa.

Minä itse koen pakkotoiston enemmän yhteisönä, paikkana, jossa on samanhenkistä porukkaa, enkä sen takia sanoisi P-logon pitämistä fanittamiseksi vaan yhteisen elämäntavan tai ajatussuunnan tunnustamiseksi.

Totta on, että varsinkin vappuna opiskelijat pitää melkeinpä varmasti omia haalareitaan päällä, mutta se samankaltainen käytös ja haalarit tulee myös jonkin "elämäntavan"/yhteisön tunnustamisesta, oli se sitten opiskelusuunta, harrastus tai ammatti.

Haalareiden käytössä on mukana myös pieni kilpailu ja nokittelu koulujen kesken. Esimerkiksi kauppatieteilijät ja teekkarit piikittelevät toisiaan jatkuvasti ja haalarit on luonteva jatke sanalliselle piikille.

Haalarit on myös käytännöllinen varustus, kun suunnitelmiin kuuluu usean päivän putki ulkoilmaa ja gebardia. ;)

Haalarit kuuluu vappuun kuten Pode podi-lavoille. Aavistuksen noloa, mutta kuuluu asiaan. :D

EDIT: Ainiin, ja :CHURCH:

Taas yksi helevetin turha pyhä. Koko ajan jotain pyhää menossa, eikö ihmiset jaksa elää arkee kauempaa kun kaks viikkoo. Vasta oli pääsiäinen.

Salit on kiinni, kaupat on kiinni. Eihän tästä tuu yhtään mitään. Onneks oon töissä.

*Sä oot varmasti oikeesti todella omituinen ihminen. 2-3 vuotta sitten otin sinulta lainauksena tuon sigunkin :D

Itse en palkallisista vapaapäivistä valita, ne kelpaa aina. Näitä "kännäysvapaita" saisi olla vielä enemmänkin mun puolesta, kun ei kukaan mua pakota juomaan. Huominen ja perjantai lisäksi saldolla, joten kerkeää tehdä taas vaikka mitä.

Haalariperinne on kärsinyt mielestäni inflaatiota, kun muidenkin koulujen opiskelijat - esimerkiksi AMK:sta - käyttävät niitä. Käsittääkseni haalarit lähtivät teekkareilta. Itse opiskelen yliopistossa, mutta eipä ole tullut mieleenikään hommata ainejärjestön haalareita. Hirveetä paskaa :).

Edit. Olin jo unohtanut, että vapulla on muutakin merkitystä kuin ryyppääminen. Naapurissa ilmeisen punaista porukkaa. Nytkin on parvekkeella kuivumassa erikokoisia spray-panderolleja, jotka huutavat kapitalistien ja muiden sikojen perään, hoho..

Omasta mielestä vappu = vuoden turhin "juhla".
Samoin nuo haalarijutut on niin kaukana omasta ajatusmaailmasta kuin olla ja voi. Ja siihen valitettavan usein liittyvä idioottimainen käyttäytyminen julkisesti.
Jos olisin aikanaan opiskellut haalaripaikassa, en IKINÄ olisi moista laittanut.
Mutten olekaan laumaeläin, enkä varmasti olisi osallistunut muihinkaan pakkohauskoihin rientoihin ja tempauksiin.

Ite en ainakaan kuunapäivänä enää työntää sitä kotsaa päähäni, ihan vaan periaatteen vuoksi.
Jostain syystä otin saman periaatteen sen vapun jälkeen jolloin sitä tuli pidettyä. Melko arvoton kotsa tänä päivänä enkä koe merkitseväni yhtään sen enempää sen omistavana. Kuten sanottu, se oli joskus 50-v sitten ehkä vähän eri juttu.

Jostain syystä otin saman periaatteen sen vapun jälkeen jolloin sitä tuli pidettyä. Melko arvoton kotsa tänä päivänä enkä koe merkitseväni yhtään sen enempää sen omistavana. Kuten sanottu, se oli joskus 50-v sitten ehkä vähän eri juttu.

Omasta mielestä vappu = vuoden turhin "juhla".
Samoin nuo haalarijutut on niin kaukana omasta ajatusmaailmasta kuin olla ja voi. Ja siihen valitettavan usein liittyvä idioottimainen käyttäytyminen julkisesti.
Jos olisin aikanaan opiskellut haalaripaikassa, en IKINÄ olisi moista laittanut.
Mutten olekaan laumaeläin, enkä varmasti olisi osallistunut muihinkaan pakkohauskoihin rientoihin ja tempauksiin.

Ylioppilas tutkinnosta on tosiaan tullut lähinnä peruskoulun jatke, ennen kuin pääsee seuraavalla "tasolle". Yleissivistävä laitos kuitenkin.

Haalarithan ei sinäänsä aiheuta hölmöä käyttäytymistä vaan alkoholi, joka on usein veressä samaan aikaan kuin overallsit niskassa.

Kaikki ei haalareista eikä siihen liittyvästä elämästä tykkää, mutta eipä kaikki tykkää aamupuurostakaan. Turha tästä on enempää päteä.

Haalarit rokkaa. Jos lähen liikenteeseen vappuna, niin kyllä se pitää haalarit vetässä niskaan kun on viimeinen opiskelijavappu ainakin toistaiseksi. Juujuu näyttää typerältä ja niin eespäin, mutta kivaa on kuitenki. :)

Eikä mua haittaa pätkääkään juhlapyhät, lisää vaan ettei tarvi olla duunissa. :D Vapun alkuperää voi tutkiskella vaikka noista:
http://en.wikipedia.org/wiki/Labour_Day
http://en.wikipedia.org/wiki/May_Day

Edit: ja joku innokas on jassanut koota näinki paljon haalarikulttuurista faktoja : http://www.niksula.hut.fi/~mmm/haalari/kulttuuri/

:lol2:

Vappu on meillä ihan vaan oman perheen kanssa vietettävä juhla. lapsille munkkeja, simaa ja nakkeja, vanhemmille vähän kuohuvaa ja sisäfilettä. Mitkään rälläysbileet ei oikein nappaa, salilla/ulkoilemassa tulee käytyä vappunakin.

Vappu aaton yöks töihin, ni ei tarvi paljon miettii mitä tekis, kavereiden kaa alkuillan pyörin iha varmasti. Vappupäivänä ois sit piknikkii tiedossa jos säät sallii.

Vappu aaton yöks töihin

Täällä kohtalotoveri. Toimin virallisena kännikuskina (suhaan taksilla) iltapäivästä myöhään yöhön. Suostuin vielä tuohon vuoroon vapaaehtoisesti euron kuvat silmissä. :D

Eipä tule vappuna kyllä ihmeemmin riehuttua, työpäivä perjantaina. Eli ehkä pari saunakaljaa, mutta siinä juomiset. GTA IV "saattaa" pyöriä pleikkarissa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom