Vaparimiehet kadulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Sehän siinä onkin, että todellisuudessa katutappelut ovat harvoin sellaisia, että molemmat osapuolet siihen ovat todella hallitusti valmiita. Yleensä provokaattoreina toimivat alkoholi ja näytönhalu kavereille sekä naisille. Silloin realiteetit usein katoavat ja usein käy niin, että enemmän kännissä oleva(siis jos pari on "tasaväkinen", mikä ei ole yleistä) saa korvilleen ja pahasti. Juuri alkoholi ja näytönhalu aiheuttaa ne typerät ylilyönnit: ei lopeteta silloin kun homma on jo selvä, käytetään kättäpidempää, tehdään "kostoretki" jne. Ilman puolueettomia tuomareita peli voi päättyä aika pahasti.

Olen itsekin nähnyt tilanteen, jossa kaksi fiksua jätkää haluaa selvittää paremmuuden selvinpäin ja rehdisti vielä nurmikolla. Ehkä siten tilanne on hieman fiksumpi? en osaa sanoa...

Täällä Iisalmen tasolla katutappelut tuntuu olevan sitä, että ensin vartti huudetaan "VITTUUU", "HOMOOO" tms ja tönitään. Enpä muista milloin olisin nähny jotain turpaan mätettävän. Ja viisi minuuttia hutelun alettua kukaan ei muista miksi huutelee tai haastaa riitaa, kuhan vään lämpimikseen.

Kerran oli hyvä, kun reilun 10 hengen kaveriporukan kanssa oltiin grillillä, niin sinne kaksi näyttämishaluista ei lukiossa olevaan henkilöä tuli posselle haastamaan riitaa. Mikäköhän tämä idea oli? Kahdestaan kenties 10 aattelivat piestä? No, eipä se siitä mihinkään edennyt, huutelivat ja masentuivat :)

Kerran oli hyvä, kun reilun 10 hengen kaveriporukan kanssa oltiin grillillä, niin sinne kaksi näyttämishaluista ei lukiossa olevaan henkilöä tuli posselle haastamaan riitaa. Mikäköhän tämä idea oli? Kahdestaan kenties 10 aattelivat piestä? No, eipä se siitä mihinkään edennyt, huutelivat ja masentuivat :)

No sama tapahtu kyllä Karjaallakin tossa joulun aikoihin... Meitä oli joku 10 kaverin porukka, ja lisäks baarissa todella paljon tuttuja. No sitte kaks tyyppiä jotka oli Vöyristä (tiedän sen yhden intistä) ja ne rupes sitte yhdelle kaverille jotaan aukomaan vanhoista inttijutuista, ja halus siis tapella. Mitäköhän moiset ihmiset ajattelee?? Taisivat sitte saada vähä otsaan ulkopuolella, ja olis vielä se yks jätkä uhannu hakata yhden vielä ku portsari oli välissä. Tämmöset idiootit pitäis kaikki pistää hirteen.

Voisin tosin lisätä että ite kyllä katoin aikasen sivulta ku oli täysin turha sekaantua ja oli päinvastaset jutut mielessä ;)

Täällä Iisalmen tasolla katutappelut tuntuu olevan sitä, että ensin vartti huudetaan "VITTUUU", "HOMOOO" tms ja tönitään. Enpä muista milloin olisin nähny jotain turpaan mätettävän. Ja viisi minuuttia hutelun alettua kukaan ei muista miksi huutelee tai haastaa riitaa, kuhan vään lämpimikseen.

Itseasiassa näin nyt keväällä miten caven edessä oli mättö käynnissä :D joku 5-6 äijää siinä tappeli. Kun menin baariin sisään mainitsin pokelle joka vaan naureskeli :lol2:

Katoinpa äsken melkein kokonaan tuon Bassin leffan, kyllä siinä opettettiin hyviäkin liikkeitä.

Suosittelen lataam... siis ostamaan :D

Ketju tais mennä hieman OT:ksi. Katutappelu tuntuu monesta nuoremmasta ihailtavalta ja kuvitellaan olevansa sankareita pimujen silmissä kun hieman pärjätään kynäniskoja vastaan. Viittaan keskusteluun osin tässä ketjussa ja Kovat perinteiset lajit -ketjussa. Kamppailukehissä pärjäävät ja kovaa reenaavat harvoin jos koskaan tappelevat kaduilla.

Kovilla jätkillä on kanttia perääntyä eikä murjoa treenaamattomia sairaalaan.

Tyypillinen esimerkki Iltasanomissa, miten käy pahimmassa tapauksessa.
Poliisi tutkii: 18-vuotias kuoli ravintolatappelussa
IS 7.8.2006 07:17

18-vuotiaan nuorukaisen epäillään menehtyneen ravintolatappelun seurauksena Virroilla Ylä-Pirkanmaalla toissa yönä.

Pahoinpitelystä ja kuolemantuottamuksesta epäiltyinä on pidätetty ulkopaikkakuntalaiset 25-30-vuotiaat mies ja nainen. Heidän lisäkseen ainakin viittä on kuulusteltu ja kymmentä puhutettu tapahtuneesta. Poliisi tutkii myös tyrmäystippojen osuutta uhrin kuolemaan.

Nuoren miehen kuolemaan johtaneet tapahtumat saivat alkunsa Virtain keskustassa sijaitsevassa ravintolassa sunnuntain vastaisena yönä. Ravintolassa syntyi joukkotappelu, jota lähdettiin selvittämään ulos.

- Tappeluun ottivat useat osaa. Molemmilla puolilla on ollut ilmeisesti useampia henkilöitä, kertoo tutkinnanjohtaja komisario Timo Välimäki Mäntän poliisista.

18-vuotias menetti tajuntansa, kun tilanne ulkona oli jo rauhoittunut. Uhri toimitettiin Virtain terveyskeskukseen hoidettavaksi. Elvytysyrityksistä huolimatta nuorukainen menehtyi äkillisesti.

Poliisi kuvailee uhrin ulkoisia vammoja vähäisiksi.

Ja tässä tätä meininkiä, kun naapurikylästä tullaan joukolla hakkaamaan. Been there, done that. Kuulin tuosta eilen, olen Virroilta kotoisin.. ikävä tapaus.
Teininä sai usein kokea sen, että naapurikaupungin pojat tuli isolla lössillä hakkaamaan yks tai kaks paikallista. Yleensä silloin kun olit puun juurella kusella...

En ole ikinä tajunnut tuota "rehellinen tappelu" termiä. Mitä se oikein on?
...
Mielestäni on parasta välttää fyysista kontaktia niin pitkään kuin se mitenkään on mahdollista, ja jos tilanne kuitenkin perkelöityy niin pahaksi ettei mitään muuta ulospääsyä väkivallan lisäksi ole olemassa, hoitaa se mahdollisimman tehokkaasti ja nopeasti riskit minimoiden.
Juurikin näin. Itse pyrin välttämään tappelut ja lähtemään pois uhkaavista tilanteista. Jos kuitenkin fyysinen välienselvittely vaikuttaa väistämättömältä, en epäröi lyödä ensin.

Nuoruudessa toimin juuri päinvastoin: itsetunto ei antanut periksi kävellä pois, mutta toisaalta olin sen verran reilu (=tyhmä), että jäin odottelemaan vastapuolen liiketta ennenkuin annoin itselleni luvan puolustautua. Pari turpiinottoa kyllä opetti paljon todellisesta kamppailusta enkä aio enää antaa pienemmällekään miehelle sitä yhden lyönnin etumatkaa.

Rehellisellä tappelulla kai tarkoitetaan sellaista vanhan ajan länkkärimeininkiä, jossa yhteistuumin päätetään selvittää asia ulkona. Sitten nyrkkeilään ja mikäli toinen tipahtaa, niin vastapuoli jää odottelemaan, että hän kömpii ylös. Rehelliset tappelijat ovat valitettavasti häviävä luonnonvara.

Pahin vastustaja kadulla ei ole vaparimies, vaan sellainen tyyppi, jolla ei ole mitään menetettävää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"18-vuotiaan nuorukaisen epäillään menehtyneen ravintolatappelun seurauksena Virroilla Ylä-Pirkanmaalla toissa yönä."

OT: No eikö ne tiedä menehtyikö se vai ei?

Olen myäs sitä mieltö että lähes kaikki tappelut olisi vältettävissä jos vain ego antaisi perixi. Mutta vittu kun on niitä urpoja jotka hakemalla hakevat myllytystä... Silloin voi pikku-piru ryömiä korvaan kuiskimaan pahuuksia :evil: .

Mutta pari kuukautta sitten JUDUIN tappelemaan (tai ehkä se oli itsepuolustusta..). Kello oli neljä aamulla ja olin juuri päässyt duunista, kaverit olivat olleet Baari-Kärpäsessä dokaamassa ja me kaikki heiluttiin siinä baarin edustalla jotain kyytiä venaamassa. Yhtä äkkiä joku Turkulainen urpo (ties vaikka lukisi tätä foorumia, oli ainakin nostellut rautaa joskus..) Ryntäsi frendiäni kohti ja antoi kunnon hedarin lärviin:wall: . Menin salaman väliin ja käskin luupäätä rauhoittua, mutta se vetikin liikkuvat taakse ja laukasi "kapakka-heijarin". No minä tietysti vastasin tuleen sarjalla; oikee koukku, vasen koukku, takajalan polvi. Seuraavaksi mä otin "knee on face" position ja huutein rauhoitumiskäskyjä ja muita ärrä-päitä. Sitten urpoa kävi ahdistamaan ja mä siirryin suopeasti mounttiin, annon kaverin sätkiä ja jatkoin kiroilua. Sitten viitoin skoudet paikalle ja päästin äijän ylös. Poliiseja ei kiinnostanut mun jutut pätkääkään joten siirryin takavasemmalle ja katosin kuin pieru Saharaan. Sekä ystäväni että hyökkääjä menivät paikattavaksi Marjan sairaalaan.

Hedari tuli kaikille täytenä yllätyksenä eikä sitä edeltänyt minkäänlainen provosointi. Ilmeisesti pahoinpitelijää vitutti se että kaverini puhui jalkapallosta tämän seurueeseen kuuluneen tytön kanssa. Kaveriltani murtui nenä ja hampaita...

Että sellasta.

Tuli tosta Junkkarin hedarijutusta mieleen parin vuoden takainen ravintolareissu.Vessassa tuntematon kaveri huusi mulle että "vittuilenko mäkin hänelle?" ja että "en pelkää vaikka sulla on lihaksia".Sen jälkeen täräytti hirveen hedarin mun otsalohkoon.Onneksi tolkku säilyi ja täräytin mojovan oikean ohimoon ja vasurin nokkaan.Putosi lattialle mutta tuli uudestaan päälle.Heitin lattialle ja otin kunnon kuristuksen ja käskin kaveria rauhoittumaan.Selvisi että olin jutellut hänen muijansa kanssa baaritiskillä ja hänelle meni herne nenään.Hänet heitettii pihal mut ite sain jäädä,tosin ilta oli jo pilalla.Monta päivää hirvee päänsärky ja kuhmu otsassa sekä hillitön vitutus.Kaverille kävi huonommin,silmäkulma ja nenä aukesi ja korva repesi mun vääntäessä.Tais olla korviksia mitkä repäsi.Kaheliksi mennyt touhu nykyisin...

Eipä noita osaavia kavereita pahemmin tappelemassa näe kuin vain kisoissa. Kerran olen ovihommissa törmännyt vaparia pitempään treenanneen kaverin riehumiseen, mutta se nyt oli niin tuhannen päissään, ettei semmoisen pysäyttäminen ole vaikeaa.

Yleensäkin selvinpäin oleminen on hurja etulyöntiasema kaikinpuolin, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Jos ei töissä ole, niin selviäppäin tulee sanottua herkemmin "painippa vaikka tuon puhelinkopin kanssa niin meitsi jatkaa matkaansa".

Ja tässä tätä meininkiä, kun naapurikylästä tullaan joukolla hakkaamaan. Been there, done that. Kuulin tuosta eilen, olen Virroilta kotoisin.. ikävä tapaus.
Teininä sai usein kokea sen, että naapurikaupungin pojat tuli isolla lössillä hakkaamaan yks tai kaks paikallista. Yleensä silloin kun olit puun juurella kusella...

No joo tutulta kuullostaa...itsekin kun Virroilta syntyjään.Tiettävästi kaveri kuoli lasiin laitettuun tyrmäystippaan/pilleriin tai johonkin muuhun myrkkyyn!Jotain naapurikunnan goottikusipäitä kuulemma,sen mitä sisäpiirin tietoa olen kuullut,ja tappelu tuli ilmeisesti vasta kun huomasivat JUMIKUULIEN laittaneen tavaraa laseihin!Tuo se vasta reilua touhua on!!Sais tunkee koko porukan takas perseeseen ja paskoo uudestaan! Hyvää mainosta Karhulle!Aina paranee!Vaikka enpä montaa kertaa muista etteikö sielä olisi turpajuhlia ollut,ja sielä on kyllä tullut oltua...liiankin usein! Tulkaa toki Virroille viihtymään!!:kippis1: Niin ja osanotot pojan perheelle!!:(

Eipä noita osaavia kavereita pahemmin tappelemassa näe kuin vain kisoissa. Kerran olen ovihommissa törmännyt vaparia pitempään treenanneen kaverin riehumiseen, mutta se nyt oli niin tuhannen päissään, ettei semmoisen pysäyttäminen ole vaikeaa.

Totta. Muistan yhden kerran törmänneeni duunissa vaparijätkään, kova luu, mutta känni antaa "isoveljelle" etulyöntiaseman. Onneksi pidempään matolla vääntäneet ovat yleensä järkityyppejä, jotka eivät lähde hakemaan tappeluja. :)

Meidän maan asukkaat (nykyään ei voi enää puhua suomalaisista;) ) on kyllä loppujen lopuksi niin pe***leen urpoa kansaa viinan kanssa. :(

Olen harrastanut taistelulajeja (Karate, Muay Thai, BJJ ja Krav Maga) 70-luvulta asti ja voin sanoa täysin sielun ja ruumiin voimin että monet Bas Ruttenin sanomat asiat tuolla koko pitkällä HUOM!!! KOKO PITKÄLLÄ opetusvideolla pitävät paikkansa.
Noin nuoreksi kaveriksi herra Rutten on hyvin kokenut mutta raamatuksihan tuota ei kannata ottaa koska kyseinen "oppikirja" opettaa vain tiettyjä tekniikoita ja toiminta malleja ilman minkään näköistä vastatekniikoiden mahdollisuutta.
Kannustimeksi kamppailulajien harrastuksen aloittamiseenhan tuo video on todella motivoiva jos siis tarkoituksena on itsepuolustustaito.
Itse aloitin katu matsaamisella ja sillä on hyvin pitkälti tähänkin asti pärjätty yllättävissä tilanteissa eli edelleen jokainen taplaa omalla tyylillään eikä mikään korvaa luontaista kykyä toimia ja reagoida tilanteen vaatimalla tavalla!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom