Vapaat painot vai koneet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Re: Re: Re: Re: Re: hihna/vipuvarsi?

Originally posted by jpm
Tämä on juuri tuo yllämainitsemani hammer-hökötys.. en tiedä onko tuo laitteen oikea nimi, mutta sillä nimellä olen häntä aina kutsunut. :)
Olen tehnyt tota laitetta juuri viimeisenä liikkeenä ja kyllähän se on hyvä 'viimeistely'liike! muistaa vain vetää selällä, ei kädellä, niin rasitus kohdistuu oikeaan paikkaan. Usein näkee, kuinka ihmiset istuvat siinä kuin tatit ja vetävät liikkeen suurrimaksiosaksi kädellä..itsekkin tein niin alkuun, mutta kun huomasin, että kyynärvarsi on selkää kipeämpi äkkäsin itselleni sopivan tyylin: en enää nojaa niin tiukkana siihen tukeen, vaan olen hieman irti siitä, sitten vedän yhdeltä puolelta kerrallaan, koska tolleen saan lavan liikkumaan ihan loppuun saakka ja tuntuma on parempi. Oikein tahi ei, se on mulle (taas kerran) hyvä noin..

Sen nimi taitaa olla "Seated Row", ainakin meillä päin. Ja itekin teen juuri tätä selälle viimeisenä liikkeenä.

Joidenkin koneiden liikeradat eivät sovi välttämättä ja vastus häviää joissain. Vapaat painot kunniaan. Vaihtelun vuoksi ja virkistykseksi koneet.

Mäkin suosin pääosin vapaita painoja, haastaa hyvin myös keskikehoa. Laitteista käytän eniten vatsamasiinaa, taljaa ja selkäsoutuvitkuttimia erilaisiin soutuihin (mm. just seated row yms.).

Vapailla painoilla treenataan. Täs just yks päivä pohdittii et kylhän koneilla saa lihaa hyvin, mutta voimaa ja tasapainoa ei tulekkaan. Pelkillä koneilla tehnyt ei vapailla painoilla saa hirveästi aikaan.

Isot pojat ovat neuvoneet, että vapaita kannattaa suosia koska tämä edesauttaa myös hermoston / lihaskoordinaation kehittymistä.

Eli ellet halua olla pelkästään iso kömpelö sämpyläkainalo niin pyri treenaamaan vapailla ..

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Tottakai aina perusliikkeet vapailla painoilla on tärkeitä tehdä, mutta kyllä koneitakin kannattaa sisällyttää treeniin. Kun esim takareisiäkään eikä pohkeitakaan kovin moni puolisesti voi treenata vapailla painoilla.

vapoilla painolla enimmäkseen treenaan ja takareisille kun tekee selän ojennusta lisäpainolla (itellä vaan 20 kg kun oon hento nainen-- hahaa) kyllä sekin on ihan hyvää... mut laitteita käyttään myös etu ja takareisiin kun treenia pitäis kuitenkin monipuolisesti vetää...

Tottakai aina perusliikkeet vapailla painoilla on tärkeitä tehdä, mutta kyllä koneitakin kannattaa sisällyttää treeniin. Kun esim takareisiäkään eikä pohkeitakaan kovin moni puolisesti voi treenata vapailla painoilla.

Ehkä pohkeet istuen on vaikea tehdä ilman koneita, mutta muuten antamasi esimerkkilihakset pystyy parhaiten treenaamaan ilman koneita. Takareisillekin löytyy hyviä liikkeitä vaikka muille jakaa: julle, sjmv, selänojennus, glute ham raise, colin/kinnerjänne. Nämä liikkeet treenaavat takareisiä monipuolisemmin kuin yhdelläkään koneella on ikinä mahdollista.

Vapaat painot stimuloi lihasta enemmän koska koko kroppa on jännityksessä kun tehdään vapailla painoilla vaikkapa hauista. Eli ehdottomasti vapaat painot kehiin!

Eikö ne koneet ole siellä salilla vaan koristeina? Eihän niillä oikeasti mitään tee.

Perusta vapailla painiolla ja koneet täydentämään. En mä ainakaan ole edes koskaa ajatellut valita vain jompaa kumpaa noista.

Vapaat painot. Ohjelmani pyörii siinä kyykky-penkki-maastaveto-lattiapenkki-hauiskääntö-pystypunnerrus linjalla :) kaikki tankoliikkeitä. Ainoa kone mitä oon käyttäny niin on peck-deck, joka on ihan toimiva olkapäille ja rinnalle..riippuu miten tekee :)

Onko muut huomannu että nyt on tullu aika paljon näitä yli 3-v vanhoja nostoja aika koomisilla "vastauksilla". En sillä että siinä mitään vikaa ois, mutta niitä on ollu ny paljon :hyper:

Tämän hetkisessä treenissä käytän vain vapaita painoja:rock: . Kyllä tosin löytyy hyviä hilavitkuttimiakin, mutta ne ovat tällä hetkellä pannassa;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom