Vanukas makean nälkään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomppeli
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös tommonen perus naminami vanukas ole suht hyvä vaihtoehto makean nälkään?
Itse yllätyin tuosta rasvan vähäisestä määrästä verrattuna esim. suklaapatukkaan.
Eikös tuo vaikuttaisi paljon terveemmältä vaihtoehdolta kuin esim joku perussuklaa patukka, jos haluu pitää suht tervettä/vähärasvaista ruokavaliota mutta välillä haluaisi jotain hyvää syödä? :kuola:
Mitäs mieltä asiantuntijat ovat?

Naminami karamelli vanukas 120g
Ravintoarvot/100g:
Energiaa 480kj/110kcal
Proteiinia 3.6g
Hiilihydraattia 18g
Rasvaa 2.9g

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vielä parempi vaihtoehto on ostaa vaikka joku protskupatukka, niissä on arvot kunnossa ja monet patukat pärjäävät maussakin "oikeille" suklaapatukoille.

J0kke sanoi:
nuo hiilihydraatit ovat aika pitkälti sokereita? eli ei välttämättä kovin hyviä.

Sokereitahan ne, joten jättäisin väliin. Turha muutenkaan sitä pelkkää rasvanmäärää on tuijottaa.

Protskupatukoita minäkin suosittelisin.

Tomppeli sanoi:
Varmasti parempi vaihtoehto on protskupatukka mut niiden hinta ei ole hyvä idea mun lompakolle...

Näin on. Ainakin allekirjoittaneessa noiden ihmepötkylöiden hinta herättää lähinnä hilpeyttä. Mutta sitä se on. "Terveystuotteet" saavat aina extrahinnan.

Mulla oli yksi treenikaveri joka aina roudasi salille noita patukoita. Patukka ennen treeniä ja patukka treenin jälkeen. Thank god sain miehen lopettamaan tuon rahojen polttamisen. Vaikka jauheetkin ovat mielestäni ryöstöhintaisia, ovat ne sentää huomattavasti halvempia kuin joku 2€ pähkinäputkilo. Vai kuinka moni olisi maksanut aikanaan 12mk Mars-patukasta? (nojoo, ne ovat proteiinipatukoita Urheilijoille, eivät mitään rasvapötköjä rasvapötköille ;)

Samaan skeidakategoriaan kuuluvat myös rasvattomat jogurtit, useimmat rahkajälkiruoat yms. hörpäkkeet. Suurin osa hiilareista on sokereita, eikä edes hyviä sellaisia. Monet tutut mimmit vetää näitä oikein urakalla ja sitten ihmetellään kun ei laihduta. "Kun eihän tässä oo rasvaakaan.." :hyper:

No ei se hinta pelkästään "terveellisyydestä" tuu. Siis imagosta. Tyydyttynyt rasva ja sokeri on halpoja raaka-aineita verrattuna proteiiniin.

Misanthrop sanoi:
Samaan skeidakategoriaan kuuluvat myös rasvattomat jogurtit, useimmat rahkajälkiruoat yms. hörpäkkeet. Suurin osa hiilareista on sokereita, eikä edes hyviä sellaisia. Monet tutut mimmit vetää näitä oikein urakalla ja sitten ihmetellään kun ei laihduta. "Kun eihän tässä oo rasvaakaan.." :hyper:

Ja niitä vielä mainostetaan sanomalla, ettei ne lihota (esim. se sumopainijamainos) :curs: . Ne on suurimmaksi osaksi pelkkää sokeria!

Tomppeli sanoi:
Mitäs muita vaihtoehtoja olisi vanukkaiden lisäksi mitkä olisi suht terveellisiä ja edullisia?

Rahka. Oot varmaan huomannu täälä mainostettavan Ehrmannia joka paikas. Eli rahkaa plus Funlightia välipalaksi niin ei makeanhimo riivaa.

Misanthrop sanoi:

Onhan noi kuitenkin mättöpäivänä esim. hampurilaisia parempi vaihtoehto!

Touu sanoi:
Onhan noi kuitenkin mättöpäivänä esim. hampurilaisia parempi vaihtoehto!
No jaa, hampurilaisissa on sentään myös prodea. Mielummin mä syön hampurilaisen ku jonkun rasvattoman jugurtin.

Voihan sitä suklaavanukasta tai sen tapaista keittää itsekin rasvattomasta maidosta, makeuttamasta kaakaosta (Van Houten tms.) ja Hermesetaksesta.

Minun vaatimaton makeannälkäni kylläkin talttuu ihan kaakaolla, johon tulee tuota samaista kaakaota ökypaljon, hermesetasta ja kanelia. Kahvia/pikakahvijauhetta lisäämällä tulee tuju cappucino. Edes dieetillä en tästä luovu!

Pitää muistaa että jugurttejakin on erilaisia, esim. Valion Perinteinen on rahkan seassa ihan hyvä, 45kcal ja sokeria ei lainkaan.

Mä vedän ainakin sellasena herkkupalana tota Lidil kapupoista löytyvää hedelmärahka mössöä. Purkissa lukee Frucht Quark, ja niitä saa esim. kirsikan makuisina. Ja tässä ravintoarvot:

Energiaa: 83kcal/100g
Proteiinia: 6,2
Hiilihydraattia: 14,2
Rasvaa: 0,2

elasto sanoi:
No jaa, hampurilaisissa on sentään myös prodea. Mielummin mä syön hampurilaisen ku jonkun rasvattoman jugurtin.

Hampurilaisista saa sitäpaitsi varsin terveellisiäkin kunhan itse tekee sämpylät ja pihvit :)

kodari76 sanoi:
Näin on. Ainakin allekirjoittaneessa noiden ihmepötkylöiden hinta herättää lähinnä hilpeyttä. Mutta sitä se on. "Terveystuotteet" saavat aina extrahinnan.

Mulla oli yksi treenikaveri joka aina roudasi salille noita patukoita. Patukka ennen treeniä ja patukka treenin jälkeen. Thank god sain miehen lopettamaan tuon rahojen polttamisen. Vaikka jauheetkin ovat mielestäni ryöstöhintaisia, ovat ne sentää huomattavasti halvempia kuin joku 2€ pähkinäputkilo.

Pakkoko sitä on ostaa jotain 2€ pötkylöitä, itse syön pääasiassa patukoita jotka paljon halvempia eikä hintaeroa jää enää hirveästi vaikka johonkin mars-patukkaan. Ja ei tuo nyt muutenkaan ole reilua verrata prodepatukan ja jonkun sokeripatukan hintaa joka ei todellakaan ole se terveellisin vaihtoehto. Ja mitä prodejauheiden hintaan tulee niin ne EIVÄT ole ryöstöhintaisia, ainakaan kaikki. Kerroppa minulla miten saat normaaliruuasta reilusti halvemmalla proteiinia kuin proteiinijauhoista?

tv. Rahojen polttaja.

Lidlistä saa tällästä jugurttia:

Energiaa 62 kcal
Proteiinia 5,1g
Hiilihydraattia 6,2g
Rasvaa 1,5g

Sokeria ei ole lisätty. Purkissa lukee Naturis 500g, maksaa 60snt/purkki.
Kyllähän tosta yhestä purkista jonkun verran protskuja saa, 25g.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom