Vanukas makean nälkään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomppeli
  • Aloitettu Aloitettu
Katabolic sanoi:
Hampurilaisista saa sitäpaitsi varsin terveellisiäkin kunhan itse tekee sämpylät ja pihvit :)

Oletkos käynyt www.bodybuilding.comissa? Sieltä löytää nimittäin hyvät ohjeet bodarihampurilaiseen ja bodaripizzaan. :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomppeli sanoi:
Mitäs muita vaihtoehtoja olisi vanukkaiden lisäksi mitkä olisi suht terveellisiä ja edullisia?
Xylitol-purkka. Ihan vakavasti. Ei sovi ketoosidieettiin, mutta itse pidän noilla low-carbilla noilla makeannälän poissa ja hampaatkin tykkää. Salmiakkijenkkiä menee jättipussi viikossa. Noi kevytjogurtit sun muut on laihdutusapuna suurinpiirtein yhtä hyödyllisiä kuin bensa tulipalon sammutuksessa.

Laffer sanoi:
Ja ei tuo nyt muutenkaan ole reilua verrata prodepatukan ja jonkun sokeripatukan hintaa joka ei todellakaan ole se terveellisin vaihtoehto. Ja mitä prodejauheiden hintaan tulee niin ne EIVÄT ole ryöstöhintaisia, ainakaan kaikki. Kerroppa minulla miten saat normaaliruuasta reilusti halvemmalla proteiinia kuin proteiinijauhoista?

Miksi ei ole reilua verrata proteiinipatukkaa ja normaalia suklaapatukkaa? Senkö takia, että jälkimmäinen on terveellisempi? En jaksa uskoa sen valmistaminen olisi kummallisempaa kuin normaalin Marsin. Myyntimäärä on varmasti pienempi, joten se nostanee hintaa.

Sama jauheista. En ole väittänyt "normaaliruoan" olevan halvempaa. Mutta ei niitä voi verratakaan noin. Ruoka on ruokaa, ja sillä on muitakin arvoja kuin proteiinipitoisuus ja rasvat. Esim. maku, täyttävyys, mukavuus, ulkonäkö jne. Sama jos vertaisi kuntopyörää ja autoa ;) Mutta palatakseni itse jauheisiin: tuntuu jotenkin uskomattomalta, että 900g pussi jauhoa maksaa esim. 30€. Tiukka kilohinta IMHO. En tiedä miten noita jauheita valmistetaan, mutta epäilemättä joku valistaa minua ja tekee minusta tyhmän. Sitä ennen kuitenkin väitän, ettei niiden valmistaminen voi olla kummoinenkaan urakka. Älkää ajatelko, millainen homma sitä olisi valmistaa kotona. Ajatelkaa mielummin, kuinka paljon kilo tuota tavaraa maksaa, kun sitä valmistetaan teollisesti tehtaassa tonneittain päivässä. Ehkä tässäkin on sama kuin patukoissa: myyntimäärä on niin pieni, että kate pitää saada korkeammalla hinnalla.

Tilannehan on nyt muuttumassa kovasti. Itse esim. ostan jauheet ihan Prismasta. Tämä ei mielestäni ole ollut mahdollista kovinkaan kauaa. Ennen nuo jauheet olivat erikois- ja luontaistuotekauppojen mömmöjä ja siten harvojen tietoisuudessa. Nyt varmaan menekki kasvaa, kilpailu kiristyy ja hinnat tippuvat. Eri merkkejä ainakin on markkinoilla enemmän kuin tarpeeksi. Selasin juuri vanhaa Muscle/Fitness-lehteä ja joka sivulla oli vähintään yksi mainos eri valmistajalta. Ja tietenkin jokaiselle oli yhteistä, ettei ilman niitä voi tulla toimeen ;)

Älkää nyt kuitenkaan ymmärtäkö väärin. En sano, ettäkö jauheet olisivat turhia. Itsekin käytän niitä ja ovathan ne todella näppäriä. Hinta vain tahtoo ajoittain (eli aina kun niitä ostan ;) nyppiä. Malto nyt ei onneksi maksa mitään, mutta kalliimpien lisäravinnepussien takaetikettejä kun lukee, niin on paha sanoa mihin tiede loppuu ja markkinointi alkaa. Ja hinta on sen mukainen.

Eikä nuo jauheet ole ainoa myyntiartikkeli josta valitan. Paljonko maksaa joku vitamiinipilleri jos sen ostat vaikkapa apteekista? Tai joku särkylääke. 99,9% hinnasta on ilmaa. Mutta jos niitä haluat, niin joudut maksamaan. Nyt menee jo liian off-topiciksi...

kodari76 sanoi:
1.Myyntimäärä on varmasti pienempi, joten se nostanee hintaa.
2.Ruoka on ruokaa, ja sillä on muitakin arvoja kuin proteiinipitoisuus ja rasvat. Esim. maku, täyttävyys, mukavuus, ulkonäkö jne. Sama jos vertaisi kuntopyörää ja autoa ;)
3.Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että 900g pussi jauhoa maksaa esim. 30€. Tiukka kilohinta IMHO.
4.Tai joku särkylääke. 99,9% hinnasta on ilmaa. Mutta jos niitä haluat, niin joudut maksamaan. Nyt menee jo liian off-topiciksi...

1. Varmasti on pienempi mutta kuten jo aiemmin sanoin niin halvimpien sokeripatukoiden ja proteiinipatukoiden hintaero on pienimmillään suht pieni.
2. Myös proteiinijauhoilla on näitä ominaisuuksia kuten maku ja täyttävyys mutta wtf on ruuan mukavuus? Joten minusta "tavallista ruokaa" ja proteiinijauhoa voi hyvinkin verrata toisiinsa, molemmat toimivat ravintona.
3. Niin kyllähän ne kalleimmat jauhot maksavatkin yli 30€ kilo mutta miksi taas vertaat kalleimpia tuotteita kun prodejauhoa saa halvimmillaan vähän päälle 10€/kilo
4. Oletko ajatellut että esim lääkkeissä maksetaan muustakin kuin pelkästään siitä pilleristä. Lääkkeiden kehittäminen ja testaus syö varmasti paljon rahaa.

Dopey sanoi:
Xylitol-purkka. Ihan vakavasti. Ei sovi ketoosidieettiin, mutta itse pidän noilla low-carbilla noilla makeannälän poissa ja hampaatkin tykkää. Salmiakkijenkkiä menee jättipussi viikossa. Noi kevytjogurtit sun muut on laihdutusapuna suurinpiirtein yhtä hyödyllisiä kuin bensa tulipalon sammutuksessa.

mulla ei ainakaan pytty kestä purkkaa, harmi...yksikin purkka ja vatsa turpoaa.

Olen tosiaan yrittänyt asiakkailleni sanoa, että yrittäisivät syödä joitain muita välipaloja kuin joka välissä ihan turha jogurtti. Yhtä helppo on vetää esim. puolikas ehrmann ja sokeriton mehukeitto yhdistelmä.

Pinja sanoi:
Olen tosiaan yrittänyt asiakkailleni sanoa, että yrittäisivät syödä joitain muita välipaloja kuin joka välissä ihan turha jogurtti.

Mitäs turhaa (sokeroimattomassa) jogurtissa on? Vaikka maitoon verrattuna? Voitko valistaa?

Laffer sanoi:
1. Varmasti on pienempi mutta kuten jo aiemmin sanoin niin halvimpien sokeripatukoiden ja proteiinipatukoiden hintaero on pienimmillään suht pieni.
2. Myös proteiinijauhoilla on näitä ominaisuuksia kuten maku ja täyttävyys mutta wtf on ruuan mukavuus? Joten minusta "tavallista ruokaa" ja proteiinijauhoa voi hyvinkin verrata toisiinsa, molemmat toimivat ravintona.
3. Niin kyllähän ne kalleimmat jauhot maksavatkin yli 30€ kilo mutta miksi taas vertaat kalleimpia tuotteita kun prodejauhoa saa halvimmillaan vähän päälle 10€/kilo
4. Oletko ajatellut että esim lääkkeissä maksetaan muustakin kuin pelkästään siitä pilleristä. Lääkkeiden kehittäminen ja testaus syö varmasti paljon rahaa.

Tuolla ruoan muilla ominaisuuksilla tarkoitin sitä, että yleensä ihmiset eivät ruokaa ostaessaan mieti sen ravitsemuksellista koostumusta. Enemmän kiinnostaa se maku. Mukava ruoka on hyvää. Itse en osta koskaan kaupasta "pahaa" ruokaa vaikka se olisi kuinka terveellistä.

Noista proteiinijauheiden hinnoista en ole täysin tietoinen. Tiedän vain suurin piirtein mitä ne luontaistuotekaupoissa ja marketeissa maksavat. Toki soijaproteiinia saa about 10€ kilohintaan. Sen tuotantokustannukset lienevät lähempänä 10c per kilo. Ja edelleen väitän saman pätevän hera-, maito- ym. proteiineihin.

Lääkkeissä maksetaan pääosin nimen omaan tyhjästä. Mainstream-lääkkeillä tuotekehityskustannuksia ei ole. Aspiriiniä on myyty jo vuosikymmeniä. Sama pätee buranohin ym. Ne kustannukset on kuoletettu jo aikaa sitten. Totta kai uusien lääkkeiden tutkimus on kallista. Mutta niin ovat ne uudet pilleritkin. Kallein kuuri mitä minä olen syönyt, oli parin kuukauden roa-kuuri. Yksi pilleri oli reilut 10mk. Kolme pilleriä päivässä. Kuukauden paketti = 900mk. Vakavampien sairauksien lääkitys on huomattavasti kalliimpaa. Mutta reseptilääkeasiakas ei voi tinkiä.

Jotta nyt ei mene täsin aiheen ulkopuolelle, niin kertokaas nyt mistä saisi sen halvimman toimivan prodepatukan, ja mihin hintaan? Minä nimittäin pidän suklaasta, ja suklaa minusta ;) Joten jos makeannälän voi hoitaa terveellisemmin, niin toki olen valmis kokeilemaan....

Dopey sanoi:

Mikäs xylitol-purkasta tekee sopimattoman ketoosidieetin kanssa?

Itse olen tässä ensimmäistä viikkoa jonkinlaisella low-carbilla. Kauppareissut ovat kyllä melko ikäviä, siellä sitä huomaa kaikki kivat hiilihydraattipitoiset tuotteet. Makeannälkään keksin ratkaisuksi Pepsi Maxin. Ei ole sokeria, mutta makeutta kyllä löytyy. Sitä ottaa hörpyn, niin saapahan hieman makeannälkää tyydytettyä.

Testorage sanoi:
Mitäs turhaa (sokeroimattomassa) jogurtissa on? Vaikka maitoon verrattuna? Voitko valistaa?

Tähän minäkin haluaisin vastauksen. Toki ne ei sovi low-carbille tai ketolle, mutta muuten ne käy välipalasta ihan hyvin. Sekoittaa vaikkapa sitä rahkaa ja sokeritonta jogurttia keskenään. Ei tartte edes maustaa mitenkään ja ravintoarvotkin varmasti kohillaan ainakin plussakaudelle jos 1:1 suhteessa sekoittelee.

Täysin samaa mieltä Lafferin kanssa.Jauhot on edelleen suhteettoman kalliita,patukoista puhumattakaan. Uutinen mulle on se että Prismasta saa
jauhoja...kilpailu kiristyy.

Patukoista: teen itse usein. Viimekertainen satsi piti sisällään kuntokauraa, pure whey suklaaprotskua, maapahkinävoita (kurre, ei siis sisällä muuta kuin maapähkinää = proteiinia ja hyvää rasvaa) ja hieman vaahterasiirappia (vai mitä se on mitä ämerikkäläiset paiskoo pannareille, sattui olemaan loppujämä kaapissa). Peittoaa maussa (mun makuun) kaupan karkkipatukat 100-0, maku lähellä snikkerssiä.

"Vanukkaista": enpä osaa parempaa kaivata kun ottaa esim. 50-100g mustikoita ja purkin rahkaa ja laittaa sekaisin. Halutessaan vaikka tl sokeria vielä. Terveellistä, hyvää ja jos ei lotraa vettä sekaan kuin aavistuksen niin mukavan kuivan makuista. En tosin jaksa pelleillä millään paskarahkoilla vaan otan aina Valion. Makunsa kullakin.

masai1967 sanoi:
Uutinen mulle on se että Prismasta saa
jauhoja...kilpailu kiristyy.

Juu, ainakin täällä Salossa niitä on. Ihmettelin itsekin niitä kun ne valikoimaan ilmestyivät. Sillä niitä on iso kasa Fastin eri pussukoita. On maidot, herat, maltot, kreatiinit ja vitamiinit ym. Viimeksi ostin jonkun night time proteiinin ja taisin saada kaupan päälle Fastin sheikkerin. Tämä siis viikko sen jälkeen kun olin itse ostanut samaisen sheikkerin ;)

Samasta Prismasta ostin myös voimanostovyöni. Nyt harkinnassa on rannesiteet. Forssassa tosin yksi urheilukappa myy 60cm remmejä, pidempihän on aina parempia eikös jeh ;) Ihme muuten etteivät urheiluliikkeet myy noita mömmöjä eivätkä voimailuvälineitä. Tuntuvat keskittyvän enemmän collegepaitoihin yms.

kodari76 sanoi:
Tuolla ruoan muilla ominaisuuksilla tarkoitin sitä, että yleensä ihmiset eivät ruokaa ostaessaan mieti sen ravitsemuksellista koostumusta. Enemmän kiinnostaa se maku.

:offtopic: Ja sen kyllä katukuvasta huomaa... :rolleyes:

En muuten osta minäkään pahaa ruokaa, miksi niin tekisin? Tyhmäähän sellainen olisi. Mutta SILTI mietin myös ravintosisältöä ostaessani, tarkkaankin. Eli en kyllä osta myöskään mitään täyshöttöä (siis ravitsemuksellisessa mielessä), vaikka olisi kuinka hyvää - ainakaan kovin usein ;)

Jep, aika äkkiä oppii syömään herkullisesti ja terveellisesti. Ainakin jos vähääkään osaa kokata. On oikeastaan hauska ajatella, miten sitä on oppinut oikein odottamaan :kuola: herkullisena jotain ateriaa, joka on kuitenkin niin pirun terveellinen.

masai1967 sanoi:
Täysin samaa mieltä Lafferin kanssa.Jauhot on edelleen suhteettoman kalliita,patukoista puhumattakaan.

Siis häh, tarkoitatko että olet samaa mieltä kodarin kanssa, sillä enhän minä ole väittänyt että (kaikki) jauhot/patukat olisivat suhteettoman kalliita. Ja äsken kun puhuin reilun 10€ proteiinista tarkoitin kyllä ihan heraa en soijascheissea.

J@rno sanoi:
Onhan niitä Prismoissa ollu jo AINAKIN muutamia vuosia myynnissä. ;)

Ja itse kun ostin ensimmäisen prodepussin joskus 10 vuotta sitten niin silloinkin oli marketissa myynnissä (olikohan citymarket)

Laffer sanoi:
Ja itse kun ostin ensimmäisen prodepussin joskus 10 vuotta sitten niin silloinkin oli marketissa myynnissä (olikohan citymarket)

Olisikohan tuo itse kauppiaan vaikutusvallan alaisena? Eli ko. CM:ssä oli joku kaamea kaappi pomona :D

No hyvä että normaalit kaupat noita myyvät. Viimeksi kun ostin luontaistuotekaupasta pussukan, niin sain kuunnella 30min käyttöohjesaarnan myyjältä (semmoinen 50v täti). Sieltä tuli kaikki kokemukset serkun kummin kaimasta ja siitä miten bodaajista tulee hulluja eikä näistä mömmöistä koskaan tiedä jne. jne. Ja sitten kertoi jostain tyttären poikaystävästä jolla oli hirveät hauikset. Mitäpä siihen enää olisi sanonut, jos edes suunvuoroa olisi saanut.

Nuo on kyllä mainioita nuo Lidlin jukurttitekeleet. Ei tule paljoa valioita mieli kun on kerran pikkusormensa menettänyt saksan herkuille

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom