Vankila - hotelli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
JAa-a.. mielenkiintoinen aihe... kai se on riippuvuutta elämäntyyliin, ihan kun jotkut on riippuvaisia viinasta, joku huumeista, joku runkkaamisesta ja joku simpsoneista.

Mutta kyllä niistä pääsee. Riippuvuus vaan pitää saada johonkin ehkä enemmän positiiviseen. Kyllä sitä kiksejä voi saada muustakin. Mitä jos tienaat paljon rahaa rehellisestä työstä (mikä on mahdollista), alat harrastaa vaikka vaparia ja mätätte siellä toisianne turpaan niin ei tartte sitten tuolla kadulla sekoilla? Positiivisiin asioihin vaan projisoi noita juttuja niin kyllä sieltä pitäis kiksit tulla, ehkä siihen menee hetki, mutta kyllä se sieltä tulee. Moni muukin on onnistunut siinä. Luovuttajat tosin sanoo heti ettei onnistu omalla kohdalla eikä ne jatka yrittämistä.

En tiedä mistä olet pahoinpitelysyyteet saanut, mutta noin yleisesti ottaen sellaiset random-riidanhaastajat on perseestä, ja sellaiset jotka tulee uhkailemaan ja käyvät päällekin ilman sen kummempaa syytä. Semmosille pitäis perustaa joku oma saari missä ne voi mesota ja jättää muut rauhaan.

mun mielestä suomen pitäis vuokrata vankilapalvelut venäjältä se voisi jopa jossain määrin ennaltaehkäistä rikoksien uusimista kun olisi oikea pelote lusimisesta.toinen vaihto ehto olisi joku kunnon pakkotyö tyyppinen rangaistus tyyliin teiden rakentaminen tai soiden raivaus.

Veikkaan ettei se vankila niin herkkua ole suomessakaan. Nättien poikien ei ole kiva olla ison mörököllin morsiamena... :D

Näin offtopiccina on mielenkiintoista havaita, että kaikki mahdolliset ihmisluonteen huonot puolet niputetaan aina täällä perisuomalaisiksi.

Näin offtopiccina on mielenkiintoista havaita, että kaikki mahdolliset ihmisluonteen huonot puolet niputetaan aina täällä perisuomalaisiksi.

Se on helppoo kun on kasvanut omakotitaloalueella missä yks ostaa mersun pihalle puunattavaksi viikonloppuisin ja kohta on useimmilla pihalla vähintään yhtä uusi peltilehmä koristeena. :rock:

Rikolliset on perseestä...

Sen verta sanon ettei 15k € ole mikään kovin suuri summa pitkällä tähtäimellä, käytetyn henkilöauton verran, monilla on opintolainaakin enemmän.

Vettä ja leipää ja kylmä koppi sanon minä. Ei siinä mitään pään silittelyjä tarvita, jos sinne ittensä hankkii. Ja piste!

mun mielestä suomen pitäis vuokrata vankilapalvelut venäjältä se voisi jopa jossain määrin ennaltaehkäistä rikoksien uusimista kun olisi oikea pelote lusimisesta.toinen vaihto ehto olisi joku kunnon pakkotyö tyyppinen rangaistus tyyliin teiden rakentaminen tai soiden raivaus.

Tottakai toi olisi osittain ihan hyvä idea (olen monesti miettinyt ihan samaa, ts. en ymmärrä miksi vangeilla on niin mukavat olot), mutta ei välttämättä vähentäisi prosentillisesti rikollisuutta (ja toisi samalla uusia ongelmia), koska nämä rikolliset ottaisivat samat riskit teoissaan ja jos jäisivät kiinni ja joutuisivat "ryssävankilaan", tekisivät siellä hyvinkin itsemurhan. Ja noissa itäblokin huonojen olojen linnoissa taitaa muutenkin kuolla porukkaa melkoisesti. Valitettavasti rikollinenkin on ihminen ja Suomessa on tajuttu tämä siten, että ihminen ei asu sikalassa. Menee ilmeisesti sitten aina filosofiseen (ja myös uskonnolliseen) pohdintaan, jonka mukaan rikollinen ei ole yhtä hyvä ihminen kuin rehellinen kansalainen, vaan yhtä huono ihminen.

En kuitenkaan kannata sitä mitä edellä kirjoitin, koska pikkurikollisia lellitään Suomessa ihan liikaa. Miksi liian usein jostain hyvin vakavastakin selviää ensikertalaisena käytännössä ripityksellä ja nuhteluilla?

Noh mutta siis hyvä niin, silllä Huhtis lähtee tod.näk istumaan 1-4kk for the 1st time, siis Suomessa.

No onneks tää Suomi on niin hyvä maa , ettei täällä tarvitse noin lyhyitä tuomioita edes "istua" ensikertalaisena. Ja jos et yhdyskuntapalvelua halua suorittaa , niin avovankilaan vaan. Sieltä sä voit käydä vaikka töissä, sinä aikana kun olet "istumassa". Siis melkeen sama kuin olisit jossain SAK:n koulutuskeskuksessa lusimassa, jotain työkkärin kurssia. No mut ei muuta kun onnea kokemukselle ja uusille ystäville. :)

En mä ainakaan sais tollasesta elämästä mitään nautintoa.
Itsekästähän se on tehdä väärin muiden kustannuksella sillä verukkeella et oma elämä olis jännittävämpää.

Kaikki ihmiset etsii tyydytystä elämäänsä, sitä et on onnellinen ja hyvä olla, sitten sitä kokeillaan kaikenlaista mistä se täyttymys löytyisi.

Etsi totuutta, sitä mistä ihminen saisi rauhan itselleen ja täyttymyksen elämälleen niin ettei tartteis juosta suuntaan ja toiseen.

väärin se on että työssäkäyvät ihmiset joutuvat maksamaan joidenkin yhteiskuntaan sopeutumattomien syömiset, opiskelut,reenailut yms,kyllä niitten pitäisi se leipänsä ansaita itse eikä olla muiden syöttiläinä siellä.

joutuvathan opiskelijatkin ottamaan opintolainaa ja maksamaan sen joskus takaisin ja ei sitä ruokaa munkaan eteen kukaan kanna ilmaiseksi,asumisesta puhumattakaan.

rangaistukset pitäisi laittaa sellasiksi että niissä todella tuntee tehneensä rikoksen ja maksamaan myöskin siitä.

väärin se on että työssäkäyvät ihmiset joutuvat maksamaan joidenkin yhteiskuntaan sopeutumattomien syömiset, opiskelut,reenailut yms,kyllä niitten pitäisi se leipänsä ansaita itse eikä olla muiden syöttiläinä siellä.

joutuvathan opiskelijatkin ottamaan opintolainaa ja maksamaan sen joskus takaisin ja ei sitä ruokaa munkaan eteen kukaan kanna ilmaiseksi,asumisesta puhumattakaan.

rangaistukset pitäisi laittaa sellasiksi että niissä todella tuntee tehneensä rikoksen ja maksamaan myöskin siitä.

Maksat heille myös 7e/h työnteosta ;)

Mä en ainakaan halua elää tuollaisessa valtiossa. Voi olla pitemmän päälle aika turvatonta meininkiä, jos edes pakollisia tarpeita ei yhteiskunta pysty kustantamaan.

Sanokaa vaan kukkahatuksi, mutta mun mielestä yhteiskunnan on tarjottava perusturva jokaiselle kansalaiselle. Ei niillä sossun eikä työkkärin rahoilla juhlimaan pääse. Jos ihmiseltä otetaan tällainen perusturva pois niin miten meinaat, että käy rikollisuuden? Tuskin ainakaan vähenee.

Sitten kun kovennetaan rangaistuksia niin rikokset raaistuu ja vankilassa istuu enemmän väkeä. Ei se vankilassa istuttaminenkaan ilmaista ole.

nonono, eipäs valehdella. tuohon pääsee työsiirtolassa. siellä myös ihan oikeasti tehdään niitä töitä.

ei normivanki kivitalossa saa kuin reilun satasen tai pari, siis kuukaudessa. riippuu talosta ja työtehtävästä.

EDIT: niin ja ainakin suomenlinnassa joutuu maksamaan asumisen, sekä sen kuvottavan ruokalasapuskan, vaikka ei siellä söisikään. Se on siitä palkasta n 1,5€/h ja sitten tietenkin verot lähtee siitä pois.

nonono, eipäs valehdella. tuohon pääsee työsiirtolassa. siellä myös ihan oikeasti tehdään niitä töitä.

ei normivanki kivitalossa saa kuin reilun satasen tai pari, siis kuukaudessa. riippuu talosta ja työtehtävästä.

EDIT: niin ja ainakin suomenlinnassa joutuu maksamaan asumisen, sekä sen kuvottavan ruokalasapuskan, vaikka ei siellä söisikään. Se on siitä palkasta n 1,5€/h ja sitten tietenkin verot lähtee siitä pois.

Onpa kurjaa :hyper: :hyper:

Mun mielipide on se, hyvä että joku kunnostaa suomenlinnaa melkein ilmaiseks. Se on hieno paikka, hyvä että pysyy kunnossa. Siellähän tehdään museovirastolle ja h:kin kaupungille lähes ilmaiseks töitä! Vitun paljon fiksumpaa olis tietenkin se että kaupunki laittais satoja kertoja enemmän fyrkkaa kiinni kun siellä olis rak. firmoja ja muita. Suomenlinnahan on suojelu kohde eli sitä kunnostettais joka tapauksessa.
Sitten vielä, olen aivan varma että jotain prosentteja vangeista palaa normaaliin työelämään sen jälkeen kun ovat päässet pois suomenlinnasta. Oppivat ammatin ja huomaavat että eihän tää duunin tekeminen niin paskaa olekkan! Nyt kun tuli kokeiltua ensimmäistä kertaa elämässä!
Loppuu se vitun autojen pölliminen ja muu kun huomaa että jotain rahaa voi näinkin ansaita!

Mitäs vitun paskaa tämä on??

total13 on ihan oikeassa.

Vuonna 96 ja 97 vanki sain Sörkassa ja Oulun läänillä 6 markkaa tunti jos oli pätevä työntekijä eli tuomoset 1 euron tunti.

8 tuntia x = 8 euroa/päivä tekee ,hitto, 160e kuukausipalkka.

aika kaukana sinun tuntipalkoista linnassa.

Työsiirtolassa mitä en vankilana edes pidä saa ehkä tsäkällä tuon 7e. tunti,mutta siellä maksetaan verot ja muut tsydeemit palkasta sekä ruuasta talolle.suurin osa maksaa myös korvauksia/elatusmaksuja joka ulosmitataan tuosta 7e. tuntipalkasta.

Ja jos jollakin on jotain väitettävää tähän niin puhuu paskaa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom