Vankila - hotelli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
EDIT: niin ja ainakin suomenlinnassa joutuu maksamaan asumisen, sekä sen kuvottavan ruokalasapuskan, vaikka ei siellä söisikään. Se on siitä palkasta n 1,5€/h ja sitten tietenkin verot lähtee siitä pois.

Ei helvetti, eli tosta jää noin 4€/h säästöön. 160h*4€*12kk tekee jo paljon rahaa, mitenkäs tuonne sais vuoden tai parin määräaikaisen sopimuksen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei helvetti, eli tosta jää noin 4€/h säästöön. 160h*4€*12kk tekee jo paljon rahaa, mitenkäs tuonne sais vuoden tai parin määräaikaisen sopimuksen.
Poltatko tupakkia,juotko kahvia,käytätkä protskuja,saippuaa,vaatteita, syötkö enää kello 17.00 jälkeen,nämä ostetaan loppurahoilla.

Ryöstä pankki tai tapa joku...laita kortti sitten tulemaan kun fyrkaa on niin että reppu repeää...

ja WIDOWmikäli: Kyllä nuo kaverit jotka lehdistä ja televisioista on naamatuttuja tekevät siellä työtä ihan kuin muutkin,hyvin pieni osa venkuloista jää loisimaan 7.5 neliön koppiin 23H/vrk,ihan että näkee muita ja jonkunlainen mielenterveys säilyy,linnassa lattioita luutuaa Uotikin,vaikka "hukassa" on 40 miljoonaa muiden rahoja,vankilassa kaikki on yhtä kusessa,ulos et pääse,sopeudu,tee jotain tai hajoat.

Poltatko tupakkia,juotko kahvia,käytätkä protskuja,saippuaa,vaatteita, syötkö enää kello 17.00 jälkeen,nämä ostetaan loppurahoilla.

Ryöstä pankki tai tapa joku...laita kortti sitten tulemaan kun fyrkaa on niin että reppu repeää...

ja WIDOWmikäli: Kyllä nuo kaverit jotka lehdistä ja televisioista on naamatuttuja tekevät siellä työtä ihan kuin muutkin,hyvin pieni osa venkuloista jää loisimaan 7.5 neliön koppiin 23H/vrk,ihan että näkee muita ja jonkunlainen mielenterveys säilyy,linnassa lattioita luutuaa Uotikin,vaikka "hukassa" on 40 miljoonaa muiden rahoja,vankilassa kaikki on yhtä kusessa,ulos et pääse,sopeudu,tee jotain tai hajoat.

No, oon vaan niin vitun surkeassa (kokopäivä) duunissa nykyään, ettei jää lähellekään 640 euroa kuussa käteen edes asumiskulujen jälkeen. Tuollahan saa jo lisäksi edes jonkunlaisen aterian. No, toisaalta oon sen verran vapauden haluinen, etten edes ikinä voisi kuvitella tekeväni rikosta päästäkseni lusimaan, niitäkin muuten löytyy.

Sitä vielä ei moni tajua, että ei sieltä ilmaiseksi kotiin soitella, ostat normaalihintaisia puhelinkortteja ja soitat niillä. 10€ kortti menee vilauksessa, (koittakaa joskus), jos kännykkään soitat. Ei paljoa mahdolliselle/kohta entiselle tyttöystävälle luritella.

Jos haluatkin kirjoittaa kirjeen, niin sitten ostat kortit, paperit, kuoret, postimerkit.

Ei suomen vankilassa mitkään äärimmäiset olosuhteet noin yleisella tasolla ole, mutta harva siellä ihan huvikseen viihtyy.

:piis:

No, toisaalta oon sen verran vapauden haluinen, etten edes ikinä voisi kuvitella tekeväni rikosta päästäkseni lusimaan, niitäkin muuten löytyy.

eipä niitä spurguja kannata tähän sotkea. oikein krooniselle kodittomalle densolle linna kieltämättä on varmaan parannus oloihin.

ja edelleen, todella harva vanki kuitenkaan on työsiirtoloissa, suurin osa pärjäilee sillä reippa huntilla.

En oo kyllä kuullut, että kukaan vankiloissa ois päässyt rikastumaan (ellei nyt ihan hillittömiä sivubisneksiä pyörittele). Normipalkka ei vankilassa tosiaan tuu lähellekään tuota edellämainittua 7€/h. Esim. ammattilaiset puusepät saattaa tienata hiukan enemmän jos paiskivat kovasti työtä, mutta silläkään palkalla ei kovin pitkälle päästä.

Ei siis MITÄÄN syytä kateuteen sillä saralla. :)

Ei Suomen vankilaolot muutenkaan niin miellyttävät ole, että sinne "lepäilemään" kannattais lähtee.

suurin osa maksaa myös korvauksia/elatusmaksuja joka ulosmitataan tuosta 7e. tuntipalkasta.

totta helvetissä maksaa?
vaikka vankilassa on niin kyllä ne korvaukset mitä o MOKANNUT joutuu maksaa ja se on aivan omaa syytä.

ja tuo 160e kk palkka on kyllä aika hiton pieni.

Ei suomen vankilassa mitkään äärimmäiset olosuhteet noin yleisella tasolla ole, mutta harva siellä ihan huvikseen viihtyy.

:piis:

eihän sitä ole tarkotettukkaan viihtymiseen...
Mutta kyllä suomessa vankilaolot ovat luultavasti hiton hyvällä mallilla (mutu)

tuo 160e kk palkka

Ei missään suljetusssa vankilassa vanki tienaa 160 eur/kk. Ellei sitten makseta jotain aivan älytöntä urakkaa.
Kaameaa mutuilua taas suurin osa kirjoituksista. Kuinka moni kirjoittajista on edes ikinä käynyt vankilassa, vaikka edes opastetulla tutustumiskäynnillä? Silti tiedetään linnakkeiden asioista niin perhanasti.
Rikosseuraamusvirastolla ja vankeinhoitolaitoksella on hyvät ja informatiiviset nettisivut, aloittakaa vaikka niistä.

nonono, eipäs valehdella. tuohon pääsee työsiirtolassa. siellä myös ihan oikeasti tehdään niitä töitä.

ei normivanki kivitalossa saa kuin reilun satasen tai pari, siis kuukaudessa. riippuu talosta ja työtehtävästä.

EDIT: niin ja ainakin suomenlinnassa joutuu maksamaan asumisen, sekä sen kuvottavan ruokalasapuskan, vaikka ei siellä söisikään. Se on siitä palkasta n 1,5€/h ja sitten tietenkin verot lähtee siitä pois.

Mitäs vitun paskaa tämä on??

total13 on ihan oikeassa.

Vuonna 96 ja 97 vanki sain Sörkassa ja Oulun läänillä 6 markkaa tunti jos oli pätevä työntekijä eli tuomoset 1 euron tunti.

8 tuntia x = 8 euroa/päivä tekee ,hitto, 160e kuukausipalkka.

aika kaukana sinun tuntipalkoista linnassa.

Työsiirtolassa mitä en vankilana edes pidä saa ehkä tsäkällä tuon 7e. tunti,mutta siellä maksetaan verot ja muut tsydeemit palkasta sekä ruuasta talolle.suurin osa maksaa myös korvauksia/elatusmaksuja joka ulosmitataan tuosta 7e. tuntipalkasta.

Ja jos jollakin on jotain väitettävää tähän niin puhuu paskaa!

Luin joskus lehdestä siitä 7e:n tuntipalkasta. Työsiirtolasta taisi siinä sitten olla kyse.

Sen sijaan on hieman kyseenalaista, että ei-rikollinen työtä tekevä ihminen voi saada alimmillaan Suomessa 5-6e/h (olen jopa nähnyt 4,7e:n tuntipalkkaa tarjonneen työpaikkailmoituksen mol.fi:ssä). Siitä maksetaan koko eläminen, joka on enemmän kuin aiemmin mainittu 1,5e tuntipalkasta pois.

Mikäli ajatellaan, ettei työsiirtola ole vankila, eikö olekin hauska ajatus, että rikoksesta tuomittu ei joudu edes vankilaan.. (Kyllä mä tiedän, ettei sinne mitkään raiskaajamurhaajat pääse.)

Mikäli ajatellaan, ettei työsiirtola ole vankila, eikö olekin hauska ajatus, että rikoksesta tuomittu ei joudu edes vankilaan.. (Kyllä mä tiedän, ettei sinne mitkään raiskaajamurhaajat pääse.)

Työsiirtola ON vankila. Siellä vaan valvonnan taso ei ole yhtä tiukka kuin suljetussa vankilassa. Tietyllä tavalla avolaitoksissa ja siirtoloissa on tiukempi kuri ja järjestys kuin suljetuissa vankiloissa.
Ai ja jai kun tuo mutuilu tunkee vielä vaan pintaan.. Miksei muka murhasta tuomittu voisi päästä työsiirtolaan?

Työsiirtola ON vankila. Siellä vaan valvonnan taso ei ole yhtä tiukka kuin suljetussa vankilassa. Tietyllä tavalla avolaitoksissa ja siirtoloissa on tiukempi kuri ja järjestys kuin suljetuissa vankiloissa.
Ai ja jai kun tuo mutuilu tunkee vielä vaan pintaan.. Miksei muka murhasta tuomittu voisi päästä työsiirtolaan?

Kyllä mä nyt tiedän, että se on vankila. Viittasin vaan tuohon yhteen kommenttiin, ettei henkilön mielestä työsiirtola ole vankila (vaikka hän tietää myös, että virallisesti on).

Usein murhasta tuomitut saa sen verran kovia tuomioita, ettei niillä tuomioilla ainakaan suoraan mennä työsiirtolaan. En sitten tiedä kuinka moni saa murhasta muuta kuin elinkautisen.

Ei missään suljetusssa vankilassa vanki tienaa 160 eur/kk. Ellei sitten makseta jotain aivan älytöntä urakkaa.
Kaameaa mutuilua taas suurin osa kirjoituksista. Kuinka moni kirjoittajista on edes ikinä käynyt vankilassa, vaikka edes opastetulla tutustumiskäynnillä? Silti tiedetään linnakkeiden asioista niin perhanasti.
Rikosseuraamusvirastolla ja vankeinhoitolaitoksella on hyvät ja informatiiviset nettisivut, aloittakaa vaikka niistä.

NAAPURINMIES:

Itse tienasin vuosina 96-97 1200 km/kk eli noin 200e./kk Sörkassa sekä OLV:ssa,putsarina hinkkasin kongeja ja pesin seiniä/ikkunoita urakalla.

Risen sivut ovat SUUNTAA antavia,loppujen lopuksi palkan määrää valvova työjohtaja kivitalon sisällä,nuo ovat OHJEELLISET jos tiedätte mitä se tarkoittaa?pätevä juippi kyllä saa tuon 160/kk helposti lusiessa kun ylitöitä tekee sekä puusepät saavata myydyistä töistään prosenttinsa.

Ja sinä olet kaiken lukenut netistä ja olet kaikesta perillä???

Ei pitäis edelläänkään lähteä mopolla moottoritielle...

Työsiirtolaan pääsee yleensä kun on ollut ½ tuomiota suljetussa talossa tai sitten katsotaan niin onnettomaksi tunariksi että parempi siirtää lähes suoraan sinne,mutta joka jätkä/akka menee kivitalon läpi jossa vanki arvioidaan ja sitä paitsi ssiirtoloihin/avoihin pitää ANOA,ei niihin vaan päätetä mennä!
eli murhamies ei ihan ens vuonna siellä ole....
Ja toisekseen: sanoin EN PIDÄ työsiirtolaa vankilana,osaatteko pallokalat lukea:MINÄ en pidä niitä,kuin hupimestoina jossa käydään nukkumasssa,iltaisin ollaan uimassa tai leffassa,joskus ravintolassa syömässä!

paljonko naapurinmies on lusinut ja missä talossa/taloissa,olitko velttoperse jos et 160 saanut tienattua???

NAAPURINMIES:

Itse tienasin vuosina 96-97 1200 km/kk eli noin 200e./kk Sörkassa sekä OLV:ssa,putsarina hinkkasin kongeja ja pesin seiniä/ikkunoita urakalla...
Ja sinä olet kaiken lukenut netistä ja olet kaikesta perillä???

...Ei pitäis edelläänkään lähteä mopolla moottoritielle...

...paljonko naapurinmies on lusinut ja missä talossa/taloissa,olitko velttoperse jos et 160 saanut tienattua???

Anteeksi nyt kamalasti jos loukkasin herra venkulan tunteita.
Olkoon sitten noin, en viitsi kinata vankeinhoidosta sellaisen kanssa joka siitä näköjään enemmän tietää. Sanotaan nyt vaikka niin että oman tietämykseni rangaistusseuraamusjärjestelmistä, vankilaoloista ja yleensäkin vankiloista Suomessa ja muissa maissa olen saanut jotenkin muuten kuin kongia vahaamalla. Olen varmasti ollut eri vankiloissa enemmän kuin sinä.
Jatketaan molemmat onnellisina valitsemillamme teillä :)

Kyllähän tuon 160€ saa ihan hyvin täyteen, jos viitsii vaan käydä hommissa.

Mä oon ollut vankilassa töissä (ihan vapaaehtoisesti, en putsarina ;) ). Oli muuten oikeesti yllättävän mukava työilmapiiri.

eiköhän nuo raiskaaja-murhaajat ole ihan suosiolla rundissa...
(juurikin tuon raiskaaja "arvonimen" takia).

eiköhän se mene näin että se palkka riippuu siitä mitä siellä vankilassa tekee..

ja vittu siellä kenenkään jumalauta tarvii mitään tiliä tehäkkää. se riittää että saa koppiisa tupakit ja kahvit ostettua..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom