No anna tulla jotain konktreettista ehdotusta nyt sitten. Muutakin kuin että ahneille kusipäille isot verot. Kun fakta nyt on se, että jos sitä veroa kovasti nostetaan, nostaa nää ahneet kusipäät kytkintä Suomesta ja sitten ei tule enää niitäkää veroja mitä on tullut tähän asti.
Ja jos nämä ahneet kusipäät ei näyttele kasvollista omistajaa ja tavallista tallaajaa ei osakesäästäminen kiinnosta, niin yhtiömme omistaa eläkeyhtiöt ja ulkomaiset rahastot ja ulkomaiset suursijoittajakusipäät. Onko tämä sitten jotenkin hyvä juttu? Onko hyvä että esim. Nokialla ei ole kasvollista omistajakusipäätä joka viimekädessä määräisi mitä tehdään. Nyt nämä päätökset tekee PALKKA johtajat. Tosin ne kyllä maksaa 50% veroja, eli enemmän vuodessa mitä sinä ja minä tullaan maksamaan ikinä. Paljonko näiltä kusipäiltä pitäisi periä veroja että se olis riittävästi? Vai pitäisikö Nokian johtajan olla joku ulkomaankusipää. Eipä tarttisi kateellisena katsoa sen tuloja kun ei niistä tietäisi ja verotkin valuisi ulkomaille.
Eli kun kerta on hyviä ideoita niin antaa tulla vaan, mielelläni niitä varmaan kuulee muutkin kuin minä.
No ensinnäkin, onko se nyt niin varmaa että verojen nostaminen karkoittaa suurituloiset Suomesta? Ei minusta. Ja vaikka muutama heppu häviäisikin jonnekin veroparatiisiin, todennäköisesti verotulot kokonaisudessaan kuitenkin lisääntyisivät.
Toiseksi, eiköhän ulkomaiset eläkeyhtiöt, rahastot ja suursijoittajat vaikuta jo tälläkin hetkellä aika paljon siihen, mitä suomalaisissa firmoissa tehdään. -Ja vaikka palkkajohtajilla olisikin periaatteessa vapaat kädet päätöstensä suhteen, joutuvat he käytännössä kuitenkin ottamaan päätöksissään huomioon sen, miten ne miellyttävät näitä koti- ja ulkomaankusipäitä. Henkilökohtaisesti mulle on aivan sama, johtaako esim. kumisaapasfirmaame suomalainen vai joku rättipää, mutta kyllä niitä tuloja saa jo verottaa ihan kunnolla. Eiköhän niihin hommiin aina joku raukka löydy, joka kestää sen että verojen jälkeen lompakkoon jää muutama miltsi joka vuosi.
Ei mulla mitään mullistavia ideoita ole. Mun mielestä vaan on itsestään selvää, että sellaisia ihmisiä pitää verottaa eniten, joilla sitä massiakin on eniten. Sä voit sanoa sitä kateudeksi, minä kutsun sitä oikeudenmukaisuudeksi.