Tarkoitatko elinkelvottomat ihmiset? Suurin osa ihmisistä tarvitsee apua selviytyäkseen ja anarkiassa heillä on mahdollisuus hankkia sitä apua tarjoamalla itse vastavuoroisesti arvokasta apua. Yhteistyö on ihmisen vahvuus. Mitä arvoa on ihmisellä joka ei pysty tarjoamaan mitään?
Eli heikot kuolevat ja sitä rataa, wau.:D, ompa ihmisarvoinen yhteiskunta. Maksamme verovaroilla sen, että heikoista pidetään huolta. Ohitat sen vain nyt toteamalla että "elinkelvoton" ihminen tarjoaa jotakin arvokasta apua toiselle apua saadakseen.
Anarkiassa olet täysin vapaa auttamaan tietenkin heitä kaikkia, jos oikeasti pidät sitä arvokkaana, muttet sinä pidä. Sinä vain puhut.
Mitä vittua nyt taas:D
Säkin todellakin pystyisit perustamaan mikrovaltion jonnekin skutsiin samanmielisten kanssa ja elää anarkistisesti, mutta sun tuet vois kyl loppua siihen, sinä vain puhut:lol2:
Siis mistä olet eri mieltä? Siitä, että oikeuslaitos maksaa vai siitä, että sen palveluja käyttävän ei pitäisi itse maksaa omia kustannuksiaan. Luontaiseen tapaasi et perustele kantaasi mitenkään. Tiedän kyllä miksi, koska olet sen tunnepohjaisesti ja kritiikittä omaksunut kulttuuristasi.
Olen joo nyt "tunnepohjaisesti ja kritiikittä" sitä mieltä että oikeusturvan tulee olla ihmisen perusoikeus. Sitä varten syytetyllä on mahdollisuus puolustukseen jne... vain siksi, että oikeus toteutuisi.
Sun mallissa fyrkat määrittää ihmisarvon. Elän paljon mieluummin tällaisessa yhteiskunnassa, missä tiedän että verovaroilla kustannettu ensihoito parsii jokaisen kokoon, jos jäädään auton alle. Ettei siinä vaiheessa kysellä että tää kaveri on tehnyt sopparin väärän lafkan kanssa, jätetään tien varteen.
Vapaaehtoisuus ei siis ole vapaaehtoisesuutta, koska sinä et näe sitä niin. Mihin perustuu se, että malli jossa ihminen itse maksaa käyttämästään palvelusta olisi kalliimpi kuin malli, jossa ihminen voi käyttää muiden maksamaa palvelua? Kaikki data on ristiriidassa tuon kanssa, mutta ethän sinä mitään perusteita tartte, koska sulla on oikeat sivistysvaltiomiehen mielipiteet. Luottamisen voimavarat? :D
Ei se ole minun oma mielipiteeni. Kelailepa kuinka paljon tarvitsee tehdä sopimuksia modernissa elämässä, jotta voi tyydyttää perustarpeet, kuten asunto, puhelin, internet, vesi, sähkö, pankki, työ jne... Okei tämä kaikki on vapaaehtoista, mutta miksi sitten olet itse vapaaehtoisesti suostunut siihen?
"luottamisen voimavarat":lol2:, tämä kertoo kyllä nyt sinun puutteellisesta ymmärryksestä. Toistat vain tuota mantraa, että vittuun oikeuslaitos, ja yksityiset tilalle, okei mutta se samalla romuttaisi kaikki sopimusoikeudelliset periaatteet, kuten esimerkiksi luottamuksensuojan, eli tämän sinun "luottamisen voimavarat":D.
Et ymmärrä alkuunkaan sitä, kuinka paljon kustannuksia vaatisi aina uuden sopimusosapuolen kanssa tehdä sopimus, joka kattaisi kaikki nämä periaatteiden jättämät aukot mahdollisessa sopimusriidassa yms. Ja laita vain "dataan" linkkiä!
Yritätkö poliitikoksi? Et sanonut tuossa yhtään mitään konkreettista. Kehut vain perusteetta omaa malliasi. Et ainuttakaan näistä oikeusperiaatteista saati sitten kertonut, että miten luovat turvan vilpittömälle (missä sadussa elät?) mielelle.
Ensimmäisen vuoden oikeustieteen opiskelijan ymmärtää vilpittömän mielen käsitteen, sinä et, kertoo ihan riittävästi sinun kapasiteetista selittää jotenkin uskottavasti tätä sun valtion loppu kamaa
Huomioi ne samalla tavalla kuin muutkin. Kaikki ovat samalla viivalla.
Juu, no tämä on epärehellisyyttä, sano vain suoraan että sinun mallissasi nämä ihmiset ovat "elinkelvottomia", kuten aiemmin sanoit.
Tässä ei ole mitään järkeä. Ei ole mahdollista elää anarkisesti jos valtio sen voimakeinoin estää. Orja on vapaa kunhan vain noudattaa isäntänsä käskyjä! Vankikin voi elää vapaasti jos vain huomio vankilan rajoitteet!
Maailmalta löytyy kyllä paikkoja, jossa voit olla" vapaa kahleista", missä valtio ei sinua "voimakeinoin estä", missä et ole orja. Ikävä kyllä olosi voisi käydä hyvin yksinäiseksi, koska ethän voi muita pakottaa elämään haluamallasi tavalla.
Huomaan liiankin selvästi miksi sinut ignorasin aikanaan. Puhdas idiootti. En tee tässä ketjussa enää samoja virheitä. Kun olen ignorannut, niin en kattele enää.
Oot niin mahtipontinen, idiootit ei tajuu, :lol2: