Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Rawson sanoi:
Kiitokset teille TLP ja Art2. Onko tämä http://www.olympus.fi/consumer/198_FL-50.htm nyt sellainen missä on tarvittavat läpät tms. Haluaisin ostaa kerralla kunnollisen. Kuinka paljon tällaisten salamien kantomatkat muuten on?

Kyllä sen saa pitkällekin heitettyä... joku Seppo Räty aika paljon pidemmälle kuin minä :D :hyper:

Ei vais... tuossa on se hajoitinläppä näemmä aivan yläreunassa näkyvissä.
Tuolla Olympuksen specseissä ei varsinaista tehoarvoa ole, noita automaattimuuttoja eri polttoväleille kyllä, mutta ei kai tuo paljon heitä noista muiden kameravalmistajien tehokkaimmista.

Sitten jos pirusti potkua haluaa, niin Metz valmistaa siihen erikseen salamat ja ne on ns. omalla akulla olevia kunnon 'tiiliskiviä'.

Varmasti riittävä ja OK on tuo FL-50

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hietsun kallioilta nappasin kuvan. Oli vielä aika rauhallista rannalla.

Liitteet

• hietsu1.jpg
    hietsu1.jpg
    155,9 KB · Katsottu: 318
Muutama kuva

Tässä olis muutama räpsy joiden histogrammeja innostuin sääteleen tämä threadin innoittamana. :david:

Liitteet

• hämis kytiksellä.jpg
    hämis kytiksellä.jpg
    63,1 KB · Katsottu: 183
  • hyppytorni Narvikin rannalla.jpg
    hyppytorni Narvikin rannalla.jpg
    57,1 KB · Katsottu: 223
  • auringonnousu tengeliöjoella.jpg
    auringonnousu tengeliöjoella.jpg
    35,1 KB · Katsottu: 208
Auttakaas joku..meinasin pari kuvaa laitella mutta olivat liian isoja, yli 1 mb..Miten noita saa pienennettyä niin että pystyy liittämään tänne? Oon ihan noviisi näiden kuvien kanssa. :nolo:

Valokuvaus on alkanut hiukkasen kiinnostaa uuden kameran myötä, ihan pokkari vain, mutta ymmärtääkseni hintalaatusuhteeltaan varsin hyvä peli, eli Fuji f10. Tähän asti ainakin olen ollut ihan tyytyväinen tuohon, juuri sopivan kokoinenkin omaan käteen. Kuvauskohteina ollut pääasiassa luonto, ei niinkään maisemakuvat vaan pienet yksityiskohdat, joista näköjään aloittelijakin saa hienoja kuvia tuurilla napatuksi..:)

Tai vaikka Ifranviewiin, jos sinulla ei ole Photoshop-softaa etkä tarvitse sitä. Vähän ylilyönti tuo softa on kuvien koon muuttamista varten...

rafael sanoi:
Tai vaikka Ifranviewiin, jos sinulla ei ole Photoshop-softaa etkä tarvitse sitä. Vähän ylilyönti tuo softa on kuvien koon muuttamista varten...
Eiköhän nykyaikana se photoshop tai vastaava ole kokolailla pakollinen digikuvauksessa. Sen hyödyt kuvankäsittelyssä ovat kiistattomia. Siis jos vähänkään tosissaan kuvaa.

Onhan se, mutta ei sitä kannata ostaa eikä edes piraattina ladata, jos meinaa vain muuttaa kuvien kokoa. Ja kun kysyttiin kuvien koon muuttamiseen neuvoa, olettaisin ettei kuvankäsittely nyt yleisesti ole niin tuttu tai sydäntä lähellä oleva aihe.

Toki jos tarkoitus on alkaa välittömästi tekemään isompiakin manipulaatioita ottamiinsa kuviin, niin hyvä softa siihenkin, mutta onnistuu se digillä kuvaaminen ilman ihmeempää manipulointiakin.

Johan sekin tosin on nähty, että kaveri latasi CS2 piraattiversiota saadakseen rajattua ja kierrettyä kuvaa. Voihan sen silläkin tehdä, mutta ei siinä mitään järkeä ole.

rafael sanoi:
Onhan se, mutta ei sitä kannata ostaa eikä edes piraattina ladata, jos meinaa vain muuttaa kuvien kokoa.
GIMP. Sillä tekee kai about samat mitä photoshopillakin. Vähän kankeakäyttöinen PS:ään tottuneelle, mutta eipä maksa mitään.

Kuvasin mun 3 Megasella halpis Canonilla makrokuvan jostain hyönteisestä raparperin varrella. Tykkään itse kuvan väreistä.

Liitteet

• otykka.jpg
    otykka.jpg
    76,1 KB · Katsottu: 415
Kuvasin mun 3 Megasella halpis Canonilla makrokuvan jostain hyönteisestä raparperin varrella. Tykkään itse kuvan väreistä.

Tosi hyvä kuva ja osoittaa sen että hyviä kuvia voi saada myös halvalla kameralla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom