Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Antoivat kenkää mulle kameralaukusta
Nohhoh, aika herkästi lähti. Tolla perusteella sen yhden modenkin olis pitänyt päästä jäähylle. :DTaitaa aika sisäänpäin kääntynyttä touhua olla...

Jotenka tuntuu, että haluan itsekin vähän kommentoida tuota Lazarus vs Mike väittelyä.. Mike aika kovin sanoin lyttäsi Lazaruksen kuvat. Heti perään tuli monta vastaavaa kommenttia samaa mieltä olevilta ihmisiltä.

Lazarus ei ole trollannut. Itse huomasin yhden trollityyppisen viestin. Kaikki muu on ollut ihan asiallisin sanoin esitettyä vastaanväittämistä. Ei ole vaan halunnut luovuttaa, kun ei ole saanut vastauksia kysymyksiinsä.

Lazaruksen kuva oli ihan kiva. Ei se mitään erityistä herättänyt, mutta voisi näyttää hyvältä seinällä. Sen sijaan seinälleni en laittaisi kuvaa, jossa tankki ajaa auton yli tai nainen makaa kuolleen ihmisen käden vieressä. Molemmat ovat toki todella vaikuttavia kuvia, mutta en niitä seinälläni haluaisi katsella.

Itseäni kaikessa taiteessa kiinnostaa enempi työt, jotka herättävät ajatuksia ja tunteita. Joissain töissä on oleellista kuulla se tarina työn taustalla. Jotkut työt on vaan kauniita. Eivät välttämättä ole niin hirveän mielenkiintoisia, mutta näyttävät hyvältä osana sisustusta.

Olisi mukava tosiaan, jos tänne voisi laittaa ihan kaikenlaisia töitä. Jos ei joku kuvasta tykkää, voi sanoa, että se ei miellytä, ettei sitä ymmärrä tai ettei tavoita kuvaa. Kuitenkin jokainen, joka tänne kuvan laittaa, pitää itse työtään tarpeeksi hyvänä, että sen uskaltaa esittää julkisesti.

On ihan yhtä asiatonta sanoa, että kuvan kohteena oleva henkilö on juntti tai sanoa työtä bingopaskaksi (vai mikä se termi olikaan).

Ei kaikesta tarvi pitää, ei tarvi ymmärtää, saa inhotakin. Se on vaan sitten eri asia, miten sen asian ilmaisee ääneen.

Mike sanoi:
Elä nyt jaksa. Mallin juntiksi haukkuminen ei ole kuvien arvostelua vaan puhdasta ilkeyttä. En ole haukkunut juurikaan koskaan kuvia. Sun kuvassa kritisoitiin vain sun omituista kommenttia siitä.

Noh, ehkä käsitin termin tekotaiteellinen paska hieman väärin. Katsoin sen nimenomaan liittyen tuohon valokuvaani, eikä omituiseen kommenttiini. Kuinka en nähnytkään tuota ennemmin. Eihän se tekotaiteelliseksi paskaksi sanominen tosiankaan ole kuvan arvostelua, vaan puhdasta ilkeyttä.

Mike sanoi:
Huomaa Lazarus, sä tarvitset nimeä, ennenkuin seinästä silmät kii otettu kuva on "hyvä".

Olin jo sanomassa jotain, kunnes huomasin sanan 'juurikaan' sanojen 'haukkunut' ja 'koskaan' välissä jolla saa pidettyä porsaanreijän auki.

Koitappa Mike käydä katsomassa minkälaista kommenttia olet saanut kuvillesi tuolla kameralaukussa. Kehujahan sinä olet siellä niittänyt, tuota viimeistä kuvaa lukuunottamatta. Ensimmäinen poikkiteloinen kommentti ja nenästäsi löytyy herneitä niin paljon, että Inkerille ei jää paljon harkinnan varaa mitä keittoa syödään ensi torstaina.

Olen huomannut hieman samanlaisia piirteitä muussakin ja mikäli en ihan väärin tulkinnut tuota aikaisempaa poustaustasi, niin olet huomannut tämän asian itsekkin. Eli et juuri kestä itseesi kohdistuvaa kritiikkiä, vaan otat kaiken kovasti itseesi. Ja ihmettelet jos muut reagoivat samoin.

ZweCCo sanoi:
Enkä ees tajua mikä sua ahdistaa siinä Lazarus jos jollain menee vähänkin puheet ristiin?

Siinä mielessä se on hieman hassun kurista, jos joku esittää jonkin jyrkän mielipiteen asiasta. Ja tämän jälkeen, kun keskustelun toinen osapuoli yrittää saada perustelun asialleen, niin onkin takki kääntynyt nurin päin selässä. Tuollainen toiminta voitaisiin helposti tulkita trollaamiseksi.

Mielestäni, mikäli esittää mielipiteensä (varsinkin jyrkän sellaisen) asiasta, olisi kiva jos sen osaisi myös perustella. Muutenkin kun, se nyt vain on mun mieleipide.

Nyt Lazarus unohtaa edelleen sen asian mitä olen koittanut sulle ratakiskosta vääntää viimeiset pari sivua. Kyllä mä suutun jos tuttuani nimitellään juntiksi vain sen takia, ettei ole muuta haukuttavaa kuvassa. Koita nyt ihmeessä ymmärtää jo tuo. Se ei ollut kuvaan kohdistuvaa kritiikkiä, vaan ihan pelkkää katkeraa vittuilua.

Ja montako kertaa mun pitää sanoa sulle, että tässä on kokoajan kritisoitu on hölmöä kommenttia omasta kuvastasi. Jos olisit postittanut pelkän kuvan, en minä olisi sanonut yhtään mitään, en ole moneen muuhunkaan mitään sanonut jos silmää ei ole miellyttänyt. Tuo sinertäväksi muokattu kuva on jopa ihan siisti tommoisena epämääräisenä revontulena. Mä kritisoin vain ja ainoastaan sitä asennettasi, että kuvasta koitetaan tehdä parempaa jälkeenpäin kuorruttamalla sitä sanoilla, jotka kuulostavat varsin hienolta, mutta eivät tarkoita loppupeleissä yhtään mitään.

28.07.2005 eli tämän kesän räpsy.

IMG_3299-01_e.jpg

Millähän hakusanalla löytyisi kuvia naisista liituraitapuvussa...

Olisi tarkoitus kuvata ystävää sellaisessa, tyyliin "glamour" mv kuvia. Helpottaisi vain suunnittelua kun näkisi vastaavia.

Jotain tyyliin vanhat gansterileffat

Heh, jos Mikeä ei kameralaukku.comissa kaivata, niin hautuumaalla ainakin (öyg, kuulostipa se pahalta :down: ). Uudella 50mm lasilla (EF 1.8 II) näpätty, piti vähän kropata, noin lähelle en päässyt vaikka kuinka koitin tammenterhoa tarjota..

Liitteet

• orava3.jpg
    orava3.jpg
    210,7 KB · Katsottu: 275
  • orava4.jpg
    orava4.jpg
    328,2 KB · Katsottu: 227
TheSami sanoi:
Millähän hakusanalla löytyisi kuvia naisista liituraitapuvussa...

Olisi tarkoitus kuvata ystävää sellaisessa, tyyliin "glamour" mv kuvia. Helpottaisi vain suunnittelua kun näkisi vastaavia.

Jotain tyyliin vanhat gansterileffat
Ei nyt ihan sinnepäin, mutta jotain kuitenkin. Mun suurin insipiksen lähde Teemupiin jälkeen.

http://www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&photo_id=2992352

gid, kyllä ne orkut tulee itse lähelle kun menet seisomaan vain jonnekin.

gid sanoi:
Heh, jos Mikeä ei kameralaukku.comissa kaivata, niin hautuumaalla ainakin (öyg, kuulostipa se pahalta :down: ). Uudella 50mm lasilla (EF 1.8 II) näpätty, piti vähän kropata, noin lähelle en päässyt vaikka kuinka koitin tammenterhoa tarjota..

Oravat ovat kivoja otuksia mutta hemmetin nopeita.. Itse yritin käsipelin metsästää kurree mutta eipä siitä tarkkaa otosta saanut. Vielä hitaalla filmillä ja pimeellä lasilla.:) Noh pitää pähkinää ottaa seuraavan kerran matkaan enemmän.

gid sanoi:
Hautuumaalle siis.

Liitteet

• names.jpg
    names.jpg
    80,3 KB · Katsottu: 331
En kuvauksesta oikein mitään ymmärrä mutta voiko joku näinkin yksinkertanen kuva olla hyvä? Mitä kaikkea tuossa nyt on pielessä ja mitä sitten taas hyvin? Mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon kuvaamisessa noin karkeesti sanoen. Tarviiko kuvauksen kohdekin sit olla joku erikoisempi vai voiko noinkin mitättömästä kohteesta saada hyvän kuvan? Kuva on otettu tuommosella ihan tavallisella halvalla digikameran räpsyllä joten laatu on varmaan melkosen suolesta.

EDIT: Kuvaamisesta yleensäkin puhuttaessa tuo olisi varmaan liian laaja kysymys joten keskitytään vaikka tuohon mun kuvaan pelkästään. Miten tuon kohteen olisi voinut kuvata paremmin eli mitä olisi pitänyt ottaa huomioon?

EDIT2: Mitä muuten muokkaamisella olisi saanut aikaan tuolle kuvalle? Olisi mukava nähdä jos joku guru vaikka vähän muokkais tuota niin saako tuosta paljonkin paremman. :)

Mike pisti kyllä hyvän linkin. Mv-kuvat naisista hyvällä maulla toteutettuna on valokuvauksen aatelia omaan makuuni. Pitäisi hommata salama(t) ja mallikin olisi varmaan tarpeen, mutta tässä yksi kuva kun pääsin kerran lähelle naista:

IMG_4534-01g_85k.jpg

Mike sanoi:
Antoivat kenkää mulle kameralaukusta :D

:lol2: Anteeksi... :D
Itse asiassa itse en edes ajatellut kirjautua kameralaukun käyttäjiin silloin kun se perustettiin...
Sinne kun pesiytyi muutamia epämukavia tyyppejä joiden juttuja en halunnut lukea toisaalla mutta kun olivat aktiivisimpia kirjoittajia luki niitäkin pakosta...
Nyt jokin aika sitten kuitenkin kirjauduin kun kuulin jotain mielenkiintoisia juttuja sieltä mutta en juurikaan käy siellä...
Aika yllättynyt olin kun näin täällä tuon kameralaukun linkin ja tiesinkin "aikapommin" käynistyneen... :D
Eräällä foorumilla joskus hermostutin tahattomasti jonkun tyypin ja koska profiilissani luki harrastuksissa puntit niin haukkui tyyppi minut hormoonipelleksi ja sanoi tuttavapiirissäänkin olevan näitä itseään piikittäviä aivottomia tyyppejä... :hyper:

Silloin tuo kyllä tuntui pahalta koska en ollut herraa suututtanut tahallani vaan koko homma oli väärinkäsitys...
Kyllä yleinen suhtautuminen voimailijoihin ja bodaajiin on että ovat aivottomia lihasmöykkyjä jotka vain ihailevat itseään peileistä...
Tää sai joskus vahvistuksen kun eräs herra laittoi näille tunnetuille foorumeille kuvan bodauskisoista samanlaista itkua kun kameralukussa Miken laittamasta kuvasta.... :(

Tais olla vielä Inkeri niissä kuvissa Sallan kanssa. Tipe ainakin postitti semmoisen kuvan jonnekin. Mukava mies se Tipe, olen tavannut kerran.

Ottivat muuten mun banaanin pois ennenkuin kerkesin kuorimaan. Nyt sitten postittelen sinne pelkkiä bodykuvia, katotaan josko tottuisivat niihin ja loppuis katkera vikinä. Se vita silti vituttaa mua edelleen enemmän ja enemmän. Ämmä varmaan harrastaa peiton alla pimeässä seksiä ettei näe miehensä makkaroita pitäen samalla silmiä kiinni haaveillen pyykkilautaisesta miehestä(alatyylin kirjoitusta mutta so what).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom