Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
No välillä ns. mallikuvausta. Onko noi nyt sitten ihan paskoja kuvina?

Se on hyvä jos on Elloskuvia, siihen pyrittiinkin.

Ei ollenkaan huonoja, mutta ton tumppi kuvan ois voinu jättää ottamatta ei rimmaa kyllä yhtään kaverin lookkin, vai haettinko siinä jotain bad boys meininkiä?Ei vain kessu sovi ton heebon huuleen yhtään!! Kuvaakko tolle jannulle jotain kansiota?

Mike sanoi:
starfish
by foureyes
photo.net
Hieano! Meni puhelimen taustakuvaksi. Taiteellinena arvo luultavasti 0. Paitti jos tossa on joku hieno stoori, että se on kytsiny koko yön mahallaan rantavedessä rapujen syöttinä odottamassa koska valo, meri, pilvet ja krapula on just sopivat kuvaa varten.

Meinaampa minäkin vuorostani vähän innostua kuvailemaan. Perheeseen saapui digikamera ja ajattelin sillä räpsiä jotain kivaa kunhan ehdin. Mutta kysymyksenä on enemmänkin photoshop. Millä muokkaatte kuvianne? Onko vaikee opetella?

Art2 sanoi:
Pari omaa kuvaakin alas ammutavaksi. Kommentoikaa siis.
http://img144.imageshack.us/my.php?image=img1310117xv.jpg
Hieno tilannekuva olis tuo, jos rajaus olisi jostain maalitolpalta pelaajiin asti.

Mike, onko sulla ollut viimeisissä mallikuvissa mukana luonnossa joku valo sivulta, vai onko jotain orjasalamameininkiä? Itse pidän juuri "elloskuvista" yleensäkkin enemmän kuin luontokuvista yms.

Canonilta muuten näemmä tullu 5D. Aika epeli vehjes, alkaa olla jo filmitasoinen värkki "kohtuuhintaan".

SniffDaddy sanoi:
Mikä on tuon röökin funktio noissa kuvissa?
Pitääkö sillä olla joku funktio? Ei nyt tehdä numeroa jostain vitun röökistä. Kunhan oli muutamassa kuvassa sekin.

5D on ärsyttävä välimallin veto Canonilta, nyt ei tiedä kumman ottaa, 1D Mk II vai 5D.

Mike sanoi:
No välillä ns. mallikuvausta. Onko noi nyt sitten ihan paskoja kuvina?

Omasta mielestäni salamavaloa pikkasen liikaa, kun liikutaan kuitenkin luonnossa. Iho kiiltää ja paikkapaikoin lähes palaa puhki. Samoin ensimmäisessä ja toisessa kuvassa vahvat varjot häiritsevät silmää. Kyllä noi silti Poserilta näyttää! :)

Mike sanoi:
Kun ei olla studiossa, niin valojen asettelu luonnossa ei mitään iisiä ole. Jos varoja ei ole, lähtee kuvasta syvyys pois.

Tottahan tuo.

Tuo ei ole lähellekään puhkipalanut mistään kohti.

Ekassa kuvassa vasen kyynärvarsi ainakin hiinä ja hiinä, kun overall rusketukseenkin vertaa. Dojoo, väkinäisiä kritiikinsiemeniä.

rantapantteri sanoi:
Meinaampa minäkin vuorostani vähän innostua kuvailemaan. Perheeseen saapui digikamera ja ajattelin sillä räpsiä jotain kivaa kunhan ehdin. Mutta kysymyksenä on enemmänkin photoshop. Millä muokkaatte kuvianne? Onko vaikee opetella?
Mä käytän GIMPiä josta löytyy samat perusjutut kuin fotaristakin. Aloita opiskelu vaikka tuolta Petterin sivuilta, Lessons -välilehdellä on noita kuvankäsittelytutoriaaleja. Luminous Landscapesin on myös hyviä tutoriaaleja, varsinkin tuo Understanding -sarja. Niin ja Cambridge in Colour

Wildemar sanoi:
Tottahan tuo.

Ekassa kuvassa vasen kyynärvarsi ainakin hiinä ja hiinä, kun overall rusketukseenkin vertaa. Dojoo, väkinäisiä kritiikinsiemeniä.
Toivoisin, ettei Pakkotoistolla mentäisi siihen iänikuiseen "etsitään kuvista porukalla vikoja, hyvät puolet pitää tappaa". Kaikista kuvistahan saadaan paskoja kun hakemalla haetaan ja tämä vaivaa suurinta osaa kotimaisia valokuvausforumeita. Otetaan esim tarkasteluun tämä taitavan kuvaajan kuva.

Kuvassa lähes puhkipalaneita kohtia. Nainen on vinossa. Pilviä on häiritsevästi epätasaisesti. Kädessä huono yksittäinen heijastus.

Huonoahan voi keksiä vaikka miten, mutta onko se sitten tarkoitus kun kuva on se mikä se on? Ainahan kuva voisi parempi olla ja kritiikkiä toki pitääkin antaa, mutta väkisin hakeminen ei ole se paras vaihtoehto. Laitoin tuon yhden Poserin kuvan kameralaukkuun, siellä etsitään parhaillaan oikein urakalla negatiivista kuvasta. Kun ei muuta keksitty, niin alettiin nimittelemään kohdetta juntiksi. Puu oli huono juttu, toki jos puuta ei olisi, olisi sanottu että kuvaan olisi sopinut puu. Samoin siellä huudetaan keskitetyn sommittelun puolesta, mutta jos se olisi niin tehty, oltaisiin sanottu, että huono kuva kun on keskelle sommiteltu. Katselin muita potretteja ja toki niissä sisäpiiriläiset saivat vain positiivista palautetta vaikka kuvassa olisikin vain tylsä kuva lapsesta ilman mitään muita virikkeitä.

Toisaalta, myönnän olevani niin perverssi, että katson ehdottomasti mieluummin kauniita kissoja, kun ylilihaksikkaita juntteja.
Näin kommentoi kameralaukun moderaattori, joku katkera sohvaperuna.

The winner # 2.
by Igor Amelkovich
Hasselblad 503 CW
3542130-lg.jpg

Toi on muuten aika yleinen juttu noilla suomalaisilla valokuvausfoorumeilla. Kuvasta ei välttämättä anneta mitään fiksua kritiikkiä, mutta kaikkea paskaa voidaan kyl sanoa.

Se miten sitä Poserin kuvaa kameralaukussa kommentoitiin oli, kyl mun mielestä aika helvetin ala-arvosta.

edit.
Ootko muuten Mike käyny tuolla Canon "omalla" foorumilla? Jonkun kerran käyny pällistelemässä sitä ja aika asialliselta vaikuttanut.
http://photography-on-the.net/forum/

Mike sanoi:
Toivoisin, ettei Pakkotoistolla mentäisi siihen iänikuiseen "etsitään kuvista porukalla vikoja, hyvät puolet pitää tappaa". Kaikista kuvistahan saadaan paskoja kun hakemalla haetaan ja tämä vaivaa suurinta osaa kotimaisia valokuvausforumeita. Otetaan esim tarkasteluun tämä taitavan kuvaajan kuva.

"Mitä ammattimaisempi kuvaaja, sitä fittimäisempi kritiikki." -Muinainen pakkotoistolainen sananlasku valokuvatredisodan aikaan

Näinhän se varmasti onkin. Ei kukaan jaksa 14-vuotiaan Ilpo-Matiaksen Peräköyliän piirirallista napsastua, soratietä ylittävästä oravasta otettua kuvaa arvostella, jos siinä näkyisi muutakin kuin ohi ajaneen rallikaaran nostattamaa hiekkaa. Mutta, jos kyseessä on vähän ammattitaitoisempi kaveri...

Toisaalta oikeutettuahan silloin kritiikki (jota itse nimittäisin mielummin parannusehdotuksiksi) onkin varsinkin, jos puhutaan kuvaustekniikasta eikä niinkään kuvauskohteista.

Kameralaukussa tuntui olevan yleistä kateuden ilmapiiriä treenatusta kehosta ja keskityttiin epäolennaiseenkin... :D

Vielä sen totean, että Poserin kuvien kohdalla itse ainakin tarkastelen herkemmin itse henkilöä kuin vertailukuvassa luonnonlapdancerista. Jälkimmäinenhän ei sinänsä ole puhdas mallikuva, jolla halutaan ensisijaisesti tuoda henkilön parhaita piirteet esille.

Over and out. :piis:

Lear sanoi:
Toi on muuten aika yleinen juttu noilla suomalaisilla valokuvausfoorumeilla. Kuvasta ei välttämättä anneta mitään fiksua kritiikkiä, mutta kaikkea paskaa voidaan kyl sanoa.

Se miten sitä Poserin kuvaa kameralaukussa kommentoitiin oli, kyl mun mielestä aika helvetin ala-arvosta.

edit.
Ootko muuten Mike käyny tuolla Canon "omalla" foorumilla? Jonkun kerran käyny pällistelemässä sitä ja aika asialliselta vaikuttanut.
http://photography-on-the.net/forum/
Olen käynyt ja näköjään rekisteröitynytkin. Photo.net on mun mielestä semmoinen paikka, missä näkee mahtavia kuvia. Siellä käyn päivittäin ja yritän tehdä parhaani että saisin sieltä joskus kunnon arvosanan kuvalleni.

Tuo kameralaukun tredi on kyllä aika perseestä. Siellä on kissanraatojakin postitettu paremmilla arvioinneilla. Se vain on niin, että treenattu kroppa herättää jotain reaktioita ja ne on aina negatiivisia. Mua huvittaa se itsestään kuvia postittava moderaattori Vita. Se skitsoaa aina kun tulee kyse treenaamisesta, ilmeisesti sen äijä on joku jokinorsu ja eihän se nyt käy päinsä että kukaan saa olla paremmassa kunnossa, jos on, niin on vajaaälyinen. Kuitenkin akka takuulla hieroo itseensä iltaisin ja katselee komeiden miesten kroppia.

Mike millaset valot sulla on ollu noissa 'elloskuvissa'?
salamat ja oliko hajottimia? Kiinnostais nimittäin itteäkin noita hallittuja valaistuksia ruveta harjottelemaan..

Liitteet

• aqua.jpg
    aqua.jpg
    54,7 KB · Katsottu: 214
  • Layla.jpg
    Layla.jpg
    50,4 KB · Katsottu: 313
Mike sanoi:
Se vain on niin, että treenattu kroppa herättää jotain reaktioita ja ne on aina negatiivisia.

Totta. Mun mielestä se, "mitä harrastat" tms. threadi anto suht hyvän kuvan joidenkin ihmisten ajatuksista muita harrastuksia kohtaan. Aikasemminkin huomasin, että johonkin sun laittamaan kuvaan kommentoitiin tyyli "Noh, osaahan se tyhmä poudarikin kuvata".

MeiZi sanoi:
Mike millaset valot sulla on ollu noissa 'elloskuvissa'?
salamat ja oliko hajottimia? Kiinnostais nimittäin itteäkin noita hallittuja valaistuksia ruveta harjottelemaan..
Tuossa on kyllä kyrvähtänyt puhki naama. Sun olis pitänyt valoittaa kasvojen mukaan kuva, niin olisi tullut hyvä.

Ellos-kuvissa oli ulkoinen salama bouncerilla. Raw filuissa on valotukselle vielä hyvin tehtävissä, saan niistä ihan tasaisiakin valoiltaan, halusin vain vähän dramaattisemmat erot valoihin.

Joo siis läppäähän tuo mun kommentti oli jos ette tajunneet. Tuon "mallin" teennäiset asennot ja ilmeet pistivät suupieleni hymyyn :) ihan passeleita kuina, tosin tausta ja valon tasapainoisuus ym. ovat melko karseita vielä, mutta eihän mitään opi jos ei kokeile. Plussaa siitä! Hommaapa ens kerralla kaunis nainen kuviisi(ei potaria) niin katotaan kuinka mielipiteet muuttuu :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom