Mutta se posti mihin minä vastasin tarkoitti sitä että aukko ja valotusaika valitaan molemmat manuaallisesti.aidan sanoi:Älä? :wall: Täysautomatiikkaa ja erikoismoodeja just nimenomaan tarkoitin kun auto:lla kuvaamisesta puhuin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta se posti mihin minä vastasin tarkoitti sitä että aukko ja valotusaika valitaan molemmat manuaallisesti.aidan sanoi:Älä? :wall: Täysautomatiikkaa ja erikoismoodeja just nimenomaan tarkoitin kun auto:lla kuvaamisesta puhuin.
DickSteel sanoi:Vähän kun ei ole oma ottamia kuvia mutta löysimpäs tällaisen sivun missä on tosi hienoja teollisuusaiheisia kuvia http://striped.online.fr/friched/.
Tosta varmaan vois monet saada ideoita omiin valokuviinsa
DickSteel sanoi:Vähän kun ei ole oma ottamia kuvia mutta löysimpäs tällaisen sivun missä on tosi hienoja teollisuusaiheisia kuvia http://striped.online.fr/friched/.
no putkien hinotja silmälläpitäen olen minäkin kamerani valinnut. Ei niissä putkissa oikeasti ole suuria eroja. Esim. pitkät telet ovat Nikonilla jopa halvempia (silti osa laadukkaampia :D ) . Rajalacamerassa varsinkin näkyy myös käytettynä todella paljon nikonin laatuputkia. Näytäpä mulle mistä saat Canonin 70/80-200/2.8 alle 700€? Rajalassa on aina useita kappaleita nikonin 80-200 juuri tuohon hintaan...ak8400 sanoi:Jeps, D70:iä kattelin tossa aikasemmin mutta jotenkin jäi "vähemmän hyvä" maku suuhun..Tämän lisäksi canonin putket (yhteensopivat) on halvempia ja niitä löytyy enemmän käytettynä, ja kaikki kuvausta tosissaan harrastavat tietää että putkistahan sitä hintaa vasta tulee, itse kamera on vaan kamera ;)
Kaveri/tuttu (ammatiltaan valokuvaaja) suosittelee kovin paljon tota 20D:tä (sano että "kadut kuitenkin jos hankit sen 350D:n", hintaeroa on vaan joku viikon palkka), mutta kuten mikekin sano se on about sama kun 350D metallikuorissa ja paremmalla sarjatuli nopeudella. Noh, onneks ei tartte tota vielä tarkemmin ajatella, kun ei kuitenkaan oo rahaa Mutta sen olen päättänyt että canonissa haluan pysyä, ellei nyt "huomenna" nikonilta tule ulos joku huomattavasti parempi mutta samaa hintaluokkaa oleva kamera.
Side-by-side
No jos käytettyä ostaa, niin kannattaa ottaa testikuvia ja tsekata linssipinnat, ettei ole naarmuja yms. Lisäksi kannattaa testata autofokuksen toimivuus ja mahdollinen vinjetointiMike sanoi:Onko noissa käytetyissä laseissa jotain huomioitavaa?
Halpisjärkät kestää suunnilleen 50 000 - 100 000, ja ammattilaiskamerat 200 000 - 500 000 kuvaa. Tuolla välillä peili ja/tai suljinmekanismit laukeavat. Korjaus maksaa noin 300 euroa.TheSami sanoi:Ihan mielenkiinnosta. Paljonko digijärkkärit kestää kuvia, mitä kuvamäärää voidaan verrata vanhan taksimersun kilometreihin ?
no mitä olen foorumeita selaillut niin kyllä nuo sulkimien hajoamiset taitavat alkaa jo jostain 20 000+ kuvaa. Tosin sehän on ihan yksilöstä kiinni..teemupii sanoi:Halpisjärkät kestää suunnilleen 50 000 - 100 000, ja ammattilaiskamerat 200 000 - 500 000 kuvaa. Tuolla välillä peili ja/tai suljinmekanismit laukeavat. Korjaus maksaa noin 300 euroa.
Laskeppa prosentti jos muutama tuhat vaikka hajoaa miljoonasta.hc-audio sanoi:no mitä olen foorumeita selaillut niin kyllä nuo sulkimien hajoamiset taitavat alkaa jo jostain 20 000+ kuvaa. Tosin sehän on ihan yksilöstä kiinni..
Juuh, en mitenkään ole myynyt vielä sieluani canonille, jotenkin vaan olen edelleen canonin puolella Niin ja teleä tosiaanki tulee käytettyä tosi vähän, omassa digipokkarissa (olympus c5050, 35-105mm) käytän 95% ajasta 35-50mm aluetta, käyttäisin lyhyeempäkin jos pystyisi. F1.8 on tossa ollu hyvä, siitä pitää kuitenkin nyt sitten luopua, tosin tän korvaa sitten käytettävä ISO skaala :kippis1:hc-audio sanoi:no putkien hinotja silmälläpitäen olen minäkin kamerani valinnut. Ei niissä putkissa oikeasti ole suuria eroja. Esim. pitkät telet ovat Nikonilla jopa halvempia (silti osa laadukkaampia :D )
Siis onko joku sivullinen kuvannut ja tarjonnut kuvia Ilta-Sanomille?Tomi sanoi:Katsokaas tän päivän Ilta-Sanomista sitä bussipaloartikkelia. Kuka ottikaan eilen sen lehdessä olevan kuvan? Ihan kohtuulliset kuvapalkkiot - 100 euroa per julkaistu kuva.
Siis minä otin muutaman kuvan bussipalosta, soitin Ilta-Sanomiin ja kysyin kiinnostaako. No, niitä kiinnosti, kuva julkaistiin ja mä saan 100 euroa.Mike sanoi:Siis onko joku sivullinen kuvannut ja tarjonnut kuvia Ilta-Sanomille?
Tomi sanoi:Siis minä otin muutaman kuvan bussipalosta, soitin Ilta-Sanomiin ja kysyin kiinnostaako. No, niitä kiinnosti, kuva julkaistiin ja mä saan 100 euroa.
Mies kuvasi tuhopolttajaa kuvaavan valokuvaajan.Mike sanoi:"Mies kuvasi tuhopolttajan bensa-asemalla".
Paljonkohan saan fyrkkaa tosta kuvasta?