Jos et halua muuttaa kuvan kokoa niin valitsen koko alueen ja käytät sitten Stroke... komentoa.Antzu sanoi:Edit: Tätä on muuten varmaan kysytty aiemminkin, mutta mistä Photarissa saa noi mustat kehykset, mitä esim. Mike käyttää?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos et halua muuttaa kuvan kokoa niin valitsen koko alueen ja käytät sitten Stroke... komentoa.Antzu sanoi:Edit: Tätä on muuten varmaan kysytty aiemminkin, mutta mistä Photarissa saa noi mustat kehykset, mitä esim. Mike käyttää?
RAW kuvamuoto on suoraan kennolta tullut data jota kamera ei ole käsitellyt. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että jälkikäsittelyssä kuvalle voi tehdä huomattavasti enemmän laadusta tinkimättä. Tavallinen sunnuntaikuvaajalle tästä tuskin on kovin paljon hyötyä (lähinnä haittaa kun noi pitää kehittää). Itse en kuvaa mitään muuta kun RAW:ta, koskaan. Syy tähän on se, että jos sitten saakin sen kuvan nii sit %¤ttaa jos on joku jpg päällä ja kamera on pakannut sitä liikaa eikä just niillä asetuksilla millä halusin. Kuvan pitää kuitenkin olla kuvaajasta, ei kamerasta, kiinni..Art2 sanoi:Mikäs tuo raw-kuvamuoto on?
Ei onnistu.TheSami sanoi:Saako eossissa mitenkään niin että pystyisi ottamaan kuvan myös ldc näytöstä katsoen. Eihän normaalisti tarvi mutta itselaukaisimen kanssa olisi kätevä?
On kai se ohjekirjoissa mutta...
TheSami sanoi:Saako eossissa mitenkään niin että pystyisi ottamaan kuvan myös ldc näytöstä katsoen. Eihän normaalisti tarvi mutta itselaukaisimen kanssa olisi kätevä?
ak8400 sanoi:Itse ostan kanssa 350D:n tai ehkä 20D:n, kunhan saan rahat kasaan. Tohon vielä joku 10-20mm laajakuva tms niin jo passaa kuvata Laita vaan mielellään kommentteja jos on jotain sanottavaa
Halpeneeko?Ei ainakaan nikonilla:kodari76 sanoi:
En kyllä sisäkuvaukseen tuota ottaisi. Vastaa digissä n. 50 millistä normaalia ja silläpä ei siällä liiemmin juhlita, on melko ahdas nimittäin.. Ennemmin vaikka 20mm 1.8 tai se sigman uutuus 30mm 1.4.kodari76 sanoi:Mä olen alkanut himoitsemaan tätä. Saisi sisäkuvauksen onnistumaan paremmin, eikä tarvitsisi pelleillä salaman kanssa. Ei ole pahan hintainenkaan.
Pokkareissa juuri pitää käyttää näyttöä eikä etsintä, koska näytöstä näkee suunnilleen koko kuva-alan ja etsin on pelkkä reikä kamerassa.kodari76 sanoi:Pokkarin näytön kautta kuvaaminen on yleensä huono idea. Kun pidät kameraa naamasi edessä, kädet pääsevät heilumaan. Tähtäimen kautta kuvattaessa saat tuettua kameran otsaasi vasten ja tärinä vähenee. Samoin kuvan sommittelu on IMHO helpompaa kun turhat näkymät jäävät pois. On kuitenkin olemassa yksi tilanne missä näyttöä voi käyttää: kääntyvällä näytöllä (esim. G-sarjan Canonit) pystyy näppärästi kuvaamaan väkijoukkojen yli.
Pokkareissakin on mekaaninen suljin. Monessa kamerassa sulkimen toiminnan pystyy jopa näkemään objektiiviin kurkkimalla. Mekaaninen suljin mahdollistaa mm. "kohinanpoiston", jossa suljin auki otetusta kuvasta vähennetään suljin kiinni otettu, yhtä pitkä valotus. Suljin myös suojaa kennoa kameran ollessa pois päältä.TheSami sanoi:Saako eossissa mitenkään niin että pystyisi ottamaan kuvan myös ldc näytöstä katsoen. Eihän normaalisti tarvi mutta itselaukaisimen kanssa olisi kätevä?
On kai se ohjekirjoissa mutta...
Eipä kuule onnistu sisäkuvaus kotona tuollakaan ilman salamaa taikka jalustaa.kodari76 sanoi:Mä olen alkanut himoitsemaan tätä. Saisi sisäkuvauksen onnistumaan paremmin, eikä tarvitsisi pelleillä salaman kanssa. Ei ole pahan hintainenkaan.
teemupii sanoi:Eipä kuule onnistu sisäkuvaus kotona tuollakaan ilman salamaa taikka jalustaa.
Sulla on sitten paljon enemmän valoa kotona kuin mulla. 2:n 3,5:n välillä on noin 1.5 aukkoa, joten pääset 1/30 aikoihin, ja 35mm:n tarvitsisi 1.6 cropilla noin 1/60.kodari76 sanoi:Miksei? Nykyinen pääobjektiivi mulla on 300D:n kittilinssi, joka on f/3,5 ja sillä suljinajat menee yleensä jonnekin 1/10 kohdalle. f/2 luulisi päätyvän paljon paremmalle alueelle. Plus sillä saa paremman taustanhäivytyksen.
Siis auki se on ellen nyt ihan vitun pihalla ole. Kamera säätää valotusaikaa niin pitkäksi että kuvassa näkyisi jotain. ISO arvoa muuttamalla saat suljinaikaa lyhennettyä.TheSami sanoi:Lisää kysymyksiä pukkaa... Tyhmiä sellaisia joten kärsivällisyyttä.
Kun suht pimeällä otan kuvia siinä "ilman salamaa" asennossa, tuntuu välillä että suljin on kiinni ikuisuuden.
Eos 350D kamera. Sisällä eri, pikanaksaus ja se on siinä. Mistä johtuu
Mike sanoi:Siis auki se on ellen nyt ihan vitun pihalla ole. Kamera säätää valotusaikaa niin pitkäksi että kuvassa näkyisi jotain. ISO arvoa muuttamalla saat suljinaikaa lyhennettyä.