Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tommonen tuli räpsästyä. Saa kommentoida.
Imo ihan kiva ettei sorsa ole kokonaisena. Itse olisin ehkä yrittänyt vieläkin tiukemmin rajata, niin ettei sorsan toiselle puolelle nurkkaan jäisi vettä tsp. Cropannut sorsan pyrstön pois?
Vois kai sitä rajata vähän tiukemmin, mutta ajattelin kuitenkin jättää tommoseksi...Imo ihan kiva ettei sorsa ole kokonaisena. Itse olisin ehkä yrittänyt vieläkin tiukemmin rajata, niin ettei sorsan toiselle puolelle nurkkaan jäisi vettä tsp. Cropannut sorsan pyrstön pois?
Kameran astuksista.
Mitähän vaikuttaa ne eri väriavaruudet, terävöittämiset, kontrastit ja muut? Vaikka kaikkiin laittaisi -:sta niin tuskin kamera alkaa kuvaa blurraamaan. Hyvähän se olisi jos kuvan saisi sellaisena kuin se on ja sitten jälkeen päin sitä voi terävöittää niin paljon tai vähän kuin haluaa.
Minulla on Nikonissa kaikki terävöitykset ym. neutralilla, eli käsittääkseni pois päältä. Ennemmin terävöitän kuvat itse photarissa.
Itse asiassa terävöityksen saa normaalille tai kokonaan pois päältä.
Nätti koiranpentu ja mukava ympäristökin.
Valitukset:
Tarkennus on tainnut jäädä hieman lyhyeksi?
Taas ylivalottunut kuva.
Tuo ylivalottelun välttely on sikäli jännä juttu että kun kamera valottaa kuvaa normaaliasetuksilla, pyrkii se siihen ettei mikään kuvassa olisi puhki eikä tukossa. Eikä tuossakaan koirakuvassa ole mikään puhki tai tukossa.
Se miksi kuva nyt ei vain näytä hyvältä johtuukin sitten muista syistä. Omaan silmään kuvan sävy on kylmä -> värilämpötila on väärä + lisää kontrastia + terävöitys yms kurveja. Tietenkin vain kuvaaja tietää minkälainen oli alk. p. tilanne ja osaa sen mukaan pyrkiä siihen suuntaan, taikka toiseen omien mieltymysten mukaan.
Tausta on palanut puhki ja kyllä hauvastakin näkee, että se oli ylivalotettu. Tuskin siellä noin valoisaa oikeasti oli. Siitä myös johtuu se, että tulee fiilis, että kuvassa ei ole tarpeeksi kontrastia.
kuvassa on paha kontrastin puute. Haluaisin nähdä kennon, millä tuollaiset valoisuuserot otetaan kaikki kennolle, puhki tai tukkoon vetämättä. Tässä hyvää on, että KOHDE on oikein valaistu, mielummin hivenen yli kuin alle.