Valmiusjoukkoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Sellanen asia mikä on hyvä tietää (ikävä kyllä) on että ekat 9kk olette ihan normaaleita suomen puollustajia ja myös harjoittelette niitä hommia. :( Sitä silmällä pitäen kannattaa aselaji yrittää valita mieleiseksi..

Esim:Pioneerit saavat koulutuksen rähähteiden purkuun (siitä saa alueella vaarallisen työn lisää)..jne
-tiedustelijat tod.näk tiedustelevat sittenkin kun lähdetään operaatioon jne..

-ja myös kv kaudella teette sitä hommaa mihin teidät on koulutettu vaikka varsinainen kriisinhallinta koulutus on kaikille samaa.

-rdfhän on taisteleva pataljoona eli kaikenlaisia miehiä tarvitaan,myös niitä lämäreitä tulee jokaiseen joukkueeseen.

kriisinhallintakoulutus itsessään on oikein mielenkiintoista ja motivoivaa,aika on kuitenkin niin lyhyt (3kk) että uutta asiaa riittää koko ajan, ja kaikkia tarvitaan ihan oikeasti.
Meininkikin on KV kaudella hieman asiallisempaa kun alussa!aika paljon vapauksia normi äijjiin verrattuna, kouluttajat arvostaa eri tavalla ja ne on itekki messis ku tietää et taidot tulee tarpeeseen jne.
Koulutusta käy vähän väliä pällistelemässä kaikenmaailman kenraaleita ja ministereitä ja pääsette järjestämään kaikenlaisia näytöksiä yms.

Ja niitä lomia on kyllä ihan yhtä paljon ku kansallisillakin, ehkä enemmänkin+ pääsette lähes joka kerta lomille klo 13.00 ku muut pääsee 18.00..että se siitä

Kysyykäähän jos on jotain mielessä...saadaan vähän niitä "ennakkotietoja" oiottua :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
chuckie sanoi:
Sellanen asia mikä on hyvä tietää (ikävä kyllä) on että ekat 9kk olette ihan normaaleita suomen puollustajia ja myös harjoittelette niitä hommia. :( Sitä silmällä pitäen kannattaa aselaji yrittää valita mieleiseksi..

Esim:Pioneerit saavat koulutuksen rähähteiden purkuun (siitä saa alueella vaarallisen työn lisää)..jne
-tiedustelijat tod.näk tiedustelevat sittenkin kun lähdetään operaatioon jne..

-ja myös kv kaudella teette sitä hommaa mihin teidät on koulutettu vaikka varsinainen kriisinhallinta koulutus on kaikille samaa.

-rdfhän on taisteleva pataljoona eli kaikenlaisia miehiä tarvitaan,myös niitä lämäreitä tulee jokaiseen joukkueeseen.

kriisinhallintakoulutus itsessään on oikein mielenkiintoista ja motivoivaa,aika on kuitenkin niin lyhyt (3kk) että uutta asiaa riittää koko ajan, ja kaikkia tarvitaan ihan oikeasti.
Meininkikin on KV kaudella hieman asiallisempaa kun alussa!aika paljon vapauksia normi äijjiin verrattuna, kouluttajat arvostaa eri tavalla ja ne on itekki messis ku tietää et taidot tulee tarpeeseen jne.
Koulutusta käy vähän väliä pällistelemässä kaikenmaailman kenraaleita ja ministereitä ja pääsette järjestämään kaikenlaisia näytöksiä yms.

Ja niitä lomia on kyllä ihan yhtä paljon ku kansallisillakin, ehkä enemmänkin+ pääsette lähes joka kerta lomille klo 13.00 ku muut pääsee 18.00..että se siitä

Kysyykäähän jos on jotain mielessä...saadaan vähän niitä "ennakkotietoja" oiottua :thumbs:

Haittaako silmälasit pääsyä valmiusjoukkoihin?
Kuinka hyvin noista testeistä pitää suoriutua? :kippis1:

kekexx sanoi:
Olen urheilullinen ja reipas Suomalainen mies. Minulla ei ole allergioita, eikä muitakaan haittaavia tekijöitä, vain aivotoimintani ja usko väkivallattomiin ongelmanratkaisukeinoihin on minua estänyt hakeutumasta valmiusijoukkoihin.

Millä tavalla rauhanturvaaminen on väkivaltaista ongelmanratkaisua? :rolleyes:

kekexx sanoi:
Olen urheilullinen ja reipas Suomalainen mies. Minulla ei ole allergioita, eikä muitakaan haittaavia tekijöitä, vain aivotoimintani ja usko väkivallattomiin ongelmanratkaisukeinoihin on minua estänyt hakeutumasta valmiusijoukkoihin.

Niinjoo, rauhanturvaaminenhan on se väkivaltainen tapa ratkaista ongelmia!!!! Toi oli taas paras juttu vähään aikaan... :hyper:

edit: pitäs vissiin lukee threadi loppuun, no, aina parempi jos 2 ihmettelee...

Näyttäis siltä että valmius joukkoihin ois halu päästä.

Tuosta kuntotestistä sellainen kysymys että paljonkohan coopperissa pitää juosta tuonne päästäkseen. Jos joku osaa vastata.
Täytyy muutama hiit:ti jakso juosta alle niin pääsee varmaan tosta kunnialla läpi.

Onko tuonne valmareihin mahdotonta päästä, jos papereissa lukee siitepölyallergia? Oma allergia on aika vaisu ollut viimevuonna ja pysyy hyvin kurissa lääkkeillä.

pistetääs tämmöne tyhmä kysymys, pitääkö siihe hakupaperiin laittaa liitteeks päättötodistus vai viimeinen koulutodistus. Joka mun tapauksessa on ammattikoulun 2.luokan todistus, ku tässä 2.luokan todistuksessa ei ees näy kaikki numerot ja jotain muutaki häikkää on ?

Janne22 sanoi:
Onko tuonne valmareihin mahdotonta päästä, jos papereissa lukee siitepölyallergia? Oma allergia on aika vaisu ollut viimevuonna ja pysyy hyvin kurissa lääkkeillä.

Siitepölyallergikkoja oli, ne veteli lääkkeitä siellä. Yks kohtuupaha atoopikko siirrettiin bemariksi komppanian kirjuriksi, muita vastaavia tapauksia en ainakaan muista, et kyl siel oli allergioita, silmälaseja sun muita 'vaivoja'. Kunhan metsässä pärjää :)

Edit:

pistetääs tämmöne tyhmä kysymys, pitääkö siihe hakupaperiin laittaa liitteeks päättötodistus vai viimeinen koulutodistus. Joka mun tapauksessa on ammattikoulun 2.luokan todistus, ku tässä 2.luokan todistuksessa ei ees näy kaikki numerot ja jotain muutaki häikkää on ?

Mä laitoin viimeisimmän paperin, se oli lukiosta. Tietty kannattaa varmaan valita se 'paras' ja monipuolisin todistus, ei ne niitä kuitenkaan ihan hirveästi siellä kattele.

Valmiusjoukkoihin 07 olisi tarkoitus pyrkiä. :rock: Onko tampereen seudulla muita vastaavia? Aselajiksi pyydän sotilaspoliisia. Varalla on pirkkalan rennostoon spol. Hakemus pitää postittaa 1.2., onko kenelläkään tietoa milloin pääsykokeet voisivat olla?

kpsk sanoi:
Valmiusjoukkoihin 07 olisi tarkoitus pyrkiä. :rock: Onko tampereen seudulla muita vastaavia? Aselajiksi pyydän sotilaspoliisia. Varalla on pirkkalan rennostoon spol. Hakemus pitää postittaa 1.2., onko kenelläkään tietoa milloin pääsykokeet voisivat olla?
veikkaisin että kirjoitusten jälkeen varmasti MUTU

kekexx sanoi:

Jeejee, ituhippeily niinq rulz :rock:

Ai ai. Alkaa jo hieman jännittämään.. Kolmen viikon päästä pitäisi tulla tieto että hyväksytäänkö minut kokeisiin asti vai ei.

Voi moro :D toivottavasti.

Onko joku muu jännittämässä samaa? Siis omalta osaltaan.

Täällä jännitetään... ei riivattu jos tonne en pääse :wall: Treenannu oon nimenomaan vuoden sellaisia omalla painolla tehtäviä liikkeitä ja juoksukunto pitäis olla hyvä. Englantia oon lukenut omalla ajalla ylimääräistä. Huomenna pitäisi olla viimeinen päivä saada kutsu testeihin, mutta onko taas kutsut myöhässä? Onko joku jo saanut kutsun?

twinlab sanoi:
Täällä jännitetään... ei riivattu jos tonne en pääse :wall: Treenannu oon nimenomaan vuoden sellaisia omalla painolla tehtäviä liikkeitä ja juoksukunto pitäis olla hyvä. Englantia oon lukenut omalla ajalla ylimääräistä. Huomenna pitäisi olla viimeinen päivä saada kutsu testeihin, mutta onko taas kutsut myöhässä? Onko joku jo saanut kutsun?
ei oo tullu kutsua:( eikä varmaa tuukkaan mulle (tosin huomenna pitäisi postista kolahtaa jos tulee, elätetään vielä yksipäivä toiveita:) )

JH4 sanoi:
Kuinka hyvä englannin kielen taito tuolla pitäisi olla?
Ei tarvitse mikään ihmeellinen olla, kunhan nyt on ollut peruskoulussa hereillä niin pitäisi riittää. Ja jos on käynyt lukion, kokeen voi tehdä silmät kiinni ja kädet sidottuina selän taakse. Siinä vähän vinkkiä miten hankala se on. Race was very good and the car was very good and but road was very slippery.

Ja valintakokeet ovat olleet joskus muinoin muistaakseni huhtikuussa jossain vaiheessa niin että suurin osa lumista on jo lähtenyt. Mutta eiköhän siitä löydy paremmin tietoa http://www.mil.fi/ ja sieltä sitten porin prikaati jne...

Jep, minullekaan ei taida tulla kutsua. Se ennaltahaku is not an option, jag tror.

Ensi vuonna uudestaan paperit sisään, kun on vähän ajankohtaisempaa. Saatte sitten sissisankarit kertoa tunnelmianne tähän treadiin :)

Ja lykkyä tykö testeihin! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom